Грубо обслужване. В мен ли е проблемът?

  • 30 163
  • 556
  •   1
Отговори
# 165
  • София
  • Мнения: 18 291
Просто аз съм на мнение, че щом си плащам за някаква услуга или продукт, не дължа да правя мили очи. Още повече смятам това за лицемерно, освен ако наистина не питая толкова мили чувства към отсрещната страна.

Да си възпитан и да се държиш лицемерно за мен са 2 различни неща.
Това, че някой плаща, трябва ли автоматично да го освободи от доброто му възпитание, когато има такова?
И заплащането задължително ли включва и заплащане за милите очи (различно от културното отношение)?

# 166
  • Мнения: 17 116
Още повече смятам това за лицемерно, освен ако наистина не питая толкова мили чувства към отсрещната страна.
Пък за мен е патологично да пристъпиш с неприязън към непознат човек още от вратата. Желателно е в обществото човек да е социализиран.

# 167
  • Мнения: 3 857
За мен е еднакво дразнещо да пристъпваш с неприязън или с мили чувства. И двете са безпричинни и неуместни на работно място, клиент, колега, шеф, все едно.

# 168
  • Мнения: 763
Малко офтопик, но и аз се сащисвам от грубото отношение често пъти. Топ случай ми е когато натиснах копчето за забавяне на вратата-въртележка в един мол, защото щеше да притисне жена с двойна количка с близнаци. Тази жена изпадна в такава ярост и ми крещя през стъклото, че не ме е молила да й помагам. Може би е бързала, не знам, но… 😳

# 169
  • гр. Варна
  • Мнения: 785

# 170
  • Мнения: 15 960
И после и тя да дойде тук да пита "в мен ли е проблемът".

# 171
  • Мнения: 3 601
И защо въобще й носят каквато й да е маска? Всички други хора си купуват или си носят, а тая голяма принцеса. Вместо да й угаждат е трябвало да я изгонят.

# 172
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 5 482
Много странно. Обикновенно всички умират да обясняват, колко е лошо обслужването в България, а тук рязко е обратното. Чак да не повярваш.

1/ КАТ - до колкото знам в държавните институции има регламентирани почивки и те се обявяват на всяко гише с табелка (или поне следва да е така). Принципно трябва да е осигурена опция за обслужване на клиенти без прекъсване, т.е. ако има 2-3 гишета с една дейност, те да не затварят всички едновременно.
Почукването на гише нито е грубо, нито е невъзпитано и определено не е повод за отговор тип "давай"., това ако няма организация с теглене на номер и съответно извикване по номера.
2/ Банката - не е работа на клиент да е наясно, как функционира системата на банката. Работа на служителя е да зададе точните въпроси.
И е лошо обслужване да си позволи реакция от такъв тип, дори, ако клиентът наистина е виновен.
Всяка банка има ограничено количество услуги, ако служителят не ги познава, значи не му е работа да обслужва клиенти.
3/Пощата - факт е, че е много остаряла системата. Служителите не са виновни, но пък и клиентите не са. Така че подобно отношение е недопустимо.
Пък за подвикване "алоу...алоу..." няма какво да кажа, тука е елементарна култура. Ама някои толкова си могат.

Това, че някой е търпелив и не му прави впечатление подобно държание, не означава, че то е коректно. Даже напротив точно когато не се мълчи, може все пак да има някаква корекция.

И това го коментирам като човек, работещ 20 години в обслужващ сектор - ама частен.

И ще дам пример: мои клиенти отиват да платят резервацията си на каса в моята банка. Служителка ги връща: не можело, защото не са клиенти на банката. Клиентите бесни, плащането е спешно, аз полудявам. Звъня на банката, свързват ме със съответния клон и любезна дама ми обяснява, как клиентите ми трябва да бъдат "регистрирани като клиенти на банката" за да ми платят. Изрично попитах, какво означава това "регистрирани като клиенти" при положение, че те не искат да са клиенти на банката....И се оказа, че просто се изисква подаване на декларация за произход на парите...Но госпожата им говори някакви неща, които те не разбират. Та явно служителката вместо да обясни нормално, като вижда че хората не са в час (а не е и нужно), буквално ги беше изгонила от офиса.
Ако аз си бях замълчала, щях да изгубя клиент и пари...Подавайки сигнал през централата им, нещата се случиха бързо и точно.
Не съм повишавала тон, не съм била груба. Просто попитах, защо не искат да обслужат мой/ техен клиент....

# 173
  • Мнения: 12 172
Според мен, обслужването в банките е горе-долу добро, ако не попаднеш на някой отявлен идиот или некомпетентен.
За КАТ писах - бях там през лятото,сменях и книжка, и талон, отписвах превозно средство, въобще стоях половин ден. Беше добре организирано, има човек, който да ти обясни какво да направиш, теглят се номера и редът е добър. Затварят за дезинфекция в някакви часове, които са обявени. Аз лично нямам забележки.
В поща не съм била години и нямам впечатления.
За мен най-гадното обслужване е в общините. Никой не ти обяснява какво да направиш, всички гледат да те хлъзнат по допирателната и да те пратят за зелен хайвер. Имам чувството, че колкото повече те разиграват, толкова по-щастливи се чувстват и мислят, че денят им не е минал напразно. Предполагам, че същото е и по министерствата.

# 174
  • Мнения: 554
Какво излезе - 4е 'Алоооу' и 'Давай' са ок! Satisfied

# 175
  • София
  • Мнения: 18 291
За авторката - очевадно да.

# 176
  • Мнения: 17 116
Какво излезе - 4е 'Алоооу' и 'Давай' са ок! Satisfied
Всичко е ок, щом са те обслужили, а не са те пратили да вземаш подпис и отпечатък от левия крак на арменския поп.

# 177
  • Мнения: 1 196
Привет на всички! В последно време започнах да си мисля, че или аз съм ненормална или повечето от хората, които работят по разни институции, магазини и подобни не стават за нищо и определно си заслужават ниската заплата. Започвам с примерите и начина, по който съм реагирала. Моля, без хейт! Желая само да прочета начина, по който Вие бихте реагирали и според Вас-права ли съм или не. Ето и случките:
Отивам за първи път в КАТ да регистрирам кола. Гишето на служителката беше затворено, като часа беше 12 без 10. След 5мин. пристига тя и аз съответно почуквам на гишето. Прозорчето на гишето се отваря с рязка сила, като служителката ми казва с груб тон: ,,Давай". Последва скандал между мен и нея, който завършва с извинения от нейна страна. От друг служител там в последствие научавам, че тя така била реагиралата, защото от обедната почивка и били оставали още 5 мин, ОБАЧЕ на гишето нямаше никаква бележка, от която аз да знам, че тя почива. Резултат-следващият път, когато отидох там, бях мило поздравена и адекватно обслужена, но трябваше преди това да вдигна КАТ във въздуха , нали!
Отивам в банка да търся определена услуга, за която знам, че се предлага. Млада госпожа с уверен и нагъл тон ме пита: Имате ли банкова сметка?, аз: Имам. След което ми взима личната карта и казва, че аз при тях съм нямала сметка, при което аз реагирам и изваждам банкавота си карта. Тя от там отвръща: Ааааааааа, ама сметката била фирмена, ми така ми кажете! И аз: Еми така питайте! След  което питам за услугата. Отговорът беше, че те такава услуга не предлагали. Излизам аз от банката и се прибирам у дома. Отварям сайта на банката и виждам с очите си, че същата услуга се предлага. Решавам да се върна, като преди това звъня на няколко клона в други градове и разговарям със различни служители, които потвърждават, че такова нещо се предлага. Преди да тръгна обратно звъня на моя клон, като друга служителка пак ми отговаря, че такова нещо няма.След което започвам да повишам тон и казвам, че съм говорила с еди кой и и еди кой си от еди къде си и те са потвърдили. Отговор: Ъъъъъъъъ, изчакайте пак да проверим, и ще ви звъннем до час. Така, познайте! След 30мин се звъни! И ето ги те: Извинете, извинете, ние я предлагаме тази услуга, моля заповядайте в нашия клон да я извършим! И както се досещате отивам аз и пак вдигам скандал как може въпросната служителка да е толкова мързелива и да ми губи времето( 3 часа от първото ми отиване до второто и 5 тел. разговора). Резултата: Безброй извинения и този път адекватно обслужване.Пак казвам, на всеки му се случва да не знае, но като не знаеш, питай бе, майка му стара, а не отпращай само защото те мързи! Почудих се също колко ли пъти въпросната си е говорила на изуст и е отпращала други хора така..
Звънят ми от пощата в края на седмицата.Служителката с овчарски и малко заплашителен тон: Айдееееее, г-жо Аз, идвайте за пратката, че ви я държим от не знам си колко време и ако не дойдете днес, ще Ви я върнем. При което аз се ядосвам и започвам с грубия тон, защото аз в пощата бях ходила  за пратки в понеделник и сряда от същата седмица и в нито един от тези дни те не ми я дадоха. Та, какво излезе. Същата пратка, калъф за телефон, бях поръчала преди месец от али експрес, и пратката пристигнала в пощата, обаче нали няма кой да им подреди стаичката, в която си складират пратките, виждала съм я, тъй като е зад гише до което ходя често и вътре е лудница, и те сега чак я намират и звънят да ме заплашват един вид, че ако не съм дошла днес, са щели да ми я върнат! Отидох, извиниха се, де, но пак трябваше да им ,,изсъскам малко по телефона и на живо''..
 Друг случай от пощата: Отивам да получа пратка, но няма никой на гишето. Съответно чакам аз, и след 2 мин. чувам подвикване: ,,Алоооооо, алооооо'', обръщам се и на 5 метра зад мен, от гишето, на което се плаща ток, служителка пита: За пратка ли сте? И аз: Да. Тя: Еми аз си викам от 5мин! Аз: Еми аз съм дошла за пратка, не да плащам ток! Тук пише ток, нали! И тя: Е, да да и аз ще Ви обслужа за пратката, сътветно вече с меден гласец, след като аз и се озъбих. Добре, де, не беше ли правилно да дойде зад гишето, пред което чакам аз и да ме обслужи, а не да ми подвиква като на полето( нищо против хората, които работят на полето) от 5 метра разстояние, зад гърби ми на всичкото отгоре! Аз как мога да разбера, че вика на мен, нали!
Последно, че ви уморих сигурно.
Отивам в магазин да заменя един продукт, но си бях забравила маската. Пред мен госпожа-клиент, която не носи маска. Поздравявам аз и казвам, че искам да заменя продукта и двете продавачки грубо: Даааа, може, ама си слагай маска! Казвам добре, продайте ми една, моля, като поглеждам занарочно другата клиентка, която вече плаща на касата. Излиза си клиентката и се сбогува на име с продавачките и те в един глас отговарят: Чао, Мименцее!, като от това става очевидно, че се познават. След  то питам едната продавачка -защо тя не носила маска и тя: Мииииииииии,емииииии, мммм някои хора са безотговорни! Както и да е, не ми се занимаше да им развалям деня като викам управители и разни..
Та, мили хора, това са само част от случките, на които попаднах и ме отвратиха. Трябва да уточня, че съм млад човек на 30год, като от 9 месеца живея в България. Където и да отида, на 90% от случаите се сблъсквам с некомпетентност, мързел, двойни стандартни(нали за нея може, ама за друг не) и нагло поведение. Пак казвам, на всеки се случва да не знае, на всеки се случва да има семейни и други проблеми, но работното място не е мястото, на което да си изливаме гнева и да се държим кисело с граждани, клиенти и пр. Аз винаги държа да поздравя като ида някъде и с любезен тон да помоля за това, което ми трябва и като ми се отвърне неадекватно е тогава побеснявам зверски! И тъй като това взе да се случва твърде често, Ви моля да споделите-как бихте реагирали Вие, защото това поведение е масово напоследък! Благодаря Ви от сърце за отделеното време! 😊

Това  аз ли го написах?! 🙄😉

# 178
  • Мнения: X

Да, има и още нещо, което забелязах - огледалното поведение и отразяване един в друг. Ако тръгна към някой с рогата напред и да му викам със сигурност ще получа и аз същата ответна реакция. Лошото е, че хората сме станали с много нисък праг на търпимост и трудно се овладяваме.
Но некомпетентността и мързела се ширят доста, няма спор в това.

При мен се случва точно обратното, като тръгнеш с любезен тон, смятат че могат да се качат на главата ти. Следва озъбване и стават любезни. Като не ми се спори- викам управител, работи безотказно. Факт е обаче, че хората са изтормозени( нямам предвид бюджетните служители).

# 179
  • Мнения: 40 187
Понякога мога да се озъбя и аз, понякога не ми се занимава. В повечето случаи не ми се занимава.

Преди седмица влизам сутринта в бензиностанция за 1 кафе. Бързах, че закъснявам и викам с усмивка - Добро утро, 1 бързо кафенце. Оназ гледа като буреносен облак. Изломоти, че нямало да е бързо Grinning Беше много дебела, едвам ходеше, като на забавен каданс. И аз съм била над 100 кила, знам колко крив може да ти е света. Викам хормоните и бушуват  на тази.
Трябваше ми капаче за чашата. Аз не бях използвала капачета и откъде да знам, че са два вида. Викам, че ни ми става капака. Тя фучи, че са два вида и е трябвало да взема от другия. Аз пак с усмивка викам - аха, мерси, аз съм малко индианец, за пръв път ползвам такива джиджафки. Тя пак изломоти нещо дето не разбрах. Като тръгвах и викам силно и с усмивка  " чао мила, слънчев и прекрасен ден"

Общи условия

Активация на акаунт