Грубо обслужване. В мен ли е проблемът?

  • 30 113
  • 556
  •   2
Отговори
# 120
  • Мнения: 17 881
Мен ме товари отношението, вас ако ви кефи да се отнасят кофти с вас, въпреки вашето добро отношение - ваша работа. Не може обаче да очаквате всички да са свикнали с лошото отношение.
А и честно казано, като чета постовете тука - леко ми се струва, че повечето не сте от най-благовъзпитаните и милите, нищо, че се хвалите като такива.

Последна редакция: чт, 03 мар 2022, 13:09 от Нарцùса

# 121
  • Мнения: 11 521
Пак мнителност, нямам какво повече да добавя, Нарциса

# 122
  • София
  • Мнения: 15 869
Нормално е, когато се постараеш да го предизвикаш
Разкажи ми повече! Как се е постарала - като търси служителя в нормално работно време и поздравява?

Вижда, че служителката се връща отнякъде (тук лесно може да предположи почивка), и чука нервно на прозорчето. Онази й отваря, явно и тя раздразнена от почукването, и вече скандалът е в действие.

Ето и друг пример - ние с теб тука си лафим, и аз не подскачам, че ми слагаш удивителни и пускаш ирония. Авторката вече да е викнала модератор да те квара в ред Satisfied

# 123
  • Terra incognita
  • Мнения: 12 661
При комуникацията си с чужбински чиновници и служители далеч не съм останала с впечатлението, че постилат червен килим специално за нервни гражданки, особено чужденки.

Всъщност и да не си имал лично съприкосновение, достатъчно е да разцъкаш форума и да прочетеш как потребителки трябва да изтъкнат брака си с местен, за да получат съдействие и нормално отношение. И разбираш, че совите не са това, за което ги рекламират.
Глупости. Това изобщо не е вярно, конкретно втората част.
Червен килим за груби и невъзпитани люде никъде не постилат.
Червен

# 124
  • Мнения: 17 881
Вижда, че служителката се връща отнякъде (тук лесно може да предположи почивка), и чука нервно на прозорчето. Онази й отваря, явно и тя раздразнена от почукването, и вече скандалът е в действие.

Ето и друг пример - ние с теб тука си лафим, и аз не подскачам, че ми слагаш удивителни и пускаш ирония. Авторката вече да е викнала модератор да те квара в ред Satisfied
Аз коментирам случка, а ти (и другите) - предположения. Разликата е съществена.
По втория абзац - прави ми впечатление, че много хора твърдят, че подминават грубото отношение, но са решили точно в тази тема да се спрат да обясняват на авторката, че е груба. Последно на приказките или на действията им да се вярва?

# 125
  • Мнения: 21 752
При комуникацията си с чужбински чиновници и служители далеч не съм останала с впечатлението, че постилат червен килим специално за нервни гражданки, особено чужденки.

Всъщност и да не си имал лично съприкосновение, достатъчно е да разцъкаш форума и да прочетеш как потребителки трябва да изтъкнат брака си с местен, за да получат съдействие и нормално отношение. И разбираш, че совите не са това, за което ги рекламират.
Глупости. Това изобщо не е вярно, конкретно втората част.
Червен килим за груби и невъзпитани люде никъде не постилат.
Червен

Изобщо не са глупости Grinning Обаче е някак неудобно да се пише за това май. Друго си е да се подбелим очи и да заобясняваме в тролската тема как само в България чиновникът\продавачът е зле.
Всъщност и една от пишещите в темата се е оплаквала от чиновници, работодатели и преподаватели, според нея причините са точно, че е чужденка - вярно, ниско квалифицирана, но все пак е човек, нали.

# 126
  • София
  • Мнения: 15 869
Скрит текст:
Вижда, че служителката се връща отнякъде (тук лесно може да предположи почивка), и чука нервно на прозорчето. Онази й отваря, явно и тя раздразнена от почукването, и вече скандалът е в действие.

Ето и друг пример - ние с теб тука си лафим, и аз не подскачам, че ми слагаш удивителни и пускаш ирония. Авторката вече да е викнала модератор да те квара в ред Satisfied
Аз коментирам случка, а ти (и другите) - предположения. Разликата е съществена.
По втория абзац - прави ми впечатление, че много хора твърдят, че подминават грубото отношение, но са решили точно в тази тема да се спрат да обясняват на авторката, че е груба. Последно на приказките или на действията им да се вярва?

И аз коментирам случката, но се опитвам да я погледна от всички страни. За мен има голяма разлика между подскачането при пърия признак за нещо негативно, и подминаването на грубост. Обикновено, когато подходиш внимателно, първоначалният груб тон много бързо преминава в учтивост. Ако това не се случи, вече е нормално и ти да влезеш в тон. А авторката сама си пуска темата, и то с предупреждение да няма хейт, тоест тя си очаква такава реакция, което пък, заедно с другите описани случки, навежда на мисълта, че я получава често. Което от своя страна пък говори за голяма вероятност сама да я предизвиква.

Иначе за другите хора не отговарям. Аз с авторката груба не съм била, отговорила съм на питането й Wink

# 127
  • Мнения: X
Аз коментирам случка, а ти (и другите) - предположения. Разликата е съществена.

Случка не коментираш, а преразказ на една от страните. Има разлика, нали.

# 128
  • Terra incognita
  • Мнения: 12 661
И защо реши да обобщаваш по писанията в бг- мама? Ако 10 са се оплакали, поне 100 са доволни от обслужването и не считат за нужно да го разгласяват по форуми.
Изхождам от своя личен опит, а той е, че никога не съм получавала грубо отношение ( магазин, училище, лекари, администрация), още повече по повод моя произход. Неадекватно и непрофесионслно- да, но то е поради незнанието и неопитността на даден служител. Но грубо и преднамерено, още повече расистко- никога.

# 129
  • Мнения: 15 960
Обясняваме се с авторката, защото ни пита. Най- културно й  обръщаме внимание на въпросите.

# 130
  • Мнения: 2 914
Почнах да се питам български форум ли чета. Струи само възвишеност, деликатност и доброта. Не че е лошо, но всички познаваме манталитета, обноските, изнервените физиономии.
Лично аз не мога добродушно да се усмихна, ако насреща са груби.

# 131
  • Мнения: 21 752
И защо реши да обобщаваш по писанията в бг- мама? Ако 10 са се оплакали, поне 100 са доволни от обслужването и не считат за нужно да го разгласяват по форуми.
Изхождам от своя личен опит, а той е, че никога не съм получавала грубо отношение ( магазин, училище, лекари, администрация), още повече по повод моя произход. Неадекватно и непрофесионслно- да, но то е поради незнанието и неопитността на даден служител. Но грубо и преднамерено, още повече расистко- никога.

А ти защо реши веднага да скачаш, че написаното от мен са глупости Wink Очевидно не са. И моят опит с обслужването в бг ведомства не е като твоят или на авторката, но не се ръбя моментално, че пишете глупости. Хора всякакви, чиновници и клиенти - също, и в България, и навсякъде. Но такива нервни изблици като описаните в първия пост никъде няма да бъдат посрещнати с усмивка.

# 132
  • София
  • Мнения: 18 260
От личния ми опит на живот в чужбина с години допреди известно време, уверено твърдя, че в България съм била обслужвана в пъти по-мило и възпитано. И то не от лошо отношение навън към чужденците, а от това, че там никой от никого не очаква да му раболепничи. Държат се нормално и не си навлизат в личното пространство, докато тук за мен това е по-големият проблем. Не грубостта, а фамилиярниченето и преминаването на границите, които са нормални при общуване с непознати.

Последна редакция: чт, 03 мар 2022, 11:08 от Fever Ray

# 133
  • Terra incognita
  • Мнения: 12 661
Точно. Фамилиарниченето е нещото, което ми идва вповече.

# 134
  • Мнения: 17 881
Аз коментирам случка, а ти (и другите) - предположения. Разликата е съществена.

Случка не коментираш, а преразказ на една от страните. Има разлика, нали.
Между
Случи ми се Х няколко пъти
и
Не, случило ти се е друго,  най-вероятно У, защото си такава и такава
има разлика, нали?

Обикновено, когато подходиш внимателно, първоначалният груб тон много бързо преминава в учтивост. Ако това не се случи, вече е нормално и ти да влезеш в тон.
Смятам за нормално човек да си вземе бележка, когато е сгафил. Много не го правят. Например в моята случка в Созопол не си взеха бележка, че не са изпълнили поръчка, а искат да се плати - ежиха ми се до последно, а другите двама даже се чудеха защо се разправям - ами аз се опитвам да си тръгна, а ме гонят за пари. На онази от банката пък ù отне известно време да си вземе бележка, че реднечката с гащеризона идва с конкретно питане, а не да слуша как не е разбрала - щях да загубя 3 пъти по-малко време, ако тя не беше предположила и директно казала, че нямам пълномощно и не мога да свърша работата, а аз всъщност имам пълномощно.

Общи условия

Активация на акаунт