Може ли някой да ни осъди поради невзета пратка от куриер?

  • 11 150
  • 56
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 14 802
Ако пратката е с наложен платеж, са склонни да я дадат и на друг.

# 31
  • Мнения: 9 515
те може да са склонни, но е нарушение на закона. ако получателят изрично каже на куриера, когато му се обади - абе дай я на баща ми стамат на адреса - тогава може /уж се счита за устно упълномощаване./. щото пратка може да се даде само на получателя или на упълномощено от него лице.

# 32
  • Варна
  • Мнения: 5 096
Глупости пишете. Имат право да дадат пратка на приятел, стига да са уведомени за това по телефона. Аз съм звъняла на Еконт да предупредя, че приятел ще отиде да вземе пратка за мен, и то с голям наложен платеж (700 лв) когато бях със счупен крак.

# 33
  • Мнения: 3 728
Разбира се, че дават пратките и на трети лица!
На Спиди изобщо не питат, а от Еконт звънят на получателя и искат разрешение!
Едва ли някой ще хукне да вземе ей така чужда пратка, за която трябва да плаща 😅

# 34
  • Мнения: 9 515
Нещо май не четете. Нали това написах - ако изрично предупредите може. Иначе е нарушение и при жалба - акт.

# 35
  • Мнения: 146
Абсолютно нищо не могат да Ви направят. За ЕКОНТ се връщат на подателя след 7 раб. дни престой в офисът им. В СПИДИ май беше 5 дни. Друг е въпросът, колко е коректно. Търговецът ще заплати доставките и в двете посоки, а понякога комисионът, който взимат е буквално стотинки. Доставката в двете посоки от офис до офис, при условие че не плащан НП - 11-12 лв. Тези заплахи със съд, са повече от смешни. Най - много да Ви поставят в черния си списък и повече от тая фирма да не може да поръчвате. Пратки на трети лица в ЕКОНТ се дават, след заплащане на 3-4 лв. такса. Пратки в СПИДИ на трето лице се дават безплатно, след съобщаването на 4 цифрен ПИН код получен на телефона на оригиналния получател в СМС -са за уведомяването.

# 36
  • София
  • Мнения: 5 136
Само едно уточнение - едно е да откажеш пратката при преглед и тест, друго е да е непотърсена и да трябва тепърва да се създават нови транспортни разходи. Затова ако пратката е непотърсена и по вина на клиента, както е в случая, нищо чудно да се пробват да натресат транспортните разходи на купувача, даже не е и чак толкова скандално, ако се замислите.
Чак да търсят ЧСИ за 12 лева - не знам, по-скоро едва ли, макар че Топлофикация и мобилните оператори това го имат за национален спорт и търсят ЧСИ и колекторски фирми за какви ли не смешни пари...

# 37
  • Мнения: 14 802
Няма как да натресат тези разходи на купувача, щом не е потърсил пратката.
А и ако продуктът е предварително платен и в ОУ е упоменато, могат да върнат парите след приспадане на транспорта.

# 38
  • Lost in a fairytale ...
  • Мнения: 714
С Топлофикация и мобилни оператори се сключват договори и в условията им пише, че имат право да си съберат задълженията по съдебен път.
При продажба на лицето Иван Иванов с тел. номер 0898272727 няма как да бъдат изисквани пари от ЧСИ. Той най-малкото има нужда от лични данни, каквито не се предоставят при покупка.

# 39
  • Мнения: 9 515
Дали е записано в договора или не е без значение. Казвам го, за да не си помисли някой, че е договорно условие и ако го няма - не може.

# 40
  • Русия
  • Мнения: 862
Продажбата независимо от формата на договора (устен или писмен) се смята за приключена с предаване на парите и получаване на стоката. Тъй като не е имало нито едното, нито другото, продажба не е имало. Тъй че за никакъв съд не може да става дума.

# 41
  • Мнения: 1 306
За отговор получих ,че трябва да заплатят 12,59 лв за разноски връщане или ще ме осъдят за тази сума 🤨 Ще си търсят правата по съдебен път и ЧСИ 🤷
Тъпо и нагло блъфиране. И да искат не могат да те осъдят - има си правила на куриера. И аз веднъж слушах отчаяни простотии, само че от служител-куриер. Ставаше въпрос, че след преглед мога да си тръгна без да платя нищо. На теория той трябваше да вземе парите за прегледа още преди да отвори пратката. Тъй като той не се е подсигурил и го хвана страх да не увисне той да ги плаща, тръгна да измисля тъпотии от типа "Още с влизане през вратата приемаш Споразумение..." и подобни негови си правни фантазии. С минаване през врата се приемал договор - подразних се, че хем не разбира хем лъже самонадеяно.

# 42
  • Мнения: 52
Продажбата независимо от формата на договора (устен или писмен) се смята за приключена с предаване на парите и получаване на стоката. Тъй като не е имало нито едното, нито другото, продажба не е имало. Тъй че за никакъв съд не може да става дума.


Продажбата на движими вещи е консенсуален договор и се счита за извършена в момента на постигане на съгласие между страните.

Еконт не могат да осъдят купувача, който не си е потърсил стоката. Продавачът обаче може. И може да си търси обезщетение за причинените вреди - разходите, които е поел заради неизпълнението на купувача.

# 43
  • Мнения: 1 306
Еконт не могат да осъдят купувача, който не си е потърсил стоката. Продавачът обаче може. И може да си търси обезщетение за причинените вреди - разходите, които е поел заради неизпълнението на купувача.
А при дистанционна покупка нали имаш право да върнеш стоката. Е, щом сключването на договора се брои за момент на купуване, значи докато пристигне при теб вече си решил да връщаш.

# 44
  • Мнения: 1 223
Голяма драма. Еконт работят и в събота, освен това и вечер след 7 пак са там, товарят, дори пратката ми взеха след работното им време. Може  съсед, приятел, познат да мине да я вземе. Толкова решения има.
Имам чувството, че хората са загубили елементарни социални умения, да се справят в елементарни ситуации.
Поръчвам едни книги и ми дава, че поръчката е приета. 2 седмици нищо, пиша имейл, че не съм получила нищо, поръчвам отново и казвам, все пак да сторнират първата поръчка, да не изпратят два пъти. Изпращам и скпиншотове. Не съм в България получателя е друг. Пишат ми, ще препратим на секретарката. Няма повече имейли, извинение, обаждане, изпратена е вече пратката. Това са елементарни отношения, да ти скъсът  нервите от простотия.

Общи условия

Активация на акаунт