СЕДМИ КЛАС 2021-2022 Тема 7

  • 54 265
  • 793
  •   1
Отговори
# 585
  • София
  • Мнения: 6 786
Няма да бъде справедливо да са трудни изпитите тази година при положение, че нашите седмокласници най-много са повлияни от дистанционното обучение - и 5, и 6, и 7 клас!

А какво значение ще има това?  Те ще бъдат лесни или трудни за всички. Освен ако не искаме да се бием в гърдите, че детето е получило 99 т., значение има само позицията, която ще има спрямо другите, които са се явили на същите тези изпити.

# 586
  • Сф
  • Мнения: 12 040
Няма да бъде справедливо да са трудни изпитите тази година при положение, че нашите седмокласници най-много са повлияни от дистанционното обучение - и 5, и 6, и 7 клас!

А какво значение ще има това?  Те ще бъдат лесни или трудни за всички. Освен ако не искаме да се бием в гърдите, че детето е получило 99 т., значение има само позицията, която ще има спрямо другите, които са се явили на същите тези изпити.
Защото масово децата стават все по неграмотни.  А изпитите повишават трудността всяка година. На какво основание това? И при нас се чува ,че матурите ще бъдат по- трудни от миналогодишните. Това е казано от г- жата по бел. Защо? На фона на трагичното в 80% от случаите ДО?
Сетих се , нали частните школи трябва да печелят все повече и повече. Жалко, че не всеки може да си позволи да праща децата си на качествени допълнителни уроци + обяснение и затвърждаване на материала от поне един родител. 😉
 Поне по мое време беше малко по- различно и достъпно в едни други " лоши" времена. Жалко за нивото на общото образование в момента. Аз много мразя критерия привилегия, по един или друг начин. Предпочитам равния старт. Естествено нямам и привилегията детето ми да е гений и да се справя що годе само с учебния материал.

# 587
  • Мнения: 9 008
Дори и с школи и уроци има много деца, които не се справят добре. Посещението им не е критерий за нищо. Познавам достатъчно деца, готвили се сами и само с училищни знания, с по над 90 точки. Също познавам деца, на които родителите потрошиха сумати пари за подготовка, и резултатите им не бяха добри.
Просто има съвестни, умни, амбициозни деца. Има и други, на които просто не им се учи, все им е тая. Някои схващат по-трудно, други пък са умни, но мързеливи. Децата са много, много различни. И школите, и уроците бе са универсалния лек за НВО. Всеки си знае детето и трябва да решава каква подготовка е най-добра за него и какво училище след седми клас е подходящо за него. Прекомерните амбиции, ако са са само от страна на родителите, също не са нещо добро.

# 588
  • Мнения: 487
Няма да бъде справедливо да са трудни изпитите тази година при положение, че нашите седмокласници най-много са повлияни от дистанционното обучение - и 5, и 6, и 7 клас!

А какво значение ще има това?  Те ще бъдат лесни или трудни за всички. Освен ако не искаме да се бием в гърдите, че детето е получило 99 т., значение има само позицията, която ще има спрямо другите, които са се явили на същите тези изпити.
Защото масово децата стават все по неграмотни.  А изпитите повишават трудността всяка година. На какво основание това? И при нас се чува ,че матурите ще бъдат по- трудни от миналогодишните. Това е казано от г- жата по бел. Защо? На фона на трагичното в 80% от случаите ДО?
Сетих се , нали частните школи трябва да печелят все повече и повече. Жалко, че не всеки може да си позволи да праща децата си на качествени допълнителни уроци + обяснение и затвърждаване на материала от поне един родител. 😉
 Поне по мое време беше малко по- различно и достъпно в едни други " лоши" времена. Жалко за нивото на общото образование в момента. Аз много мразя критерия привилегия, по един или друг начин. Предпочитам равния старт. Естествено нямам и привилегията детето ми да е гений и да се справя що годе само с учебния материал.

+100
Абсолютно подкрепям!

Не виждам защо при нивото, естеството и съдържанието на обучението в България, е необходимо да се "натриват носовете" на децата с трудни и завъртяни въпроси и задачи! Виждате колко усилия полагат децата и на края да им се съсипе и самочувствие, и хъс за работа и учене.
Да, изпитите ще бъдат еднакво трудни или лесни за всички, но със сигурност човек има една ефективност при лесна работа и друга ефективност при трудна работа. Детето може да е с отлична подготовка и с отлични възможности, но като види завъртяната задача, психиката направо може да му съсипе представянето и да не може да покаже пълния си потенциал.

# 589
  • Мнения: X
Моите наблюдения са точно обратните. Поне по отношение на математиката. НВО става все по-лесно, а средните  резултати не се променят особено. Голямата битка за стотни е в големите градове, да не кажа - основно в София.

# 590
  • Майничка
  • Мнения: 13 898
Pure Love, не съм много съгласна, че преди беше по-достъпно. По мое време не повече от 5-6 деца от 28-30 души клас кандидатстваха в ЕГ и МГ след 7 клас, а и не приемаха всички. След 8 клас още 6-7  отиваха в техникуми и масово оставаха в обикновените гимназии.
По-скоро аз виждам проблем в традиционализирането на ученето "на юруш" - имаме тест / контролна / класна - юруш да учим за това, имаме НВО - юруш на БЕЛ и математика.
Освен това, достъпността на частните уроци заменя в съзнанието на децата необходимостта от работа и внимание в училище. Отчитам, че не навсякъде преподаването е на ниво, но много родители в начален и прогимназиален курс се оплакват, че детето ги чака, за да започне да  учи, не да конкретизира срещнати затруднения. Много често същото става и с частните уроци - защо да слушам в час, щом после персонално ще ми обяснят същото.
Това рефлектира върху вниманието в час - въпроси няма, повишено е нивото на шум, обратната връзка към и за учителя вече не е обективна и се измерва само с оценките.

# 591
  • Мнения: 13 055
Ако повече училища предлагат добро обучение, няма да има такава битка.
Ако изпитът е лесен, ще се озовем с 350 шестици за 200 места и решаващи за приема ще са второстепенни критерии, което е малко или много субективно.

# 592
  • Мнения: 20 623
Със сигурност има значение дали ще застрелят децата с някоя задача във втори модул, която масата няма да знае как да подхване или някой преразказ, който да се чудят как да оформят в текст. Надявам се, каквато и да е трудността, да не се престараят с оригиналност.

# 593
  • Сф
  • Мнения: 12 040
Моите наблюдения са точно обратните. Поне по отношение на математиката. НВО става все по-лесно, а средните  резултати не се променят особено. Голямата битка за стотни е в големите градове, да не кажа - основно в София.
Възможно е и това, аз не конкретизирам математиката, но ще ми е интересно за изпита за СМГ какво мислиш с годините? За пети клас.
П.п. Гаргамела, аз виждам проблем с поднасянето на материала, времето за усвояване, и ( тук не искам да се обиди някой) , заинтересоваността на част, не малка от учителите. Като виждам резултатите още в начален етап...и напротив , децата ни не са се родили по- глупави отпреди 40 години, напротив по- умни са, но ..качеството на образованието пада главоломно. Сега, не знам , плана ли е грешен, часовете ли малко...материала ли лош Simple Smile , ама масовата неграмотност за мен е плашеща. За всички градове важи това, големи. Извинявам се, ама едно време и от селата и малките градчета излизаха начетени и можещи деца без допълнителни усилия. Ето го сега "й" например излиза от цяла България Simple Smile и да, преди не съм го виждала , камо ли масово. Едва ли Ной е виновен 🤣

# 594
  • Пловдив
  • Мнения: 3 860
Според мен трябва да има начин да се отсеят децата таланти. Или МГ и други такива училища да въведат отделен изпит, или да има такива задачи ,които да определят влизането там. Мисля си ,че по-лесния изпит би довел до влизане на деца в неподходящи училища и после те могат да имат затруднения. Не знам доколко съм права.
На един по-лесен изпит и моето дете може да изкара 90 точки например, но то определено не е на нивото на деца от МГ или математически паралелки.

# 595
  • Мнения: 9 008
И сега от малки градчета и села излизат И знаещи, и можещи.
Загубих вече бройката на децата от нашето училище, които са допуснати до национален кръг по няколко предмета. Общо за 7-12 клас говоря. Вярно, не сме на село, но пак сме обикновено СУ в областен град, не сме някоя елитна софийска гимназия.
Не знам колко е сложен материалът. Аз мога да дам мнение само за математиката. Нищо сложно няма 5-7 клас. Казах, че моят син не беше на училище миналата седмица. Тогава са вземали неравенства. Няколко урока са. Е, минахме ги заедно за максимум 30 минути. На следващия ден си решаваше тестове неравенства без проблеми. Едно единствено
ново нещо имаше в тези уроци, което трябваше да разбере и запомни - че знакът на неравенството се обръща при умножение/деление с отрицателно число. Едно нещо!

# 596
  • Пловдив
  • Мнения: 1 912
Никой няма интерес от лесни матури. Две-три трудни задачи и един по-завъртян преразказ ще отсеят децата, които искат хуманитарна или математическа гимназия, където се удвояват или утрояват точките на съответния предмет. Успяваш да решиш труден втори модул по математика и влизаш в МГ, където ти е мястото. А не - решаваш някакси лесните задачи и влизаш в МГ, обаче скоро разбираш, че не е там мястото.

# 597
  • Мнения: 487
Никой няма интерес от лесни матури. Две-три трудни задачи и един по-завъртян преразказ ще отсеят децата, които искат хуманитарна или математическа гимназия, където се удвояват или утрояват точките на съответния предмет. Успяваш да решиш труден втори модул по математика и влизаш в МГ, където ти е мястото. А не - решаваш някакси лесните задачи и влизаш в МГ, обаче скоро разбираш, че не е там мястото.

Да, но в момента и за СМГ, и за елитните езикови гимназии в София изискванията са еднакви - удвоен резултат по математика плюс удвоен резултат по БЕЛ. Как ще се отсеят при това положение?

# 598
  • София
  • Мнения: 16 337
При лесно НВО, всяка дребна техническа/изчислителна грешка може да се окаже фатална. При по-трудно НВО, такива грешки, които не се дължат на незнание, но всеки може да направи, нямат такава тежест.

ПП. В СМГ се утроява математиката.

# 599
  • Майничка
  • Мнения: 13 898
Рени, Ханна, точно така е.
Търсенето на "среда", а не на "практика" измести поток на потенциални "практици"  към по-"теоретични" училища. Съответно това повлиява на мотивацията за работа на тези деца и пак влошава качеството на средата и за тях, и за другите.
От друга страна, общото ниво в професионалните училища спада, а това се отразява на възможността им да привличат читави кадри, въпреки стимулиращата държавна и европейска политика, насочена към този тип училища.

Общи условия

Активация на акаунт