Грубо обслужване. В мен ли е проблемът?

  • 31 745
  • 556
  •   1
Отговори
# 525
  • Мнения: 990
Както казах, като цяло не беше добре отношението.

На два пъти обясних на момичето, че детето се храни с буквално елементарни неща, минимално овкусени, без мазнини и т.н. Попитах за няколко неща от менюто, дали отговарят на тези изисквания, как се приготвят. Обясних, че цената за това, което ще се донесе на детето не е от значение, че може да се комбинират неща от две, ако трябва три ястия и да платя и трите. Всичко беше обяснено и отговорено с две думи “няма” и “не може”. Както казах днес, самата сервитьорка имаше непрофесионално отношение, не такова, на каквото сме свикнали на това и подобни места. Не съм някоя комплексарка, не съм изразила недоволството си, просто в един момент й казах, че предпочитам да ни обслужва някой от нейните колеги. Не виждам нещо лошо в това, тези професии не са добре платени, може всеки служител да има своите причина да не е любезен с клиентите, абсолютно разбирам, затова и реших просто да предпочета друг сервитьор, защото все пак съм отишла, за да си изкарам добре.
Не съм от тези, които ще викат управител. Дори накрая оставихме бакшиш, защото държа все пак да постъпвам правилно, независимо, дали съм доволна или не.

Тук темата е за обслужването и затова реших да споделя. Цял ден чета обиди за мен, за нашето дете… Това е женски форум. Няма драма, единствено си направих изводи за обществото ни като цяло. Все си мисля, че е най-нормалното нещо да има хора и на противоположното мнение на моето и го адмирирам, защото така научавам по нещо ново. Обаче, смятам, че има и начини да споделиш, че имаш противоположно мнение без да обиждаш друга дама и невръстно дете ( за това, с какво се храни и с какво се занимава). Нищо, аз все пак ви благодаря за мненията, защото научих много за хората, радвам се, че съм в моята си среда, където съм свикнала да няма горепосочените неща, които смятам за нередни.
Желая Ви тази енергия, която вложихте днес тук, да я вложите утре, за да сбъднете своите мечти. Вярвам, че така в бъдеще ще бъдем по-добри и ще отглеждаме всички заедно по-успешни и щастливи деца.

Последна редакция: ср, 15 юни 2022, 23:57 от Silver Light

# 526
  • Down south
  • Мнения: 9 352
Добавяш все повече детайли. Трябвало е да попиташ за управител, независимо колко е луксозен или не е един ресторант
Чрез комуникацията с него щеше да разбереш, как стоят нещата и дали е възможно да се удовлетворят желанията ти.
Не е било нужно излишно да се натоварваш и да си разваляш настроението и преживяването.

# 527
  • Мнения: 7 749
Този тип мислене е причина да има сблъсъци между обслужващ персонал и клиенти. Мисленето "Абе за мен ще се направи изключение". Нали... за теб ще остана още 40 мин след работно време, за теб ще има по-голяма отстъпка, само за теб ще резервирам нещо за ХХ време без капаро като го вадя от продажба, за теб ще се заобиколи правилника на заведението/магазина... ама и всеки иска той да е този специалния. Grinning

В днешния дигитален свят и множество проверки няма как да се правят твърде много изключения. Това ми напомня на хората, които все още купуват неща, искат фактура и ти намигат да напишеш друг продукт или въобще съвсем друго нещо в нея. Еми, сори, няма как. Дори да исках, фактурите се издават автоматично и си пише това, което е маркирано на касата. Няма как да си вземеш дъждобран и да пише "канцеларски стоки". Примерно.

# 528
  • Мнения: 810
Относно последния коментар. Що бе, клиентът винаги е прав, как ще отказвате, както и на Силвърчето, защо да и се отказва? Значи, някои неща могат, други не, е това ако не е нелепица в българското съзнание, не знам кое е.

# 529
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 5 561
Silver Light, ако бяхте дали пример с конкретно грубо отношение на сервитьорката, нямаше да има неприятни коментари. Вие самата се впуснахте в излишни обяснения, какво и защо му има на детето. И така и не разбрахте коментиращите тук.
Нещата са прости: ресторантът не е длъжен да изпълни вашите изисквания, когато те са извън предлаганото меню.
Сервитьорката не познава менюто - лошо обучение, но не и грубо обслужване.
Ако е имало нещо друго, аз поне не видях да го споменете. Дъвче се само около това, че не е изпълнила изискванията ви, за които реално нямате право да се жалите.

Защо, как и какво яде детето е без значение. Вие, възрастните е трябвало да питате предварително. Не е толкова сложно.

# 530
  • Мнения: 2 579
Наистина е прекалено вече. Вече се преброиха посетителките на заведения с Мишлен звезди, настоящите и бивши шеф готвачи, собствениците на ресторанти и сервитьорите.
Права беше жената, която написа, че клиентът може да поиска и печени пъдпъдъци. Бяхме отишли веднъж на бизнес вечеря с бившите шефове и техни контрагенти в едно заведение с уклон към здравословното хранене. И точно там шефът реши, че му се дояли кебапчета. Е то хубУ- ама нямаше такова животно там. Сервитьорът беше млад и много окопитен в занаята. Учтиво и с чувство за хумор му обясни, че ако иска кебапчета - кръчми наоколо бол. Моята интерпретация е много грубо описание на смисъла на казаното от момчето. После му оставиха доволен бакшиш.
Но това, че някои клиенти в заведенията могат да се държат като пълни задни части, си е факт. Особено пък като пийнат. Имала съм 1-2 случаи в годините, в които озвучавах събития и са ми обеца на ухото. От една страна разбрах как не бива да се реагира, дори да ти иде да откачиш всички кабели и да си тръгнеш, от друга - колко е важна ролята на управителя в такива ситуации и да имаш изяснени условия на рабога с него, и от трета - че това не е за мен. Или поне за сама млада жена като мен тогава. Joy
Между другото, Кошмари в кухнята дават доста добра картинка за отношенията в този бизнес и как най-често в дъното на проблемите стои един управител или собственик, който изобщо не е наясно с нещата и се опитва с трици маймуни да лови.  Та най-често зад една вкисната сервитьорка стои по един шеф, който стои и си бърка в носа. Всичко това го пиша не конкретно по темата с детето на режим, а като цяло по тази за грубото отношение в някои заведения.

# 531
  • Terra incognita
  • Мнения: 12 661
Извинявай, какви обиди прочете по адрес на вашето дете? Не е нужно да преувеличаваш и да пресоляваш манджата. Никой не е обиждал детето.
Като ти е казала " няма" и "не може", приключваш филма. Ако държиш да получиш обяснения, викаш управител. Не си го направила, нямаш право да се оплакваш сега. Не си такъв човек, казваш. Обаче искаш някой друг да те обслужва, което е индиректна проява на заяждане.
Няма как навсякъде да ви правят услуга с приготвяне на неща, извън менюто. Хубаво е да го знаете и занапред.
Нищо лично. Просто останах с неприятно впечатление от цялата история.

# 532
  • Мнения: 810
Всичко, което се пише, е много хубаво и възпитано, но аз продължавам да недоумявам: защо когато служител се оплаче от клиент директно се застава на страната на клиента. В следващия миг клиент се оплаче от служител и служителят е прав. Наистина не разбирам логиката.

# 533
  • Мнения: 9 301
Не че ми е тъжно, че ме изтриха, защото ми е все тая, но като се трие нека има някаква справедливост. Значи някой пише едни и същи необективни неща, да не кажа нещо друго, друг му приглася, всичко това си стои, а моите мнения са изтрити. Да попитам защо?

# 534
  • Terra incognita
  • Мнения: 12 661
Фрау, защото си докладвана.
Ссса, всичко зависи от ситуацията. Трудно е да се работи с хора, затова трябва да бъдеш максимално обективен и без излишни емоционални изблици. На всеки се случва да сгреши, за мен най- важното е човек да умее да признава грешките си.

# 535
  • Мнения: 2 579
Ами много е проста логиката.
В някои случаи клиентът е в правото си, в други служителят не може да прескочи установения ред на работа.
И на мен ежедневно ми се случва да обяснявам на клиенти как не е възможно дадено искане, даден срок, определени екстри, защото фирмената ни политика е такава и такава. Не винаги ми е приятно да го правя, но се старая да поддържам учтив тон, колкото и да се сърдят, недоволстват или да буйстват. Защото и такива сме имали. Шефът на един такъв директно му показа пътя. Но той е шеф и има правото на това. Аз - не.

# 536
  • Мнения: 5 302
Лошо впечатление прави, че детето/децата (чуждите и своите) се ползват за параван, в различен контекст, но употребата е гадна.
За 4-годишната бъдеща олимпийска надежда (дано!) можехте да поръчате омлет например, на сух тиган, без масло. Може би нямаше да Ви откажат. И е в стил здравословно хранене. Може би щеше да е от клетъчно/подово гледани птици, а не от органични яйца, но понякога за да имаме претенции, трябва да можем да си го позволим.
За мен отказ от приготвяне на конкретна храна при налично меню не е грубо отношение, а завишени претенции.
Ако сте чест клиент в този луксозен ресторант, то би следвало да знаете, че всичко е подчинено на строги правила - готвене, обслужване, хигиена. И както не бихте поискала различна храна в чинията Ви от обявената в менюто, то по същия начин важи правилото за поднасяне на храна във вида, в който е посочена в менюто.
Бихте ли споделила кой е въпросния ресторант, моля?

Последна редакция: ср, 15 юни 2022, 23:04 от waterproof

# 537
  • Мнения: 3 912
Относно последния коментар. Що бе, клиентът винаги е прав, как ще отказвате, както и на Силвърчето, защо да и се отказва? Значи, някои неща могат, други не, е това ако не е нелепица в българското съзнание, не знам кое е.
Това изобщо не е българско, нито съзнание, нито действие. За съжаление, бих добавила аз, защото всъщност е много просто. Клиентът е винаги прав, но правилата са за всички, както законите, а добрият служител във всяка ситуация може да изрази огромното си съжаление, че не е в състояние да помогне. Не е ядрена физика, затова и не се търсят особено образовани хора за обслужващ персонал, но все пак, елементарно възпитание, учтивост..правило са си.

# 538
  • Далечният изток
  • Мнения: 20 016
Ще има ли край тази случка?! Едно и също се дъвче от сутринта.
Пристигат нови и пишат и питат същото, вече писано, питано и коментирано днес цял ден...

# 539
  • Terra incognita
  • Мнения: 12 661
Направо да се отдели в индивидуална тема 😃

Общи условия

Активация на акаунт