Отговори
# 60
  • Мнения: 3 078
Моля за помощ! 9. клас.

9. Ъгъл АСВ е 30 градуса, защото в правоъгълния СAD хипотенузата е 2 х единия катет.
Ако О е центърът на описаната окръжност, централният ъгъл АОВ ще е 60 градуса (2 х вписания ъгъл АСВ, който е 30) и триъгълникът АОВ, който е равнобедрен АО=ВО = R, е всъщност равностранен. => R = 12 cm.

10. AOB и DOB са подобни. Отношението на лицата им е k^2 (коефициент на подобие). Така намираме отношението на страните. Отношението AO/OС= отношението на лицата на АОВ към BOC. Така намираме лицето на ВОС. Лицето на АОD е равно на лицето на BOC. Събираме четирите лица.

# 61
  • софия
  • Мнения: 25 809
Моля за помощ! 9. клас.

10. AOB и DOB са подобни. Отношението на лицата им е k^2 (коефициент на подобие). Така намираме отношението на страните. Отношението AO/OС= отношението на лицата на АОВ към BOC. Така намираме лицето на ВОС. Лицето на АОD е равно на лицето на BOC. Събираме четирите лица.

Не разбирам:

Последна редакция: нд, 10 апр 2022, 12:58 от zvаnchе

# 62
  • Мнения: 3 078
Звънче, не съм дочела (че не съм и дописала - грешно имах предвид DOC Dizzy Face)
След като тези лица знаем, намираме ВО към ОD, че е 3:2.
Отношението на лицата на АОВ към СОD ще е 9:4. Намираме лицето на СОD и пак сме готови.

# 63
  • софия
  • Мнения: 25 809
От къде следва, че отношението BO/OD е 3/2? Триъгълниците AOB и AOD не са подобни.

# 64
  • Мнения: 3 078
Това го могат от 5 клас.
Двата триъгълника имат една и съща височина (перпендикулярът от А към BD). Изразяваме лицата и се вижда, че тяхното отношение е отношението на основите, към които е тази височина (в случая ВО и ОD).

# 65
  • софия
  • Мнения: 25 809
solnichka, Hug От вчера мъчи тези две задачи с баща си 🙃

Доп. Мрънкалото не разбира как се намира лицето на ВОС, като знае лицата на останалите? ☺️
Май го намери през общата височина.

Последна редакция: нд, 10 апр 2022, 15:01 от zvаnchе

# 66
  • София
  • Мнения: 2 808
Може ли помощ за задача за осми клас:

# 67
  • Варна
  • Мнения: 2 344
Сисе_то, в движение съм и нямам как да разпиша подробно, но докато някой друг се отзове, ще предложа насока - да положите х^2+1= у. Така ще имате уравнение от втора степен за х и решавайки го като квадратно относно х, ще получите два корена. От там - връщате се в полагането и намирате всички корени.

# 68
  • София
  • Мнения: 5 173
Може ли помощ за задача за осми клас:

Двата израза са реципрочни.  Ако единия положим та у, другият ще е 1/у.

# 69
  • Мнения: 6 004
ganis ме е предварила

# 70
  • София
  • Мнения: 2 808
Dive, ganis, W, огромно благодаря!

# 71
  • София
  • Мнения: 1 913
Здравейте! Може ли помощ за тези задачи за 5.клас, не съм сигурна доколко малкият е прав, колкото и да е сигурен в себе си Blush





# 72
  • Мнения: 1 261
beb4o_fb, по първата задача:
Аз тръгвам от тук - Борисова следва да е най-възрастна от тримата, съответно Ангелов, като най-млад, е учител по биология, а Каменова - по физика. Съответно Ангелов и Каменова живеят в една къща, а Борисова не е по математика, химия, биология или физика. Остава да е по български и английски. Оттам вече е лесно.

# 73
  • Мнения: 927
Здравейте! Може ли помощ за тези задачи за 5.клас, не съм сигурна доколко малкият е прав, колкото и да е сигурен в себе си Blush







Решение 1/7.

Скрит текст:

Решение 1/4.

Скрит текст:

1/2: Спас - програмист; Филип - мениджър; Драган - икономист.

Последна редакция: нд, 10 апр 2022, 23:59 от Ant12

# 74
  • София
  • Мнения: 1 913
Luthien, Ant12, сърдечно ви благодаря Flowers Hibiscus
Малкият се е справил вярно със задачите, което ме радва. Аз съм доста наясно с "нормалната" математика, но логическите задачи са сериозна мистерия за мен. А и сестра му, която му е близначка, се затрудни на едната задача и обясненията ще й бъдат много полезни.
Благодаря ви още веднъж! Flowers Hibiscus

Общи условия

Активация на акаунт