Отговори
# 330
  • София
  • Мнения: 19 970
OK, Ганис, предположих първоначално, че това може да й е бил доводът.
Скрит текст:
Но ми издиша някак. По две причини. Първата е, че не би казала, че не е така, а просто , че е излишно преобразуването. Защото  в край на краищата "не е така" означава "грешно е".. И отделно би спряла детето да продължи да пише на дъската от един момент нататък, понеже е получило  верния отговор. Което на мен поне ми изглежда като да е имала някакъв отговор в сборник/помагало, автоматично да е сравнила последното написано от детето с него и да се е произнесла, че е грешно заради "разминаване". Не знам, разглезена съм явно Stuck Out Tongue,  децата ми по мат още от ОУ, после на курсове/уроци в 7 клас Wink, после в гимназията все са попадали на учители, които гледат цялото решение, а не само отговорът дали съвпада.. Тоест учители на място, затова и девойките ми не намразиха мат.

Последна редакция: нд, 15 май 2022, 08:18 от пенсионирана русалка

# 331
  • Мнения: 503
Може ли помощ за следната задача за 7 клас

и идея само как да намерим третата страна MN
МДН

# 332
  • Мнения: 3 484
За втория въпрос:
В триъгълника AMD имаме катет, който е 1/2 от хипотенузата => ъгъл АDM e 30. От там МDC e 60. Имаме равностранен триъгълник.
За протокола, не е правилно означено на чертежа половинките на двата диагонала на получения ромб не са равни.

За първата задача:
Пускаме перпендикуляр от А към HN. (нека я пресича в т. Р).
Имаме свойство на ъглополовящата, от което АР=АВ и съответно еднакви AHB и АРН. => АН е ъглополовяща на РАВ.
Получават се еднакви и АDN и АPN (четвърти признак, имаме еднакви катет и хипотенуза от АВ=АР следва, че АР=AD).
От това следва, че АN е ъглополовяща на DAP.
Ъгъл HAN, който търсим е съставен от половинките на два ъгъла, чиито сбор е 90, или той е 45 градуса.

Последна редакция: нд, 15 май 2022, 01:36 от solnichka

# 333
  • Мнения: 222
Може ли помощ?

# 334
  • София
  • Мнения: 2 759
Здравейте,
Моля за помощ за 11 клас -  подточка в:
Девойката стига до тук:

Правилно ли е и ако да - как да продължи? Ако не - тогава търсим цялото решение.
Благодаря предварително!

# 335
  • София
  • Мнения: 19 970
Нека си остави отпред косинуса и да  пипа само  синуса на удвоения ъгъл. Така ще има общ множител  2cosx  за изнасяне пред скоба.

# 336
  • Мнения: 503
Солничка, благодаря ти!!!⚘

# 337
  • София
  • Мнения: 2 759
Нека си остави отпред косинуса и да  пипа само  синуса на удвоения ъгъл. Така ще има общ множител  2cosx  за изнасяне пред скоба.
Русалке, много благодаря за насоките - отговорът е получен Simple Smile

# 338
  • Мнения: 187
Задача за 4 клас, знаете ли как се решават този тип задачи:
Произведението на две двуцифрени числа е число, записано само със седмици. Колко е сборът на тези две числа?

# 339
  • Мнения: 980
Задача за 4 клас, знаете ли как се решават този тип задачи:
Произведението на две двуцифрени числа е число, записано само със седмици. Колко е сборът на тези две числа?

Отговор: 58 = 21 + 37, 21 . 37 = 777

Произведението на две двуцифрени числа е не по-малко от 10 . 10 = 100
и не по-голямо от 99 . 99 = 9  801.

Има само две числа не по-малки от 100 и не по-големи от 9 801, които се записват само със седмици –
777 и 7 777.

777 = 7 . 111 = 7 . 3 . 37 = 21 . 37   ↦   21 + 37 = 58.

7 777 = 7 . 1 111 = 7 . 11 . 101 не може да се представи като произведение на две двуцифрени числа.

# 340
  • Мнения: 580
Здравейте! Формулата за лице на ромб S=(d1.d2)/2 важи ли за правоъгълник?

# 341
  • София
  • Мнения: 19 970
Здравейте! Формулата за лице на ромб S=(d1.d2)/2 важи ли за правоъгълник?
Не,  тази формула в по-горни класове ще разбереш откъде идва. Свързана е с големината на ъгъла между диагоналите. И в този й вид важи САМО за квадрат и ромб,  в които въпросният ъгъл е 90 градуса..

# 342
  • Мнения: 3 484
E, формулата важи за всеки четириъгълник с взаимоперпендикулярни перпендикуляри.
Доказателството е лесно и за малките.
Единият диагонал дели четириъгълника на два триъгълника. Те имат обща страна (единият диагонал) и височини двете части, на които се разделя другия диагонал. Като се съберат лицата на двата триъгълника, за да се получи лицето на четириъгълника се получава d1.d2/2.

# 343
  • София
  • Мнения: 19 970
Солничка, ограничих се до изучаваните от тях в 7 клас успоредници. А такива сред тях, за които формулата да е валидна, са само квадратът и ромбът. Споменах й за горните  класове, защото само тогава ще има знанията да разбере защо формулата в  този й вид не важи за правоъгълник и за успоредник и че за тяхното лице ще й трябва още един множител.  Който де факто и тук  си го има  под формата на 1 заради правия ъгъл, ама няма как седмокласник да разбира от тригонометрични функции.

# 344
  • Мнения: 1 589
Здравейте, моля за помощ за задача за 7 клас.

В една работилница майстор и чирак изработват еднакви чашки. Майсторът изработва по 60 чашки за 1 час. За да изработят един и същи един и същи брой чашки, на чирака е нужно с 25 % повече време, отколкото на майстора. Един ден майсторът започнал сам работа в 8.00 След известно време, машината се развалила. Ремонтът продължил 4 часа. След ремонта започнал да работи само чиракът и изработил толкова чашки, колкото е изработил майсторът преди да се развали машината. Най-много по колко чашки е изработил всеки от тях, ако чиракът е приключил работа не по-късно от 18.00>

Общи условия

Активация на акаунт