Отговори
# 90
  • Мнения: 9 115

Моля за съдействие. 6ти клас.
Тия с движението са ми толкова ужасни.

Време на леката кола х.
Време на камиона х+36/60 = х + 3/5
Път на колата 80х и е равен на път на камиона 60(х+3/5)
80х=60(х+3/5)
х=36/20=9/5

Пътят на колата 80*9/5=на пътя на камиона= 60*12/5 = 144
А това решение може ли да се приеме за вярно?



Не, защото с х сте означили време, а то се измерва в часове/минути/секунди. Първо вие сте го означили в минути, а скоростта е в км за час.
Търсите време, а намирате разстояние.
Числата просто съвпадат.

# 91
  • Мнения: 2 452

Ако може помощ за тези задачи-7клас.Благодаря предварително на отзовалите се!🙂

# 92
  • Мнения: 2 616
Здравейте, математички! Мъчи ме формулировката на следната задача за седми клас:

Ако две успоредни прави се пресичат с трета, то кое твърдение НЕ е вярно?
1. Всяка двойка кръстни ъгли са равни.
2. Всяка двойка съответни ъгли са равни.
3. Всяка двойка връхни ъгли са равни.
4. Всяка двойка прилежащи ъгли се допълват до 180 градуса.

Според мен, така формулирани, всички твърдения са верни.
При правилен отговор 3., не е ли редно да бъде: "ВСИЧКИ двойки връхни ъгли са равни"?

# 93
  • Варна
  • Мнения: 490

Ако може помощ за тези задачи-7клас.Благодаря предварително на отзовалите се!🙂

# 94
  • Мнения: 9 115

Ако може помощ за тези задачи-7клас.Благодаря предварително на отзовалите се!🙂

4. СМ е медиана към хипотенузата АВ. АМ=ВМ=СМ. Ъгъл А в АВС е х.
Триъгълник AMN - AP=PM=NP, NP е медиана в правоъгълен триъгълник.
Ъгъл MNC=90, MN успоредна на ВС.

# 95
  • Варна
  • Мнения: 439
Може ли помощ за следната задача, моля? 7 клас

# 96
  • Мнения: 3 482
Faith, продължете СА, докато пресече продължението на HM. Нека се се пресекат в т. L.
Еднакви са триъгълниците HAL и ACB (HA=AC, за ъглите съобразяваме, че ако CAB e алфа МАН е 90-алфа и останалите се разплитат лесно). => HL=AB
=> AL=BC, това ползваме, за да докажем еднаквост на MAL и  NBD.
=> DN=ML

HL=HM+ML=HM+DN
HL=AB => AB=HM+DN

# 97
  • Мнения: 6 783
Друг начин:
Пускаме височина от С към АВ, която я пресича в т. Q. Триъг. DBN и  BCQ са еднакви. Оттам DN=QB. По същия начин CAQ  AHM са еднакви, оттам HM=AQ.

# 98
  • Варна
  • Мнения: 439
Благодаря много, solnichka!

Междувременно открихме и друго решение. Построява се височина от ъгъл С към АВ, т. Р лежи на АВ. После се доказва еднаквост на НМА и АРС , от където НМ = АР. Аналогично ВРС е еднакъв на ДNВ и ВР = ДN

Задачите с допълнителни построения са ни голяма мъка.

# 99
  • Мнения: 9 115
Faith, тя W го е написала вече това решение в поста преди вашия 😀

# 100
  • Варна
  • Мнения: 439
Faith, тя W го е написала вече това решение в поста преди вашия 😀

Да, наистина! Ама кой да види?! Благодаря все пак!

# 101
  • Мнения: 6 783
Наложи се да се запозная по-подробно с материала за 9 клас. Разглеждайки учебника и решените задачи, виждам да се използва формулата S=abc/4R, която не намирам кога е взета и доказана. В 8 клас ли? Срам не срам, опитах се да си я докажа , но не успях. Моля за подсказка.

Последна редакция: ср, 13 апр 2022, 09:02 от W

# 102
  • Мнения: 1 904

Тази задача е от примерен тест за НВО 7. клас. Благодаря предварително на тези, които ще помогнат!

# 103
  • Мнения: 9 115

Тази задача е от примерен тест за НВО 7. клас. Благодаря предварително на тези, които ще помогнат!

Производителността на втората е 2/3 от тази на първата.
Производителност на първата х, на втората 2х/3.
За 12/5 часа свършват 2/3 работа.
12/5х + 12*2/3*5*х=2/3
Х=6
За един час първата 1/6, втората 1/9.
Първата е работила 3 часа и свършила 1/2. После 1/2 +у/6=6*у/9
 у=1 час.
3+1=4 часа. В 12 трябва да е било.

# 104
  • София
  • Мнения: 19 932
Наложи се да се запозная по-подробно с материала за 9 клас. Разглеждайки учебника и решените задачи, виждам да се използва формулата S=abc/4R, която не намирам кога е взета и доказана. В 8 клас ли? Срам не срам, опитах се да си я докажа , но не успях. Моля за подсказка.

Общи условия

Активация на акаунт