Грубо обслужване. В мен ли е проблемът?

  • 31 905
  • 556
  •   1
Отговори
# 225
  • Мнения: 3 919
Чудесен пример с момчетата в магазинчето, но всъщност не е на клиента вината, че системата не работи, а освен това не е и проверена навреме, така че в крайна сметка е причинила неудобство и ако клиентът погледне на ситуацията от по-различен ъгъл, за което може да има милион причини, не непременно заядлив характер, е напълно възможно да се оплаче или развика, вместо да си смени водата с усмивка. И след определен брой такива клиенти момчетата започват да гледат враждебно, особено ако шефа е склонен да бави заплати, например.

# 226
  • Швейцария
  • Мнения: 2 808
Аз работя над 25 години с клиенти в чужбина. Никога не може да се държиш с клиент нелюбезно, ако ще клиентът да е дяволът. Душата и парите на клиента се вадят с копринени ръкавици. Него не го интересува колко ми е заплатата, дали имам лош ден или съм болна. В институциите тук е същото, много са бързи и любезни. В интерес на истината, това изтощава емоционално и може би повечето хора работещи с клиенти дълго време, получават бърн аут. Имало е моменти, когато съм искала да ударя клиента с тигана, но той изобщо не е виновен. Просто прегаряне...Естествено, клиентът това не го е усетил. Та донякъде разбирам и двете страни.
Иначе в БГ аз подхождам навсякъде все едно са ми клиенти. Любезно и кратко и ясно обяснявам какво искам. В повечето случаи това работи безотказно. Хората също са любезни с теб, ако подходиш към тях културно и мило. Ако не сработи, мога да стана неприятна. Веднага се обаждам на шефа.

Последна редакция: пн, 21 мар 2022, 09:03 от JennyBG

# 227
  • Мнения: 12 378
И аз се опитвам да бъда кратка и ясна, но много често, когато отиваш за някакъв документ, не си наясно какво да носиш и как да попълниш бланката. Случвало ми се е много грубо отношение от отсрещната страна или никакви обяснения и те хвърлят по допирателната да гониш Михаля. Един път, по погрешка съм подала документ с леко неверни данни. След това имах огромни ядове, без никой да ми каже нищо. Накрая изплюха камъчето. Обвиниха мен, а не техните колежки, които са приели документа, след като са го прегледали. Същевременно познат, чиято жена работи в общината нямаше проблеми с документа.

# 228
  • Мнения: 76 545
Аз даже не държа на любезност и усмивки отсреща, държа на компетентност! Да си разбира от работата, а не случайно да е попаднала там. тоест - да ми  свърши качествено работата, за която съм отишла там. Усмивки не искам, не държа....

# 229
  • София
  • Мнения: 15 853
Изхабени нерви.Аз съм дебелокожа, много малко неща ме дразнят, (всъщност много неща ме дразнят,но не реагирам) например като двумесечното къртене в апартамента над нас, но още не съм отишла да се разправям или поне да видя какво къртят с няколко машини два месеца.Мразя скандали.Предпочитам да накарам някой да се почувства неудобно с учтивост.Ако някой ме блъсне, аз му се извинявам, ако някой ми затвори врата под носа, отварям си и му благодаря,че ми е задържал вратата.И ги виждам как се чувстват неудобно.

Дъщерята пали от половин оборот, всички и всичко е против нея, за да я дразнят  и то  я дразнят нарочно.Прави скандали, дори без да е доразбрала какво са и казали.

Всичко е до очаквания и настройка.Аз не очаквам нищо и нищо не ми се случва, дъщерята излиза с такава настройка,че всички са против нея и ще я дразнят и така се случва.Като ходи да пазарува, винаги е лудница, всички се блъскат, всички ѝ дишат във врата, аз като отида с нея няма хора,  никой не се блъска, никой не ми диша във врата.

Последна редакция: пн, 21 мар 2022, 14:27 от Тайна

# 230
  • Мнения: X
И аз не харесвам нелюбезно отношение от продавачи, сервитьори и изобщо хора, които работят с клиенти. Може би не си харесват работата. В такъв случай моге да се преориентират просто, не всяка работа е свързана с клиенти и хора.
Най се дразня на грубо отношение от хора, които работят на места, където отиващ да релаксираш или да си доставиш малка радост. Да отидеш на маникюр и фризьор, да си вземеш кафе в обедната от пит стопа, да отидеш на ресторант или сладкарничка. Това са малки радости в иначе стресиращото ежедневие и мисля, че е редно човекът насреща да е приветлив и да съзнава, че всъщност работото му е от значение и може да носи радост.

# 231
  • Мнения: 2 925
Много пъти съм мислила за това. Проблемът глобално е в манталитета ни. Не ни е в природата, не сме научени на приветливост и естествена вежливост. Не принудена и скована.
Не е нужно да се усмихваш с всичките си зъби. Просто да се освободиш от навъсеното изражение. Все още не ни се получава.

# 232
  • Мнения: 4 069
Качвам се в градския автобус преди време и се заглеждам навън, след 1 мин. някой толкова силно ме прасна по рамото, че чак подскочих, контрольорът - жена на около 40 год., дебела, едра и намръщена ми казва " билет, дай ми 80 стинки" 😀!
Казах и, " Бъдете благодарна, че съм в добро настроение, инак щях да ви ударя и аз"!

# 233
  • София
  • Мнения: 15 853
Качвам се в градския автобус преди време и се заглеждам навън, след 1 мин. някой толкова силно ме прасна по рамото, че чак подскочих, контрольорът - жена на около 40 год., дебела, едра и намръщена ми казва " билет, дай ми 80 стинки" 😀!
Казах и, " Бъдете благодарна, че съм в добро настроение, инак щях да ви ударя и аз"!
За контрольори взимат най-големите простаци, но и те не обръщат внимание на циганите без билети.
Интересно ми стана,че някъде все още  има кондуктори и  билета е 80 ст?Къде е това?

# 234
  • Мнения: 4 069
Качвам се в градския автобус преди време и се заглеждам навън, след 1 мин. някой толкова силно ме прасна по рамото, че чак подскочих, контрольорът - жена на около 40 год., дебела, едра и намръщена ми казва " билет, дай ми 80 стинки" 😀!
Казах и, " Бъдете благодарна, че съм в добро настроение, инак щях да ви ударя и аз"!
За контрольори взимат най-големите простаци, но и те не обръщат внимание на циганите без билети.
Интересно ми стана,че някъде все още  има кондуктори и  билета е 80 ст?Къде е това?

Това беше преди половин година!🙂

# 235
  • Мнения: 7 755
Понеже работя с хора основно, смятам, че проблемът вероятно е в авторката - странно е постоянно да изпада в подобни ситуации и не вярвам, че са предадени адекватно. Ако се отнасяш грубо с персонала, те инстинктивно се опитват максимално бързо да свършат работа с теб и може наистина в някое отношение да сбъркат и да не бъдеш обслужен добре.
В нашата работа клиентите са най-най-важни и дори най-големите крокозъбели се обслужват старателно и с усмивка, но само по вашите отговори към служителите мога да си представя колко е приятно обслужването в този случай. Тези хора не са роботи и са там по 8-9 часа на ден, имат пълното право на едни 15-20 мин да хапнат на спокойствие (вие доволна ли сте и усмихната ли сте, ако всеки ден докато обядвате някой ви тропа и ръга да си прекъснете хапката по средата?). Да не говорим как нашенския манталитет е, че Работно време: 20: 00 ч означава, че могат да влязат в 19:58 и да седят още 30-40 мин без да се замислят, че човекът, който е длъжен да ги обслужи работи извънредно, че може да си има ангажименти след работа или просто не му се седи по час отгоре през ден.

Пиша всичко това с уточнението, че едно 90% от хората, с които работим, са супер готини и усмихнати, и съответно получават отстъпки, усмивки, отношение и тн., а в редките случаи, в които някой се държи грубо и неадекватно, риска нещо да се сбърка по поръчката му е двойно по-голям. На мен ми се е случвало да опаковам грешен продукт на груби клиенти, които през цялото време едни сърдити, мърморещи, подбързващи "Айде айде, дай по-бързо" и в бързината съм сложила много сходен, но не точния артикул. После идват директно да крещят, че бяха звъняли и на шефа да му кажат колко некадърна съм била. Grinning Еми, ти се дръж като животно с обслужващия персонал пък после очаквай, че ще получиш западно обслужване дори при добри начални намерения на човека. И ела после и да му покрещиш. Grinning Слава богу, че тези случаи са мега рядкост и за няколко години вече на тази работа, се броят на пръсти (при мен лично са само 2).

Иначе, разбира се, че по начало при работа с клиенти трябва да си усмихнат. Аз съм любезна и винаги усмихната дори с най-неприятните клиенти, завързваме и разностранни разговори редовно, но монетата си има две страни. Когато по лична причина не съм в настроение, появата на готини клиенти, с които да си поговоря по работа, разсейва и оправя деня и на двете страни... а като ти дойде някой киселяк, може съвсем да ти съсипе настроението и колкото и да си приветлив и позитивен, това неминуемо се отразява на обслужването на следващия. Това е, като един ден машини заменят хората, няма да ги има тези ефекти.

# 236
  • Мнения: 76 545
Хич не ме интересува кой как е спал и с коя част на тялото напред е станал. Длъжен е професионално да се държи с клиента. Ако не може, да си стои вкъщи.
Както аз не пренасям пробремите си на работа с колеги и клиенти, така очаквам и отсреща да направят . Другото са оправдания.

# 237
  • Мнения: 2 771
Понеже и аз работя с клиенти, за щастие - не в корпоративна структура, ще си споделя моя опит: клиентите, които са учтиви и кооперативни, винаги са с предимство пред другите. Представете си следната ситуация: едновременно обаждане по мобилния или стационарния телефон - "киселякът" остава на изчакване; понякога продаваме стока с премиум качество на цената на такава със стандартно - отново "киселякът" гори. Ей такива дребни и не толкова дребни неща. В един друг свят може и клиентът да крещи какви права има и как вечно някой не му се усмихнал искрено, изразявайки недоволството си с каруцарски речник, но, когато получи протоколно извинение, не е ясно какво губи.

# 238
  • Мнения: 558
Е добре, не про4етохте ли, 4е тая авторка няколко пъти обясни, 4е първона4ално подхожда съвсем добронамерено, любезно и уважително?


Понеже работя с хора основно, смятам, че проблемът вероятно е в авторката - странно е постоянно да изпада в подобни ситуации и не вярвам, че са предадени адекватно. Ако се отнасяш грубо с персонала, те инстинктивно се опитват максимално бързо да свършат работа с теб и може наистина в някое отношение да сбъркат и да не бъдеш обслужен добре.

# 239
  • Мнения: 2 098
Тя така казва, но заради начина по който описва случките (например как я посрещат с "уверен и нагъл" тон) на мен не ми звучи да е съвсем така. Според мен нейното държание/тон вероятно са по-неприятни отколкото си мисли.

Общи условия

Активация на акаунт