Професия учител - 13

  • 65 246
  • 741
  •   1
Отговори
# 570
  • Майничка
  • Мнения: 13 782
Точно така е - за всяка област се реди отделен списък с желания.

# 571
  • Някъде по Дунава
  • Мнения: 5 417
Точно така е - за всяка област се реди отделен списък с желания.
А кой списък е с предимство? Първият, който се генерира или са независими един от друг?

# 572
  • София
  • Мнения: 1 758
Независими са. Вижте за консултация седмокласната тема.

# 573
  • Мнения: 2 042
Здравейте,  някой от вас обучавал ли е допълнително украинци с часове по български език? Заплащат ли се допълнително или не и кои трябва да ги води при положение, че ще учат в нашето училище от септември?
Благодаря ви предварително!

# 574
  • Мнения: 201
Здравейте! За преподаване на икономическа дисциплина дали е достатъчно освен дипломите за бакалавър и магистър по съответната икономическа специалност и тази допълнителна квалификация в ПУ - https://uni-plovdiv.bg/pages/index/1250/ за учител в гимназия?
Има ли завършили по тази програма? Или препоръка за друг ВУЗ? Благодаря много Simple Smile

# 575
  • Мнения: 434
Здравейте! За преподаване на икономическа дисциплина дали е достатъчно освен дипломите за бакалавър и магистър по съответната икономическа специалност и тази допълнителна квалификация в ПУ - https://uni-plovdiv.bg/pages/index/1250/ за учител в гимназия?
Има ли завършили по тази програма? Или препоръка за друг ВУЗ? Благодаря много Simple Smile

Да, задължително трябва да придобиете допълнителна квалификация "Учител по икономически дисциплини", ако още по време на следването си не сте придобили т.нар. "Педагогическа правоспособност". Иначе пак могат да ви назначат на работа, ако няма правоспособен кандидат, но с редуцирана заплата и ще ви накарат веднага да запишете допълнителната квалификация. Аз придобих такава (макар и за учител по друг предмет) през 2021г. във ВТУ.

# 576
  • Мнения: 570
Аз имам бакалавърска степен по икономическа специалност и магистратура ПНУП, мога ли да преподавам икономически предмети или и за мен важи горното? Rolling Eyes

# 577
  • Мнения: 1 904
Интересува ме в кой нормативен документ са регламентирани задълженията на председателя на методическото обединение, как се избира и кой може да бъде председател? Благодаря.

# 578
  • Добрич
  • Мнения: 6 216
Всеки член на обединението, може да стане председател, стига да го изберат. Приема се чрез гласуване с мнозинство.
За нормативната уредба, не мога да помогна.

# 579
  • Някъде по Дунава
  • Мнения: 5 417
Аз имам бакалавърска степен по икономическа специалност и магистратура ПНУП, мога ли да преподавам икономически предмети или и за мен важи горното? Rolling Eyes
Според мен не можете, защото ПНУП ви дава право да бъдете учител 1-4 клас, а икономически дисциплини се учат след 8 клас.
Давам пример с мен: докато учех ПНУП и работех като начален учител се водех нередовна, макар да имах учителска правоспособност по бел.

# 580
  • Мнения: 2 615
Здравейте! За преподаване на икономическа дисциплина дали е достатъчно освен дипломите за бакалавър и магистър по съответната икономическа специалност и тази допълнителна квалификация в ПУ - https://uni-plovdiv.bg/pages/index/1250/ за учител в гимназия?
Има ли завършили по тази програма? Или препоръка за друг ВУЗ? Благодаря много Simple Smile
Имам бакалавърска степен по икономика и магистратура по туризъм, със СДК педагогическа правоспособност мога да преподавам предметите и от двете ми дипломи.
Преди 4 години изкарах ПП в ДИПКУ към Тракийския университет, в момента вече може и онлайн, което е много удобно. Вижте тук https://www.dipku-sz.net/A/g/SDK-Pedagogicheska-pravosposobnost
Имат и чат канал във Вайбър, където отговарят на всякакви въпроси https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=484234340170486& … d=100057517717391

# 581
  • Мнения: 570
Благодаря!

# 582
  • Мнения: 29
Момичета, пиша тук, защото нещо много ми тежи в тази образователна "система", до степен че пак май ще сменям професията и ще се откажа от държавното образование.
Днес имахме съвет и директорката обвини колежките по БЕЛ и математика за ниските резултати от НВО. Колежките са професионалисти, много се стараят, работят допълнително с децата дори без заплащане. Но нашето училище е в такъв квартал,че повечето родители не могат да си позволят частни уроци, а някои вероятно и не ги в грижа. Имаме деца от малцинствата итн.
Колежката по математика сподели на съвета,че не е взела предвид резултатите от НВО 7 клас при оформянето на годишните оценки, защото иска да помогне на децата. Колежката по БЕЛ е нова, но също прави всичко от себе си да им помогне - с частичен успех.
Та нашата директорка ги направи на "бъз и коприва" , защото статистиките на РУО не изглеждали добре. За мен един добър директор, един истински лидер, би трябвало да бъде съпричастен към действителността в повереното му школо, а не да сочи "елитните ученици" в "елитните училища", които масово ходят на частни уроци - което не е по силите на всяко семейство. Един директор би трябвало да е адвокат за своя екип и своите ученици и да говори публично за проблемите, а не да ги замита под килима.
 Проблемите са, че учебното съдържание затруднява мнозинството от българските деца. Това е очевидно от средните резултати за страната (30-40 т от 100 май беше)
Та въпросът ми е, има ли други директори - такива, каквито поемат отговорност и не я прехвърлят на учители, ученици, родители и кого ли още не.
Извинете за обърканите писания, толкова се натоварих психически днес,че просто не мога да заспя.

# 583
  • Мнения: 124
Нашата директорка е същата. Обижда ни, че сме некадърници и т.н. С много лошо впечатление останах и от нея и от учениците. От 1 година съм учител и се надявам да ми е последната.

# 584
  • Мнения: 4 915
През малкото време, откакто съм в това училище, никога нашата директорка не е обвинила колега за ниските резултати на учениците. Много я харесвам тази жена и всички колеги споделят мнението ми. При нас децата са от малцинствата почти 100 %. Оставяме на поправителни изпити тези, които не учат, някои остават и да повтарят годината. Още в началото когато започнах, предупредих учениците, че аз тройки няма да им подарявам. Мога да направя компромис ако видя, че някой се старае, но да не идва на училище и да мисли, че ще мине, няма как да стане. Директорката напълно споделя това мнение.

Общи условия

Активация на акаунт