Първокласници 2021/2022 - ТЕМА 3

  • 16 321
  • 239
  •   1
Отговори
# 120
  • Мнения: 1 148
Специално питах, класната каза, че за нас 24-ти е неучебен и неприсъствен. 25-ти отделно не учат. Добре, че поне на 20-ти са на екскурзия.

# 121
  • София
  • Мнения: 8 656
Да, училището е в София. Да карат ги, но не с лимузина Sad. Не говоря за помагалата за училище а някакви книжки, които учителката продава на нас и учениците въобще не учат от нея. И няма бележки за нищо, учителката просто иска пари, тя си ги събира, не нашата касиерка и ние даваме, нищо не получаваме и това е.
Но... само аз роптая.....

В този случай в редно да се подаде писмен сигнал до директор и едновременно към РУО, като искате входящ номер. Със сигурност е нередно и не трябва да се примирявате.

Ние още нищо не сме организирали, не са ни казали нищо за последния учебен ден. Дочувам детето, че щели да казват някакви стихчета(научило ги детето сам само), но не може да ми обясни на празник покрай 24 или на 31 ще бъде. Не знаел дали ще е в стаята или на двора пред всички 🤣
Казах ли аз, че нямам търпение да свърши учебната година? И да съм- пак го казвам 🤣

Някой питаше за помагала със занимания- логопедът(жена), при която ходи ни препоръча да вземем Вълшебното ключе по БЕЛ. Материалът, който са взимали от началото на годината е- букви, очертаване, срички, кратки изречения. На някое дете може и да му дойде твърде лесно, но разгледах онлайн снимки на страници и изглежда забавно(не, че моят няма да драматизира и да отказва да го прави).
Но при нас е нужно упражняване, за ради дисграфията.
В този смисъл, в дилеми съм дали да го обследваме и на база епикриза да бъде официално със СОП. Знам за позитивите, но се страхувам как ще го приеме.Как ще го приеме и учителката му по БЕЛ, която е неприятна и се държи ужасно с детето със СОП, което е в момента в класа. И сега нарежда моето, че е най-бавния, че нищо не знаел и хихика, представям си какво ще е след това. Отделно той се притеснява и си представям реакцията му да има ресурсен учител с него. Днес, когато го водих към логопеда, беше много сърдит, че съм го взела- пропускал играта на двора и добави "И Й. ходи на логопед и всички и се смеят". 🙄 Имам време през лятото, но се разкъсвам между това детето да има реална помощ(сега ми се струва, че не правим достатъчно с веднъж седмично логопед) и това как ще се чувства то и какво отношение ще получи. За преместването в друг клас/училище ми е същата дилема.
Иначе, предвид затрудненията и емоционалността си, детето се справи добре. Аз самата преразгледах изискванията и възприятията си съм взела някои решения. Баща му също върви по този път.
Уча сега едни неща, с надежда съм да си намеря нова работа есента, от там да вдигнем финансите(мъжът ми също търси нова работа) и да можем да си позволим някакви по-алтернативни начини на обучение за детето. Някои неща му се отдават и ми се иска да развива тях, а с другото да се справя, да покрива нещо, според възможностите си и да не бъде натискан и тормозен. Въобще, пиша плана за действие 🤣

# 122
  • Мнения: 1 148
Дези, логопед веднъж седмично не е рядко, но просто отнема дълъг период. Моят ходи от една година и чак сега виждам някакъв реален резултат (ние вкъщи много рядко се занимаваме, което е лошо, но просто така се получава). Иначе една майка от класа спомена, че някъде в Младост имало лятна занималня с логопед. Но не знам на вас какво точно ви трябва и какви занимания по време на занималнята предлагат.

# 123
  • София
  • Мнения: 8 656
Аз забравям да правим упражненията вкъщи. Той се сеща сам понякога, но не всичко успява самичък. Уча, наредила съм ги едни курсове, гледам лекции, решавам задачи по цяла седмица и това много ме ангажира и то не е от нежелание, ами въобще не се сещам за упражненията.
Той гълта инфантилно, дъвче неправилно. Много слюнка събира, заради това и му се затруднява говоренето. Няма някакъв конкретен говорен дефект със звукове или заекване, а не гълта правилно, издава си долната устна напред. Даже не мога да го опиша точно Sweat Smile И това изисква много работа. Отделно има, според думите на логопеда, леки когнитивни затруднения. Затруднява се от много инструкции, проявява признаци на ADHD(аз и баща му също Sweat Smile ) и това с писането. Изготвили са му програма и правят упражненияза гълтането и дъвченето, отделно различни логически задачи, кара го да пише понякога. И затоаа си мисля, че за 1 час твърде много неща и ще става супер бавно. Мисля си, че ако има някаква отделна подкрепа и помощ в училище, ще му е по-добре. Ако се нуждае от ресурсен учител, си мисля, че ако присъства такъв човек, учителката няма да смее много много да коментира и да се кара. Но ми е съмнително- той не е чак за ресурсен, защото се старае да спазва правилата(дори е прекалено вманиачен на моменти) изпълнява инструкции, просто му е много трудно, не смогва с темпа на другите, не знае от къде да започне с някои задачи и затова зарязва.
С четенето е добре, още малко срича, но вече схваща смисъла на текста(т.е. не чете просто едни букви, без да раазбира историят а), обаче писането е мъка. Буквите се пишат по най-невъзможния начин, преди го оставях, уж с идеята да е написано, пък както исла да движи ръката, но очевидно му е трудно. Разчекнати букви, много букви изглеждат еднакво, не успява да спазва редове . Затова ще се упражняваме лятото, като отново ще минем през материала по писане.

# 124
  • Мнения: 12 152
Дъщеря ми (5 клас) от средата на трети клас е с ресурсен. Взема я два пъти седмично от час и работят в ресурсния кабинет. Е, вече сама си ходи. Подигравки заради това не е имала.
Първокласникът го пуснах на ресурсно заради проблеми с фината моторика и заради това, че много пропускаше звуци, разместваше ги обръщаше цифри. Резултата имам в рамките на един срок само и догодина вече няма да има нужда от тази допълнителна подкрепа.
Въз Вашия случай май е в интерес на детето да бъде преместено в друго училище, където ще има подкрепа и толеранс

# 125
  • София
  • Мнения: 4 562
И аз бих се замислила за преместване, Дези. Въпреки всичко,  има читави учители.
Не е нормално учител да иронизира и да се подиграва на малко дете, според мен.

Синът ми ходеше на частен логопед/психолог почти 5г. В първи клас искаха от училище да го обследваме за соп и да има ресурсен за него. Ние се бяхме навили с мъжа с идеята да има повече упражнвние.
Но нашият логопед не беше съгласен. Защото детето не е за соп. Той проговори трудно и късно. Обучителни проблеми няма, даже се спаравя повече от прилично. Е, музикант няма да стане. Но чете по-бързо и гладко от сестрите си и пише правилно, за разлика от тях.

Аз послушах нашия логопед, на когото имаме доверие, и не съжалявам.
Но може пък при вас да е по-добър вариант. Коментирано ли е с вашия логопед?

# 126
  • Sofia
  • Мнения: 1 052
И аз като другите преди мен сериозно бих се замислила за смяна на училището, Дези. Важно е детето да се чувства комфортно, а при неприятен учител с липса на подход това едва ли би било възможно.
В нашия клас тържеството ще е на 31.05, ще има песни, стихотворения, сводетелства. С триста зора родителите се обединихме да купим книга от списъка на всяко дете и отделно общи аранжировки с цветя на преподавателите. Като касиер предложих сума неща, но все някой беше на контра…
Аз съм взела две помагала за ваканцията - по математика са. Съвсем различен тип задачи, надявам се да е полезно. Чете ни на глас всяка вечер, но и доста мрънка, че е уморен и му се спи.
 Записах го на една лятна академия по роботика с лего. Надявам се да му хареса. Чакам с нетърпение и НХА с тяхното лятно училище през август.
 С една дума и аз нямам търпение да свърши годината и малко да разтоваря от училишния стрес.

# 127
  • Варна
  • Мнения: 4 933
От първият ДЗИ явно всяко училище е със собствена програма и дадената от МОН изобщо не ни ориентира.
При нас 18, 20, 24 и 25.05 са неучебни дни.
19, 23 и 31.05-учецни
26, 27 и 30.05- спортен полуден с ангажираност 12-16ч.
Свидетелства на 3.06.
До 31.05 включително, нямали били право да ги дадат и да завършат годината, защото се водел учебен ден, а като чета тук доста деца точно тогава ще си ги получат.
На 3.06 повечето деца няма да отидат .....
Кой заминава някъде, занимални, баби, почивки.
Свърши тази година, но есен отново ще му мислим.

Гледам един списък в читанката за лятно четиво. Ами то само приказки и басни. Нали ще получат и по някоя книжка? Имам спомен, че ние не сме минавали само с едните приказки за тази огромна ваканция.
Не че не може да се чете и без да са задължителни, но друго е да са и да няма мърдане.

# 128
  • София
  • Мнения: 4 562
Не че не може да се чете и без да са задължителни, но друго е да са и да няма мърдане.
При моите трябва да е задължително. Иначе не работи. Едно от трите чете сравнително доброволно.

# 129
  • Варна
  • Мнения: 1 948
Бихте ли дали ликове към тези помагала, за да се ориентирам. Благодаря!

# 130
  • Sofia
  • Мнения: 1 052
Бихте ли дали ликове към тези помагала, за да се ориентирам. Благодаря!

Аз съм взела две по математика: https://www.bititechnika.com/book/uprazhneniya-po-matematika-v-u … ti-za-1-klas.html и това: https://www.book.store.bg/p287963/matematikata-okolo-nas-pomagal … ve-za-1-klas.html

Второто е значително по-сложно. Първото е по-скоро като нивото на учебника.

# 131
  • Точно където трябва
  • Мнения: 4 754
Suprema, може ли мнение за второто? Освен, че е по- сложно

# 132
  • Sofia
  • Мнения: 1 052
Suprema, може ли мнение за второто? Освен, че е по- сложно

Ето тук има демо страници, най-добре ще се ориентираш: https://www.bititechnika.com/book/zadachi-po-matematika-za-iuch- … a-okolo-nas-.html

По-сложно е, защото освен задачите изисква четене с разбиране и логика, не толкова смятане. Моят първокласник определено се затруднява. Но пък са задачи, които не съм срещала в стандартните помагала. С една дума - интересно различно е в нашия случай.

# 133
  • Точно където трябва
  • Мнения: 4 754
Някой може ли да сподели- Роня, дъщерята на разбойника, Приключенията на Незнайко, Карлсон, Приключенията на Лукчо, Дневникът на един Дръндьо, стават ли за завършила първокласничка? Аз съм ги чела, но не ги помня. Със сигурност ще взема Малкият Никола- дали сте я срещали в една книга. Какво е това чудо напоследък. Отделните разкази от една книга са на отделни книжки. За да купя една цяла, трябва да събирам една по една.

# 134
  • Пловдив
  • Мнения: 14 511
Дръндьото не съм го чела, другите според мен стават, но зависи и от детето. За някои деца може да са още сложни, скучни или неразбираеми. Моята, макар че няма затруднения с четенето, не мога за момента да я накарам да чете друго освен комикси. В чудо се видях какви комикси да и търся. Прочете за Никола и за Пипи - комикси по книгата. Последно и взех за муминтролите. Дори не беше доволна, че едната книжка за тях не била комикс, а приказка, т.е. с авторски текст под картинките, вместо с "балони" с реплики - аз откъде да знам, че не всичките били комикси. Wink
Никола го няма в цяла книга, и аз съм взела две отделни освен комикса. В комикса за Никола на няколко пъти се наложи да и обяснявам кое е смешното, та може и за по-голяма възраст да е подходящ, а може и просто да е индивидуално. Карлсон също може би е за малко по-висока възраст.

Последна редакция: нд, 22 май 2022, 14:45 от Магдена

Общи условия

Активация на акаунт