Как спестявате в ежедневието?

  • 66 399
  • 1 486
  •   1
Отговори
# 1 470
  • Мнения: 2 168
Аз съм доволна от качеството на доста от продуктите в Лидл и няма да спра да ги пазарувам от там. Само месо купувам задължително от квартална месарница, в която качеството е на много високо ниво и не ме интересува, че цените са по-високи от тези във веригите. 

# 1 471
  • София
  • Мнения: 22 691
Не, няма да бойкотирам. Краставиците на пазара са 7лв. Не желая да стимулирам малкия бизнес на държава, която почти доброволно се е отказала от производството и промишлеността си и осигурява пространство за кол центрове, чакайки данъкоплатецът да ѝ стимулира малкия бизнес.

# 1 472
  • Мнения: 1 519
Аз днес съм на родителска среща и понеже явно ще се забавя, вчера съм направила една чудна супа топчета, да има да хапват вкъщи. Мъжът ми ще дояжда със салмчета и кашкавалчета, де. Така че ще бойкотирам аз, да, големите вериги, които знам как извиват ръцете на малките производители, чиито стоки предлагат, как има купуват на безценица продукцията, забраняват им да работят с други вериги и още, и още...

# 1 473
  • Мнения: 635
Да, аз днес няма да пазарувам от веригите.Дано този вид протест доведе до нещо.

# 1 474
  • Мнения: 3 853
Бойкотирайте си, аз си напазарувах на спокойствие. Бизнеса бълха го ухапала, че един четвъртък хората няма да пазаруват. Народът масово пълни количките през уикенда така или иначе.

# 1 475
  • Между гори и планини
  • Мнения: 12 206
И аз не мисля, че един ден ше промени нещо. Трябва да е за дълго и всички магазини, няма малки, няма големи.
Сега са направили промоции, те по празниците толкова се нагушиха, пука им за ден, два. А промоциите ще си избият отново.
Въобще една птичка пролет не прави.

# 1 476
  • Мнения: 809
Протестът е да покажем Единство. Докато има офце , все ще ги стрижат. Един от методите на спестяване ми е да посещавам максимум два пъти магазини в седмицата.

Едно мнение, което много ми хареса:

КАК ВЕРИГИТЕ ПРЕВРЪЩАТ ХОРАТА В РОБИ
Здравейте, приятели! 😍
🤔 Случвало ли ви се е да влезете в магазин от популярна хранителна верига и от високоговорителите навсякъде да се чува популярна мелодия, на фона на която ви пеят за колбаси и други подобни? Излизате от магазина, но в главите ви продължава да звучи песничката за салама... Пускате си радиото в колата, там чувате оригиналната песен, но в мислите ви пак звучи версията със салама. 😵‍💫
😠 Е, това не само е нещо очаквано, а и съвсем целенасочено ни оковават! Не случайно се наричат "вериги". Продължете да четете, за да разберете кои са най-разпространените хипнотични и нехипнотични техники, чрез които търговците ви манипулират, и най-важното – как да се противопоставите на това...
🤓 Всеки хипнотизатор ще ви каже, че човек често е в някакво състояние на хипноза без дори да подозира и в такива състояния повечето хора са малко или много податливи на внушения. Хипнозата като научна дисциплина разглежда съзнанието като разделено на две основни части – съзнание и подсъзнание, които са разделени от така наречения "критичен фактор". Критичният фактор действа като своеобразен страж – той оценява постъпващата информация и преценява дали да я допусне в подсъзнанието или не. В състояние на хипноза критичният фактор е "приспан", но някои внушения могат да бъдат подавани дори и без човек да е в хипноза. Тогава образно казано критичният фактор е заобиколен или подлъган.
🤔 Но как търговците успяват да заобиколят този страж? Това се случва чрез методи за "приспиване" на критичния фактор или заобикалянето му - чрез внушителен език, шок, объркване или претоварване на съзнанието с информация. Това е и принципът на скритите команди и сублиминалните послания използвани в много реклами.
Например, когато влизате в магазин, вашето съзнание е заето с избора на продукти, изчисляването на разходите, мисли за ежедневието. Това води до претоварване и критичният фактор започва да прави пропуски във филтрирането, което прави подсъзнанието по-податливо на внушения. В този момент звучащата в магазина музика с рекламни послания прониква неусетно, но директно в подсъзнанието ви.
Музикалното и звуково въздействие е допълнително подсилено с натрапчиви мелодии и ритмични повторения, които създават емоционална връзка с продукта и засилват внушенията. Често се ползват и популярни от радиото мелодии, които вече сте асоциирали с положителни емоции, приятни спомени или носталгия по миналото. Търговските вериги често използват весели и запомнящи се мелодии, в които текстът е променен и се възпява даден продукт, така че той да остане трайно в мислите на клиентите.
♨️ Други хитри техники за манипулация са:
- Разположение на продуктите – най-скъпите или печеливши стоки се поставят на нивото на очите, докато по-изгодните продукти са по-ниско или по-високо, за да бъдат по-малко забелязани.
- Използване на аромати – в някои магазини се разпространява аромат на прясно изпечен хляб или кафе, за да се предизвика неустоимо желание за покупка.
- Създаване на спешност и дефицит – надписи като "Само сега!", "Ограничено количество!" или "Специална оферта!" активират подсъзнателния страх от пропускане (FOMO – Fear of Missing Out) и стимулират импулсивното пазаруване.
- Трикове в разпределението на пространството – супермаркетите са проектирани така, че клиентите да преминат през възможно най-много рафтове, преди да стигнат до касата. Основните продукти, като хляб и мляко, често са разположени в дъното на магазина, за да ви накарат да преминете покрай множество други стоки.
- Използване на психологически прагове – вместо 10 лв., един продукт ще бъде оценен на 9.99 лв., тъй като мозъкът възприема числото 9.99 като значително по-ниско от 10.00, макар разликата да е нищожна.
🩺 Техниките за манипулация не се ограничават само до хранителните магазини. В рекламите на лекарства често виждаме кихащи, кашлящи и други страдащи хора, което след достатъчен брой повторения успешно кара и здрави хора да се чувстват неразположени и с отслабен имунитет – това е класически пример за хипнотично внушение чрез визуални и емоционални тригери. В търговските стратегии на модната индустрия се използват образи на успешни и привлекателни хора, с което ни се внушава, че носенето на дадена марка дрехи автоматично ни прави по-привлекателни, желани и успешни.
🧙 Окултните науки отдавна изследват принципите на въздействието върху съзнанието. В древните школи на мистериите се е говорело за силата на символите, звуците и честотите, които могат да влияят на човешкия ум. Днес тези знания се използват в маркетинга и рекламата, но вместо за духовно израстване, те често се прилагат за комерсиални цели.
♨️ Как да се защитим от манипулативните техники?
1. Бъдете осъзнати – знайте, че сте подложени на внушения и вземайте предвид това, когато правите избори. Купувате каквото ви е нужно, не каквото ви е пробутвано.
2. Блокирайте звуковите внушения от аудио реклами. Използвайте слушалки с ваша музика – така ще намалите въздействието на фоновите звуци и рекламни мелодии. Ако не разполагате с такива, припявайте си мислено друго на фона на натрапчивите мелодии вместо рекламния текст. Например: "Бог е любов", "животът е хубав", "обичам света и той ме обича" и т.н... Винаги можете да си измислите набързо своя лична мантра. Аз самият правя точно това.
3. Практикувайте често медитация и осъзнатост – така развивате способността си да разкривате и избягвате манипулации.
4. Пазарувайте с предварително изготвен списък – така ще намалите риска от импулсивни покупки. Подсилете тази техника с фиксиране на бюджет и калкулирайте на телефона си всеки продукт, преди да стигнете касата.
5. Избягвайте да пазарувате гладни – гладът повишава внушаемостта и увеличава вероятността за ненужни покупки.
6. Поздравете се за успеха! Ако успявате да излизате по-бързо от магазина, с по-малко разходи и без излишни покупки и песни за салами в мислите, вие заслужавате да се чувствате победители!

# 1 477
  • Мнения: 440
И аз не мисля, че един ден ше промени нещо.
А и същите клиенти ще си купят двойно следващите дни, за да наваксат.

# 1 478
  • Между гори и планини
  • Мнения: 12 206
Точно! Ако не са го направили вчера, за да не ходят днес.

# 1 479
  • София
  • Мнения: 22 691
Ох....
Всичко описано са просто маркетингови стратегии и продуктово позициониране, брандиране и асоциация с бранда. Маркетингът не от вчера третира липси и създава потребности, нищо окултно няма в описаното

# 1 480
  • Мнения: 9 301
Толкова измислено е това непазаруване днес, че нямам думи. Не знам кой се хваща на тези тъпотии. Все едно може да се живее без да се яде.

# 1 481
  • Мнения: 1 181
В Кауфланд не съм стъпвала от три години, там бойкотът ми е личен и целенасочен, отвратително се работи с тях Rolling EyesJoy

В Лидл имах шестмесечна пауза, нещо не бях на кеф. В малки квартални магазинчета не влизам, явно в тоя период съм пазарувала във Фантастико и в мизерния Т Маркет.

Днес обаче се наврях в Лидл, да видя ква е хавата. И да купя ликьор на промо, щото така миналата седмица изтървах съботните яйца, в неделя вече нямаше и помен от тях. Та, само една каса работеше към 18h и с охраната се питаха дали ще са с намалено работно време. Най-малкото и от персонал вероятно ще спестят днес. Нито па ще забогатеят от моя ликьор.

Да ми оставите другата събота яйца, ей! JoyJoy

# 1 482
  • София
  • Мнения: 1 581
Не съм влизала във веригите днес, а бях намислила да отида в Лидл принципно. Да, сетих се за бойкота и това леко повлия решението ми да не пазарувам. Вместо това реших да изразходя налични замразени храни от фризера (зелен фасул, броколи, карфиол, едамаме, пиле и прочее), също и отворени пакети леща, боб и ориз. Няколко дни ще готвя тях, чак след това ще купувам храна, по този начин ще имам и някакъв горе-долу ясен план за менюто.

# 1 483
  • Между гори и планини
  • Мнения: 12 206
Аз Лидъл не го понасям, по разхвърлян магазин няма!
Кауфланд става като цяло, но и там влизам изключително рядко. Като се има предвид, че при нас има мандра, фермерски пазар и хубав месарски магазин, магазин за турски стоки и почистващи препарати, то тогава за какво ми са тези магазини?
От Метро си купувам само морски деликатеси и шампанско за Нова година.
И така, тези вериги въобще не ми трябват.

# 1 484
  • Мнения: 809
На мен Кауфланд ми е дъно. Обичам специализирани магазини.Малко са, но ги има. Ако сме по-прецизни, няма да ни обират.

Общи условия

Активация на акаунт