Мнения за неелитни училища след седми клас в София- Тема 5

  • 73 217
  • 759
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 246
Да попитам тези, чиито деца са били в Регалия - има ли възможност за избор на учител или всичко зависи от входния изпит и получения резултат?

# 46
  • София
  • Мнения: 849
Доста изместихте темата на дискусията.
Тази тема не е за курсове, а за впечатления от училища.

Не ме разбирайте погрешно, споделената информация в последните постове е ценна и ще бъде от полза за доста четящи, включително и за мен, но някак се измести основната цел на темата.
Аз лично като майка на 7-класник бих се радвала да прочета, къде учат децата на мамите споделили опита си с пробните и какви са впечатленията им от новите училища.
Desem, Lady Cassiopeia Duval и другите,  моля дайте свежо инфо за училищата, в които са сега децата Ви. Благодаря!

Последна редакция: ср, 12 яну 2022, 16:49 от ims

# 47
  • София
  • Мнения: 9 022
Да, за курсовете най-добре в отчетните теми* да се пита, защото повече мнения ще се получат, макар да има и теми точно за курсовете/школите.
*Дописвам: в настоящата 7класна или настоящата 8класна тема.

ims, моите са извън училищата, чийто предмет е темата, но аз също съм проучвала училища извън най-предпочитаните и търсила тук мнения.
Както писах, човек трябва да е подготвен, децата също. За съжаление не винаги се получава макс. При моите не стана желание 1.  Обсъждахме, че на желанията след 1вото се гледа като на по-малко желани,  а не са нежелани (в списъка нямаше нежелания).

Последна редакция: чт, 13 яну 2022, 14:12 от Desem

# 48
  • София
  • Мнения: 7 672
Да попитам тези, чиито деца са били в Регалия - има ли възможност за избор на учител или всичко зависи от входния изпит и получения резултат?
В Регалия бяхме само по математика, но като цяло можеше да се избира конкретен преподавател по единия предмет, защото учителите вървят по двама заедно - Мат+Бел и реално така са формирани групите.

# 49
  • Мнения: 19 150
Синът ми е в 127-мо. Аз съм много доволна. Миналата година /8-ми клас/ бяха подготве по АЕ, тази година учат биология, география и история на АЕ. Втория език му е ФЕ - за пръв път го учи и се запали по него. Учителката по БЕЛ е страхотна - млада и много активна. Много хубаво им обяснява, на всяко дете поотделно обръща внимание - честно казано за пръв път срещам млад учител с такова голямо желание за работа. Класната им е готина - харесват си я. Очарована съм от директора - постоянно прави подобрения. Миналата година не спря да ремонтира и обзавежда стаите през цялото ДО, смени оградата на училището, асфалтира двора и т.н. Млад, амбициозен и много активен.

# 50
  • София
  • Мнения: 3 263
Монетата има две страни. Кумувете са с близнаци и сега са в осми клас. След като прочетоха положителни отзиви за 127-мо тук в темата, записаха училището в списъка за прием за момичето. Приеха го в паралелка с предприемачество и АЕ. Голямо разочарование - 2/3 от паралелката са се паднали деца, които не желаят да учат и да внимават с час. Никой не може да се оправи с класа - нито класен ръководител, нито ръководство, нито директор. Изобщо няма нито дисциплина, нито нормален учебен процес.
За сметка на това, момчето го приеха в НТБГ с руски език. Там учат усърдно, има дисциплина и нещата вървят. Нивото е доста високо, момчето е с успех 5.30 и е на 10-то място в класа.

Последна редакция: пт, 14 яну 2022, 21:40 от denizara

# 51
  • Мнения: 19 150
Монетата има две страни. Кумувете са с близнаци и сега са в осми клас. След като прочетоха положителни отзиви за 127-мо тук в темата, записаха училището в списъка за прием за момичето. Приеха го в паралелка с предприемачество и АЕ. Голямо разочарование - 2/3 от паралелката са се паднали деца, които не желаят да учат и да внимават с час. Никой не може да се оправи с класа - нито класен ръководител, нито ръководство, нито директор. Изобщо няма нито дисциплина, нито нормален учебен процес.
За сметка на това, момчето го приеха в НТБГ с руски език. Там учат усърдно, има дисциплина и нещата вървят. Нивото е доста високо, момчето е с успех 5.30 и е на 10-то място в класа.

Оооо, вярвам, че е точно така, както го описваш. Средата е изключително важна и, ако се сформира "кофти" паралелка, нито учителите, нито директора могат да направят нещо по въпроса.
При нас нещата са добре - класа е основно от момчета и въпреки това проблеми между тях няма. Учат си добре, оценките им са си добри - аз поне съм доволна. Сина ми примерно ще завърши сега първия срок с оценка около или малко над 5, а не е от първите 10 в класацията - има деца с доста по-високи оценки от него. Най-интересното е, че отличника на класа е момче Simple Smile

# 52
  • София
  • Мнения: 3 263
Монетата има две страни. Кумувете са с близнаци и сега са в осми клас. След като прочетоха положителни отзиви за 127-мо тук в темата, записаха училището в списъка за прием за момичето. Приеха го в паралелка с предприемачество и АЕ. Голямо разочарование - 2/3 от паралелката са се паднали деца, които не желаят да учат и да внимават с час. Никой не може да се оправи с класа - нито класен ръководител, нито ръководство, нито директор. Изобщо няма нито дисциплина, нито нормален учебен процес.
За сметка на това, момчето го приеха в НТБГ с руски език. Там учат усърдно, има дисциплина и нещата вървят. Нивото е доста високо, момчето е с успех 5.30 и е на 10-то място в класа.

Оооо, вярвам, че е точно така, както го описваш. Средата е изключително важна и, ако се сформира "кофти" паралелка, нито учителите, нито директора могат да направят нещо по въпроса.
При нас нещата са добре - класа е основно от момчета и въпреки това проблеми между тях няма. Учат си добре, оценките им са си добри - аз поне съм доволна. Сина ми примерно ще завърши сега първия срок с оценка около или малко над 5, а не е от първите 10 в класацията - има деца с доста по-високи оценки от него. Най-интересното е, че отличника на класа е момче Simple Smile

Да, кофти е да се събере подобна паралелка, но моето мнение е, че са много важни действията на ръководството в този случай и как реагира към поведението на децата, дали ще го остави така, ще вземе мерки като изключване и т.н.
Та, те са деца в осми клас, учили 3 месеца в това училище и вече са неконтролируеми....значи няма ред и механизъм за противодействие.

# 53
  • Мнения: 8 559
Да, кофти е да се събере подобна паралелка, но моето мнение е, че са много важни действията на ръководството в този случай и как реагира към поведението на децата, дали ще го остави така, ще вземе мерки като изключване и т.н.
Та, те са деца в осми клас, учили 3 месеца в това училище и вече са неконтролируеми....значи няма ред и механизъм за противодействие.
                  Сама казваш,че са учили 3 месеца и искаш да са контролируеми! Ами няма как да стане.Ред и дисциплина се формират с присъствие в клас,а не пред компютрите у дома.Едно от последствията на ДО - няма колектив,няма общи емоции и действия.При това на мен ми прави впечатление ,че професионалните паралелки винаги събират ученици с по-слаб успех и това в едно и също у-ще.Езиковите паралелки са с доста по-отговорни и учещи деца.Това се вижда особено ясно в у-щата,които се водят неелитни.При нас трагедията беше с най-малкия.Попадна в у-ще,което не искаше и голям рев беше,но след като тръгна се установи,че точно този клас /АЕ/ИЕ/ е с най-висок бал при приема и има в него изключителни деца.Това всъщност беше и единствената езикова паралелка в това у-ще.Избрахме я с идеята в 9 клас да търсим свободни места в други училища и евентуално преместване.Да,ама сега не иска и да чуе за преместване.Колкото и малко да са били присъствено вече има приятели,доволен е от учителите особено от учителката по АЕ.Така,че не гледайте у-щата , а конкретните паралелки в тях.

# 54
  • София
  • Мнения: 3 263
Съгласна съм, че е до паралелки, но нали се избира училище въз основа на критерии - ред, дисциплина, учители, обучение и т.н.
НТБГ е професионална гимназия, но явно там ред има. А и въпреки ДО, дисциплината се вижда веднага и трябва да се поддържа, още повече, че децата са и присъствено сега.
Синът ми е в седми клас, но въпреки ДО дисциплината е на ниво и много се работи в тази насока.
Както и да е, аз не агитирам никого, споделям гледна точка, а вече всеки си преценява. Аз съм си направила моите изводи.

# 55
  • Мнения: 8 559
"denizara",споделям впечатления и не налагам мнение.Всеки избира сам.Имам наблюдения над четири у-ща и едното от тях е елитно,другите "неелитни".Мога да кажа,че елитното изобщо не е вече това,в което влезе детето преди пет години.Сега е студентка първи курс.За дисциплина и ред - ами навсякъде не са идеални.То и зависи кой какво разбира под тези две понятия.В елитното първите две години се носеха униформи и се спазваха някакви правила и ред,но с минаването в 10 клас и следващите всичко това постепенно си отиваше.Смениха се и учители и с новите нещо не се получи толкова добре,както при предишните.Висок успех и възпитание са две различни категории и едното не включва задължително другото.Така,че и в неелитните у-ща има по-добри класове от тези в елитните.По мои наблюдения в класовете на по-малките има по-добри колективи без значение,че у-щата не са в първата десятка.Децата са спокойни и се чувстват добре.
                ПП.Поразпитай малко майките с деца в елитната ФЕГ и ще разбереш какво искам да кажа относно отношения,дисциплина и ред.

# 56
  • София
  • Мнения: 3 263
Бихте ли споделили кое е било елитното училище?
Аз в определено не съм фен на елитните училища, напротив.  Имам и отрицателни мнения за всички елитни гимназии и съм резервирана към тях.
По-скоро ще търсим училище извън топ 10.
Но държа да има дисциплина и ред и това не значи да носят униформи, а детето ми да се чувства спокойно и да си учи. Бил е в училище, където е ставал прицил на подигравки и беше бит, защото искаше да учи и се наложи да го местя. Това е моят критерий за ред.
За учителите е ясно, че са различни и че всички искат да работят с умни деца, защото е по-лесно.

# 57
  • Мнения: 8 559
Бихте ли споделили кое е било елитното училище?
                  2AEГ! Тогава ни посъветваха да се запише там ,защото е много по-добра от първа.Така,че влезе по първо желание и когато я записвахме бяхме впечатлени от отношението,вниманието и естествено от самата обстановка и оборудване на кабинетите.Всичко на 6! В началото си беше точно ,но след това се започна ...смяна на учители,униформите си стояха за красота,отношенията в класа се базираха не на знания ,а на финансови възможности.Не казвам,че успехът в класа е бил лош.Напротив - много висок успех ,но микроклимат и отношения на ниско ниво.
                   ПП.Относно униформите - това са блузки в различни цветове и само на официални случаи имат сако с риза и вратовръзка.Нашите си стоят чисто нови ,защото девойката ги е обличала 2-3 пъти и то защото активно участваше в някои мероприятия.Блузките се ползваха в 8 и 9-ти клас.Когато влязох за първи път в у-щето ми направи много добро впечатление ,че е тихо и спокойно,чисто.Би звънеца и излязоха децата и учителите - без блъскане,без крясъци и с униформените блузки бяха облечени и учителите.Доста по-различно от другите у-ща.Е,отвътре нещата не са като от първото впечатление.

Последна редакция: нд, 16 яну 2022, 10:49 от Didia

# 58
  • Мнения: 9 738
Потвърждавам горното мнение. На първо впечатление всичко изрядно, но всъщност нивото е много посредствено. Здраво лапат пари - тениски от униформените да се купуват непрекъснато, по АЕ купувахме учебници на конкретен преподавател, който ги е писал. Мислех, че е спряна порочната практика, но явно не.
А за надплановия прием да не говорим. След класиранията всички паралелки по 26 деца, на 15.09 паралелките до една бяха с по 33, като в нашата класна стая е нямало столове и две деца са стояли прави. Много сконфузно..
Като ще премаш надпланово деца, поне си виж материалната база и сложи столове, аман.

# 59
  • Мнения: 19 150
Момичета, вижте сега - в момента НВО ви се срува най-страшното нещо. Но то ще мине, децата ще отидат в училищата си и всичко ще премине. Така че спокойно. Така или иначе всички изтрещяват в гимназията - едни още в 8-ми клас, други успяват да удържат фронта до към 10-ти, но рано или късно се започва с глупостите. Около мен има много деца в елитни гимназии. Ами изтрещяха си децата - пубертета не ги пощади. Едното го викаха редовно при директора заради агресия в училище, второто момче се сби след училище с дете от съседен клас, при удар падна и си разцепи главата отзат, та вече втори месец не може да се оправи, третото момче две седмици по ред се прибираше пиято след училище /пийвали си мента със спрайт сега есента, когато още беше топло/, четвъртото момче редовно си виси в наргиле баровете, едно момиче като отприщи с любов по едно момче, та майка й в чудо се видя с нея - скандали, разправии, опита се да бяга от вкъщи, беше решила да ходи да живее при него /говорим за момиче на 16 години/. И т.н. и т.н. И това са истории на децата на мои познати, всички до едно в училища от ТОП 10. И да, средата в училище е важна, но няма гаранция, че няма да правят глупости извън училище.

Извинявам се за отклонението и спама - наистина съвсем излязохме от темата за училищата

Общи условия

Активация на акаунт