Обсъждане на имотни обяви-26

  • 43 297
  • 756
  •   1
Отговори
# 660
  • София
  • Мнения: 4 519
Никак не ми е тихо на село. Чувам всички кучета, всички петли, славеят, който се продира да цвърчи цяла нощ. Чува се когато минава влакът на 4-5 километра от селото и самолетчетата от близкото летище. Определено не мога да кажа, че е по-тихо от втора линия на булевард. Звуците са други и за моето ухо не по-малко дразнещи.

Последна редакция: пн, 31 яну 2022, 14:53 от Raya

# 661
  • Мнения: 11 188
Аз съм в момента на натоварен булевард и съм споделяла не веднъж. Прозорците към булеварда не можеш да ги държиш отворени непрекъснато през деня - шумно е, въпреки че помещенията ми към тях не са основни - кухня и баня. Точно на обратната страна на кооперацията е съвсем различно - шумът е само фонов, може да се спи на отворен прозорец дори през деня. През нощта е още по-тихо. Кацащите самолети са по-неприятни, защото шумът е по-силен и за кратко, сред сравнителната тишина и обикновено ще те събудят, освен ако не си полуглух пенсионер.
Споделям мнението на ЧС от лични наблюдения - гадовете пускат нискотарифните над града, за да пестят гориво, дори когато метеорологичните условия не изискват това. Виждат се имената на авиокомпаниите - розовата е най-често, та няма как да ги сбъркам. След полунощ са само нискотарифни, няма редовни кацащи полети. Имаше кратък период, в който бяха по-високо на кацане, и каканижещата кметица беше дала интервю, че са ги замолили, тогава беше по-добре. Става дума за минимално по-голяма височина при захождане над града.
В района на ЧС, тя (вероятно) е на 3 пресечки от шумен булевард, а аз бях на 2 пресечки - много далечен шум се чува, само от хора със силно чувствителен слух. Това целодневно. Чува се обаче говоренето на хората по улицата, просто защото е тихо. Много дразнещо за мен се чуват хора, излезли да си говорят по телефона на балкона, както и клюкарстващи пенсионерки, защото се получава ехо, заради каретата от кооперации.

# 662
  • Мнения: 13 129
Любимо ми е на село, лятото в най-голямата жега, когато си се прибрал вътре, по него време нямаше климатици и всеки търсеше сянката и таман си се отпуснал да си починеш и комшията почва да реже дърва на циркуляра Grinning Това съм запомнила от дете, че никой с никого и с часове не се съобразява, работи си работата, защото му е на зор. Той си започва на сянката под дървото, че като стане 15:30 ще изкарва козите на следобедна паша, дървата трябва да се нарежат и да не остава работата несвършена.

И да се допълня - не всеки може да свикне със шума. Аз и преди съм писала, когато взехме през 2007 улицата беше тиха и непредпочитана, в момента е доста шумна и аз още не мога да свикна с това, представям си пък ако е натоварен булевард какво жужуне ще е.

Последна редакция: нд, 30 яну 2022, 16:45 от blackcat6

# 663
  • Мнения: 50 785
Интересно е, че никой досега не коментира замърсяването, което причиняваха излитащите и кацащи самолети над София.

Защото е минимално. Самолетното гориво е супер чисто, изгаря напълно и няма ФПЧ. А изгорелите газове са на високо и се разнасят, не се утаяват надолу.
Донякъде, след като се качат на 10-12 хил. км. височина, но съвсем друго е, когато двигателите са подложени в стресов режим на форсаж при излитане.

Предполагам става дума за метри  Simple Smile Но още над 50-100 метра се постига този ефект, неслучайно комините ги вдигат високо, а самолетът се вдига на 100 метра секунди след излитане. И пак неслучайно проблем са само кацащите самолети, нали? Защото излитащите много бързо се вдигат.

Последна редакция: нд, 30 яну 2022, 17:21 от Черна станция

# 664
  • Мнения: 1 962
Предполагам става дума за метри  Simple Smile Но още над 50-100 метра се постига този ефект, неслучайно комините ги
вдигат високо, а самолетът се вдига на 100 метра секунди след излитане. И пак неслучайно проблем са само кацащите самолети, нали? Защото излитащите много бързо се вдигат.
Да, за метри става въпрос (коригирах го, благодаря). А този ефект не се постига над 50-100 метра. Ако помниш преди години "ефектът Кремиковци", ще ме разбереш.
Преди години за нуждите на Столична община беше изработен Анализ за качеството на атмосферния въздух и в него беше записано следното:
"Значителен източник на азотни оксиди е и летище София. При маневриране, излитане и кацане самолетните двигатели емитират големи количества от замърсителя, на малка височина".

Последна редакция: нд, 30 яну 2022, 20:20 от etr

# 665
  • Мнения: 50 785
Без съмнение има някакво замърсяване, но сравнено с ТЕЦ-овете, колите, рейсовете и прочее изобщо не е водещо перо, освен може би в съвсем непосредствена близост до летището. Все пак не говорим за Хийтроу или Франкфурт.

П.П. А и без летище не можем. Можем да купуваме електрически коли и рейсове, ама няма електрически самолети. И без ТЕЦ не можем.

Последна редакция: нд, 30 яну 2022, 18:18 от Черна станция

# 666
  • София
  • Мнения: 8 236
Аз съм около ИСУЛ и смея да твърдя, че самолетите са проблем само около три месеца лятото. И никога не е било да кацат 80 самолета. Десетина, може би 15 най-много и само понякога. От летището се оплакват, че било заради вятъра, но не им вярвам. Как пък все за нискотарифните вятърът е такъв? Според мен онези им цакат за да пестят гориво и само тях ги пускат над града в общия случай.

Над 50 са кацащите самолети в летен ден винаги. Над ИСУЛ може да чуете всичките, част или нула, което няма нищо общо с това колко са самолетите.
Другото, което абсолютно не е вярно е че от пестене на гориво зависи откъде ще кацат самолетите. Каца ли се в този интервал от изток, то всичко каца от там и излита на запад, ако ще и Кралицата да е вътре. Вятърът е основен фактор, повярвайте ми, транспортен инженер съм.
Кацане от запад може да се осъществи само по един подход към летището - така Системата за инструментален заход поема самолета чрез радар и го насочва правилно. И този подход е точно над ИСУЛ.
При излитане на запад, именно за да не тормозят шумово цяла София, при набиране на минимална височина, всички полети, независимо закъде са, правят остър десен завой и минават над Герена, над бившия Стефан Караджа и напускат София възможно най-безболезнено.

# 667
  • Мнения: 50 785
Над 50 са кацащите самолети в летен ден винаги. Над ИСУЛ може да чуете всичките, част или нула, което няма нищо общо с това колко са самолетите.
Другото, което абсолютно не е вярно е че от пестене на гориво зависи откъде ще кацат самолетите. Каца ли се в този интервал от изток, то всичко каца от там и излита на запад, ако ще и Кралицата да е вътре. Вятърът е основен фактор, повярвайте ми, транспортен инженер съм.
Кацане от запад може да се осъществи само по един подход към летището - така Системата за инструментален заход поема самолета чрез радар и го насочва правилно. И този подход е точно над ИСУЛ.
При излитане на запад, именно за да не тормозят шумово цяла София, при набиране на минимална височина, всички полети, независимо закъде са, правят остър десен завой и минават над Герена, над бившия Стефан Караджа и напускат София възможно най-безболезнено.

В контекста на разговора имах предвид колко самолета прелитат кацайки на ИСУЛ, а не общата бройка на кацащите на летището. Тя си беше казана вече по-напред, а после в разговора ставаше дума за шума над дадени квартали.
Теорията за вятъра я знам много добре, но практиката сочи друго - даже в абсолютно безветрие НЯКОИ самолети захождат от запад, а други подминават и обръщат. И как пък са все от определени нискотарифни компании? И ако беше императивно заради вятъра защо всичките не кацат по едно направление? Просто човек се научава да вярва на очите си, не на обясненията. А и като знам колко са податливи на подкупи и корупция нашенци съмненията ми съвсем не се разсейват.

# 668
  • София
  • Мнения: 8 236
За втори и последен път ще кажа, че е невъзможно, опасно и никой няма да си заложи главата в торбата да кръстосва самолети един от запад, един от изток. Може и да си убедена в това, но то не е истина.
Безветрие на ИСУЛ няма нищо общо с това какъв е вятъра на летището, какъв е на 500, 1000 или 1500 метра височина западно или източно от него.
Ако ти е интересно и любопитно, Flightradar24 ще ти покаже нагледно всеки един откъде каца.

# 669
  • Мнения: 50 785
Ти ми казваш как трябва да бъде, аз ти казвам как е, все пак летят над главата ми. И никога, ама никога не са прелитали 50 или 80 самолета на ден. Ако да кажем, че летището приема самолети по 15 часа на ден, ако всички минаваха над мен това ще са самолет на всеки 18 минути (при 50 полета) или на всеки 11 минути (при 80 полета). Е, сори, ама изобщо не е така. Впрочем нека се изкажат и други живеещи на пътя на самолетите. А когато се случи някой да мине, ама съвсем ниско (тогава се заглеждам), как пък почти винаги е с определена маркировка?

# 670
  • София
  • Мнения: 8 236
Ти ми казваш как трябва да бъде, аз ти казвам как е, все пак летят над главата ми. И никога, ама никога не са прелитали 50 или 80 самолета на ден. Ако да кажем, че летището приема самолети по 15 часа на ден, ако всички минаваха над мен това ще са самолет на всеки 18 минути (при 50 полета) или на всеки 11 минути (при 80 полета). Е, сори, ама изобщо не е така. Впрочем нека се изкажат и други живеещи на пътя на самолетите. А когато се случи някой да мине, ама съвсем ниско (тогава се заглеждам), как пък почти винаги е с определена маркировка?


В момента кацат от изток, тоест ти нито чуваш, нито виждаш. И според теб самолети не кацат - не може да са 80 или 60 или 50 само защото ти не ги виждаш? Нелепо е чак.
Летището приема самолети 24 часа. Може за час да кацнат и 6, и 8. Може и нула.  Снощи за 2 часа кацнаха 8 извънредни полета на JET2 / TUI с английски туристи за Банско. И те кацнаха от изток - не си ги чула, не си ги видяла - следователно не съществуват!

# 671
  • Мнения: 13 129
Работех 7 години на пам. Левски, чуваха се всички самолети и не можеше за се проведе телефонен разговор докато преминава.

# 672
  • София
  • Мнения: 8 236
Предполагам това е определената маркировка : В момента - идва от запад, прави кръг като всички и каца от изток, както и всички други.
По-често е с тази маркировка, защото чисто математически е най-вероятно да видиш техен самолет, доколкото никой друг няма толкова полети на годишна база колкото те имат.



Редактирам : Половин час по-късно А321 на Уиз от Ница прави аналогичното :

Последна редакция: пн, 31 яну 2022, 00:34 от RebelHeart

# 673
  • Мнения: 11 188
Транспортен инженер не е същото като авиодиспечер. А аз съм говорила с авиодиспечер, който ми е казал едно-друго за ветровете, заходите и кацането. Отделно е личният ми опит, същият като на ЧС.
Отделно, като се четат и слушат изявленията на разни отговорни фактори, е необходим административен опит, за да се разгадае казаното. Кацането от изток е за "редовните" полети. Чартърите и вероятно лоу-кост не ги водят редовни.
И личният ми опит при кацане - през февруари, при бурен вятър на пориви, самолетът, в който бях (редовен полет от Париж), направи заход за кацане от изток  (т.к. съм софиянка, познах кварталите, над които летяхме), но в момента в който снижи под облаците, започна да се издига отново и направи полукръг над София (как познах ли - мога да съобразя кога самолетът прави завой, още повече, че беше по-рязък, т.е. на по-малка площ, накланя се). Следващото снижаване беше вече от северозапад, над Надежда, ТЕЦ София (познай как познах!), над жълтите павета и президентството с партийния дом, Александър Невски и т.н. И кацнахме.

За втори и последен път ще кажа, че е невъзможно, опасно и никой няма да си заложи главата в торбата да кръстосва самолети един от запад, един от изток. Може и да си убедена в това, но то не е истина.
Ако ти е интересно и любопитно, Flightradar24 ще ти покаже нагледно всеки един откъде каца.

Ето доказателство, че си нямаш и представа от работата на авиодиспечерите. Моят познат 5 години е учил само това. Само подсказка - полетни коридори, за разлика от пътищата, са позиционирани и на различна височина. По трейл следите в ясен ден може да се видят пресичащи се трейлове в небето, но това не значи, че самолетите са били пред сблъсък.

А флайтрадарът ще покаже маршрутите на кацане, но това е следващ етап - след преценката на авиодиспечерите кой откъде да кацне.

# 674
  • Мнения: 10 246
 на Тодор Александров и Опълченска на нея е Блок НС..по необходимост спах 2 нощи там..хораааа АД, АД. и пак АД...шума е нон стоп, а след 01ч.  е още по зле пилят се гуми форсират и ЛЕТЯТ
няма заспиване.. значи 100 пъти самолети предпочитам мине замине 50-80бр, колите по булеварда + нощните гуми и мотори  са 2 несравними неща

Общи условия

Активация на акаунт