Математически турнири 1-4 клас. Тема №60

  • 68 740
  • 736
  •   1
Отговори
# 240
  • Мнения: 1 927
Аз пък не разбирам защо в повечето случаи дете, което не е като множеството, трябва да бъде прокуждано вън от училището. Ами така са преценили родителите, записали са го. И без това училищната администрация е толкова тромава. Договорили са се в занималнята да си носи интересни за него задачи и всичко е точно.

Последна редакция: сб, 17 сеп 2022, 21:29 от poems

# 241
  • София
  • Мнения: 10 810
За мен е излишно и даже вредно това бутане на децата да учат материал за след година, даже две... Получава се точно обратното на желаното, по подобие на детето на Pandachina. Неслучайно има учебни планове и нещата се учат по реда си. Няма и нужда да е различно. Всеки си знае, разбира се, но при повечето "научени да четат, пишат и делят още в градината" деца е като с проходилите на 10 месеца - да се похвали майката колко сме напред с материала...

Аз споделям мнението ти, НО моето дете не съм го бутала да учи. Напротив. Тя сама ме питаше още от 3-годишна за буквите и цифрите. Аз единствено съм отговаряла на въпроси "Коя е тази буква/цифра?". Сама се е научила да чете. Аз дори не знаех, разбрах го случайно когато прочете пред мен една табела на 5-год. възраст. Смятането го научи в подготвителна група в ДГ. В къщи не сме надграждали. Отново сама достигна до събиране и изваждане на двуцифрено с едноцифрено число преди да стане ученичка. Не е гений. Беше й интересно просто. Вече не й е интересно, защото тази нейна любознателност не просто не беше поощрена от образователната ни система, тя беше наказана.

Аз пари за частно училище нямам. Не всеки може да си позволи такова. Значи трябва да потиска любознателността на детето си?

# 242
  • Мнения: 35 447
Да чете или да смята на ниво първи клас съм съгласна, че се постига от деца в ПГ в една или друга степен. Но на ниво трети клас няма как да стане от самосебе си.
Щом ѝ е интересно, дават се по-трудни задачи, но за съответното ниво, в случая първи клас. Има достатъчно сборници и задачи от състезания, с които детето може да се занимава вкъщи. Деление на трицифрено число е от материал за трети клас. Това за мен не е ок. Обаче всеки си преценява за неговото дете. Може пък наистина да е математически талант. Тогава тряба да го развиват с допълнителни обучения и учители, което не изключва посещението на училище.

Както ти сама казваш, предварителната подготовка на детето ти не е довела до по-добри резултати, а до скука и мързел.

# 243
  • София
  • Мнения: 10 810


Както ти сама казваш, предварителната подготовка на детето ти не е довела до по-добри резултати, а до скука и мързел.

Да, но не съм я подготвяла аз предварително. Това беше нейната естествена любознателност .
Аз винаги, подобно на твоето мнение,  съм била против натискането на децата да учат нещо повече от необходимия минимум за възрастта и затова не съм го практикувала и с моето дете. Всъщност и в момента не я карам да учи повече от това, което включват изискванията в училище. Тя вече няма и желание и отдавна не е по-напред в материала от съучениците си, но поне се движи с нивото на отличниците.

# 244
  • пустинята Гоби
  • Мнения: 8 549
А чете ли книги? Аз познавам деца, които се научиха да четат сами от много малки и сега любовта към четенето продължава. Това хич не е малък бонус.

# 245
  • София
  • Мнения: 10 810
Чете когато попадне на книга, която й грабва интереса. Тези от задължителната литература за лятото предварително беше обявила за досада и се налагаше да я подсещам да ги чете. Но попадне ли й книга, която сама си е харесала и е грабнала интереса й, не я оставя до края.

# 246
  • Мнения: 596

Аз искам да ви попитам нещо съвсем конкретно.
Моето почна 1-ви клас. Обаче той е доста напреднал. Умножава, дели, трицифрени числа смята на ум. Като видя в учебника, че се учи 1+1, и помисли, че са му дали учебник за детска градина.
Разговарях с учителката по занималня, уговорката ни е да им нося упражнения по моя преценка, и те ще му ги дават.
Някой от вас така правил ли е? Според мен е добър вариант, и все пак да се допитам. Благодаря ви

Не съм занимавала учителите с извънкласни и извън материала допълнения. Всичко вкъщи или на курса. Щом учителката е съгласна обаче, аз бих заложила на малко по-различен подход. Давайте на детето задачки, които да решава след като си напише редовното домашно в занималнята. Само ако самото дете иска така. Без ангажимент от страна на учителката. Вие му проверявайте написаното след училище. Ако тя му ги дава е много вероятно самото дете да не иска, за да не се чувства различно от останалите. Учителката само да не го спира, но без други уговорки за нея. И само ако детето иска.

# 247
  • Мнения: 11 067
Мацки, моето само събира и изважда трицифрени числа, за сега не ги дели Simple Smile
Какво да направя, като е любознателно и схватливо дете? Да го оставя да играе на телефона, за да не решава задачи ли?! Малко ми куца логиката, че всичките трябва да са равни. Ми как да са...??!!?? Аз сега да взема да се скарал на майката на едното момче, което е спечелило медал от турнир по футбол, че нейното е по-напред от моето, и защо го е карала да играе футбол ли?
Няма как да стане Wink
И разделение не може да има, но има часове за по-бързоусвояващи ученици. Не знам как се наричат, по някаква наредба.
Не мисля, че моето е някакъв гений, но не мисля и че е средно ниво. Смятам да се занимавам и развивам интелекта му. Радвам се, че учителката се съгласи, понеже и детето ми се зарадва, че ще му дават специални задачи в занималнята. Не мисля, че съм го ощетила, мисля че съм му помогнала.

# 248
  • Мнения: 2 285
И аз не схващам логиката да не се занимават допълнително схватливите деца у дома, за да може после да ги записват на курсове за МГ. Thinking
Малкият на 4 г. познаваше числата до 1 милион. Сам се интересуваше. Събираше и изваждаше с тях, на 6 г. и с прехвърляне. Ако не го бях подхванала още тогава със заниманията, до втори клас щеше да се е изравнил със съучениците си като възможности. За съжаление, подкрепа на училищно ниво никога не съм получавала. А смея да твърдя, че например за децата, които от малки са избрали да се занимават с програмиране, не просто е полезно, а направо си е задължително да са поне няколко години напред с материала по математика.

# 249
  • Мнения: 2 678
Като чета последните отговори в темата виждам, че поназнайване на аритметиката се бърка с математически заложби.
Децата бързат да пораснат, все искат да са като големите и много се впечатляват от многоцифрените числа - четене, писане, аритметични действия с тях. Не смятам обаче, че тези им познания говорят за математическа дарба.
Да са добри в аритметиката въобще не е гаранция, че са добри в състезателната математика.

# 250
  • Мнения: 6 166
И това е така, но за друго се пишеше в последните страници. Ако детето ти е любознателно и не го отглеждаш пред телевизора, какво да правиш като иска да знае и е любопитно?

За моето питам, защото уж да му писне от четенето, ама вече цяла година откакто чете като за 2 класа по-нагоре и все не му писва, а постоянно си харесва нова книжка с картинки в книжарницата и после си я разглежда и чете самичък.

# 251
  • пустинята Гоби
  • Мнения: 8 549
Математиката почва от аритметиката. Освен това като повечето неща успехите са свързани с много труд и не пречи да се започне от най-малка възраст, щом детето има желание.

# 252
  • Мнения: 35 447
Когато детето ти е любознателно, му поднасяш знания, съобразени с неговата възраст, както и подходящи книги за четене.
Но, както казах, това е лично мое мнение и не задължавам никого с него. Ако искате и материал за пети клас им давайте в предучилищна, ваша си работа.

Не знам защо се смята, че детето или се отглежда пред телевизора, или трябва само да учи, еле пък материал за +2-3 класа нагоре?!?! Все пак може да същствува и някакъв баланс, особено в предучилищна възраст.

# 253
  • Мнения: 2 678
Математиката почва от аритметиката. Освен това като повечето неща успехите са свързани с много труд и не пречи да се започне от най-малка възраст, щом детето има желание.
Безспорно основата на математиката е аритметиката.
Ноо, както има една приказка “Добрият математик не е добър аритметик.”
Щом има желание детето - нека смята, но изниква и друг въпрос. Доколко методически правилно са му обяснени аритметичните действия, дали детето осъзнава защо по определен начин се случват нещата.
За мен правилното извършване на бакалските сметки (така наричам аритметиката) не е показателно за математическа мисъл.
Пак според мен, по-правилно е родителят да се възползва от подходяща житейска ситуация, за да обясни даден математически принцип и детето да го осъзнае, а не безпредметно да смята с големи числа, защото идва въпросът “И какво от това?”
Най-трудно е детето да осъзнае защо 1+1=2, 2+1=3 и т.н.
И това е така, но за друго се пишеше в последните страници. Ако детето ти е любознателно и не го отглеждаш пред телевизора, какво да правиш като иска да знае и е любопитно?

За моето питам, защото уж да му писне от четенето, ама вече цяла година откакто чете като за 2 класа по-нагоре и все не му писва, а постоянно си харесва нова книжка с картинки в книжарницата и после си я разглежда и чете самичък.
Ами нека чете, какво по-хубаво от това!
Любовта към четенето и чисто техническото 6548294726+6452929= ‘нам колко, си нямат нищо общо.

# 254
  • пустинята Гоби
  • Мнения: 8 549
И аз изказах чисто мое мнение базирано на множество наблюдения в живота. Завършила съм математика, от първи клас съм се занимавала допълнително с такава и досега не съм срещала дете/ човек, който да има интерес към числата от ранна детска възраст и да няма математическо мислене, но знае ли човек. И аз имам първокласник, който има някакви познания по темата, ама хич не си го представям да го хвана и науча да събира трицифрени числа - той има други интереси и ще трябва да го мъча и тормозя. Щом детето проявява желание, нормално е родителят за откликне. Аз пак казвам, че не би следвало в час да му е скучно, защото освен математически действия се учат много други неща, които са важни. Голямото ми дете беше много подготвено за училище и му беше лесно в час, но никога не е скучало.

Последна редакция: нд, 18 сеп 2022, 15:28 от 🌹 Mimi Rose 🌹

Общи условия

Активация на акаунт