Грубо обслужване. В мен ли е проблемът?

  • 31 758
  • 556
  •   2
Отговори
# 510
  • Мнения: X
А, не, тук никой не защитава лошо поведение на обслужващ персонал. По-скоро се прокраднаха съмнения, че нелюбезното поведение е дошло от другата посока и оплакването нв бешв прието насериозно.

# 511
  • Terra incognita
  • Мнения: 12 661
Аз двоен аршин не виждам, просто нелепите капризи на клиента надделяха над сервитьорското незнание как точно са приготвени ястията в менюто. Което, принципно, е пропуск на управата.

# 512
  • Мнения: 810
Не беше конкретно към теб, както и вчера  ти казах, че съм съгласна с теб, конкретно за моя случай. Просто твърде много идва храната към потребителката, дръзнала да изяви възмущението си, било то и виртуално. Както мен всички посъветваха да съм по-кротка и не заяждаща се, така в случая всичко важи и към 90% от коментиращите. Градивен коментар да се направи- ок, всичко друго е излишно.

# 513
  • weiter, weiter, ... weiterstadt
  • Мнения: 18 076
Клиентът може да поиска всичко.
Въпрос на професионалнитет е как ще му бъде отказано.

# 514
  • Мнения: 810
Така, така, само че е важно и как ще поиска клиента.

# 515
  • Мнения: 289
Некомпетентно обслужване (непознаване на ястията) не е грубо обслужване. Намирам го за непрофесионално, но не и грубо. А е и поправимо - може да се помоли да се попита в кухнята и да се върне отговор.
Отказ от услуга заради политика на ресторанта/обекта не е грубо обслужване.

Какво отношение е получила сервитьорката в резултат на горните две не знаем. Не знаем и дали фученето е било лично насочено към масата или е бил натоварен часови пояс. Окей, може би наистина в това е била груба.

Понякога грубото обслужване е вследствие на нещо. Не го оправдавам, но го разбирам. А понякога е още от вратата. За мен има разлика. Т.е. нека не се отрича личния принос към даден конфликт, без значение от коя страна сме.

Иначе мен ме напушва смях и от супер пренавито учтиво обслужване. Може би също е политика на заведението. Наскоро хапвах в ресторант и реших да поръчам десерт. Изслушаха ми поръчката и последва реплика "много Ви благодаря!" с приповдигнат тон. Погледнах учудено и се пошегувах нещо.

П.П. Звезди на ресторант? "професионалнитет"? Научавам нови неща.

# 516
  • Мнения: 810
И аз се чудя да се смея ли или да плача от такъв тип обслужване с излишно любезничене, не знам с кой акъл шефовете им ги принуждават да го правят. Със сигурност и на сервитьорите им е тъпо, ама така им се казва-така правят. Понеже нали тайни клиенти и глупости.

# 517
  • Мнения: X
Джой Звезди слагат в България обикновено в хотелските ресторанти, може да си виждала табелките, както и в някои по-ретро ресторанти, това съм забелязала. Единствените релевантни звезди, които аз знам за ресторанти, са Michelin.

# 518
  • Мнения: 12 358
Аз също съм работила бизнес, свързан с радостни поводи. Еми, за да прибереш парите на клиента, трябва да го пуснеш да си тръгне доволен. И при мен са идвали със всякакви безумни идеи. Понякога съм успявала да ги убедя  да се откажат от идеята. Понякога сме намирали компромисен вариант, понякога съм отказвала, защото все пак съм си градила име, което не бих искала да се свързва с някакъв кич. Но винаги съм била с нагласата, че човекът трябва да се хареса и да си тръгне доволен, независимо дали е поръчал нещо или не. Ако съм лекар, мога да му кажа - ти си болен от това и това, независимо дали ти е приятно или не. Но, когато идва по радостен повод трябва да намериш начин да му влезеш под кожата. В случая - отишъл си в заведение по някакъв хубав повод - не е редно сервитьорката да ти го развали. Едва ли, ако същата тая сервитьорка отиде на фризьор и и сбъркат боята, ще е много доволна.

# 519
  • София
  • Мнения: 26 245
Да, много е неприятно да преглъщаш или да си говориш с някого и изведнъж сервитьорът да те прекъсне с "Наред ли е всичко?" 😃

# 520
  • Мнения: 3 912
Звезди винаги е имало по ресторантите, обозначават категорията. Определят се от разни неща като има ли отделна тоалетна за персонала или завеси по прозорците..
Пренатегнатия персонал си е екстра, вярно, че те разсмива, но поне не те разплаква.
И да, в елитен ресторант всеки готвач отказва промени в менюто, дори дреболии тип Без лук, защото, по негово мнение, това прави ястието безвкусно и уронва престижа му.

# 521
  • Мнения: 3 853
Да обясня елементарно още веднъж за всички неразбрали защо в кварталното заведение може, но в някой по-изискан ресторант не може. Едно е, че хората си приготвят заготовки за конкретния ден. Ако имате мариновани меса, то мариноването се прави сутринта. Обикновено месото се съхранява дълбоко замразено и се вадят количества според планираните заготовки и продажби за деня. Ако месето за деня в било вече приготвено - мариновано, панирано или и двете, наистина ли очаквате да ви вадят специално едно дълбоко замразено парче филе, да ви го размразяват тепърва (обикновно месата се изваждат от предната вечер) и след това да ви го приготвят.
Следва и проблема, че ако не прадлагат дадените артикули и заготовките за салати са им вече направни, то след това на ревизията ще има проблеми с грамажите.
Ако в кварталната кръчма на касовия бон ви пише "салата, хляб, пържола" примерно, в хубавите ресторанти всяко ястие си има отделен код, с който да се маркира и от там системата им автоматично при ревизия си дърпа еди си колко грама домати за салата "Цезар" примерно, еди си колко грама пилешко месо и тн. Ако не е по менюто няма как да ви се маркира. Като не ви го маркират, а ви поискат пари за него може да стане проблем. Ако ви го маркират като нещо друго - пак може да стане проблем. Така че е абсолютно нормално и разбираемо да се отказват такива поръчки.
Когато отиваш някъде с човек, който спазва режим и/или не яде определени неща, е хубаво да се съобразиш ти с този човек и да избереш място, където да има по нещо за всеки. Аз например имам приятелка, която не може да яде глутен. Винаги, като се съберем, се съобразяваме да има неща, които и тя да може да яде.
Относно незнанието на сервитьорката - да, виновна е управата на заведението. Аз съм работила в няколко различни ресторанта и само в един от тях изискваха да се знае кое по какъв начин се приготвя и какви евентуални алергени съдържа. Но дори когато не са ми го изисквали, от любопитство съм ходила и съм питала, за да знам и да мога да отговоря ако ме попитат. Сега може и конкретната девойка да е била по-мързелива, или пък е  била нова, това няма как да знаем, но много хора са на принципа "щом не ми го изискват за какво ми е да го знам?"

# 522
  • Мнения: 810
Ами, извинете, аз също съм работила в кухнята на заведение. Нито квартална кръчма, нито нещо хай. По-скоро клони към квартално, ама все пак... заготовки има навсякъде, но поне там, където аз изкарах 2 месеца като студентка, замразяване на месо не е имало. Няма и как да предвиш нужното количество. Много груби сметки стават, и може би затова всичко е охладено ( освен вкусовите качества, разбира се). Но пък и аз бях на студена кухня, не съм задълбавала в дълбините на топлата.

# 523
  • Мнения: 3 853
Ами, извинете, аз също съм работила в кухнята на заведение. Нито квартална кръчма, нито нещо хай. По-скоро клони към квартално, ама все пак... заготовки има навсякъде, но поне там, където аз изкарах 2 месеца като студентка, замразяване на месо не е имало. Няма и как да предвиш нужното количество. Много груби сметки стават, и може би затова всичко е охладено ( освен вкусовите качества, разбира се). Но пък и аз бях на студена кухня, не съм задълбавала в дълбините на топлата.

И замразеното, и охладеното месо имат темпериране преди да са годни за употреба. Има и програми, които через алгороритъм и на базата на продажби за определен период от време смятат колко и какви заготовки трябва да се приготвят за деня или дори за определен час, а готвача, на база на различни обстоятелства, може да реши да ги променя (ако знае, че се очакват резервации, големи групи хора и тн.), но това се прави от рано и обикновено се съгласува с управител.

# 524
  • Мнения: 810
Да, всеки Божи ден имахме "петминутки" както се изразяваше главният готвач, но никога нищо не е сигурно.

Общи условия

Активация на акаунт