Как спестявате в ежедневието?

  • 66 449
  • 1 486
  •   1
Отговори
# 165
  • Мнения: 3 854
А, аз банските по принцип си ги пера с другото пране, никога не съм ги щадяла. Като не става просто си купувам друг, и без това за един сезон ми омръзват, но аз живея на морето и ги експлоатирам доста повече от някой, който идва за седмица.

Последна редакция: пн, 29 юли 2024, 23:38 от DreamingOfSummer

# 166
  • Мнения: 13 488
- Почти не ползваме кола (освен за извънградски пътувания), нито градски транспорт - цялото семейство живеем, работим и учим в центъра, ходим пеша.
- Не пушим.
- Алкохолът за месец ни е 1-2 бутилки вино.
- Не притежавам и не ползвам смартфон - и без това съм около 16 часа на ден на компютър. Имам три лаптопа, някои от тях служебни, купувам внимателно и качествено, като сменям личните през 8-10 години.
- Не плащам абонаменти за стрийминг платформи.
- Телевизорът ми е на 15 години, бялата домашна техника - на 9 в момента (тогава е преоборудвано това жилище), до колкото издържи.
- Не купувам бърза мода. Имам палта и официални рокли и на 10-15 години, нося един и същи размер от близо 40.
- Не пазарувам по интернет, освен понякога книги и подаръци, които не могат да се намерят на българския пазар.
- Не купувам джаджи и излишни вещи.
- Никога не пазарувам неща, което не ми трябват, само защото били на промоция. Но за основните продукти, които ядем и ползваме непрекъснато, следя все пак промоциите.

Неща, от които не пестя:
- Качество и разнообразие на храна.
- Почивки - като врял и кипял в пътуванията човек организирам и бюджетирам доста добре, без изхвърляния, но и си угаждаме.
- Качество на обувки.
- Лекарства и медицинско обслужване.
- Отопление (няма начин например да се топля с климатик).

# 167
  • Мнения: 3 854
За смартфона не съм съгласна, че е излишен. Най-малкото повечето магазини вече си дигитализираха картите и имат промоции, които са достъпни само през приложението им. Да не говорим, че и ваучерите за храна се дигитализираха вече.

# 168
  • Мнения: 13 488
Е, то е въпрос на избор все пак - да кажем, че за повечето хора този изглежда ексцентричен. Но работя с интернет технологии от 1995 г. и имам известна идея кое какви възможности и какви негативи ми носи.
Ваучери за храна не ползвам. А и имам тийнейджър, който ми услужва, ако случайййно ми трябва много някое приложение и не мога да го пусна през емулатор за десктоп Stuck Out Tongue

# 169
  • Мнения: 24 863
Е, тя си пише какво работи за нея, не казва всички да правят всичко дето е написала. Ваучери също не всеки получава. Разбирам я донякъде, защото и аз преди време упорито отказвах да имам пакет с мобилни данни на телефона. Вярно че преди години беше, но просто си го имах като част от хигиената ако щете.
Прекарвах доста време на работа пред компютър, вкъщи също компютърът ми все включен беше, просто не исках и когато съм някъде другаде (очевидно това беше малка част от времето) също да не се откъсвам от тия неща. Че и да плащам за това да се прегърбвам над телефона Grinning Сега моментът с плащането вече не е толкова фактор, понеже повечето пакети на операторите включват и данни така или иначе, но се усещам че това не винаги е хубаво нещо.
Познавам и други хора които го считат за ненужно и не използват смартфон. Нито са отшелници, нито живеят в пещери и колиби, просто за техния начин на живот не им е необходим. Както аз за моя начин на живот съм преценила че телевизор не ми е необходим и нямам такъв от двуцифрен брой години.
И при мен не всичко написано е приложимо, но на друг може да даде добри идеи да пробва.
На мен пазаруването онлайн понякога дори ми спестява. Много по-лесно е докато седя да сравнявам цени и да купя най-изгодно това което съм наумила. Ако изляза в жегата из физическите магазини, колко различни ще ми се занимава да сравня, а и струва ли си времето?
За дреболии също се изучих да гледам първо в SheIn. Нещата дето тук бих си ги купила от евтините магазини, там често са по-изгодни, минус обикалянето на голям магазин тип "левче" и награбване на още 5 неща дето до преди това не съм знаела че ми трябват но са ми се сторили много полезни и нали докато съм там да ги взема че да не се връщам после Joy А и те щом са от там, значи не са ми спешни. Съответно се слагат в количката и се оставят да отлежат някое време, да помисля хубаво дали наистина ми трябва съответното нещо. Евтини неща купувам от там, буквално дреболии, но пак не желая да се заривам с ненужни. Но пък имам и доста изгодни покупки от там на неща които пак бих си купила защото ми трябват, но ако не са от там ще платя в пъти повече за същото.
Съвсем умишлено гледам да избягвам Temu обаче, че там е едно дебнене и ровене, това нещо си е дупка в която не желая да падам. Неусетно се превръща в ангажимент и освен пари, изяжда и много време. Иначе отначало много добре ми звучеше и на мен. Та, да не помисли някой че убеждавам другите за тия китайски сайтове. Могат да са полезни но си зависи от човека.

# 170
  • Mediterraneo
  • Мнения: 42 828
За мен категорично онлайн пазаруването е начин за спестяване. На време най- вече, но и на пари. Последно си търсих определен парфюм. 3 дни сравнявах цените онлайн, накрая успях да го взема с почти 30% намален в сравнение с физическия магазин, на който бих се спряла, ако пазарувах от физически магазини. Винаги пазарувам с безплатна доставка и опции за безплатно връщане. А това да обикалям мола часове на ред, да меря дрехи, да търся определено нещо- от години не го правя, защото си ценя времето.

# 171
  • Мнения: 3 854
За пестенето на време  и пазаруването онлайн определено е вярно. За това ми беше много непонятна темата, където една потребителка беше писала как отишла и си купила три рокли от физически магазин без да ги мери, с идеята да си ги мери в къщи и да отиде да върне след тоа, което не й е харесало. Явно някои хора имат много свободно време, за мен е абсурдно да съм във физически магазин и да не пробвам, че после да се разкарвам още веднъж до там, ама хора разни.

# 172
  • Мнения: 13 488
О, няма спор, че се попада на изгодни оферти така.

Акцентът при мен е друг - всичките ми приятелки, които пазаруват онлайн, с лекота поръчват излишни неща и боклуци, буквално със стотици.
На мен също ми се е случвало в редки случаи да пазарувам онлайн и знам точно какво е изкушението да цъкнеш това, и това и това Simple Smile Ако някой има суперсилна воля, може и да стане.

Качество тип Тему в дома ми изобщо не влиза. А и в молове много рядко ходя, пазарувам в определени физически магазини, които не са в тях и не ми се налага да обикалям целия град. Но да купя дреха или обувка, без да съм я мерила, е абсурд. В този случай се избягва рискът да не са ти по мярка и да се наложи да връщаш, или пък да не си сигурен ще ти хареса ли материята, шевът. Просто не купувам неща, които не ми харесват и които няма да нося, това е. Не разбирам хората, които имат в гардероба си необличани дрехи.

# 173
  • Mediterraneo
  • Мнения: 42 828
Аз се учудвам каква разлика правиш между Shein и Temu Simple Smile Simple Smile

# 174
  • Мнения: 13 488
Не съм аз тази с Shein, друга потребителка е.

# 175
  • Мнения: 24 863
А, все са боклучки, аз бях със сравнението между двете. Просто не ми допада на Тему това че ако искаш действително нещо изгодно, пада едно дебнене което те ангажира да ровиш повече, абе дупка си е Grinning А аз купувам от такива сайтове неща дето буквално са за по едноцифрени суми, често и за по 1-2лв бройката. За такива дреболии не е оправдано поне за мен да влагам и време, поне за мен SheIn е по-удобна платформа. За друг може друго да е, освен и тръпката там да дебнат постоянно че мръднала цената.
Иначе каква да е разликата, те са същите неща и в двете, поне аз които съм гледала. И не са по-различни от нещата които бих купила и тук от евтин магазин примерно за домашни потреби, само че тук ще ги взема по-скъпо и ще си загубя и време да отида на място. За нещо по-съществено просто не е там мястото, не всичко бих купила онлайн, независимо дали е китайски магазин или нещо марково. Особено за дрехи онлайн не ми върши работа.

# 176
  • Мнения: 3 854
Да, за мен Шейн, Тему, Алиекспрес и Уиш са едно и също. Много рядко пазарувам от там, в Шейн и Тему даже нямам регистрация. Обикновено пазарувам кейсове за телефон или каишки за смарт часовник.

# 177
  • Mediterraneo
  • Мнения: 42 828
Не съм аз тази с Shein, друга потребителка е.

Да, сори.

# 178
  • Мнения: 13 488
Няма проблем Simple Smile

Обикновено пазарувам кейсове за телефон или каишки за смарт часовник.
Ми ето - у нас такива неща изобщо не се ползват, влизат ми в графа "ненужни вещи". Та явно спестявам повече, отколкото ако ги купя онлайн Stuck Out Tongue

Но наистина, темата не е да спорим, а да споделяме за кого какви хватки работят. Все пак тези решения имат и екологичен и етичен смисъл, освен бюджетен. Например на бързата мода не одобрявам не само качеството, но и начина, по който е произведена. Доста купувам от местни производители/марки - това често дава предимство и в качество, и в цена.
Предпочитам да нямам много вещи, произведени в Китай (преди 20 години като попаднах за пръв път в Сев. Америка, изпаднах в потрес как са заринати необратимо с китайски боклуци, тогава не само в България, но и в Европа подобно нещо почти не се наблюдаваше).

Последна редакция: ср, 31 юли 2024, 12:46 от Параход

# 179
  • Mediterraneo
  • Мнения: 42 828
Ами има и друг вариант- ползвам си смартфона и часовника с фабричните кейсове и каишки, без да купувам купища такива. Телефонът ми е над 5- годишен, два пъти съм му сменила протектора, кара си с кейса, който дойде в кутията. За часовника веднъж съм поръчала 10 каишки за 2 евро, които разделих с мама.

Общи условия

Активация на акаунт