Отговори
# 120
  • Мнения: 38
Здравейте! Имам нужда от помощ за задача за 5 клас.

# 121
  • София
  • Мнения: 1 572
Здравейте! Имам нужда от помощ за задача за 5 клас.


4 ч сутринта .

цялото денонощие = 24 ч

търсеното = 0,2(24 - търсеното)

# 122
  • Мнения: 38
Здравейте! Имам нужда от помощ за задача за 5 клас.


4 ч сутринта .
Благодаря за отговора! Може ли пояснение как се намира?

# 123
  • Мнения: 9 117
Здравейте! Имам нужда от помощ за задача за 5 клас.


Останалата част е х.
Изминалата 0.2х
1.2х=24
х=20
Остават 20 часа, значи сега е 4.

# 124
  • София
  • Мнения: 1 572
Здравейте! Имам нужда от помощ за задача за 5 клас.


4 ч сутринта .
Благодаря за отговора! Може ли пояснение как се намира?

Редактирах си отговора .

# 125
  • София
  • Мнения: 22 406
Тази задача не е издържана, защото денонощието може да се разглежда като период от 24ч, в който земята прави пълно завъртане около оста си и началото му може да не е 00ч.

# 126
  • софия
  • Мнения: 30 448
Геометрията в 9. клас ще довърши мрънкалото. Моля за помощ, аз съм безполезна с математиката.

# 127
  • София
  • Мнения: 5 551
Геометрията в 9. клас ще довърши мрънкалото. Моля за помощ, аз съм безполезна с математиката.

# 128
  • софия
  • Мнения: 30 448
ganis, така си го разписала, че дори аз го разбрах Hug

# 129
  • Мнения: 2 620
Здравейте, математички! Мъчи ме формулировката на следната задача за седми клас:

Ако две успоредни прави се пресичат с трета, то кое твърдение НЕ е вярно?
1. Всяка двойка кръстни ъгли са равни.
2. Всяка двойка съответни ъгли са равни.
3. Всяка двойка връхни ъгли са равни.
4. Всяка двойка прилежащи ъгли се допълват до 180 градуса.

Според мен, така формулирани, всички твърдения са верни.
При правилен отговор 3., не е ли редно да бъде: "ВСИЧКИ двойки връхни ъгли са равни"?

Здравейте! Надявах се да чуя мнението ви по горния въпрос. Кое от тези твърдения НЕ е вярно?

Сега моля за помощ с още една задача за седми клас.

Пак се чудя дали повредата не е в моя телевизор. Ако диагоналът от 4 см дели четириъгълника на 2 равнобедрени триъгълника, то как е възможно да съществува триъгълник със страни 2, 2 и 4? Дори не мога да го начертая.

# 130
  • Мнения: 980


Скрит текст:

Скрит текст:

# 131
  • Мнения: 2 620
Благодаря, Аnt12! Ще разглеждам подробните решения.

Честита Цветница на всички именици!

# 132
  • Мнения: 980
Тази задача е малко „изкуствена“, което е свързано с ограниченията на седмокласния материал.

Ако един изпъкнал четириъгълник има определени четири страни и един диагонал, то другият му диагонал също е определен, т.е. може да приема единствена стойност и не би могъл да варира в някакъв интервал.

С други думи x приема единствена стойност и не може да варира между a и b.

С малко тригонометрия и в двата случая получаваме, че другият диагонал е равен на .

P.S. Ако за един четириъгълник са дадени дължините на четирите му страни и дължината на един от диагоналите, то другият диагонал би могъл да приема две различни стойности в зависимост от това дали четириъгълника е изпъкнал или вдлъбнат.

Последна редакция: нд, 17 апр 2022, 10:23 от Ant12

# 133
  • Майничка
  • Мнения: 13 821
Бърза питанка към математиците: какво значи съкращението ДМ (примерно х е полож.число ‐ ДМ: х>0) ? Нещо Допълнително ще е, но М-то ми се губи...

# 134
  • Мнения: 9 117
Дефиниционно множество се сещам аз.
х>0 ДМ (0;+безкрайност)

Общи условия

Активация на акаунт