Пазарът на недвижими имоти във ВАРНА - какво се случва реално? - Тема 14

  • 53 144
  • 755
  •   1
Отговори
# 525
  • Варна
  • Мнения: 6 838
Абе хора, всеки сам си преценява къде и как да отглежда децата си. “Чукарът” ми е на 400 метра от спирка на ГТ, 31 е една от най-редовните линии, на 15 минути, има автобуси до късно вечер, за 10 мин се стига до центъра. Като бях студентка, имах гадже, заедно сме си чакали автобусите на червения - аз 7-ца за Победа, той - 31 за Виница. Познайте кой се прибираше по-бързо… той. В 31 редовно пътуват малки деца, по няколко приятелчета. Пърно е с такива, които слизат преди Виница.
Аз деца още нямам, но докато заимам и станат на възраст сами да ходят на училище, съм убедена, че Траката ще изглежда още по-населена, съответно с още магазинчета, аптеки и т.н.

# 526
  • Мнения: 79
31 стига до центъра за 10 мин., ама  от спирка "Явор" в най-добрия случай!

# 527
  • Мнения: 27 481
По принцип, всеки си преценява, наистина. Аз например не мога да си представя да си пусна детето само по градските автобуси във Варна. Лично аз не съм се возила от 2019та, заради пандемията. Гнусно преживяване си е, като си спомня 148 на какво прилича вътре. Иначе след 7ми клас и аз пътувах с ГТ, само че бяха други времена...
За Траката конкретно, наистина е близо до града и ако има 2 коли семейството, майката е активен шофьор, е постижимо... Има Кауфланд на Бриз който е близо, морската, алея 1ва, но си трябва кола. А човек който има финанси и стандарт да живее в новостроена къща на Траката, някак не си го представям седнал в 31  да се лашка до общината....

# 528
  • Варна
  • Мнения: 6 838
По принцип, всеки си преценява, наистина. Аз например не мога да си представя да си пусна детето само по градските автобуси във Варна. Лично аз не съм се возила от 2019та, заради пандемията. Гнусно преживяване си е, като си спомня 148 на какво прилича вътре. Иначе след 7ми клас и аз пътувах с ГТ, само че бяха други времена...
За Траката конкретно, наистина е близо до града и ако има 2 коли семейството, майката е активен шофьор, е постижимо... Има Кауфланд на Бриз който е близо, морската, алея 1ва, но си трябва кола. А човек който има финанси и стандарт да живее в новостроена къща на Траката, някак не си го представям седнал в 31  да се лашка до общината....


Аз съм активен шофьор, да, мъжът ми - също. С две коли сме, едната от които става и за много тежки зими, каквито Варна рядко вижда. Държах да имаме и автобусна спирка наблизо, за да могат деца да пътуват сами в по-горни класове. Аз от 5-ти клас ходя на училище с автобус, сега гледам че много деца - също. Майка ми също ще може да ни идва сама лесно на гости, понеже не шофира.
Има и Лидл в Дружба, който не е далече, Макао и Май Маркет - във Виница, в самата Трака още не съм разучавала, но и там има разни магазинчета и все повече ще стават.

31 стига до центъра за 10 мин., ама  от спирка "Явор" в най-добрия случай!

От Явор до Общината - 7 мин.
От нашата спирка до парцела, до Общината - 13 мин.
От Възраждане 1, 2, Кайсиева, Владиславово до Община се пътува двойно повече с автобус.

Последна редакция: нд, 03 юли 2022, 22:37 от Didi168

# 529
  • Мнения: 5 477
Ако искаме Варна да стане модерен съвременен граде трябва да започнем да се "лашкаме" в ГТ. Все пак сме Европа, а не САЩ. Докато "богатите" си яхат дъртите печки и не ги интересува ГТ ще се тъпчим като сардели в Н етажни блокове с 6м отстояние от балкон до балкон.
Ако регулират  местностите като квартали със съответна инфраструктура градът ще придобие друг облик. Примерно с изненада разбрах, че в горния край на Виница има парцел, отреден за училище и ДГ, обаче не се строи, защото имало свободни места в училищата, а ако се построи дали районът няма да се напълни с малки деца, живеещи в едбо-двуфамилни къщи, наместо в прескъпи двустайни килии...
Аз с интерес наблюдавам развитието на някои местности, и пак общината е прът в колелото на развитието на града, защото отказва да отчуждава и налага уличните регулации.

# 530
  • Мнения: 27 481
Ако искаме Варна да стане модерен съвременен граде трябва да започнем да се "лашкаме" в ГТ. Все пак сме Европа, а не САЩ. Докато "богатите" си яхат дъртите печки и не ги интересува ГТ ще се тъпчим като сардели в Н етажни блокове с 6м отстояние от балкон до балкон.

За съжаление Варна все още е далече от съвременен модерен европейски град. ГТ поне е далеч от това.

За гъчкането не съм съгласна. И в Париж са на гъсто в центъра, но не им пречи теснотията, а обществения  транспорт (метро най вече )им е добре уреден.

# 531
  • Варна
  • Мнения: 6 838
Трябва да признаем, че за последните 10 -15 години градският транспорт доста се облагороди. Помня че 2011-та като бях първокурсничка, се случваше да пътувам с онези 20-ки старите жълти, с по 3 много стръмни стъпала. А в гимназията като бях, имаше едни много стари 209 от мъничките, тип Икарус, в които подът беше пробит и се виждаше асвалта докато се возиш, както и вризаха изгорели газове вътре, и ставах заедно със седалката, понеже не беше закрепена за шасито. Вече такива автобуси виждам само в Кърджали и Търговище, а нашите са новички. Хубаво ще е да ги пазим повече и систематата за билети да функционира по-добре.

# 532
  • Варна
  • Мнения: 1 597
Да В Париж в супер с метрото, затова мой роднина французин като беше тука пролетта разправяше как ще си вземе такси въпреки цената, че го е гнус от метрото от летището в Париж.

Истината мили дами е, че зависи от децата, родителите, разбиранията, възможностите финансови и като свободно време, желанието, ценностите и.т.н.

Предпочитам да обикалят децата из дворовете на къщите в Траката отколкото в осраните от кучета бъкащи от тения градинки. Магазини в Траката през 2-3 пресечки, включително попаднах в Долна Трака и на Ситимаркет.

Куче и тишина...хм, това е като хубаво и евтино на един рафт...

Последна редакция: пн, 04 юли 2022, 12:00 от Penkoman

# 533
  • Мнения: 27 481
Пенко, метрото в Париж е претъпкано в час пик, и особено по линииите на забележителностите, но не е чак толкова зле.
Твоя роднина го заведи във Варна, да се повози малко на градски транспорт, да си свери часовника.  Набутал се е с таксито в София, защото метрото е по ново от неговото и съответно по чисто.

Хубаво е на Траката, неслучайно цените са високи, дори и за гол парцел без ток, вода и ПУП. Това никой не оспорва.

# 534
  • Мнения: 617
Да В Париж в супер с метрото, затова мой роднина французин като беше тука пролетта разправяше как ще си вземе такси въпреки цената, че го е гнус от метрото от летището.

Истината мили дами е, че зависи от децата, родителите, разбиранията, възможностите финансови и като свободно време, желанието, ценностите и.т.н.

Предпочитам да обикалят децата из дворовете на къщите в Траката отколкото в осраните от кучета бъкащи от тения градинки. Магазини в Траката през 2-3 пресечки, включително попаднах в Долна Трака и на Ситимаркет.

Куче и тишина...хм, това е като хубаво и евтино на един рафт...
Това не е сериозно. Аз съм се возил стотици пъти с метрото в София, живял съм там. Нови красиви спирки, прекрасни мотриси. Живял съм и в Лондон та там метрото е по-гнусно от това в София. В София метрото понеже е по-малко и сравнително ново е на много добро ниво. Иначе за Варна този град не е направен за голям град, каквото и да правиш той няма  капацитета на София и Пловдив.

# 535
  • Мнения: 21 847
Да В Париж в супер с метрото, затова мой роднина французин като беше тука пролетта разправяше как ще си вземе такси въпреки цената, че го е гнус от метрото от летището.


Grinning Пожелавам ти някой ден все пак да се качиш на парижкото метро, за да разбереш как те е излъгал този роднина, ако изобщо има нещо вярно в историята.

Отвътре метрото в Париж е като извадка на третия свят - миризми, обстановка, контингент, кражби и пр. В сравнение с парижкото, софийското метро е като друга планета.

# 536
  • Мнения: 4 237
Твоя роднина французин явно и той не се е возил в парижкото метро, както и ти не си се возил в софийското.

# 537
  • Мнения: 617
Да В Париж в супер с метрото, затова мой роднина французин като беше тука пролетта разправяше как ще си вземе такси въпреки цената, че го е гнус от метрото от летището.

Истината мили дами е, че зависи от децата, родителите, разбиранията, възможностите финансови и като свободно време, желанието, ценностите и.т.н.

Предпочитам да обикалят децата из дворовете на къщите в Траката отколкото в осраните от кучета бъкащи от тения градинки. Магазини в Траката през 2-3 пресечки, включително попаднах в Долна Трака и на Ситимаркет.

Куче и тишина...хм, това е като хубаво и евтино на един рафт...
Пенко хващам се за последното ти изречение и ще го перефразирам. Дете и тишина хмммм ти имаш ли деца?

# 538
  • Варна
  • Мнения: 14 675
Някои зони из баирите на Виница вече имат и канализация. Но всеки има право да се информира или да рискува с неудачни инвестиции.

# 539
  • Мнения: 5 477
Да не би да свършиха хубавите градове в Европа, че за пример давате клоаката Париж.
Имам 3м изкарани в командировка в Мюнхен, в Сименс. Работнически квартал, със значителен брой емигранти от Турция, Индия и тн - по езика, по манталите ще ги познаете. Широки улици, паркоместа, блокове с прилично големи тераси. Най-впечатляващата за мен гледка бяха огромния брой велосипеди , оставени просто така на станцията на метрото, много от тях със седалки за малки деца.  Това бил транспорта вътре в квартала,  мнозина оставят децата в ДГ и от там с метрото на работа (беше последна спирка, говореха за още една не знам дали не са построили). Имаше някакви вътрешноквартални автобусчета, ходих с тях от Сименс до центъра на района - един площад със заведения, малък мол и фризьор (че ми беше важно)
Ходих на гости и на един от мениджърите, който се оказа турчин, трето поколение  в Германия,  а жена му етническа туркиня от БГ,  лекар по професия. Е те живееха в съвсем друг тип имот, в съвсем друг тип квартал (май предградия  беше),  Та този мениджър идваше на работа с автобус и после метро, въпреки че имаше пропуск за колата си да я паркира вътре в парка, а не отвън на специално обособен паркинг за служителите.

Друга държава, столицата Виена,  там поради малките разстояния при командировки ползвахме едни карти за таксита на фиксирана цена за летището, а вътре в града ГТ, но автобусчета. Наши приятели там не си вадят колата в делнични дни от гаража, тя е само за извънградски пътувания, седмичен пазар и недай Боже екстрени здравословни ситуации.

Хора, които нямат паркоместа и гаражи, можело да си оставят колите на буферни паркинги в началото на града, като от-до има ГТ, до тези спирки почти денонощен.  А тук филосовстват как трябвало едва ли не общината да подсигури паркомясто пред блока за Н-тата печка на Ганьо

Общи условия

Активация на акаунт