Може ли някой да ни осъди поради невзета пратка от куриер?

  • 21 692
  • 70
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 1 942
Въпрос на различно тълкуване.. Според друг юрист може - https://img.bnr.bg/vidin/post/101305637

# 61
  • Мнения: 2
При такива казуси е най важна съдебната практика, а не толкова кой какво мисли, аз пък не съм говорил с юрист, който да ми казал че това може да доведе до нещо полезно, ти можеш да заведеш съдебен  иск за всичко но дали делото ще бъде спечелено в твоя полза е друг въпрос, споделих това защото този казус ми е малко болна тема, а и не е да не съм изчел доста неща по темата и говорил с знаещи хора и повярвай ми, аргумента че няма такива искове защото не си струвало занимавката е невалиден, защото знам за търговци, които имат загуби от това равни на приходите им и се чудят какво да правят, така че ако можеше това да се случи, ЧСИ-тата яко щяха да подпукат много некоректни купувачи.
Пс в някои други страни това е напълно възможно и се прави, но тук още законово не са добре формулирани нещата добре.

# 62
  • Мнения: 1 517
Трето, купувача не се е задължил с общите условия на спедитора по никакъв начин, черно на бяло, единствено се задължава в момента в който влезе в офиса/магазина, а общите условия на сайта също нямат тежест, крайната сделката се извършва от посредника (спедитора) и купувача може да е задължен да спази само техните условия, щом се намира на територията на обекта, спедитора може да си търси правата, само ако си бил на територията на обекта и си си тръгнал без да платиш обратните разходи, след отказване на стоката.
Съгласен съм с останалите неща. Искам само да уточня тази точка, тъй като съм чувал и аз опити за натиск от страна на служител на куриер. Това, че влизаш в обекта не значи че поемаш някакви условия. Задължението да платиш разходите за връщане се получават при искане за преглед на стоката. Би трябвало да те накарат да платиш връщането или да се подпишеш, че си се съгласил. Често не си правят труда или не знаят какво точно се очаква (от служителя на куриера). Така че приказката за задължения "в момента в който влезе в офиса" са също правни безсмислици. Но все пак темата е дали могат да осъдят някого затова, че не е отишъл да си получи пратката изобщо, а не че е отишъл, направил е преглед и си е заминал.

# 63
  • Мнения: 11 334
Ще уточня, че ако при преглед, стоката не отговаря на обявената като вид, размер и/или качество, различна е, с различно от обявеното качество, друг размер, а не поръчания, с явни дефекти и т.н., няма как купувача да заплаща за връщането. При основателен отказ за получаване и връщане, отговорността си е на продавача, затова има преглед.

# 64
  • Мнения: 10 624
Последното не е съвсем вярно - зависи какви допълнителни услуги са заявени от подателя на пратката. Като заявител на пощенската услуга, той определя правилата. Безплатен преглед на пратка е едно, преглед на стоката и реализирането на потребителските права по рекламация е друго.

# 65
  • Мнения: 11 334
Последваща рекламация касае скрити дефекти, а преглед при получаване - явни такива.

# 66
  • Мнения: 26
Нещо май не четете. Нали това написах - ако изрично предупредите може. Иначе е нарушение и при жалба - акт.
В полицията ли трябва да пуснем жалба?

# 67
  • Мнения: 26
Нещо май не четете. Нали това написах - ако изрично предупредите може. Иначе е нарушение и при жалба - акт.

# 68
  • Мнения: 10 624
Нещо май не четете. Нали това написах - ако изрично предупредите може. Иначе е нарушение и при жалба - акт.
В полицията ли трябва да пуснем жалба?

Комисия за регулиране на съобщенията е контролният орган.

# 69
  • Мнения: 11
Няма как да се сравняват услугите - едната е куриерска, другата е универсална пощенска услуга, наложена като задължение, и за която се получава компенсация от държавния бюджет.
Иначе всички връщат, но ако не се заплати дължимото от подателя пратката се унищожава.

В какъв смисъл "се получава компенсация от държавния бюджет." ?
Благодаря

# 70
  • Мнения: 1 942
Държавата превежда на Български пощи субсидия /компенсация/, която да покрие разходите им по предоставяне на универсална пощенска услуга, тъй като тя не е печеливша в по-голямата си част.

Общи условия

Активация на акаунт