Избор на училище след 4-ти клас в Пловдив - 2

  • 47 289
  • 750
  •   1
Отговори
# 630
  • Пловдив
  • Мнения: 10 495
Mometo*, явно зависи какво разбираш под свръх стрес. За мен такова нещо в Патриарха нямаше. Но пък дъщерята на приятелката ми завърши миналата година 7 клас в Княза, паралелка БЕЛ, еми не е доволна изобщо. С изключение на учителката по английски, която е супер строга и изискваща. Разбира се, децаата не я долюбваха много, много. Към този момент на девойката почти не ѝ се налага да учи в 8 клас по езика. Но БЕЛ, МАТ, дисциплина - под всякаква критика, обиди от страна на учители към ученици - в изобилие. Но и класът като цяло не беше добър. 

# 631
  • Мнения: 12 204
Което ме води към много конкретния въпрос - моля за отзиви за преподавателите по БЕЛ и Мат. на сегашните седмокласници в "Патриарха" и "Княза" Simple Smile

# 632
  • Пловдив
  • Мнения: 27 347
Конкретно в 7 клас питам. То повечето деца не ходят на уроци по математика в 5 клас,
Привет Hug Не е ходила на уроци, но вероятно има значение, че няколко години посещаваше "Академия 21 век" и ходеше по състезания, макар там задачите да са доста по-различни от НВО Blush
И аз не съм от тези, които следят броя на задачите от домашните. Но, да, бяха доста в Патриарха. Ама, в крайна сметка- това им е "работата" на дечурлигата в този период  - да поучат, вместо да висят в интернет.
Извинявай, ама Академия 21 век си е точно частни уроци. Значи си е ходила.

С което нищо обидно не искам да кажа - моите деца ходеха също на частни уроци в 7 клас. Аз харесвам частните уроци.

# 633
  • Пловдив
  • Мнения: 1 406
Това пък митично решаване на 1000 задачи през лятото е такава смешка. Със сигурност има деца, които ги решават, някои сами, някои с помощ от частни учители и родители, но голямата част или само преписват отговорите или преписват целите задачи от трудолюбивите си другарчета. И как си представяте, че учителят ще провери по 1000 задачи на примерно 4 класа по 28 ученика. Това са 28000 задачи:flushed:. Ако няма обратна връзка за какво е цялото упражнение. Да, със сигурност ще придобият някаква техника, но ако грешните задачи не се изкоментират, децата ще си мислят, че са си верни.
Аз може и да не съм права в общия случай, но за мен е много по-ценно да решиш една задача по три различни начина, отколкото да решиш три еднотипни задачи. Съвсем друг е въпросът колко учители имат капацитета за това.

# 634
  • Пловдив
  • Мнения: 10 495
За съжаление за НВО в 7 клас, първи модул, важи точно обратното. Трябва да решаваш бързо, за което се иска доста решени задачи от всеки тип. Иска се бързина т.е. като видиш задачаата да знаеш какво да правишу ням време за много мислене. Знания и умения - във втория модул. Дали може да се придобият в клас, по-скоро не. А някои тънкости пък съвсем не се научават в час.

# 635
  • Пловдив
  • Мнения: 1 406
За съжаление не само тънкости, но и основни задачи не се научават в час в масовия случай. Както се казва, флотилията се движи със скоростта на най-бавния кораб. Когато масата деца са на не много добро ниво или незаинтересовани, учителят ще не ще смъква нивото, а може и на учителят толкова да са му възможностите и желанието за работа. Варианти за ужасяващо ниското ниво на знанията по математика-много. Така отличниците в такива класове имат нереални шестици, а после на изпита изкарват по 30-40 точки.

# 636
  • Мнения: 437
Синът ми е седми клас в Лиляната, математическа паралелка.
И двете учителки по математика, които другата есен ще поемат петокласници са страхотни. При първата беше дъщеря ми, сега синът ми е при другата. Препоръчвам с две ръце!
Поддържат целогодишно високо темпо, опитват се да работят по същия начин и с децата от обикновените паралелки. Децата свикват с обема на домашните и не смятам, че се стресират кой знае колко.
Учителката по БЕЛ е ОК. По БЕЛ домашните са повече!
По английски - нашият клас не сме доволни. Нямам търпение да сменим училището и да забравим за нея.
По разказвателните предмети - държат много и не се съобразяват с това, че са седмокласници, и в два от дните ходят на уроци. По-скоро смятам, че те им носят повече стрес, защото децата са се фокусирали основно върху Мат и БЕЛ, и те им идват в повече.
Дъщеря ми завърши МГ-то(8-12клас). Много съм доволна от средата. Но друго дете там, в паралелка различна от А или Б клас не бих записала. Отвратителна политика на разделение и подбор на преподаватели! Знаят се "куците пилета" и се държат.... Няма начин да няма добри учители по мат, на които да им се работи в МГ. Постоянни разправии и уговорки на родителите да се сложи читав учител следващата година.... Идея нямате колко малко време е необходимо на едно дете да загуби интерес към мат, ако срещу него не стои човек, който да го мотивира. Дъщеря ми така прописа есета Simple Smile, спечели куп конкурси.

# 637
  • Пловдив
  • Мнения: 1 406
За съжаление няма учители по Мат, които да искат да работят в МГ и да водят профилираната подготовка в 11 и 12 клас. В този град са не повече от 10 човека, които могат и имат желание да я водят. Даже и 10 са много. Затова стоят разни хора, на които мястото не е там, просто други няма. Университетът изкарва разни хора с едногодишна магистратура за учители, ама то преди да си учител трябва да си математик. В другите училища има добри учители за тяхното си ниво, но трябва нещо много силно да ги мотивира, за да напуснат и да ходят в МГ. Политиката, която винаги е работила за МГ е да назначават млади хора, техни възпитаници. Винаги са го правили, почти всичките им качествени учители са завършили там. Мисля, че и сега се опитват да направят нещо такова, дано проработи. Това важи по мои наблюдения и за езиковите гимназии. Бившите възпитаници имат сантимент и си обичат училището.

# 638
  • Мнения: 1 293
Синът ми е седми клас в Лиляната, математическа паралелка.
И двете учителки по математика, които другата есен ще поемат петокласници са страхотни. При първата беше дъщеря ми, сега синът ми е при другата. Препоръчвам с две ръце!
Поддържат целогодишно високо темпо, опитват се да работят по същия начин и с децата от обикновените паралелки. Децата свикват с обема на домашните и не смятам, че се стресират кой знае колко.
Учителката по БЕЛ е ОК. По БЕЛ домашните са повече!
По английски - нашият клас не сме доволни. Нямам търпение да сменим училището и да забравим за нея.
По разказвателните предмети - държат много и не се съобразяват с това, че са седмокласници, и в два от дните ходят на уроци. По-скоро смятам, че те им носят повече стрес, защото децата са се фокусирали основно върху Мат и БЕЛ, и те им идват в повече.
Дъщеря ми завърши МГ-то(8-12клас). Много съм доволна от средата. Но друго дете там, в паралелка различна от А или Б клас не бих записала. Отвратителна политика на разделение и подбор на преподаватели! Знаят се "куците пилета" и се държат.... Няма начин да няма добри учители по мат, на които да им се работи в МГ. Постоянни разправии и уговорки на родителите да се сложи читав учител следващата година.... Идея нямате колко малко време е необходимо на едно дете да загуби интерес към мат, ако срещу него не стои човек, който да го мотивира. Дъщеря ми така прописа есета Simple Smile, спечели куп конкурси.
Абсолютно съгласна. В МГ в горен курс има единици учители, които могат да водят профилирана подготовка. От няколко години няколко учители не слизат на 5. клас, защото няма кой да поеме профилираната математика в 11-12 клас, но пък катедрата по български е много силна. Винаги съм се чудела къде са силните българици в езиковите гимназии, а те са в МГ.  По олимпиадите в горен курс почти половината са от МГ, а част от останалите пък са бивши възпитаници на МГ в периода 5-7 клас. Подготовката им е желязна в 5-7 клас по български и в същото време съвсем леко по-назад на ДЗИ от езиковите, но подозирам, че на езиковите високи резултати по БЕЛ на ДЗИ се дължат основно на частни уроци и школи. Времето ще покаже дали съм права. И въпреки че голямата се насочи към езикова гимназия след МГ, смятам, че МГ дава много по-широки възможности за след това. Ако вземат, че направят "а" паралелка с немски и малкото деца, които се местят след 7. клас ще си остават при тях. Ама с това управление, няма кой да се сети, пък и не чуват. Всичко е в сферата на пожеланията и "ако намерите учител, аз съм готова да го назнача веднага".
Иначе силни математици има и в езиковите гимназии, там също има деца, които продължават с профилирана математика в 11-12 клас, но много малко избират ДЗИ математика, за да има база за сравнение.

# 639
  • Пловдив
  • Мнения: 27 347
Аз чакам да минат тазгодишните олимпиади, да видя дали мнението ми ще се потвърди, да се изкажа за тях.

# 640
  • Пловдив
  • Мнения: 1 768
Конкретно в 7 клас питам. То повечето деца не ходят на уроци по математика в 5 клас,
Привет Hug Не е ходила на уроци, но вероятно има значение, че няколко години посещаваше "Академия 21 век" и ходеше по състезания, макар там задачите да са доста по-различни от НВО Blush
И аз не съм от тези, които следят броя на задачите от домашните. Но, да, бяха доста в Патриарха. Ама, в крайна сметка- това им е "работата" на дечурлигата в този период  - да поучат, вместо да висят в интернет.
Извинявай, ама Академия 21 век си е точно частни уроци. Значи си е ходила.

С което нищо обидно не искам да кажа - моите деца ходеха също на частни уроци в 7 клас. Аз харесвам частните уроци.
Всъщност, са групови занимания, с доста различна насоченост, но...целта ми не е да споря, а да споделя Blush

Последна редакция: вт, 10 дек 2024, 20:03 от Lara1

# 641
  • Пловдив
  • Мнения: 27 347
Ок, де. Ама са си частни уроци. За които си платила.

# 642
  • Мнения: 4 522
Ок, де. Ама са си частни уроци. За които си платила.
Ами не е точно така. Там надграждат, готвят ги за състезания и олимпиади, а не им обесняват училищния материал.

# 643
  • Мнения: 12 204
На частни уроци се ходи именно за подготовка и за материал, надхвърлящ училищния. Тези, които целят подпомагане в справянето с него, са по-скоро изключение, чак се изумявам от предния отговор. Още от мое време (древността Grinning) беше така. Така че Академията и всички други школи са си баш в графата "частни уроци", макар и групови такива.

# 644
  • Мнения: 1 016
Моята дъщеря след 5ти клас в МГ имаха за лятото 600 задачи. Не само, че всички си ги решиха, а и учителката им ги събра в началото на годината и им ги върна след месец проверени. Децата сами се състезаваха лятото кой до къде е стигнал.
Изобщо не съм съгласна, че малко задачи, решени по различен начин са по-ценни. Всеки математик знае, че за да почнеш да решаваш бързо задачи и да се автоматизират действията, се изисква решаване на много задачи, ама много. Тръгнеш ли на контролна, състезание, изпит да се чудиш за аритметичните задачи, това ще ти изяде времето.
Аз съм много против политиката с частни уроци и школи. За мен образованието трябва да е безплатно и достъпно за всеки. Най-мотивираните и способни деца трябва да влизат в профилираните паралелки. Така и нивото ще е еднакво и ще е добре за целия клас.

Общи условия

Активация на акаунт