Частни училища - информативно-дискусионна тема 53

  • 40 237
  • 837
  •   1
Отговори
# 780
  • София
  • Мнения: 12 505
Андариел, за математическите паралелки на НПМГ от години няма отделни изпити.

# 781
  • Мнения: X
При НВО твърде много отличници се борят за твърде малко места на общо основание, а в НПМГ не кандидаства всеки.
От години в две от паралелките ( доскоро в три) се кандидатства само с резултатите от НВО. В останалите имат значение резултатите от областен кръг на олимпиада и/или Националното състезание по природни науки и география. Вътрешни изпити няма.
Допълвам се. Понеже наскоро в друга тема се чудеше за високите минимални балове в ТУЕС - причината е същата.

# 782
  • София
  • Мнения: 18 338
Коментирам предишната страница за нивото на задачите по математика за седмокласниците, факторите и т.н. НПМГ е училище за отличници. НВО е за всички деца, които към момента са записани като ученици в седми клас. Затова за НПМГ изискванията са високи и задачите са като за отличници.  При НВО твърде много отличници се борят за твърде малко места на общо основание, а в НПМГ не кандидаства всеки.

Вече така са измислени нещата, че младежите до 16-годишна възраст са като на целодневна забавачка - да не скитат по улиците. После придобиват право да работят и системата пуска тези, които или не искат, или не могат да полагат повече усилия да учат, а се вливат в пазара на труда. Остава една малка част ученици, които са готови да учат до диплома, а още по-малко остават мераклиите за университет. Още малко и ще започнат да се женят и да раждат в клас, защото на 18 вече са пълнолетни, а все още се водят ученици.

Дидева ме изпревари ( и Санака), виж план приема на сайта на РУО, балообразуването го има във файла.. Нищо не е като преди,  написах го и в предишния си пост.

# 783
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 7 397
В английски и холандски унита има качени модели на изпитите им по мат, които чужденците трябва да държат (ако не отговарят на мат.изискванията), така че някой от темата, който е запознат с материала от 11 и 12 клас по новата система ще може да направи сравнение. И разбира се на мен ми е интересно допреди 1 година как се приемаха бг дипломите на запад, като нямаше профили?

# 784
  • Мнения: X
Имаше профили, но всички ДЗИ бяха върху ООП.  И изобщо не знам откъде се наложи мнението, че профилирането се е появило с новия закон.

# 785
  • София
  • Мнения: 62 595
Да уточня само - да, зная, че балообразуването е различно сега и че няма изпити, а точки от олимпиади. Използвах НПМГ и НВО за сравнение, защото горе-долу имат една и съща особеност - все са изпити и има изпит по математика.  Разликата е, че изпитът по математика и НПМГ имат различна сложност и явяващите се в НПМГ се явяват и на НВО, но тези от НВО не се явяват в НПМГ.  Едното е изпит за всички и класирането в гимназиите е "страничен ефект", докато в НПМГ изпитите бяха единствено за класиране, плюс степента на сложност.

# 786
  • София
  • Мнения: 18 338
Да уточня само - да, зная, че балообразуването е различно сега и че няма изпити, а точки от олимпиади. Използвах НПМГ и НВО за сравнение, защото горе-долу имат една и съща особеност - все са изпити и има изпит по математика.  Разликата е, че изпитът по математика и НПМГ имат различна сложност и явяващите се в НПМГ се явяват и на НВО, но тези от НВО не се явяват в НПМГ.  Едното е изпит за всички и класирането в гимназиите е "страничен ефект", докато в НПМГ изпитите бяха единствено за класиране, плюс степента на сложност.
Щом  е бяха, защо ги коментираме? Минало-свършено. В паралелките с мат се влиза само с НВО, точно както в СМГ  ( 3 пъти мат  + 1  път БЕЛ). Няма резултати от олимпиади/състезания.

Гадамер, има си своето обяснение..  Дори и да е трябвал пак хорариум за чуждите технически унита, събирали са го и тези деца, за които примерно мат и физика не са били профил, защото дипломите ни бяха на база оценки в периода 9-12 клас, не само от 11 и 12 клас, физика и мат се учеха до последно, дори и само ООП да беше.  Сега  дипломите ни са като западните, само от последните две години, гледат на тях съответно като на равностойни на техните и не се позовават на предишните две години. А като си бил профил литература и история да кажем, математиката ти е била с мин брой часове, физиката вече никаква я е нямало, че да те искат в  технически университет.

Последна редакция: пт, 15 юли 2022, 19:49 от пенсионирана русалка

# 787
  • София
  • Мнения: 12 505
Както каза Дидева, и при старата система имаше профили, но разликата е, че нямаше два гимназиални етапа и всички предмети се учиха до края, просто профилните бяха с по-голям хорариум. Съответно, в дипломата за средно образование присъстваха всички предмети, докато сега не е така.

# 788
  • Мнения: 19 383
И защо го усложниха така тогава?

Също американската система ми се струва много по-разумна с по-широката база предмети първата година в университета и после избор на тясна специалност.
В Германия навремето, а предполагам и сега, децата бяха като цветарки. Започва да учи едно, вижда, че не му харесва и се мести в друга специалност.

# 789
  • София
  • Мнения: 18 338
И защо го усложниха така тогава?

За да уеднаквят нещата, уж..Има и разни други теории, разбира се - примерно  тази за ограничаване на броя на излизащите да  следват навън.

Последна редакция: пт, 15 юли 2022, 20:00 от пенсионирана русалка

# 790
  • София
  • Мнения: 62 595
За да не останат 16-годишните калпазани само с основно образование, а да имат някаква хартийка, че са изкарали малко повече от основно и после да ходят да учат занаят или направо да започват да работят. Така естествено става и отсяването на потоците, добре са го измислили западняците - хем природно на 16 вече са достатъчно зрели физически и психически, за да работят, хем няма нужда да бъдат задържани насила в училище и да се харчат пари общо (а целево за занаят при част от някои), за да изкарат средно, хем се отсява и процентът, който взема средно и част от него ще учи в университети. Така става една много красива, спретната пирамида с широка основа от 16-годишни неквалифицирани работници и нагоре така се стеснява до връхчето с малкото, които ще учат висше образование.

# 791
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 7 397
Дано да е уеднаквено, защото тази година роднинско дете от Франция е прието в Холандия само по диплома за специалност европейско право с държани матури по философия и мат, а приятелско момиче от АК трябва да държи допълнителен изпит за digital society, с профил IT от колежа (не помня точно как беше наименуван).

Последна редакция: пт, 15 юли 2022, 20:27 от gadamer

# 792
# 793
  • София
  • Мнения: 12 505
Дишай, Мецане, дишай! За вас и нова реформа могат да направят. Joy

# 794
  • София
  • Мнения: 9 563
Дано да е уеднаквено, защото тази година роднинско дете от Франция е прието в Холандия само по диплома за специалност европейско право с държани матури по философия и мат, а приятелско момиче от АК трябва да държи допълнителен изпит за digital society, с профил IT от колежа (не помня точно как беше наименуван).

Може ли малко по-конкретно - за кой университет става въпрос, детето от АК същата специалност ли е кандидатствало? Дали пък случайно приемът в двете специалности/университети не е различен?
Имам наблюдения върху няколко Нидерландски университета, във всеки от тях българчетата се явяваха на изпит наравно с местните, със западно европейци, с източно европейци, китайци и прочие.
Университети с прием по диплома приемаха и българчета по същата процедура.

Последна редакция: пт, 15 юли 2022, 21:58 от rosi_ta

Общи условия

Активация на акаунт