Самоосигуряващо се лице

  • 3 735
  • 26
  •   1
Отговори
  • Мнения: 5
Здравейте,
Аз съм студент редовно обучение и като такъв ми течат здравни осигуровки. Предложиха ми работа, при която договорът е за самоосигуряващо се лице, тоест аз трябва да се регистрирам като такова в НАП. Въпросът ми е, задължително ли е това регистриране в НАП и как стоят нещата с годишните данъчни декларации. Не разбирам как с този договор за извършване на определена дейност изобщо се разбира от някой, че аз работя.  Някой ако има подобен опит моля да ми помогне.

# 1
  • София
  • Мнения: 1 610
Разбира се, че работиш и получаваш пари, защото фирмите в БГ подават информация в НАП.
Дай повече инфо от къде е фирмата? Какъв ще е договора? Може ли граждански договор и т. н.

# 2
  • Мнения: 5
Фирмата не е българска, регистрирана е в България наскоро, но аз лично трябва да внасям осигуровки и данъци като самоосигуряващо се лице. Договорът е споразумение за труд, имам платена отпуска и работно време, но е като фрийланс работа. Не съм подписала все още и честно казано се чудя, защото ми изглежда като прекалено много работа от моя страна.

# 3
  • Асеновград
  • Мнения: 2 999
Нещо в обясненията не ми става ясно.
СОЛ се регистрира, когато си свободна професия сам ще си внасяш осигуряване тоест сам си си работодател.
В нашата дейност екскурзоводска или си ЕТ или ЕООД или СОЛ по ЕГН , като при извършен труд се издава фактура , води се счетоводство и накрая на годината се декларира печалба. Другия начин е с ГД. При ГД осигуровките се удържат от работодателя и се внасят за сметка на лицето и накрая на годината се подава ГДД като всички доходи се декларират в това число и от ГД. Те са подадени от работодателя към НАП, и ако са си свършили съвестно работата излизат в ел, форма на ГДД и си я подаваш с ПИК.
В това число влизат ГД за извършен труд по проекти, или нещо друго което работодателя възлага на лицето.
СОЛ са и собствениците на ЮЛ.