Трудно проговаряне - тема 26

  • 75 640
  • 820
  •   1
Отговори
# 255
  • Мнения: 5
Здравейте,
Върти ми се нещо в главата и реших да питам…
Мислите ли, че дъвченето на дъвка може да подпомогне говоренето? Нали дъвченето на храната е в основата на проговарянето, дали се отнася същото и за дъвченето на дъвка?

# 256
  • Мнения: 4 888
На мен поне трима логопеди са ми го казвали. При моето дете имаше и слабост на устните мускули и все я караха да дъвчи дъвка, че е скарана с храненето.

# 257
  • Мнения: 5
На мен поне трима логопеди са ми го казвали. При моето дете имаше и слабост на устните мускули и все я караха да дъвчи дъвка, че е скарана с храненето.
Дано има ефект това с дъвката.
Моето дете много често дъвче дъвка и от много малък.
Той като че ли няма проблем с проговарянето. Попаднах на тази тема и реших да го дам, като идея Simple Smile

# 258
  • Мнения: 1 231
Зависи. Само ако има проблем с артилулацията и още няма думи в активния речник. Не виждам как дъвката ще помгне за съставяне на изречения. Simple Smile

# 259
  • Мнения: 1 838
На колко годишно дете ще дадете дъвка? Ако е на 2-3 годинки, според мен ще я дъвче и глътне!

# 260
  • Мнения: 5
Маслото Rosita защо идва замръзнало и с лед?
За пръв път виждам такова нещо за рибено масло. Та в аптеките стоят на климатик и може би около 25 градуса…

Относно дъвката - моето дъвче от малко след годинката, голям мерак беше. Сега е почти на 3г и дъвче всеки ден по няколко дъвки. Сети ли се си иска дъвка, а като яде или пие я плюе, после забравя, че е имал дъвка, след някакво време пак си иска, или като види нас да дъвчем.

# 261
  • Мнения: 4 056
Маслото Rosita защо идва замръзнало и с лед?
За пръв път виждам такова нещо за рибено масло. Та в аптеките стоят на климатик и може би около 25 градуса…
Идва с охладител,самото масло не е замръзнало.Аз поръчвах миналото лято и мислех,че заради жегите е с охладител.Странно,че и през зимата слагат.

# 262
  • Мнения: 5
Маслото Rosita защо идва замръзнало и с лед?
За пръв път виждам такова нещо за рибено масло. Та в аптеките стоят на климатик и може би около 25 градуса…
Идва с охладител,самото масло не е замръзнало.Аз поръчвах миналото лято и мислех,че заради жегите е с охладител.Странно,че и през зимата слагат.
Моето беше замръзнало.
Явно го държат във фризер.
Може би защото е било лято и Вашето и било размразено… не знам.

# 263
  • Мнения: 1
Здравейте, малкия през април ще стане на 3 годинки и все още не говори. Разбира по елементарни неща като ела, дай, стани, "дай пет" , "чукни юмруче", произнася няколко думички от типа на хайде, чао, кака и доста бърбори на негов си странен език, но толкова. Преди време броеше до 10, но сега не желае. Ходенето на ясла или детска градина се свежда до няколко дни и после болен в къщи и за момента сме го спрели. Може ли да ми препоръчате логопед в Хасково от който сте доволни тъй като мисля е крайно време да се обърнем към специалист. Мнението на личния лекар е : ще проговори детето има време какво се притеснявате.

# 264
  • Мнения: 469
Здравейте,

Радвам се, че ви открих и се надявам да получа съвет.

Като цяло съм от майките, които постоянно се тревожат за нещо свързано с детето, затова хората около мен вече не ме вземат насериозно, но този път мисля, че страховете ми са логични.

Дъщеричката ми е на 1 година и 10 месеца. Имаме проблем с говоренето. Говори доста малко. Казва само едичнични думички - тате, мама, дай, ам ам, да, не, деде ( дядо ), там и това е... Основно практикува с така нареченото мучене и сочене, няма бебешки език, само изброените неща.

Няма други проблеми, отговаря на команди - хвърли това в кошчето, дай книгата, къде е еди кое си. Маха, дава целувки, посочва, няма проблеми с такива неща. Ако й наредя 20 книги и я попитам коя е Пепеляшка, Снежанка, Трите прасенца - може да посочи, ако я попитам за нещо дребно вътре на самите странички, което й харесва, също си намира книжката, след това намира него, показва го и т.н. Може да посочи всички части на тялото си. Имитира ни. Реди дървени пъзели, констуркутури, обръчи. Танцувална е, хваща такт добре. Изключително енергична, активна и добре развита физически. Беля голяма. Весело и усмихнато дете. От скоро кара нещо като баланс колело и детска кола. Като изключим говоренето, всичко останало за мен е перфектно.

Социална е, но от разстояние. С познати няма проблем, деца също обича много. Но хора ( изключвам децата ), които вижда рядко или непознати - няма шанс да даде да я докоснат, крие се в мен. Тълкувам го с това, че основно аз си я гледам, не съм я оставяла досега на друг, освен на баща й ( което ще е за малко ). Винаги сме си двете заедно.

Мисля да се обърнем към логопед. Ще се радвам на мнения и препоръки, всичко ще ми е от полза и ще успокои лудата майка в мен, кяото вечно мисля и се страхува от нещо...

Успех на всички!

Последна редакция: ср, 08 фев 2023, 16:30 от nat92

# 265
  • Мнения: 5 522
А не сте ли забелязали,че много деца на нейната възраст дори и тези неща не правят?
Важното преди активното проговаряне е разбирането. Ако детето изпълнява инструкции, може да посочи животни/ предмети по книжки, ако познава близките си, ако носи поръчан предмет , значи засега няма място за притеснение. Ако не прави тези неща и не разбира чуждата реч,тогава е маркер за проблем. Изчакайте поне 6м. и наблюдавайте научава ли нови неща,изпълнява ли инструкциите с разбиране , сочи ли правилните обекти,които назовете.

# 266
  • Мнения: 2 352
В момента трупа пасивен речник. И моята дъщеря на тази възраст нямаше особено богат речник. На 2г и 4-5м  проговори доста повече. Не знам дали имаше общо, но беше около 2м след тръгването на ясла.
Сега на 3г и 7м говори много, дори и прословутото Р се чува. Разказва приказки, пее песнички, знае кратки стихчета. Още има какво да се желае, бърка понякога рода, но и това ще се изчисти.
Изчакай още няколко месеца. Все пак има някакъв речник, не е като да не казва нищо

# 267
  • Мнения: 42
Здравейте, детето ми е на 2.10 месеца и имам притеснения относно проговарянето му. В речника си има над 100-130 думи, не съм ги броила точно, прави изречения от 3-4-5 думи но не са граматически правилни. Например, не казва “тати, не пипай ножицата”, а “тати, пипам ноица не”. Също така не съгласува по Род и число, често чувам словосъчетания като “голям машина” или “голям коте”. Още говори за себе си в трето лице, ако го поправя и му кажа да каже вместо “С… иска ода(вода)” - “аз искам вода”, ще го каже, но сам ням да се сети да го направи. Всъщност местоименията и предложите липсват в речта му. Единствено използва “ти” понякога, но рядко. При доста думи изпуска буква, но все пак ги изговаря така, че да се разбере какво казва, защото и околните освен мен му разбират, но примерно не казва “падна”, а “панна”, вместо “седна” - “сенна”. Не може да казва “в”, “р”, “л”. “В” го изпуска в началото на думата - казва “ода” (вода), “иж” (виж), но пък каза “влак”. Не казва доктор, а доктон, вместо “горе”, “годе”. Разбира се, има и немалко думи, които са дълги, но той си ги изговаря хубаво.
Но като цяло не говори като дете, което скоро ще СТАне на 3 години.
Иначе не мисля, че има нещо притеснително в поведението му. Храни се сам, без дневен памперс е, казва си кога му се ходи до тоалетна ( но вечер му слагам все още), играе си наушким от много време насам. Когато беше на 1.6 месеца и не казваше още никакви думи освен имитация на някои животни, направих консултация със Светлана картунова, според нея нямаше нужда от посещения при логопед. Края на лятото, когато бе на 2 и 4-5 месеца, тогава имаше в речника си 10-15 думи някъде, пак направих консултация с нея. Според нея отново нямаше нужда от посещения и бе въпрос на време да проговори. Но констатира, че има недобре развити мускули на устата, защото не си я държеше плътно затворена. Езикът си му беше прибран, нямаше слуноотделяне, но устата му някак не стоеше напълно плътно затворена, но явно не е било нещо фрапантно, защото аз и близките ми не го бяхме забелязали докато тя не ни го каза. Каза, че трябва да развие мускулатурата с пиене от чаша и консумиране на храни, иЗискващи продължително дъвчене. Към настоящия момент честно казано не мога да преценя дали се е оправил този проблем-понякога му е плътно затворена, понякога не. Правила съм и консултация с детски психиатър от Александровскаболница, според нея няма отклонения в развитието на детето и се наблюдава единствено забавяне в проговарянето (консултацият с нея също бе преди месеци, към края на лятото). Детето ходи на градина от есента и му харесва. Изписах всичко това, защото се надявам на съвет от майки с опит, трябва ли да търся други специалисти, притеснявам се, че времето си минава, а той осезаемо напредва, но все още не е на нивото на повечето си връстници и не искам да изпускам ценно време.

# 268
  • София
  • Мнения: 4 585
Здравейте, детето ми е на 2.10 месеца и имам притеснения относно проговарянето му.
Здравейте! Водили ли сте детето на зъболекар? Ако не, може да отидете, за да проверят френулумите.
За аграматичната реч не споделяте дали гледа анимации на английски?

# 269
  • Мнения: 42
Здравейте, детето ми е на 2.10 месеца и имам притеснения относно проговарянето му.
Здравейте! Водили ли сте детето на зъболекар? Ако не, може да отидете, за да проверят френулумите.
За аграматичната реч не споделяте дали гледа анимации на английски?
Здравейте, детето ми е на 2.10 месеца и имам притеснения относно проговарянето му.
Здравейте! Водили ли сте детето на зъболекар? Ако не, може да отидете, за да проверят френулумите.
За аграматичната реч не споделяте дали гледа анимации на английски?

Здравейте, благодаря за съвета. Не, не гледа анимации на чужд език. Гледа детско два пъти по 15 минути на ден. Понякога се случва малко повече, но повече от 40 минути, разпокъсани за целия ден не е гледал. Ако е здрав и си ходи на детска, гледа и по по-малко, защото там нямат телевизор/мултимедия и не им пускат нищо, съответно гледа само по 10-15 минути като се прибере. За говоренето в 3 лице мисля, че аз съм  виновна, защото се улавям, че често му казвам “мама ще направи Еди-какво си”, а не “аз ще направя Еди-какво си”. Иначе откакто ходи на детска много се опитва да повтаря всичко, което чуе. Научил е имената на децата, разказва ни случка/и от деня си, но много аграматично и по бебешки. Като го сравнявам с други деца на тази възраст е осезаема разликата в нивото на говорене.

Общи условия

Активация на акаунт