Отговори
# 540
  • Мнения: 14
Русалчице,благодаря за подробното описание,лесно е,когато е решен
а задачата.Благодаря!

# 541
  • Мнения: 14
Здравейте,апелирам за помощ-за задача за 7 клас.Все не достигам до финала....

# 542
  • Мнения: 9 115
Здравейте,апелирам за помощ-за задача за 7 клас.Все не достигам до финала....

А. Постройте перпендикуляри към АМ т. Д1 и към ВМ т.Д2. Лесно се доказва, че ДД2М е еднакъв с ДД1М. ДД2=Д1.
От триъгълника АДС - правоъгълен и равнобедрен АД=СД.
Триъгълник АДД1 еднакъв с СДД2.
Ъгъл Д1АД=ДСВ=х
Ъгъл САМ=45-х, ъгъл АСМ=45+х, АМС=180-45+х-45-х=90,. Ъгъл АМВ=90.

Б. Триъгълник АМС правоъгълен, вече сме го доказали - СМ=1/2СО.
СО=АО. Триъгълник АОС равнобедрен и ъгъл А=На ъгъл С
45-х=45+х-60, х=30
Триъгълник АВМ правоъгълен МВ=1/2АВ
СМ+МВ=ВС=24
1/2(АО+АВ)=24
АО+АВ=48

# 543
  • Мнения: 391
Скрит текст:
Здравейте, моля за решение. Благодаря!

# 544
# 545
  • Мнения: 391
пенсионирана русалка, лични благодарности от един упорит татко!

Моля за решение и на тази.
Скрит текст:

# 546
  • Мнения: 9 115
пенсионирана русалка, лични благодарности от един упорит татко!

Моля за решение и на тази.
Скрит текст:


Пост 542 малко по-горе.

# 547
  • София
  • Мнения: 19 934
Eто го решението, упорит татко Simple Smile

# 548
  • Мнения: 9 115
Русалка, как беше- всяка геометрична задача има поне две решения.

# 549
  • София
  • Мнения: 19 934
Русалка, как беше- всяка геометрична задача има поне две решения.

Не само геометричните, всъщност Simple Smile Спомних си една стара дискусия в един мат форум преди  има-няма  7-8-9 години (как лети времето). Съученичката на сина ти от ОУ Wink беше  погнала някаква нахакана  седмокласничка, че недоволства, че текстовата задача за работа  от никой от тримата помогнали й не била решена както го правели те в училище. И й беше казала  нещо от сорта "Вместо да си благодарна, че хората ти показват три различни подхода, ти спориш как било по-правилно". А  онази девойка й беше отговорила - "На мен само един ми стига, да не се хабят" и й беше натряскала някакъв отрицателен вот. Laughing Това е също проблем  в обучението по математика , самите ученици масово не са отворени към това да видят различни начини за решаване на една или друга задача. Търсят заучени модели...

Динчо, не съм видяла, че е решавана, извинявай. В момента не мога дори да погледна дали е същото решение, дано да не е.. Ако е обаче, ще се чувствам задължена довечера, след като изпратя една от девойките, да пусна по нощите друго Wink

Последна редакция: сб, 11 юни 2022, 17:04 от пенсионирана русалка

# 550
  • Мнения: 9 115
Да, заучените модели не са добро нещо. Аз винаги се радвам, когато тук в темата се предложат различни решения.
Браво на дъщеря ти😀 и жалко за нахаканата седмокласничка.

Малко по-различно е, но можем да мислим трето. 😜

# 551
  • Мнения: 225
Моля за насоки с тази задача
Четириъгълникът 𝐴𝐵𝐶𝐷 е ромб.
Ъглополовящата на ∢𝐴𝐷𝐵 пресича диагонала 𝐴𝐶 в т. P и PО = 4 cm. Вярно е, че:
А) AC = 16 cm;
Б) AC > 16 cm;
В) AC < 16 cm;
Г) AC = 14 cm.

# 552
  • Мнения: 9 115
Дороти, предполагам О е пресечната точка на диагоналите.
Перпендикуляр към АД от Р, точка Р1. РР1=ОР.
Триъгълник АРР1 - АР е хипотенуза следователно е по-голяма от катета РР1.

Последна редакция: сб, 11 юни 2022, 19:02 от Dincho

# 553
  • софия
  • Мнения: 30 376
Моля за решение на тази задача:

# 554
  • София
  • Мнения: 19 934
Моля за решение на тази задача:


Звънче, десети или девети клас беше девойката ти?

Общи условия

Активация на акаунт