Математически турнири 1-4 клас. Тема №60

  • 68 735
  • 736
  •   1
Отговори
# 255
  • Мнения: 6 166
Когато детето ти е любознателно, му поднасяш знания, съобразени с неговата възраст, както и подходящи книги за четене.
Но, както казах, това е лично мое мнение и не задължавам никого с него. Ако искате и материал за пети клас им давайте в предучилищна, ваша си работа.

Не знам защо се смята, че детето или се отглежда пред телевизора, или трябва само да учи, еле пък материал за +2-3 класа нагоре?!?! Все пак може да същствува и някакъв баланс, особено в предучилищна възраст.

Не съм несъгласна с написаното от теб относно това което пишеш, а с начинът, по който си го написала. Вместо да й нашльокваш канчето, дай съвет, обясни.

А относно баланса между екранно време и други занимания тук вече мненията ни се разминават. Вече се знае за връзка между екранно време и проблеми с вниманието, въпрос на време е да се покаже и че зарибяването по филмчета води и до склонност към пристрастяване.

# 256
  • Мнения: 2 285
"Поназнайването на аритметика" само по себе си не е гаранция за нищо. Но при малките деца е ясна индикация за наличието на математическо мислене. "Поназнайващият аритметика" от предния ми пост всъщност беше един от добрите състезатели на набора си през целия начален курс. За високи резултати по състезания, обаче, са нужни по-комплексни качества и те си проличават на малко по-късен етап.
Но пък е някак обидно точно в темата за мат. турнири някой да си въобразява, че хората си дресират малките деца да правят сложни "бакалски сметки", без да имат най-елементарното разбиране за 1 + 1, защото им липсвала "правилната методология". Е, чак толкоз прости не сме.

# 257
  • Мнения: 35 447
Когато детето ти е любознателно, му поднасяш знания, съобразени с неговата възраст, както и подходящи книги за четене.
Но, както казах, това е лично мое мнение и не задължавам никого с него. Ако искате и материал за пети клас им давайте в предучилищна, ваша си работа.

Не знам защо се смята, че детето или се отглежда пред телевизора, или трябва само да учи, еле пък материал за +2-3 класа нагоре?!?! Все пак може да същствува и някакъв баланс, особено в предучилищна възраст.

Не съм несъгласна с написаното от теб относно това което пишеш, а с начинът, по който си го написала. Вместо да й нашльокваш канчето, дай съвет, обясни.

А относно баланса между екранно време и други занимания тук вече мненията ни се разминават. Вече се знае за връзка между екранно време и проблеми с вниманието, въпрос на време е да се покаже и че зарибяването по филмчета води и до склонност към пристрастяване.

Не нашьоквам ничие канче, няколко пъти написах, че изказвам лично мнение.

Извинявай, но ти телевизия не гледаш ли? Защо за детето да не може? Баланс му е майката...

# 258
  • Мнения: 6 166
Не гледам. Чета книги.

# 259
  • Мнения: 35 447
Браво на теб.  Ние по-нисшите гледаме от време навреме....

# 260
  • Мнения: 2 678
"Поназнайването на аритметика" само по себе си не е гаранция за нищо. Но при малките деца е ясна индикация за наличието на математическо мислене.
He винаги.
Поназнайващият аритметика от предния ми пост всъщност беше един от добрите състезатели на набора си през целия начален курс.
Правите изводи от частното за общото.
За високи резултати по състезания, обаче, са нужни по-комплексни качества и те си проличават на малко по-късен етап.
Ето го и ключа за бараката.
Е, чак толкоз прости не сме.
Недоумява кое ви кара да си слагате такива етикети.

# 261
  • Мнения: 1 868
Любимата ми тема сте подхванали. Значи любознателните деца да ги натискаме по главите, да не вземат да стърчат. Това, че в българската образователна система не само че не е предвидено насърчаване на по-рано развиващите се, ами и се търси уравниловка, която по-скоро клони към ниска летва, означава, че трябва да потискаме естествената им любознателност и да ги разсейваме с нещо друго, когато да смятат и четат им е интересно? Да им дърпаме книгите, викате, и да ги натирваме да играят, че да не им е скучно в училище...
Това с амбициозните родители, дето са сложили вилата на врата на детето, отнемат му детството и не го пускат да играе, едва ли не, мислех, че се е изтъркало вече. Особено в тази тема и особено във времена, когато да организираш математически състезания стана доста доходоносен бизнес, честно казано, звучи доста лицемерно.

# 262
  • Мнения: 35 447
Чакай сега, никой не казва на никого какво да прави с детето си. Както писах, ако иска и за пети клас да му дава задачи. Казваме си собствената гледна точка. Не е задължително да е вярната и истинската или пък да съвпеде с нечия друга.

Колкото и естествено любознателно да е едно дете, не вярвам на 7 години само да се е научило на таблицата и материала за трети клас, освен ако не е едно на милион. Но тогава то няма да е подходящо за българската учебна система. Може да се яви като частен ученик, да вземе два-три класа наведнъж.

Спокойно на едно любознателно дете може да му се предоставя подходяща за възрастта литература, книги, сборници и т.н. Не мисля, че това да се дърпат книги от ръцете е предмет на настоящата дискусия.

# 263
  • Мнения: 1 868
Ок, никой не казва какво да правим, само (леко назидателно) дава добронамерени съвети Smirk
И какви са подходящите за възрастта задачи, когато самò се е научило на по-елементарните действия – не е ли най-естествено да се надгражда? Както и да е, наистина много се отдалечихме от темата, ще почнат да ни трият.

# 264
  • Мнения: 35 447
Всеки има глава на раменете си какво са прави за детето си. Мислех, че форумът е точно за споделяне на мнение. Назидателни съвети не съм давала, казвам, че не винаги това, че детето чете, пише, дели и умножава от ДГ, е добре за него. В повечето случаи е да каже мама, баба и леля "Аууу, а пък нашето от градината е напред и е по-умно от другите....." Който, каквото иска да прави.....

# 265
  • Мнения: 1 868
Ами това, че не е добре за тях, всъщност е тъжното и абсурдното. Това, което се опитвам да кажа е, че в повечето от случаите тези деца не са карани насила, колкото и явно да е популярно това мнение.

# 266
  • Мнения: 35 447
Казвам последно и приключвам.
Любознателността и интереса на децата във възрастта 6-7 години се бърка с гениалност и вместо родителите да задоволят нуждата от знания на ниво 6-7 години, те се юрват да обясняват за трицифрени числа, умножение, деление, че дори и уравнения с неизвестни.
За всяко знание си има време и неслучайно има програми за обучение на децата по класове. Да, някое може да има интереси в нещо, да се развива и да чете повече, но не и да надскача с по две-три години. То не, че не може, но обикновено не е естествен процес, а "насърчаване" от възрастните покрай него.

Някое дете може да си разглобява играчките и да му е интересно, това не значи да му дадеш да ти ремонтира телевизора например или да сглобява уред по инженерна схема. Всичко трябва да следва реда си...

Има много деца в първи клас тръгват научени да четат, да пишат, няма лошо. Обикновено към края на годината различията се изчистват и почти всички четат и пишат прилично. Обаче на това някои родители му викат "изоставане", понеже вече златото не изпъква с това, че може нещо повече от връстниците си.

Повтарям се вече и се потретвам, че всеки е свободен да прави с детето си, каквото иска, когато иска и както иска.

# 267
  • Мнения: 6 166
Винаги трябва да се погледне каква е аксиомата в задачата.

Соулфрий, ако "за всяко знание си има възраст" е вярно за невротипичните деца, то да говори свободно 5 езика ди 7 годишна възраст, да дели и умнижава до 1000 са абсолютно нормални постижения за дете от спектъра на аутизма.

Така че ти си абсолютно права и напълно в грешка едновременно, според мен.

Ти прочиташ мнението на майката с детето в първи клас, което е със знания като за трети и се питаш:  "Леле каква майка". Аз чета същото и се питам: "Има ли обследване това дете".

Отговорите ти по темата са също пример за това как дарбата на (може би) дете от спектъра се смачква в нашата страна, а майката бива оплюта, а човек никога не знае до къде може да стигне такъв интерес ако не го потушаваш, за да си като другите.

Ето една Грета Тинтин Елеонора Ернман Тирнберг - всеки петък бягала от училище и ходела пред парламента да заговаря непознати за климата. Сега е с 2 нобелови номинации, с номинации за инфлуенсър на годината от Таймс и в списъка на Форбс за 30 под 30.

И последно, децата от спектъра се познават по особени интереси в най-ранна възраст.

Поправям се, още нещо искам да кажа. Най-умният човек на целия свят е българка - Даниела Симиджиева с IQ 200. И докато Айнщайн и Мари Кюри с по-малко акъл от нея са и нобелови лауреати и революционери в света, нашето момиче завещава "Не бъдете умни, бъдете добри". Та толкова за приемането на хора с потенциал в страната ни Wink

Последна редакция: нд, 18 сеп 2022, 21:34 от Елфичка

# 268
  • Мнения: 4 007
Може ли да препоръчате някакви помагала или сборници по състезателна математика за 1. клас?

# 269
  • Мнения: 596
В много семейства го има и факторът "по-голямо дете". Седейки пред монитора, уж играе, а слуша, разбира и усвоява материал за 2-3 години напред. Не само по математика. Без натиск и без родителски амбиции, не от огромна любознателност, бих казала - само от слушане.

Общи условия

Активация на акаунт