Образователен говорилник - 22 - Мир и светлина. И търпение

  • 22 603
  • 305
  •   1
Отговори
# 240
  • Мнения: 20 036
Данибон имаше статия за учебните дни и при нас не излизаха много по-малко в сравнение със Западна Европа.
Според мен разликата в часовете идва от това, че нашите учат само половин ден.

# 241
  • Мнения: 6 384
Статистиката е безобразно скопена. Първо не е ясно МОН до колко адекватно са я направили дори в този си вид. Защото не са тайна напъните на предишния министър.
Но при малките до 3 клас разликите идват от това, че при нас по никакъв начин не са отчели и вкарали в статистиката наличието в доста училища на занимални и целодневно обучение. В Европа малките учат до към 3-4 следобяд. Нямат домашни за следващ ден и самоподготовката е инкорпорирана в самия учебен процес.

Т.е. това пак са лъжите и лицемерието на МОН. Не могат да осигурят на всички до 3 клас целодневно обучение чрез занималня през цялата учебна година по ясни прични. Това са още учители, заплати, осигуровки, осигурено хранене, трябва да се пригодят класните стаи и т.н. От друга страна явно ги натискат да изравнят часовете и според малоумниците най-лесното е да се увеличи учебната година с няколко учебни дни.

При големите разликите са незначителни.

# 242
  • София
  • Мнения: 16 320
Ех, тези частни уроци! Понеже те са измислени в България /че чак и образователната система е измислена с тази цел/, а в Европа никой не ходи на частни уроци, нали. Joy

# 243
  • Мнения: 52 202
Ех, тези частни уроци! Понеже те са измислени в България /че чак и образователната система е измислена с тази цел/, а в Европа никой не ходи на частни уроци, нали. Joy

И според мен се преекспонира това с уроците. Според мен уроците са си намерили удобна ниша и определено просперират, но съвсем нямат влиянието да определят политиката на образованието, та то да цели да има уроци.

# 244
  • София
  • Мнения: 16 554
Не, в Южна Корея я има същата система на частните уроци, със същия резултат. Зубрене вместо учене.

# 245
  • София
  • Мнения: 16 320
Чукнах в google private lessons math uk /ей така, примерно/. Излязоха ми страници със сайтове за частни уроци, школи и т.н. за всички възрасти и цели - от училищна математика, до подготовка за приемни изпити. Те вероятно си съществуват без да имат клиенти. Smirk Че и българчета, учещи в чужбина, си изкарват пари преподавайки частни уроци на местни. Навсякъде ги има частните уроци и се ползват по най-различни причини - несправяне с материала в училище, кофти учител, подготовка за приемни изпити, за матури. Просто хората там не го драматизират така, както ние  сме склонни да драматизираме. По принцип и за всичко.

# 246
  • Мнения: 20 036
Вчера докато търсех статистиката за матурите в Германия, ми излязоха редица страници с школи за подготовка. Бързи курсове, едногодишни, двугодишни, вечерни.
Не са наш патент частните уроци.

# 247
  • Мнения: 52 202
Не, в Южна Корея я има същата система на частните уроци, със същия резултат. Зубрене вместо учене.

Осмелявам се да твърдя, че зубренето не е системно заложено в нашето образование. По-скоро се явява вторичен ефект заради кофти учители, заради немотивирани деца, заради липса на адекватна семейна помощ. В същото време образованието може да се изкара и без зубрене, с малко късмет с учителите и ако се продължи в добро училище. И ако вкъщи се помогне в началото, защото (тук вече съм съгласна) в училището не учат децата как да учат, приема се, че ще им падне от небето.  И като не падне идва зубренето.

А за уроците повтарям за не знам кой си път - навсякъде по света, където има важни и решаващи изпити със състезателен характер, има и уроци/школи. Това е така, защото емпирично изведена истина е, че всичко, което се упражнява и тренира, се подобрява.

# 248
  • Мнения: 7 683
Не знам толкова ли различно е било едно време, все пак материалът е същият... честна дума, аз влязох и в математическата гимназия (5,88 на изпита), и във ВМЕИ (6,00 на приемния изпит) без нито един частен урок, без никакви школи и без никакви курсове. И не съм само аз, ами и повечето ми съученици. Никога не съм чул никой от тях да е ходил някога на частни уроци. Не е да нямаше конкуренция, особено за МЕИ и за тези 30 бройки за момчета, които отърваваха казармата по постановлението на бай Тошо - при максимален бал 30 последното от тези момчета беше с бал 29,75. Буквално през една стотна бяхме наредени.
Затова аз съм категорично против често изказваните във форума внушения, че не може без уроци.
Аз съм ходил на частни уроци, но по солфеж, когато ме приеха в 5 клас в музикалното училище. И защо? - защото преди това ходех в детска музикална школа, обаче ходех само на пиано, а солфежа изобщо не посещавах. Много ясно, че в музикалното, където солфежът беше редовен предмет, ми насвяткаха едни двойки, ми аз три години в детската школа не бях стъпил на нито един урок по солфеж. Е, майка ми се принуди да ме прати на частен учител по солфеж. 2 лв. на час струваше - 1979 година това бяха много пари. Ходих към 2 месеца на уроци и напълно влязох в час. Не съм ходил с години, както ходят сега. И ако си бях посещавал солфежа в детската музикална школа, нямаше да имам нужда от никакви частни уроци.

# 249
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 635
И сега, както и тогава, има деца, които нямат нужда от уроци, за да се справят с изпити, които имат състезателен характер. И такива, които имат нужда от непрекъсната помощ. Очевидно независимо от държавата и социалното положение.
Явно е нужно да оцени риска дългосрочно - т.е. Колко дълго ще са нужни 😂😂😂

# 250
  • Мнения: 52 202
Отделните примери не доказват нищо, обаче. Например същият Мецан, който дава за пример себе си, че бил влязъл във ВМЕИ с 6,00 на приемния изпит без нито един частен урок (и пропускайки, че е завършил МГ) твърди разпалено, че английски може да се научи само в АК или АЕГ. И ако сега му дам пример с дете, изкарало С2 още в 6 клас в нормален изпит с големи хора, това трябва ли да се приема за доказателство? Изключения винаги е имало и ще има, но е факт, че аз и моите съученици (все отличници от 91 НЕГ) ходихме на уроци. Дали по необходимост или за всеки случай не знам, но и полза имаше - каквото се упражнява се подобрява.

# 251
  • Мнения: 7 683
В шести клас не може в никакъв случай да се изкара истинско С2, защото речникът в шести клас е детски и много, много далеч от това, което се изисква като понятия, термини, абстрактни думи и т.н., за да се вземе С2.
Елитните ЧУ, чиито деца в 7 клас вземат FCE с максимални точки, което по скалата отговаря на С1, пишат по страниците си как децата им вземат С1 в 7 клас. Това не е никакво С1, в седми клас децата нямат такъв речник, понятиен апарат, мноого са далеч от истинско С1. Да се говори за С2 в шести клас, е направо смехотворно.

Изобщо не съм пропуснал, че съм завършил МГ, нали го писах. И да, най-вероятно това е причината, че съм изкарал 6,00 на изпита във ВМЕИ.
Ама 5,88 на изпита за МГ как изкарах? Като в 7 клас бях в най-посредствено държавно - тогава и нямаше частни - училище, квартално във Варна. И защо изкарах 5,88, няма да повярвате - а това е истината, която доказва, че не съм и помирисал частни уроци, защото ако бях, всеки учител щеше да ми каже, че това са глупости.
Изкарах 5,88, защото на последната задача имаше 4 подусловия и аз умишлено, умишлено, не реших четвъртото, за да не си помислели проверяващите, че някой ми е подсказал, защото, мислех си със седмокласния си мозък, те ще си кажат, че не е възможно всичко да решиш вярно. Да си бях написал и последното подусловие, знаех как се решава, щях да имам пълно 6 и да вляза първи по успех. А така влязох на 8-мо място.
Като кандидат-студент ми беше дошъл акъла и във ВМЕИ влязох първи по успех. Не че нещо, а просто това, което подчертавам е, че без уроци, без школи, без курсове.

Последна редакция: пн, 22 авг 2022, 22:03 от Татко Мецан

# 252
  • Мнения: 52 202
В шести клас не може в никакъв случай да се изкара истинско С2, защото речникът в шести клас е детски и много, много далеч от това, което се изисква като понятия, термини, абстрактни думи и т.н., за да се вземе С2.
Елитните ЧУ, чиито деца в 7 клас вземат FCE с максимални точки, което по скалата отговаря на С1, пишат по страниците си как децата им вземат С1 в 7 клас. Това не е никакво С1, в седми клас децата нямат такъв речник, понятиен апарат, мноого са далеч от истинско С1. Да се говори за С2 в шести клас, е направо смехотворно.

Много обичаш да се изказваш с абсолютна увереност, но няма да споря с теб. Щом казваш, нека е така.
Но ако имаш начин потърси архивите преди 10-12 години, може и да намериш нещо.

П.П. Нали говорихме за изключения, все пак Wink

# 253
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 635
Език, както и много други неща лесно могат да бъдат научени сега. Светът е различен.

# 254
  • Мнения: 7 683
Разбира се, че могат и биват научавани, но не и на ниво С2 в шести клас.

Общи условия

Активация на акаунт