Математически турнири 1-4 клас. Тема №60

  • 68 776
  • 736
  •   1
Отговори
# 225
  • Мнения: 6 166
Съвсем същия опит със Забавна математика и Изимат (а и двете са създадени от завършили СМГ).

# 226
  • Мнения: 454
Аз се чудя следното: много въпроси има на тема “за какво готвят школите?” - за състезания или кандидатстване. Имах спор с приятелка, че състезателната математика била “различна” математика. Аз съм завършила МГ и при нас винаги се е ценяло умението да подходиш към една задача по различен начин. Някои можеха да решат задача в 5 реда, докато други изписваха по страница. Винаги са се разглеждали всички варианти, за да ни се разширява математитечския кръгозор и когато видим зор да решим задача в 5 реда, да се сетим, че има и заобиколен път, който да ни отведе до крайния резултат. Включително топ математиците ни в 10ти клас забиха на задача от национална олимпиада за 7ми клас, защото преподавателят ни ни забрани да използваме знания натрупани след 7ми клас. Забавно предизвикателство беше.
Като гледам задачите на чедото от курсовете й, доста неща са от учебния материал, но са по-сложни и логиката за решаване е по-комплексна.
В този смисъл моята логика е, че математиката е една и на курсовете се решават по-сложни задачи, които изискват комбиниране на различни подходи за решаване.
Моята логика ли не е правилна и наистина ли има значение дали даден курс готви за състезания или кандидатстване?

# 227
  • при него
  • Мнения: 1 700
Аз моя второкласник не го готвя за състезания или олимпиади, искам просто да се упражнява допълнително, защото има нужда. Не искам да изпускам нещата и да се сетя чак към 7 клас, та затова, от сега.

# 228
  • Мнения: 35 453
Моята логика ли не е правилна и наистина ли има значение дали даден курс готви за състезания или кандидатстване?

На изпита за МГ за след 4 клас се дават задачи, които не се изучават в училище - рачешки, кръгове на Ойлер, Диофантови уравнения и др. Ако детето не е решавало такива на курс, учител или с родител, няма откъде да знае как точно се решават. Курсовете подготвят с различни типове задачи, независимо дали и на какво състезание ще ходи детето.
Имайте предвид, че всяка година степента на трудност се увеличава.

Вече 7 клас е върху учебния материал с различна трудност.

# 229
  • при него
  • Мнения: 1 700
Много се извинявам, но се чудя нещо, не е съвсем по темата, затова в скрит текст.
Скрит текст:
По мое време за СМГ, НПМГ ( и езиковите гимназии), се кандидатстваше след 7 клас. Сега след 4-ти ли се кандидатства?

# 230
  • Мнения: 11 067
Някои МГ имат прием след 5-ти клас, но за след 7-ми пак се кандидатства както останалите деца. Моите батковци и двамата да в МГ след 4-ти клас. Мисля, че е добре. Но, МГ работят основно с гимназисти, така че в началото учителите не бяха свикнали да работят с дечковци. Те са си такива още Wink И средата е чисто училищна, няма изложби на рисунки, няма по-детски кръжоци. Обикновено са 1 или 2 паралелки в МГ. Доволна съм, не казвам обратното. Но дали е подходящ що за конкретно дете, може би родителите да преценят.

Аз искам да ви попитам нещо съвсем конкретно.
Моето почна 1-ви клас. Обаче той е доста напреднал. Умножава, дели, трицифрени числа смята на ум. Като видя в учебника, че се учи 1+1, и помисли, че са му дали учебник за детска градина.
Разговарях с учителката по занималня, уговорката ни е да им нося упражнения по моя преценка, и те ще му ги дават.
Някой от вас така правил ли е? Според мен е добър вариант, и все пак да се допитам. Благодаря ви

# 231
  • София
  • Мнения: 10 811
Румка, според мен е добър вариант. Моята дъщеря беше така с писането - тръгна пишеща граматически правилно ( макар с печатни букви) и четяща гладко, включително сложни думи. По математика също беше доста напред спрямо първокласниците, но не чак толкова колкото споделяш за твоето момче. За съжаление нашата учителка не се съгласи на варианта да нося упражнения, които тя да прави докато другите учат букви и цифри. Това доведе до скучаене на детето и в крайна сметка се отблъсна от ученето, сега учи по задължение, а не с видим интерес и желание както го правеше преди това. Така че твърдо подкрепям варианта да се носи за детето материал, който ще му бъде интересен.

# 232
  • Мнения: 6 166
Браво на учителката, че е предложила това. За съжаление повечето напреднали деца ги слагат по калъп в първи клас и от скука в 1ви и 2ри клас, в 3ти от мързел, изведнъж в 4ти им е много трудно.

Абсолютно съм за да има разделение на паралелките по подготвеност с различен педагогически подход към децата. Не са едно и две децата, с които се работи вкъщи. Както не са едно и две децата, които по-бавно загряват и трябва да им се обясни повече или по друг начин. Ами - различно трябва да се подходи към тези деца. Особено в началните класове.

# 233
  • Мнения: 2 070
А защо детето ви е с ниво на третокласник в началото на първи клас?! Нужно ли е? Да не говорим, че и съучениците му ще му се видят дечковци/неграмотни/изостанали.... Трябва да е частен ученик...училището не е само за знания!

# 234
  • Мнения: 35 453
За мен е излишно и даже вредно това бутане на децата да учат материал за след година, даже две... Получава се точно обратното на желаното, по подобие на детето на Pandachina. Неслучайно има учебни планове и нещата се учат по реда си. Няма и нужда да е различно. Всеки си знае, разбира се, но при повечето "научени да четат, пишат и делят още в градината" деца е като с проходилите на 10 месеца - да се похвали майката колко сме напред с материала...

# 235
  • Мнения: 2 678
За мен е излишно и даже вредно това бутане на децата да учат материал за след година, даже две... Получава се точно обратното на желаното, по подобие на детето на Pandachina. Неслучайно има учебни планове и нещата се учат по реда си. Няма и нужда да е различно. Всеки си знае, разбира се, но при повечето "научени да четат, пишат и делят още в градината" деца е като с проходилите на 10 месеца - да се похвали майката колко сме напред с материала...
Абсолютно подкрепям!
Дори е доказано, че ранното развитие е по-скоро вредно, отколкото полезно. Деца, които тръгват научени в първи клас бързо губят интерес, “лежат на кълката”, че знаят, разсейват се и не внимават в час и неусетно се превръщат в изоставащи ученици.

# 236
  • пустинята Гоби
  • Мнения: 8 550
Някои деца сами се справят по-добре от другите. Не си представям да науча дете, което няма заложби да дели трицифрени числа в първи клас. За вредно ранно развитие за сефте чувам, но щом казвате..

# 237
  • Мнения: 35 453
А, вредно няма, само ненужно и демотивиращо за материала, който трябва да се усвои, когато му е времето.

Но всеки си решава за детето си. И, да, може да има математически заложби, но защо е нужно да дели трицифрени числа в първи клас? Нека решава подходящи за възрастта му задачи от състезания, ако има интерес.

# 238
  • Мнения: 328
Предполагам има деца на които много лесно се отдава. Като гениалните индийчета или ученици в САЩ, които ги приемат на 15 г. в университета. За да не му е скучно на детето Joy

# 239
  • Мнения: 35 453
Да, де, ама тези ученици се обучават като частни такива, за да постигнат тези резултати, а родителите не роптаят, колко изостанала е системата и наборчетата, че в първи клас учат 1+1, а не деление с трицифрени числа.
Въпреки това, предполагам и тук има вариант дете да прескочи клас. Родителите нека са поинтересуват как става.

Общи условия

Активация на акаунт