Избор на училище след 4-ти клас в Пловдив - 2

  • 47 276
  • 750
  •   1
Отговори
# 690
  • Мнения: 9
Привет!
Детето ми е втори клас в СУ "Константин-Кирил Философ". Засега съм доволна, но като цяло съм с нагласата, че след 4ти клас е важно да смени училището с по-добро, тъй като в това средата и дисциплината  не са на ниво в по-горните класове. Сега се зачетох в тази тема и леко се изплаших. Виждам, че за прием в трите най-цитирани училища се изисква много труд, но повече ме притеснява и огромния обем учене, който е цитиран след това в периода 5ти-7ми клас. 1000 задачи за лятната ваканция или 44 книги ми звучат като нещо, което би смачкало психиката на моето дете. Доколкото разбирам, децата, които влизат в МГ и Патриарх Евтимий, основно имат за цел продължаване на обучението си там в гимназиален етап. Ако нашите амбиции са насочени по-скоро към езиковите гимназии, много ли е важно детето да бъде в някое от трите училища в прогимназия, или би могло да се справи също толкова добре и от някое не-дотам амбициозно училище с по-засилена подготовка в 7ми клас?

# 691
  • Пловдив
  • Мнения: 10 495
YeahOkWhatever, с по-засилена подготовка в 7ми клас ...
и с цената на доста работа от ваша страна или уроци още от 5-ти клас
децата имат пропуски още от начален курс, особено по български език. Лични наблюдения.
Не всички квартални училища са гола вода след 4 клас, а и в някои "елитни" може да изтеглите къса клечка, всичко е късмет. За района - проучете "Яне Сандански", но и то е претъпкано.
Патриарх Евтимий след 7 клас е вариант за дете, което не е прието в ЕГ.
Да ти кажа честно, без учене резултати няма да има.

# 692
  • Мнения: 2 698
В начален курс детето ми нямаше пропуски по нито един учебен предмет — специално избрах тогава учител, а не училище.

Реших, че 5-ти — 7-ми клас не желая детето ми да бъде смачкано с тонове домашни работи заради амбициите на учител. Голяма част от учителите НЕ разбират, че знанията не се трупат с хамалско писане на домашни, а с адекватни методи на преподаване В час.

Избрах до седми клас детето да продължи в близкото квартално училище (район Център), а така или иначе уроците и допълнителната работа са в кърпа вързани. Пропуски има в преподаването по БЕЛ, но в този клас аз следя материала и опитвам да запълвам дупките. От догодина — уроци.

Скоро ми се обади приятелка, чието дете е 7-ми клас в “Патриарх”-а — търсеше учител за уроци по БЕЛ, че 5-ти и 6-ти клас преподаването било вятър и мъгла.

В МГ също ходят на уроци по БЕЛ и математика, освен канските домашни.

Е, тогава какъв е смисълът да си наврем децата в “елита”, за да ги откажем тотално от ученето ли — не, мерси.

# 693
  • Пловдив
  • Мнения: 2 013
Кански домашни в МГ не е имало. Домашните бяха нормални като обем. Патриархът се слави с многото домашни... Децата ми завършиха 7 клас предходната учебна година. Учителите които водят в МГ 5-7 клас са най-добрите в училището. Децата в класа, всички възпитани, ученолюбиви, дисциплинирани. Доволна съм от този етап на образоването им. След седми клас девойката отиде в ЕГ Пловдив, младежът е в Художествената гимназия. Да, ходеха на уроци, но заради мен, не исках да се отпускат и домашните им бяха малко Wink . И двамата изкараха много високи резултати, с които можеха да си избират къде, какво да учат. Всъщност това се случи с почти всичките им съученици. Може да видите резултатите от НВО по училища. Сега с носталгия и много любов, децата ми си спомнят за учителите и времето им в МГ-то. А със съучениците си имат прекрасни приятелства и непрекъснато продължават да се виждат. Нямам наблюдения върху другите училища, но МГ-то го препоръчвам с две ръце от 5 до 7 клас. Нагоре ще му мислите, като му дойде времето Simple Smile

Последна редакция: нд, 26 яну 2025, 13:15 от ilik123

# 694
  • Пловдив
  • Мнения: 77
Кански домашни в МГ не е имало. Домашните бяха нормални като обем. Патриархът се слави с многото домашни... Децата ми завършиха 7 клас предходната учебна година. Учителите които водят в МГ 5-7 клас са най-добрите в училището. Децата в класа, всички възпитани, ученолюбиви, дисциплинирани. Доволна съм от този етап на образоването им. След седми клас девойката отиде в ЕГ Пловдив, младежът е в Художествената гимназия. Да, ходеха на уроци, но заради мен, не исках да се отпускат и домашните им бяха малко Wink . И двамата изкараха много високи резултати, с които можеха да си избират къде, какво да учат. Всъщност това се случи с почти всичките им съученици. Може да видите резултатите от НВО по училища. Сега с носталгия и много любов, децата ми си спомнят за учителите и времето им в МГ-то. А със съучениците си имат прекрасни приятелства и непрекъснато продължават да се виждат. Нямам наблюдения върху другите училища, но МГ-то го препоръчвам с две ръце от 5 до 7 клас. Нагоре ще му мислите, като му дойде времето Simple Smile

Здравейте!
Заинтригувахте ме с това, че детето Ви от МГ е кандидатствало в Художествената гимназия.
Може ли да ми представите вашата гледна точка и тази на детето Ви. Имам госпожица, която явно има талант в рисуването и моделирането, но също така ходи на литературен клуб, където създават чудни творби, както и английският доста е напреднала благодарение на курсове от 3 годишна.
Въпросът ми е като майка, която иска да разбере на къде да подкрепи детето си, защото то все още изслушва и се съобразява с доводите ми, а напоследък ми задава въпроси (5 клас) на къде да се насочи. Смятам да я запозная с всички възможности в града. Но вашето мнение ще ми бъде от полза.
 Благодаря предварително!

Последна редакция: пн, 27 яну 2025, 13:09 от DianaR

# 695
  • Пловдив
  • Мнения: 2 013
Разбира се, че ще споделя. Децата ми са близнаци, момче и момиче. Не са имали проблем в училище, умни, изпълнителни и съвестни. Младежът, много артистичен, от съвсем малък обожава да рисува. Рисува ли, забравя време и пространство Simple Smile Часове... Получава му се. Записвах го на уроци в първи и втори клас, но после дойде Ковид и всичко спря. С близначката си са заедно от яслите. Няма доминантен близнак. Много се чудих в четвърти клас дали да ги разделя, но прецених че е още рано и смятам, че взех правилното решение. Той отиде при нея в МГ, като близнак. Но се справи отлично и не е изоставал в нито един момент в успеха си. Дори на НВО мат изкара по-висок резултат от нея. Резултат, 98.5, който го вкарваше във второто му желание, Компютърна графика в МГ. Но първото му, беше да рисува. Живопис. Виждах желанието и страстта му. Това го прави щастлив. Мисля, че толкова математика му стига Wink Неговото призвание е рисуването. МГ-то му даде много. Мотивира го, научи го как да учи и че знанията са важни. Сега в Художествената, освен да рисува и учи много. Иска да е пръв и да не разваля имиджа си. Харесва му много и ходи с удоволствие. Смятам, че трябва да се вслушваме в децата си. Ето, нагледно, дали трябваше да спра този талант, да се занимава с рисуване Simple Smile

# 696
  • Мнения: 9
Като човек, който се занимава професионално с рисуване - детето ви е страшно талантливо! Направили сте единствения правилен избор! Simple Smile

# 697
  • Пловдив
  • Мнения: 27 347
YeahOkWhatever, с по-засилена подготовка в 7ми клас ...
и с цената на доста работа от ваша страна или уроци още от 5-ти клас
децата имат пропуски още от начален курс, особено по български език. Лични наблюдения.
Не всички квартални училища са гола вода след 4 клас, а и в някои "елитни" може да изтеглите къса клечка, всичко е късмет. За района - проучете "Яне Сандански", но и то е претъпкано.
Патриарх Евтимий след 7 клас е вариант за дете, което не е прието в ЕГ.
Да ти кажа честно, без учене резултати няма да има.
Това със уроците и работата от 5 клас е силно преувеличено. Моите деца са ходили на уроци по БЕЛ и мат само в 7 клас, а са влезли в езиковите или където искат. Руската, английската и паралелката с програмиране в тета (но влизаше в английската и руската - имам снимки на класирането).
Не виждам никакъв смисъл да се подлагат децата на такъв тормоз с толкова много уроци и работа от началната степен още. Кога ще са деца!?!?

# 698
  • Пловдив
  • Мнения: 77
Разбира се, че ще споделя. Децата ми са близнаци, момче и момиче. Не са имали проблем в училище, умни, изпълнителни и съвестни. Младежът, много артистичен, от съвсем малък обожава да рисува. Рисува ли, забравя време и пространство Simple Smile Часове... Получава му се. Записвах го на уроци в първи и втори клас, но после дойде Ковид и всичко спря. С близначката си са заедно от яслите. Няма доминантен близнак. Много се чудих в четвърти клас дали да ги разделя, но прецених че е още рано и смятам, че взех правилното решение. Той отиде при нея в МГ, като близнак. Но се справи отлично и не е изоставал в нито един момент в успеха си. Дори на НВО мат изкара по-висок резултат от нея. Резултат, 98.5, който го вкарваше във второто му желание, Компютърна графика в МГ. Но първото му, беше да рисува. Живопис. Виждах желанието и страстта му. Това го прави щастлив. Мисля, че толкова математика му стига Wink Неговото призвание е рисуването. МГ-то му даде много. Мотивира го, научи го как да учи и че знанията са важни. Сега в Художествената, освен да рисува и учи много. Иска да е пръв и да не разваля имиджа си. Харесва му много и ходи с удоволствие. Смятам, че трябва да се вслушваме в децата си. Ето, нагледно, дали трябваше да спра този талант, да се занимава с рисуване Simple Smile

Не би трябвало и няма как да спрете този талант. Последвал е сърцето си.
Благодаря за отговора!

# 699
  • Пловдив
  • Мнения: 10 495
Моето дете, та моето дете. Децата са различни, родителите им също.
Като гледам как родителите не знаят къде се пише И и къде Й, а използването на пълен и кратък член при имената от мъжки род е висш пилотаж, си представям и децата им колко знаят. Та общите наблюдения са, че навсякъде цари неграмотност, от най-малките до най-големите. И пропуските са още в начален курс.
Избирайки по-малко натоварване в училище, трябва да си готов да положиш усилия вкъщи, ако усетиш, че нещо куца. А дали имаш нужните знания и особено време, за да можеш да помагаш, е друга тема.
То и моето дете не е ходило на уроци в 7 клас, но аз работех доста с него и учителите в толкова гадното училище "Патриарх Евтимий" си свършиха работата много добре. Говоря за началното училище и за прогимназията. И детето ми не бе с разбита психика, имаше време и за друго освен за писане на домашни.

# 700
  • Пловдив
  • Мнения: 27 347
Моето дете, та моето дете. Децата са различни, родителите им също.
Като гледам как родителите не знаят къде се пише И и къде Й, а използването на пълен и кратък член при имената от мъжки род е висш пилотаж, си представям и децата им колко знаят. Та общите наблюдения са, че навсякъде цари неграмотност, от най-малките до най-големите. И пропуските са още в начален курс.
Избирайки по-малко натоварване в училище, трябва да си готов да положиш усилия вкъщи, ако усетиш, че нещо куца. А дали имаш нужните знания и особено време, за да можеш да помагаш, е друга тема.
То и моето дете не е ходило на уроци в 7 клас, но аз работех доста с него и учителите в толкова гадното училище "Патриарх Евтимий" си свършиха работата много добре. Говоря за началното училище и за прогимназията. И детето ми не бе с разбита психика, имаше време и за друго освен за писане на домашни.
Да, МОЕТО дете, тук говорим за СОБСТВЕНИТЕ си деца, като родители. Моля, след като правиш грозен намек, да посочиш кога и къде съм написала й вместо и. Изключвам моментите, в които се лигавим, и го подчертавам като напиша "декларациЙ".
Аз говоря за личния си опит и за собствените си три деца. Които учат в добрите училища на Пловдив. Нали това е целта - да предадем личния си опит и какво смятаме за най-добре и кои свои действия и избори смятаме за успешни? Или?
Ние, аз и мъжа ми, избрахме да сме по-лежерни в подхода си, особено след първия син.

# 701
  • Пловдив
  • Мнения: 14 785
Ние, аз и мъжа ми, избрахме да сме по-лежерни в подхода си, особено след първия син.

И ние така, особено вече при третото. Явно с течение на времето и практиката критериите, амбициите и перспективите се променят.

# 702
  • Мнения: 1 293
От всяко училище, ако има желание и се полагат усилия, ще може да се продължи в "елитните" гимназии, но от МГ, Лиляната и Княза е малко по-лесно, защото класовете са съставени от деца, които са подбрани със състезания, самите деца се дърпат по между си и най-важното имат в основната си част еднакви интереси и ако не те, то поне родителите им знаят защо ги пращат на училище и съдействат на учителите при проблем. Вихрейки се в пубертета, защото и в МГ, и в Лиляната, и в Княза си има тийнейджърски простотии, поне простотиите им са интилигентни, както казваме родителите (явно критериите ни са занижени, защото се радваме, че не се псуват, не се бият, не се изолират на база коя е кифла, кой е футболист и пр. екстри на кварталното ни училище).
Моите деца и двете минаха през К.Кирил Философ в начален курс. Едната беше в най-силния клас за випуска си, другата не толкова. И двете бяха от най-силните 3-4 деца в класовете си и в двата  класа тези деца всичките без изключение се преместиха след 4. клас в МГ/Лиляната и продължиха да показват резултати и там. От класа на голямата (най-силният клас в ККФ за випуска и получил възможно най-добрите преподаватели за прогимназиален курс в ККФ) с уроци още от 5. клас има деца продължили след 7. клас в АГ - 2, в РГ - 3, в МГ -2, в ХГ-2, в Лиляната паралелка с езици-2 (малко под половината от целия клас от 28 човека), от цялото ККФ обаче (7 паралелки в тази година, около 200 деца) ще се съберат не повече от 30-40 деца, които са показали такива резултати в тази година, а две трети от техните два гимназиални класа са с деца от ККФ. От класа на малката, още е далече от НВО, но още от сега дисциплината на децата, които останаха е ужасна, а класът е избягван и от външните деца, които идват в ККФ след 4. клас. Каката ми не е ходила на нито един урок през цялата прогимназия и влезе, където реши, благодарение на усилията на учителите, нейните усилия и естествено моя помощ, ако се е налагало, но изрешиха всяка година в 5-7 клас по 3 сборника по математика, а по български тези пишеха от 5. клас, преразкази на килограм, а помагалата им по БЕЛ бяха повече от на профилирана паралелка с български и се проверяваха. Имала е домашни за лятото и по БЕЛ, и по математика (не знам дали са били много или малко, но не се е презорила и не е учила нито едно стихотворение наизуст по задължение, дъвчеха анализите толкова подробно на всяко произведение, че не се е налагало да ги учи), не се е стресирала от учене и през трите години, по-скоро очакванията на учителите към тях бяха много високи, защото паралелката им беше най-силната в града и това евентуално да е създавало напрежение. Не съжалява за нито една минута в този клас, в това училище и въпреки че не продължи по собствено желание там, ми благодари, че когато в 4. клас не е знаела какво иска, съм настояла да се пробва да се премести, защото е открила деца с нейните интереси и е създала невероятни приятелства. Надявам се същото да каже и малката след някоя и друга година. И при двете не съм питала искат или не искат да се местят на друго място и домашните не са ме притеснявали, важната ми беше средата. А иначе легенди всякакви, както казаха едни познати, чието дете се премести от селското училище в профилирана паралелка на Лиляната, ами не се е презорил, перфектно се справя за енергоспестяващо момче, което мисли само за телефона и футбола.

# 703
  • Пловдив
  • Мнения: 10 495
Скрит текст:
Моето дете, та моето дете. Децата са различни, родителите им също.
Като гледам как родителите не знаят къде се пише И и къде Й, а използването на пълен и кратък член при имената от мъжки род е висш пилотаж, си представям и децата им колко знаят. Та общите наблюдения са, че навсякъде цари неграмотност, от най-малките до най-големите. И пропуските са още в начален курс.
Избирайки по-малко натоварване в училище, трябва да си готов да положиш усилия вкъщи, ако усетиш, че нещо куца. А дали имаш нужните знания и особено време, за да можеш да помагаш, е друга тема.
То и моето дете не е ходило на уроци в 7 клас, но аз работех доста с него и учителите в толкова гадното училище "Патриарх Евтимий" си свършиха работата много добре. Говоря за началното училище и за прогимназията. И детето ми не бе с разбита психика, имаше време и за друго освен за писане на домашни.
[/quote]Да, МОЕТО дете, тук говорим за СОБСТВЕНИТЕ си деца, като родители. Моля, след като правиш грозен намек, да посочиш кога и къде съм написала й вместо и. Изключвам моментите, в които се лигавим, и го подчертавам като напиша "декларациЙ".
Аз говоря за личния си опит и за собствените си три деца. Които учат в добрите училища на Пловдив. Нали това е целта - да предадем личния си опит и какво смятаме за най-добре и кои свои действия и избори смятаме за успешни? Или?
Ние, аз и мъжа ми, избрахме да сме по-лежерни в подхода си, особено след първия син.
[/quote]
Бре, че си докачлива. И как реши, че пиша за теб?
Аз не пиша САМО за себе си и само за моето дете.
Казвам какво виждам. И да, ти може и да знаеш къде се пише И и къде Й, но масово не се знае.
Аз пък дебело мога да подчертая, че нито за миг не съм съжалила, че детето ми не е учило в кварталното училище, че е ставало рано, че е пътувало с градски транспорт от първи клас, нито за решените куп задачи по математика. Защото след това всичко ѝ се получаваше по-леко, без излишно напрежение и притеснения.
Тя и съучениците ѝ не са се псували по коридорите и в час, нито някой ги е тормозил в тоалетната, не са се били в двора на училището, никой никога нищо не ѝ е счупил или откраднал.
Не съжалявам и за положените от мен усилия да я водя, да я взимам, да проверявам какво е научила и да помагам. Но, имам нужните знания и най-вече имах достатъчно време.

Последна редакция: пн, 27 яну 2025, 10:17 от dundi73

# 704
  • Пловдив
  • Мнения: 27 347
От всяко училище, ако има желание и се полагат усилия, ще може да се продължи в "елитните" гимназии, но от МГ, Лиляната и Княза е малко по-лесно, защото класовете са съставени от деца, които са подбрани със състезания, самите деца се дърпат по между си и най-важното имат в основната си част еднакви интереси и ако не те, то поне родителите им знаят защо ги пращат на училище и съдействат на учителите при проблем.
Ама не е вярно. Жива лъжа. Моите деца са минали през Княза след 4 клас - едно от най-близките училище ни е, живеем на ръба на Аджисана. Две в обикновени паралелки, едно в математическа. Едната от обикновените, на деца без изпити и състезания беше много силен клас, така се случили. Другата не я биваше никак. И децата пак влизат в гимназиите. Признавам - от уроците в 7 клас няма мърдане, или родителя трябва да осъществява постоянен ежедневен контрол. Ама в 7 клас, не от 5.

И децата ми са умни, интелигентни, но мързеливи. Като цяло са около средата на класовете си. Е, горната среда, но не са от първите.

И моите деца не са били в кварталното, твърде близо до Аджисана сме. Много.... мулти-култи квартал. Учили са в Христо Ботев.

Общи условия

Активация на акаунт