Отговори
# 585
  • Русе
  • Мнения: 691

Прекрасно, мерси.
Можем само да се надяваме, че утре на матурата за 7 клас няма да дадат нищо такова.

# 586
  • София
  • Мнения: 19 933
За 7 клас ли, абсурд... Откъде реши, че това е седмокласна задача? Това е  материал за горните класове с вариации, комбинации, пермутации - та те не са ги чували тези понятия седмокласниците..

На 7 клас дават лесни вероятности на база шестокласен материал с картончета с букви, зарчета,  карти от тесте, оцветени кубчета, монетки, топки.. Макар че онзи ден попаднах на интересна задача, комбинираща шестокласен и седмокласен материал по по-разчупен начин. Бяха дадени уравнения няколко (5-6) и едно неравенство, питаше се за вероятността случайно избран корен от тези на уравненията да е  решение и на неравенството.

Последна редакция: ср, 15 юни 2022, 20:00 от пенсионирана русалка

# 587
  • Русе
  • Мнения: 691
Това е част от упражнителната матура, която са им дали днес в училище.
Да им помогнат за утре...Weary

# 588
  • София
  • Мнения: 19 933
Това, ако въобще се даде на по-малки, ще е в МГ, на НВО обаче никога няма да го дадат, масовият седмокласник няма да има идея какво да направи . Малките  за приема си в МГ  извънкласно са учили поне събиране и умножение на възможности, но в редовите училища и това не са..
Супер са им "помогнали", няма що, да ги притеснят само в последния момент, че не  могат да решат задача.

# 589
  • София
  • Мнения: 2 595
Това, ако въобще се даде на по-малки, ще е в МГ, на НВО обаче никога няма да го дадат, масовият седмокласник няма да има идея какво да направи . Малките  за приема си в МГ  извънкласно са учили поне събиране и умножение на възможности, но в редовите училища и това не са..
Супер са им "помогнали", няма що, да ги притеснят само в последния момент, че не  могат да решат задача.
Много правилно изказване! Подкрепям!

# 590
  • София
  • Мнения: 5 551
Как трябва да се реши следната задача за 9 клас със знания за "матрични зависимости между отсечките в правоъгълен триъгълник"
Правоъгълен триъгълник АВС, вписаната окръжност се допира до хипотенузата АВ в т.Р, при което АР=6, РВ=20. Да се намери радиусът на вписаната окръжност.
Ползвайте формулите за дължините на допирателните отсечки!

# 591
  • София
  • Мнения: 19 933
ganis, назад бяха предложени разни варианти с допирателни, с/без лица,  казано било обаче , че не тряба така, а с метрични зависимости в правоъгълен триъгълник.

# 592
  • Мнения: 3 483

Ето метричните зависимости в правоъгълния триъгълник от учебника за 9 клас. Извеждат се лесно, не знам защо са като някаква теория изнесени.
Обаче тук бъгнах. Аз получих 4 за радиуса лесно, изразявайки го чрез tg в АО1Р и ВО1Р. Ама като заползвам горните формули, за да намеря а и b, да получа p и съответно да сметна r= p-c, нямам цяло число....

# 593
  • София
  • Мнения: 19 933
Ама то ако човек намери   катетите, както го направихме вчера, радиусът излиза веднага като разлика от дължината на единия катет и съответната допирателна.   А и какво не й харесва на въпросната дама,  след като и Питагорова теорема е от метричните зависимости..

# 594
  • Мнения: 9 115
Благодаря на всички, взели отношение по моето питане.
Филмът се оказа Съветски, а не Шведски 😀
Задачата е правилно решена, госпожата им била дала да докажат, че за правоъгълен триъгълник е в сила r=(a+b-c)/2

# 595
  • Мнения: 1
Здравейте, може ли помощ за следните задачи за осми клас, геометрия, триъгълник, вписан в окръжност.

# 596
  • Мнения: 980
Здравейте, може ли помощ за следните задачи за осми клас, геометрия, триъгълник, вписан в окръжност.


1. Решение:
Скрит текст:

2. Подсказка:
Скрит текст:

# 597
  • Мнения: 2 070
Здравейте, как се решават такъв тип задачи? 4кл

# 598
  • Мнения: 2 285
9-та зад. Тук важното е да се отчете броя на 5-иците при разлагането на делимото и делителя на множители. Сред множителите, на които е разложено делимото присъстват 20 (4×5) и 25 (5×5) 》 общо 3 5-ици.
Делителят е 5×5×5 》 и тук имаме 3 5-ици. Т.е. двете числа се делят без остатък. Остава само да разделим 2018 на 125 и ще получим отговора на задачата - 18.

16-та зад. Тук трябва да се съобразят възможните стойности за а. Ако правилно тълкувам условието на задачата, при а=2, всички числа от 2000 до 2007 + 2010, 2011 и 2012 са възможни решения. При а=1, тъй като b, c и d могат да са и с еднакви стойности, всички числа от 1000 до 1994 са решения. Общо 1006 числа.

Последна редакция: сб, 18 юни 2022, 15:08 от Алисса

# 599
  • Мнения: 980
Здравейте, как се решават такъв тип задачи? 4кл


9:
Скрит текст:

16:
Скрит текст:

Общи условия

Активация на акаунт