Отговори
# 105
  • Мнения: 6 783
Благодаря.

# 106
  • Мнения: 3 179
Моля за помощ! 4-ти клас
Намерете колко четни петцифрени числа могат да се образуват от цифрите 0, 2, 4, 5, 7, 8, 9 като в числата няма повтарящи се цифри.

# 107
  • Мнения: 3 179

Моля за съдействие. 6ти клас.
Тия с движението са ми толкова ужасни.

Време на леката кола х.
Време на камиона х+36/60 = х + 3/5
Път на колата 80х и е равен на път на камиона 60(х+3/5)
80х=60(х+3/5)
х=36/20=9/5

Пътят на колата 80*9/5=на пътя на камиона= 60*12/5 = 144



Объркали сте означението на времето за леката кола. Ако с  Х означавате времето на камиона, то времето на леката кола е Х-36/60= Х - 3/5.  Тогава  Sлк = 80 (Х-3/5) , а на камиона Sк = 60.Х. Sлк=Sк, следва  80(Х-3/5) = 60Х,
80Х - 240/5 = 60Х,   80Х-60Х= 48 ,  20Х=48,  Х= 12/5,  Х- означихме времето на камиона,  тогава S=V.tк = 60 . 12/5 =144 км
А това решение може ли да се приеме за вярно?



Не, защото с х сте означили време, а то се измерва в часове/минути/секунди. Първо вие сте го означили в минути, а скоростта е в км за час.
Търсите време, а намирате разстояние.
Числата просто съвпадат.

# 108
  • София
  • Мнения: 19 932
Моля за помощ! 4-ти клас
Намерете колко четни петцифрени числа могат да се образуват от цифрите 0, 2, 4, 5, 7, 8, 9 като в числата няма повтарящи се цифри.

# 109
  • Мнения: 9 115
Лукреция, кой какво е объркал?
Аз или някой друг? 😛

Последна редакция: ср, 13 апр 2022, 22:15 от Dincho

# 110
  • Мнения: 499
7 клас
Моля за съдействие
Колко мл вода трябва да се прибавят към захарен разтвор с 56 % съдържание на захар, за да се получи 210 мл захарен разтвор с 60% съдържание ва вода.
х+(210-х) . 56%=210.40%
Накрая 210.40% или 210.60%
Моля за разяснение..
Благодаря Ви!

# 111
  • Мнения: 2 616
210*40%
Защото щом съдържанието на вода е 60%, значи в новия разтвор съдържанието на захар е 40%. Първият разтвор е с 56%  захарно съдържание, затова и в новия разтвор в уравнението работим със захарното съдържание.

А добавените милилитри вода са с 0% захарно съдържание и би трябвало уравнението да е

х*0%+(210-x)*56%=210*40%
x=60

# 112
  • Мнения: 29 212
Innocent

Последна редакция: ср, 13 апр 2022, 22:08 от Г-жа Малдини

# 113
  • Мнения: 623
Здравейте! Може ли помощ за зад. 9, подточка в)

# 114
  • Мнения: 1 868
Идвам със странен въпрос, но може някой да измисли начин
Трябва да се измерят ъгли за да се решат задачи. Транспортир в момента нямаме/ естествено забравен е в училище/.  Умницата ми реши, че може да си принтира транспортир от сайт, но това, което открих не е с реални размери. Някой може ли да помогне?
Някое приложение за телефон? Това например: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.exatools.protr … p;hl=bg&gl=US

# 115
  • София
  • Мнения: 3 361
Онлайн транспортир - имахме същия проблем, снимах ъгъла, сложих снимката и измерих ъгъла, май беше този сайт, не се сещам
https://bg.blogotirni.com/articles/onlajn-instrument-za-izmervane-na-gl-na.html
или
https://www.matematika.bg/matematicheski-igri/geometria/igri-geometriya.html

# 116
  • София
  • Мнения: 22 339
Здравейте! Може ли помощ за зад. 9, подточка в)


Ако а и с са основите, а b- бедрата, имаме следните зависимости, дадени в условието:
a=c+3
a+c=3b
a+2b+c=65

Най- лесно в случая е чрез заместване на a=c+3 в другите 2 от системата и получаваме:
2c+3-3b=0
2c+2b-62=0
Вадим двете страни:
3-2b-3b+62=0
b=13 => c=62/2-13=18 => a=18+3=21


a=21 b=13 c=18, P=21+18+2*13=65

# 117
  • Мнения: 3 179
Лукреция, кой какво е объркал?
Аз или някой друг? 😛

Грешката не е у Вас, Динчо! Вие правилно сте решили и обяснили задачата! Грешката е допусната от Миралюба! Просто използвах нейното решение и ѝ посочих къде греши. А на Вас, благодаря за решението! Ето сега на мен ми помогна Пенсионираната русалка, за което и на нея БЛАГОДАРЯ!

# 118
  • Мнения: 9 115
Здравейте! Може ли помощ за зад. 9, подточка в)


Ако а и с са основите, а b- бедрата, имаме следните зависимости, дадени в условието:
a=c+3
a+c=3b
a+2b+c=65

Най- лесно в случая е чрез заместване на a=c+3 в другите 2 от системата и получаваме:
2c+3-3b=0
2c+2b-62=0
Вадим двете страни:
3-2b-3b+62=0
b=13 => c=62/2-13=18 => a=18+3=21


a=21 b=13 c=18, P=21+18+2*13=65

Само дето в 5 клас не могат да работят със системи 😀
a+c=3b
P=a+2b+c=65
5b=65
b=13.

a+c=3b=39
a=c+3
2c=36
c=18

a=18+3=21

# 119
  • София
  • Мнения: 22 339
Е то пак заместване Laughing
Нямам представа кое за кой клас е. Но твоят начин е по- лесен, да

Общи условия

Активация на акаунт