Проблемно дете в класа

  • 12 519
  • 160
  •   1
Отговори
# 105
  • София
  • Мнения: 62 595
Хората имат проблем. За тази работа са измислени институциите - за да се подават сигнали, а не за да се саморазправят родителите помежду си. Това е пътеката - писмени сигнали до училището, евентуално препратка към РУО, също и сигнал до ОЗД. Това е начинът. Познавам системата в тази й част как работи. Навремето не знаех.
Аз също като родител съм попадала в такава ситуация и зная какво е на въпроса "как беше днес в училище?", детето да казва "днес пак Х се сби с У", "днес пак Х пречеше в часа и нищо не можах да разбера".  А аз не искам това да му е първото, което исеща, и това усещане да е половината от активния му ден, вместо да разкаже нещо хубаво, примерно с кого си е играло, какво е научило и изобщо да се прибере с усмивка от училище. Накрая преместих и двете деца и всичко се промени положително. Видях, че оправия няма в старото училище.

# 106
  • Мнения: 29 344
Всеки гледа от своята камбанария.
Ако тук пише майка на дете със СОП, то ще защитава позицията, че то трябва да бъде интегрирано в класа, независимо от всичко. Другите пък ще искат нормална учебна среда и децата им да ходят без стрях от агресия в училище....и да научават по нещо без да е нужно да се превръща часът в укротителен такъв вместо в учебен.
Всяка толерантност си има граници. Съжалявам, но не мога да бъда разбираща към дете, което си позволява да удря или обижда другите. Когато поведението минава всякакви граници, трябва родителите на въпросното дете да вземат мерки. И не само да се иска нещо от обществото и училището.

# 107
  • Мнения: 40 924
А учителката за какво е? Да си изпее урока и да си отиде в междучасие ли?
Не учат ли във факултета по педагогика как да се справят с дете, което не следва нормите? Не им ли е в работата да задават нормите и да държат рамката от яслата та до 12ти клас? Не им ли е?

(Риторичен въпрос. Във факултета се учи, че като имаш проблемно дете си го държиш за ръчичка и то е с теб на дъската през целия час и постепенно отива до първото чинче, но чак след като е усвоило да не пречи по време на часа... ама кой да ти го приложи това, след като дори не знаят какво са учили ако го няма в пищовите..)

Или може би учителите са там за украса и за ходене по стачки, че са им малки заплатите на фона на месеците отпуска, които имат, а ангажираността с професията им е ....

Изобщо не съм съгласна, учителят не е там за да бъде пъдар и личен асистент на едно дете. Учителят е там за да преподава и да научи децата на всичко предвидено по програма. Той не е аниматор да забавлява скучаещите и укротител на буйните.

П.П. Има два начина за въдворяване на ред:
- Всеки сам като в Дивия запад, защото няма държава.
- Държавата изземва ролята на шерифа и въдворява реда, а забранява на гражданите да се саморазправят.

Второто е по-добро, но ако държавата хем не си гледа работата, хем не разрешава хората да се оправят сами настава хаос.

Последна редакция: пн, 21 фев 2022, 12:47 от Черна станция

# 108
  • Мнения: 709
Проблемът е, че в България няма смислен начин за интеграция на деца със СОП, няма база, няма специалисти, няма пари, няма и желание, всичко е абсолютно аматьорско. Няма смисъл да се обвиняват нито родители, нито учители, какво остава за самите деца.

# 109
  • Мнения: 6 166
То ясно, но такива деца ги има. И какво се прави с проблемът. Като при роман на Фуко - да ги изолираме от средата им и да кажем - хайде, няма ги вече.

# 110
  • Мнения: 709
Е, как какво?! Като всичко тук, всеки сам по свой уникален начин се оправя. Намиг.

# 111
  • Мнения: 40 924
Извинявай, ама нали знаеш, че спасението на давещите се е грижа преди всичко на самите давещи се? Е, тук основната роля и основният мотиватор трябва да са родителите, а както четем, тях не ги е много грижа. И ако родителите не работят за интеграцията на детето си, тогава какво очакваш от системата???

# 112
  • Мнения: 709
Като гледам, давещите са други в случая.
Иначе не знам какво имаш предвид, родител как ще се бори за интеграцията на детето си, като всичко дава отпор и няма условия и никой не го интересува, ни учители, ни социални. Какво се очаква от родителя, да се клонира и да стане безвъзмезден логопед, психолог и ресурсен и да осигури база? Като няма регулация, който както успее да се нагоди и това е.

# 113
  • София
  • Мнения: 62 595
На практика в 90 процента от случаите всичко зависи от желанието и поведението на родителите на детето с проблемно поведение. Няма значение дали е със СОП, дали е без СОП. Винаги родителите са ключът. И пак в много голям процент от случаите самите родители са с проблемно поведение, култура, ценности и т.н. Затова при проблеми в поведението на децата основно трябва да се работи с родителите и успоредно с това с децата. Затова подаването на сигнал до училищните власти и ОЗД винаги е от полза, защото тогава често родителите поне малко преосмислят поведението си, а оттам и веднага се променя поведението и на детето. Всичко идва първо от домашната среда и сигналите, които родителите подават на детето. Препоръчва се работа с цялото семейство - родители и дете съответно дали ще са социални работници, дали ще са психолози, но със сигурност има полза. Най-малкото никой не иска да се разправя с ОЗД и поне в половината от случаите ефект има още при споменаване на подаване на сигнал или при проверка. Институциите не са създадени, за красота. Те работят, стига хората да се обърнат към тях. Дори да не работят във всички случаи, пак има повече полза, отколкото нищо да не се направи.

# 114
  • Мнения: 40 924
Кой е давещият се е въпрос на гледна точка. И понеже в случая ставаше дума за детето с отклонения в поведението го използвах за него. Иначе (от тяхна гледна точка) без съмнение същото може да се каже и за останалите деца. И там трябва да се направи нещо и ако не го инициират "давещите се" не може да се очаква друг да се размърда.

Не отричам, че няма условия, социални мерки, стратегии и прочее, но това не е причина кой да е да си зареже детето.

# 115
  • Най-красивата страна
  • Мнения: 12 281
Точно родителите са тези,които трябва да осъзнаят,че проблемното поведение на детето трябва да се коригира,защото е неприемливо .
Обществото не приема агресивно поведение.И в по-късна възраст наказанията за такова поведение са доста строги.
Първо те трябва да вземат мерки-например да потърсят помощ от специалисти ,а не да неглижират проблема.
Няма как да се адаптира човек ,който се държи агресивно.

# 116
  • Мнения: 14
Ето тука ви трябва и едно мъжко мнение .... не учете децата си да бъдат страхливци и да се страхуват от агресорите а на агресията да отвръщат с агресия.... така както го описвате едно дете тормози останалите ами съберете децата от вашият клас на синът ви момчетата (организирайте ги да се съберат и без страх всички да му скочат заедно и да го тормозят и него дори да има 1-2 години разлика да е по голямо и по силно вашите деца са с числено превъзходство)

# 117
  • София
  • Мнения: 62 595
И знаеш ли какво ще се случи? Родителите на това дете ще подадат всички видове жалби до всички възможни и невъзможни институци, ще викнат  де що медии има. Нататък родителите на другите деца да отговарят как и защо са организирали масова саморазправа. А ако детето има и СОп, независимо какъв, тогав съвсем ще стане голям скандал.

# 118
  • Мнения: 14
И знаеш ли какво ще се случи? Родителите на това дете ще подадат всички видове жалби до всички възможни и невъзможни институци, ще викнат  де що медии има. Нататък родителите на другите деца да отговарят как и защо са организирали масова саморазправа. А ако детето има и СОп, независимо какъв, тогав съвсем ще стане голям скандал.

Баща на 6 годишно дете, ако трябва да следвам вашият пример моето дете да му създавам морални ценности като вашите аз ще го превърна в страхливец който няма да е способен да си решава проблемите. Това дете е агресор училището щом не е предприело необходимите мерки се преминава към други мерки или записваш детето си на самоотбрана или ги организираш по точно този начин да действат.  * Никога не съм харесвал образователната система в България, 12 клас заминах с жена ми за Германия но тя създава неграмотни хора неспособни на самостоятелно мислене*

# 119
  • София
  • Мнения: 28 571
Дадено дете да се защити, когато е нападнато е едно (и съм "за" този вариант с две ръце), но да се организират групово да се саморазправят е съвсем друго и е много лошо като вариант. Мнозинството да се нахвърля върху единицата е много долнопробно и не е самозащита.

Отделно, че дава козове в ръцете на родителите на проблемното дете.
В общи линии, не е много умно поведение.

Общи условия

Активация на акаунт