Шестокласници 2021/2022 - 2

  • 37 009
  • 733
  •   1
Отговори
# 90
  • Мнения: 4 572
Михайлова е известна, но от опита ми с преразказите курс не е достатъчен, а според нашия преподавател една, две години въобще.Дано успеете да вдигнете сериозно нивото Ще споделите и след 7 клас с колко.Започнах да се замислям за ПЧМГ като много краен вариант.Според мен синът ми ще изкара и стипендия там, но много краен вариант ако не влезе, където иска

# 91
  • София
  • Мнения: 12 900
За преразказите според мен си зависи от детето. Николета не е правила много преразкази, но от самото начало винаги са и оценявани почти с максимални точки, като и на самото НВО имаше взети от тезата и преразказа общо 2-3 точки ако не се лъжа. Чела съм нейни преразкази за домашно, не са нищо особено поне според мен, но явно са отговаряли на условията.
На изпита за АК, за който не се беше подготвяла изобщо, след като се върна сподели, че е писала големи глупости на съчинението, но пък беше писала по всяка точка с нейни думи и имаше една от почти най-високите оценки там.
Искам да кажа, че не винаги количеството е най-важно. Ваня със същият брой преразкази като Ники хващаше там максимум половината точки и така си остана и докрая, въпреки допълнителните усилия, които положихме.
Елена дотук е правила точно 3 преразказа, като май няма оценен такъв. Последният преразказ, който направи, помолих Николета да и го провери, откри и доста правописни грешки, но като цяло каза, че не е зле. Мисля скоро да и дам и още някой да направи. Засега Ели не ходи на курс, ще започне от началото на следващата учебна година в школа близо до нас, за да не се налага да я водим и да губим време в път. Дълбоко се надявам, че ще са присъствено заниманията и че няма да изтеглят началото на учебната година по-рано.

# 92
  • Мнения: 4 572
Говори се за 5 Септември.При нас преразказите засега са до 32 точки,но ако се поотпуснат стигат до 28.В общи линии има една година да се отработи

# 93
  • Мнения: 852
Мами, има ли някоя от вас яснота какъв ще бъде форматът за догодина за настоящите шестокласници, при нас нищо не се казва, въпреки че попитах учителя, но и нашето училище не е от централните, та нормално е да не знае учителят. Четох и това, дето пуснахте, за балообразуването и там имам въпорси - от всички ли години ще се вземат оценките от годишните свидетелства като краен резултат или от отделни предмети от трите години? А и въпросът с преразказа - дали ще остане като втора част на изпита, щото писането на преразкази не ни се отдава.

# 94
  • София
  • Мнения: 16 300
Още МОН не е обявило какъв ще е форматът, така че няма как да има яснота по този въпрос. Същото се отнася и за преразказа. В балообразуването влизат годишните оценки от 7 клас по предметите, които са посочени за балообразуващи за съответната паралелка - обикновено БЕЛ и МАТ.

# 95
  • Мнения: 852
Благодаря, Санака! Затова вероятно и учителят не знае.

# 96
  • Мнения: 4 572
Лично нямам очаквания за големи промени.Ако добавят и други предмети, може би

# 97
  • Пловдив
  • Мнения: 1 655
... годишните оценки от 7 клас по предметите, които са посочени за балообразуващи за съответната паралелка - обикновено БЕЛ и МАТ.
Сигурно ли е, че няма да се вземе средноаритметичната от трите години!?
Бях чула нещо подобно...
Или пък беше, че оценките в свидетелството за завършено основно образование ще бъдат средноаритметични на годишните от 5,6 и 7 клас?!

# 98
  • Мнения: X
Сигурно е.
В свидетелството за основно образование няма окончателни ( средноаритметични оценки), няма и общ успех.

# 99
  • София
  • Мнения: 5 246
Кои видове преразказ упражнявате? Кои ще бъдат на изпита?

# 100
  • Мнения: 1 295
До сега е бил подробен преразказ, но за догодина има възможност да решат да бъде както подробен преразказ, така и характеристика на герой и май можеше и сбит преразказ (затова не съм на 100% сигурна).
При нас си карат по програма и тази година правят основно сбит преразказ и характеристика на герой. Подробен преразказ са имали два пъти за домашна на непознати откъси от текст покрай помагало, което ползват за часовете, но пък често госпожата им дава да пишат тези.
При мооето литературата няма проблем, класира се и на областния кръг на олимпиадата и си чака резултата, но е разсеяна и това ѝ изиграва шега и по български, и по математика. На математиката най-редовно не е забелязала някой минус или е сметнала баш накрая на задачата грешно отговора. По български пък недочела нещо си и заградила грешния отговор. В същото време на устни изпитвания на дъската няма никакъв проблем и там такива грешки не допуска, та не знам как ще я борим тази нейна разсеяност Sad

# 101
  • Мнения: 4 572
При нас пък се пишат тези и подробни преразкази, в клас писаха три пъти сбити, характеристика на  литература герой не са писали още, кого взеха с материала за 6 клас.И децата чакат резултати от Кенгуру и олимпиада по БЕЛ.Сега предстои ПМС

# 102
  • Мнения: 1 222
Здравейте, от кои училища сте с тези преразкази и тези?
 Синът ми учи в 31- во, по математика са доста добре, но по български са с нова учителка. Писаха един  сбит преразказ в клас и един за домашна работа. Тези не правят. Характеристика не  герой не са правили.
Ще го закъсаме с българския.
По математика учат много усилено. Там съм по - спокойна.  Явно ще си късам нервите тази и още една година.

# 103
  • Мнения: 7 344
Лично аз разбрах, че са учили сбит преразказ два дни преди областния кръг на олимпиадата. Между другото ми беше споменато, че учителят е предупредил да пише по-обрано. На следнащият ден ми стигна до съсзнанието, че аз и тази година не съм чела регламентите както трябва. Били правили сбити преразкази. Миналата седмица на родителската среща господинът им ни каза, че ще започнат да работят върху тези и есета. Съчинения ги карат да правят по История. Там и есе за годишна оценка ги чака, но за тях поне от първата родителска имаме информацията. Всъщност сега към любимите предмети се добавиха Историята и Географията и там е сякаш е основната тяга. 

# 104
  • София
  • Мнения: 263
Рони, чудесно е, че правят съчинения и есета по различни предмети. Моите госпожици /близначки/ до момента са направили в училище 2-3 преразказа. Ядосвам се, че даже в малките класове, едно съчинение по картинка не им обясниха как се прави.....Нямат никакъв тренинг за това. Опитвам се в къщи нещо да ги накарам да правят..., но не съм педагог и не знам дали не вредя повече, отколкото да помагам.

Общи условия

Активация на акаунт