СЕДМИ КЛАС 2021-2022 Тема 7

  • 54 291
  • 793
  •   1
Отговори
# 450
# 451
  • Мнения: 354
Подозирам аз, че нещата в училище никак не са розови, въпреки, че само шестици ми се носят, не съм сигурна, какво покритие имат Sad  Мисля, че ще се избием удома, ако аз трябва да седна да уча с нея, та ще плащам като поп 😜
silvery, а защо не пробвате да се яви на някой пробен изпит за 6 клас? Не знам дали има "отворени" за външни деца, но по принцип школите имат курсове за шестокласници и провеждат и пробни. Би могло да е някакъв ориентир "къде сте" в общата картинка.
Не всяко дете може да работи в група, в школа. Но почти всяко дете може да работи индивидуално. Ако няма сериозни пропуски (нещо, което не знам как може да се провери обективно) и ако детето е отговорно (още нещо, което може да се промени рязко в средата на 7 клас от избухващия пубертет или просто да не сте попаднали на точния за детето учител), ако няма затруднения по никой от двата предмета и ако обучението в училище е "на относително сериозно ниво", школата е чудесно решение. В училище се взима материал, работи се, в школата се обяснява още веднъж, влиза се в детайли, пишат се преразкази и тези. Ако училището се дъни, школата не може да компенсира. Ако детето има затруднения, школата не може да работи индивидуално с неговото темппо. Ако детето блее през прозореца и духом се рее във висините, школата не може да го задължи да участва активно в час. Ако има пропуски - школата си върви по текущия материал и пропуските се задълбочават. Много "ако", за съжаление.

Моят син преди 4 години беше на школа по БЕЛ и на уроци по мат. Прецених, че пропуски сериозни няма, в училище върви относително добре, от отличниците е. Но по математика решаваше геометрични задачи без чертеж, умножава(ше) наум трицифрени числа (невинаги вярно), пропускаше описанието на половин задачи, защото били "очевидни" (ама за очевидно точки не се дават) и се наложи да седне с учител, който да го озаптява и стъпка по стъпка да го кара с върховна досада да записва "ъгъл ЦеДеБе равен на ъгъл БеЦеА", колкото и да е очевидно. Сега дъщеря ми е друга бира - училището се дъни, особено по математика, тя има колосални затруднения с материала, особено по математика, има нужда от индивидуален подход и по-лежерно темпо, особено по математика, но и по БЕЛ. Нямах друг избор, освен уроци, при това при млади, недоказали се учители, а не при "светила", които имат високи очаквания и търсят висока успеваемост. Каква казва тук една колоритна съфорумка - от тези деца, дето "да са живи и здрави" Stuck Out Tongue Winking Eye

По мое скромно мнение - не пропилявайте лятото преди 7 клас. Оставете тези приказки, как трябва да почиват и да събират сили. Съвсем не значи от сутрин до вечер да решават задачи и да пишат преразкази, естествено. Но дори и да не е курс, просто купете по един сборник с тематични тестове (такъв с отговори вътре Wink ) и всеки ден да отделя по 30 мин е изключително полезно. Има сборници на Веди по теми, по 2-3 теста от тема, упражнява конкретна граматика или тема по мат. Сигурно има и други издателства, но аз с тези съм ги тормозела летата. Дори не е нужно да прави тестове по литература, достатъчно е по БЕ и по мат. И учете стихотворенията наизуст лятото. Поне "На Прошаване" и "Опълченците на Шипка".

Много благодаря за коментара!Много се доближава до това, което и аз мисля. Ще проверя за отворени изпити в школите за 6ти клас задължително. Не ми е идвало наум, благодаря за идеята! Лятото преди седми клас ще се уплътни задължително, оставих я да почива 6ти клас, стига и 😈.
Отговорна е много, никога не ми се е налагало досега да я гоня за уроци и домашни, но както казваш предстои пубертет... Вярвам, че ще намерим най-добрият вариант за нас.
Благодаря ви за мненията момичета и успех на вашите седмокласници!

# 452
  • София
  • Мнения: 2 734
Еха, като има нещо по-завъртяно и край, не знам как се намира правилното решение. Много пъти явно се тръгва да се изразяват разни неща, които не помагат.Много благодаря! Сигурно задачите ще са полезни и за другите в групата.

# 453
  • Мнения: 9 013
Специално за по-сложните геометрични задачи аз уча моите да не се опитват още от началото да видят начина, по който да я решат. Първа стъпка - хубав чертеж. Добрият чертеж е наполовина решена задача. Всичко известно се отбелязва на него. Оглежда се какво има дадено - симетрали, ъглополовящи, медиани правоъгълни триъгълници. Понякога решението се вижда бързо или поне ти хрумват някакви идеи. Друг път, няма нищо - празно. Тогава просто тръгваш нанякъде. Пробваш. Гледаш дали нещо няма да ти светне чрез някое допълнително построение. След това пробваш нещо второ, трето. Правиш нов чертеж, начисто и започваш отново ново. Гледаш на задачата като на ребус, който трябва да разрешиш. Няма опция да се откажеш. Громиш я бавно и методично докато тя се предаде, а не ти Simple Smile Разбира се, когато си на контролно, изпит, може и да не ти стигне времето за тези атаки, но пак се бориш докрай. Въпросът е да не скръстиш ръце и да кажеш - не мога. Няма такова нещо като "не мога".
И другото при подготовката вкъщи. Няма никакъв проблем и да се греши. Напротив. Ако сгрешат задача и след това успеят, дори и да е с малко помощ, да открият грешката си, е много полезно. Малко вероятно е да допуснат подобна отново.

# 454
  • София
  • Мнения: 5 557
ston, прекрасно  го каза. Heart

# 455
  • Мнения: 268
Младежът беше на изпит в АК. Към есето е подходил доста нестандартно. Повечето деца вероятно са писали за работата в екип, той е сложил заглавие "Всеки иска да е най-добрия". Не знам дали ще му се получи. Беше и на изпита в "Иван Апостолов". Приет е там. Та исках да питам има ли някоя мама с впечатления от тази гимназия?

# 456
  • Мнения: 1 047
Моята дъщеря е приета там и това е единственото ѝ желание. Много хареса училището и всичко, свързано с него. Имаме няколко отзиви от познати и всички са много положителни. Много ми допада на мен това заглавие, в АК търсят точно различните и интересните, а не клишета.

Проверихте ли пробния на Регалия от неделя? Аз съм много приятно изненадана, че резултата на наборката е супер на първата част. Ще видим как ще оценят преразказа. Като видях ключовите думи от темата и ми стана лошо, продължавам да не разбирам защо искат да наизустяват някакви думи (някои дори непознати за мен, например апосиопеза). Confounded

# 457
  • Мнения: 268
Моята дъщеря е приета там и това е единственото ѝ желание. Много хареса училището и всичко, свързано с него. Имаме няколко отзиви от познати и всички са много положителни. Много ми допада на мен това заглавие, в АК търсят точно различните и интересните, а не клишета.

Проверихте ли пробния на Регалия от неделя? Аз съм много приятно изненадана, че резултата на наборката е супер на първата част. Ще видим как ще оценят преразказа. Като видях ключовите думи от темата и ми стана лошо, продължавам да не разбирам защо искат да наизустяват някакви думи (някои дори непознати за мен, например апосиопеза). Confounded
Аз също чувам от познати супер отзиви. Проверих ги и как се представят учениците им на матурите в 12 клас. На едно ниво са с най-добрите училища в България. Младежът си го хареса училището и вече е някак спокоен, че има къде да учи Simple Smile Погледнах днес Регалията. На първата част резултатът е добър, но не е отличен. Има 4 сбъркани въпроса, но на него БЕЛ не му е силата.

# 458
  • Мнения: 9 013
iana, тези задачи от кой сборник или учебник са? Сега ги загледах. И двете сме ги решавали съвсем скоро в някои от тестовете. Първата дори със същите градуси, а втората с означена ъглополовяща l
И моят син не се сети за решенията.

# 459
  • Пловдив
  • Мнения: 3 860
Стон много точно определение е дала и е абсолютно вярно. Бих допълнила само за децата, като моето, дето " да са живи и здрави", като зациклят да се върнат отново на условието. Обикновено има нещо ,което не са използвали. Важно е да решава бавно, методично и без излишен садизъм.

# 460
  • Мнения: 10 819
Може ли да ми пратите решенията на задачите от урока от миналата неделя на Ganis?
Благодаря предварително!

# 461
  • Мнения: 9 013
Ами то всеки може да зацикли. Има моменти, в които чувстваш главата си изпразнена от съдържание. Сега материалът ми е "пресен" тъй да се каже и рядко зациклям, но преди две години с големия беше интересно. Аз не виждах бързо решението, а той имаше навик в такива случаи да гледа с празен поглед или да върти очи по един характерен начин, който ме докарваше до лудост, плюс клатушкане на стола. Та в тези случаи, аз тотално блокирах. Гонех го от стаята и започвах да обяснявам условието на задачата на баща му. Чертая, говоря и докато правех това се случваше или аз да видя къде бъркам, или той да ми посочи нещо, което аз пропускам. Разбира се, след като ти го посочат, се пляскаш по челото и започваш да се чудиш как може да си толкова тъп и да не го видиш, след като е толкова логично и ще ти избоде очите. 🤣 Та така. Преди две години по-сложните задачи ги решавахме първо с баща му, след това той, като човекът с по-здрави нерви в семейството, ги обясняваше на наследника. Голяма борба беше. Сега ми е в пъти по-лесно. Поне малкият наследник не оказва такъв яростен отпор на желанието ми да му налея нещо в главата и не се е налагало и баща му се включва в обучението.

# 462
  • Мнения: 20 627
Ston, лъч надежда ми даваш, че със следващата седмокласничка ще върви по-лесно.

# 463
  • Мнения: 9 013
Ston, лъч надежда ми даваш, че със следващата седмокласничка ще върви по-лесно.
А, не гарантирам 🤣 обаче все пак надеждата ще ни крепи докрай. Но пък понеже във вселената все пак трябва да има някаква хармония, справедливо е, ако единият ти е изпилил нервите, другият да се окаже по-разбран.

# 464
  • София
  • Мнения: 2 734
От учебника на Архимед са.

Общи условия

Активация на акаунт