Грубо обслужване. В мен ли е проблемът?

  • 30 154
  • 556
  •   1
Отговори
# 150
  • Мнения: 12 169
Не знам къде е това място, на което няма да те обслужат без сертификат, но масово гледам как служителите, които трябва да проверяват сертификатите се правят на разсеяни.

# 151
  • Terra incognita
  • Мнения: 12 661
Не знам къде е това място, на което няма да те обслужат без сертификат, но масово гледам как служителите, които трябва да проверяват сертификатите се правят на разсеяни.
Няма начин. Сертификатът си го сканираш сам, без него не можеш да получиш номер, съответно няма да бъдеш обслужен.
Рсзбира се, в пощите работят изключително бавно, опашки се вият колкото щеш, но се спазват дистанция, ред и никой не нервничи. Съответно самата обстановка не е напрегната както за служителите, така и за чакащите.

# 152
  • Мнения: 12 169
Възможно е. В поща не съм влизала поне 5-6 години.

# 153
  • Мнения: 17 883
Продължавай да се фръцкаш колкото искаш. Уж четяхме буквално първият пост, ся се въртим и го мислим. Май-май се губиш. Събери се.
Трудно - разплута съм на дивана и подигравам пасивната ви агресия.

# 154
  • София
  • Мнения: 12 006
На въпроса на темата - да, в теб е проблемът, дори и когато не разбираш какво те питат, пак врякаш (случая с банковата сметка, жената те е питала ти дали имаш сметка при тях, а не фирмата ти, но понеже не можеш да направиш разлика между физическо и юридичеко лице, вдигаш скандал, вместо да отгориш адекватно на въпроса).

# 155
  • Мнения: 1 669
И от двете страни ги има тези неща. В България лошото отношение си е направо класика, още от соца. Налагало ми се е доста да се разкарвам по гишета и институции, и някога бях по-изнервен и войнствено настроен.
Сега, като съм от няколко години от другата страна, разбирам другите и подхождам много по-спокойно и позитивно даже на намръщените лелки, и даже в страховития КАТ, където нещата наистина са тегави, изнервени от години и се чака много, заедно със неграмотни и заядливи клиенти.
Последния път с това положително мое отношение, получих обслужване с предимство и затваряне на очите за малки нередности, макар че можеха като нищо да се заядат.
Усещам напрежението в отсрещната страна лесно и бързо, и се опитам да го туширам по естествен начин, просто и леко ми се получава / обикновено/.

# 156
  • Мнения: 36
На авторката определно й е по-къс фитила. Но е и факт, че на много места обслужването е...все едно си виновен, че им секваш дзена. Навярно киселостта сред много служители се дължи на няколко факта: 1. Работят с идиоти ежеминутно до пълно кипване, 2. Ниска заплата, 3. Неудовлетвореност от работата, 4. Сърдити са на целия свят по рождение.

Mога да потвърдя, че са първите три точки. Като човек, който е работил с клиенти, най- редовно ми се задават какви ли не въпроси, на които клиентите най- лесно могат да намерят отговора или в самия обект или в сайта. В някакъв момент започва да става изнервящо да ти се задават същите 5 въпроса, на които отговорът е точно пред клиента, но.. в крайна сметка, до известна степен, това ми е работата! Също, заплатата често е мизерна, което те кара да се питаш по 100 пъти на ден "Плащат ли ми достатъчно, че да ми пука за това??", плюс че и в много случаи самата работна обстановка е доста зле за самите работници, което ги поставя в много трудна позиция от самото начало. Не съм на 100% съгласна с всичко, което авторката написа, защото в крайна сметка и работниците са хора. Грешки и недоразумения се случват постоянно, а и в случаите на нови работници, които са в обучение, най- редовно обучаващите/мениджърите не им обяснявят нещата особено добре и пропускат да им кажат много важни неща, което в края на краищата не е вина на работника.
Имайте търпение! Ако аз, като работник, направя някакъв дребен пропуск или объркам нещо и клинетът моментално кипне и започне да ми крещи, да ми държи тон и т.н. аз не бих го понесла добре изобщо! Откакто работих в такива позиции започнах много по- различно да гледам на тези неща, не че преди съм се нервила на, например, касиери или администратори, но в крайна сметка.. поставете се на тяхно място! Хората често казват неща от сорта на "човешко е да се правят грешки!" но прилагат смисъла на това само върху себе си. Ако някой друг сгреши- край. Правят ги на пух и прах.
Та, да.. моят съвет е- проявявайте търпение с работниците, особено ако ги видите, че са някакви млади, на които това сигурно им е първа или втора работа. Не казвам, че няма надменни или груби работници, това се случва също! Но в много ситуации.. клиентът си е виновен. Дръжте се с хората така, както Вие искате те да се държат с Вас. Ако Вие допуснете грешка в работата си и клиентът пред Вас започне да Ви държи тон и да Ви ругае със сигурност не бихте приели това за нормално, нали?

# 157
  • Мнения: 12 169
Само че, Всемогъщият Чиновник никога не признава грешката си! Напротив! Може да ти причини щета за хиляди поради злоумишленост или некомпетентност, но ще изкара теб виновен и никога няма да си признае. Всемогъщият му шеф ще го защити, разбира се! Докато чиновниците не започнат да отговарят за грешките си, включително и със собственото си имущество, няма да се оправим!

# 158
  • Мнения: 1 583
За съжаление хич не са малко хората, които нямат капацитета да обяснят какво искат, но го искат на момента. И винаги им личи, че идват с нагласата да си намерят повод за скандал.

В ролята на клиент също ми се случвало да получа по-грубо обслужване, като за себе си обяснявам това с 3 причини: 1) човекът на гишето е напушен вече от комуникацията с клиента преди мен. Гледам да не нагнетявам обстановката повече, обикновено за 3-4 минути служителят си връща самообладанието. 2) човекът на гишето има лош ден, което не е свързано със случка в работата му. Склонна съм да вляза в положение - всеки е имал тежки проблеми в някакъв момент от живота си. 3) лошо възпитание. Нямам амбиции за постижения в дисциплини, в които собствената майка се е провалила. Подавам оплакване до висшестоящ без да влизам в излишни разправии.

Нервите и времето са ми ценни. Обикновено съм дзен Wink

# 159
  • Мнения: 17 116
Обслужването е различно от междуличностните отношения в ежедневието и служителят действа като лице на организацията, не в лично качество. Няма никакво значение дали служителят е напушен или има лош ден, просто е недопустимо да се държи неучтиво докато обслужва, а ако е с лошо възпитание по принцип е недопустимо въобще да е нает там Bulb Ама колкот толкоз.

# 160
  • Мнения: 683
Тази тема все едно аз съм я писала. На мен постоянно ми се случва такова отношение. Където и да отида като клиент, все нещо не е наред. Също така усещам, че точно заради мен не е наред. Имам предвид, че всеки си носи някаква настройка, а моята е малко по-серт от на другите хора и това се усеща и не допада особено на отсрещната страна. В никакъв случай не съм някакъв цербер, но отивайки някъде очаквам да получа точно определна услуга или продукт. Което обаче не става просто така, а трябва все да премина през девет кръга на ада, докато се споразумея с продавача да речем. Аз съм абсолютно убедена, че е до човека, т.е. мен самата. Защото това например никога не се случва на мъжа ми. Той навсякъде е добре приет и обслужен. Но и той винаги вкарва някакви входящи приказки, за което аз нямам желание, време и нерви.
Просто аз съм на мнение, че щом си плащам за някаква услуга или продукт, не дължа да правя мили очи. Още повече смятам това за лицемерно, освен ако наистина не питая толкова мили чувства към отсрещната страна.

# 161
  • Down south
  • Мнения: 9 239
С това "Алооо", удивителни, въпросителни... съвсем ми се затвърди къде е проблемът.
Зачетох темата със симпатии към авторката, но с напредването, започнах да симпатизирам на отсрещната страна Close
Учтивото отношение е ключов фактор.

# 162
  • Мнения: 13 191
Може да е лош късмет. А може и наистина да е леко провокирано отношение. Аз, например, такова начало на разговор "С уверен и нагъл тон ме попита", дори не мога да си представя. Как се пита "с уверен тон", обикновено се пита нещо , което не знаеш. И как се произнася нагло"имате ли сметка". Не казвам, че не е възможно, но много фантазия трябва, за да си го представя.
По темата- не, не ми се е случвало грубо и невъзпитано отношение на "гише". Но и не очаквам кой знае какви "салтанати". Напр, скоро ходих до пощата да взема 75лв на майка ми, които и пратиха заради ваксината. Първо избрах ден, в който не се дават пенсии, за да не чакам опашка. Служителката ме попита само "Вие каква сте на... "Естествено, не ме попита "Бихте ли била така добра да уточните родствената връзка", ама не съм го и очаквала.  JoyНе съм и очаквала да гадае по еднаквост на редките ни фамилии(моята първа, последвана от друга с тире), нито по разликата в годините20+, че съм и дъщеря.
Въобще, не се натоварвам с особени очаквания, но пък получавам нормално отношение. Не лигаво- любезно, нормално. Но като цяло, не ми се налага да ходя много "по гишета".

С продавачките е по-различно. Не говоря за грубо отношение, а за неприемливо, от моя гледна точка. Когато ме попитат имам ли нужда от помощ и кажа "не" не е било да спрат дотам. Почват едни безкрайни коментари и там имам много "цветни" ситуации. Но не се впрягам, мълча си, пробвам, ако нещо ми хареса и така.
Като цяло, не съм имала неприятни ситуации.

# 163
  • Мнения: 1 583
Обслужването е различно от междуличностните отношения в ежедневието и служителят действа като лице на организацията, не в лично качество. Няма никакво значение дали служителят е напушен или има лош ден, просто е недопустимо да се държи неучтиво докато обслужва, а ако е с лошо възпитание по принцип е недопустимо въобще да е нает там Bulb Ама колкот толкоз.

Съгласна съм, но все пак това нещо да е недопустимо не го прави несъществуващо Wink Твърде често представителите на държавата се държат недопустимо, при все че имат цели отдели по протокол зад гърба си, та какво да очакваме от изпълнителски персонал на ниско ниво. Пак уточнявам: за себе си съм взела решение да не се ядосвам заради поведението на хора, които така или иначе ще забравя след минута. Реално всеки може да подразни отсрещния поради културни и цивилизационни различия.

# 164
  • Мнения: 15 960

Просто аз съм на мнение, че щом си плащам за някаква услуга или продукт, не дължа да правя мили очи. Още повече смятам това за лицемерно, освен ако наистина не питая толкова мили чувства към отсрещната страна.
Ами тя и отсрещната страна няма причина да изпитва мили чувства към теб и може да смята, че й плащат да върши определени услуги, което не включва да ти се усмихва и говори мило. Може да те гледа начумерено изпод вежди и да съска, но в думите й да няма нищо обидно или укоряващо, за което да се оплачеш.

Общи условия

Активация на акаунт