Отговори
# 135
  • София
  • Мнения: 3 127
В СМГ има и не чак толкова добри учители,но за щастие са рядкост.Много се надявам,ако наборчето остане там,да е друга госпожата по БЕЛ.

АГ е по-малко предпочитана , защото децата учат езика от 1-ви клас,някои и по-рано .Почти всички ходят на курс и не им се започва от нулата.

Много са ми полезни мненията ви за Испанската .Ако имате наблюдения от Немската и НПМГ ,бих се радвала да ги прочета.Огромна ни е дилемата ,какво да пишем след СМГ .Детето е момче с бал 483,5 (а за ЕГ е 483) и по мои сметки ще влезе в което и да е училище след СМГ (за него още не губим надежди,дано не са напразни),затова второто място ни е много важно.Знам ,че между МГ и ЕГ има голяма разлика и зависи на детето кое му се учи, но ако се абстрахираме от това търся мнения кое е по-добро от трите.НПМГ беше много силно по мое време,после позападна ,но сега чувам,че пак е набрало скорост и е от добрите.За Немската нямам никакви отзиви и тук също не срещам коментари .

# 136
  • Sofia
  • Мнения: 10 921
За НПМГ в последните години чувам само отлични отзиви. Личи и по резултатите им. При нас със сигурност ще е наредено след СМГ като избор, друг е въпросът дали ще стигне балът.

# 137
  • София
  • Мнения: 16 300
За повечето училища от най-високобаловите има отделни теми. Аз бих прочела темите /от първа до последна/ за училищата, които ме интересуват. Хората споделят свободно, включително за нещата, които не харесват.

# 138
  • Мнения: 95
Здравейте, моля ако можете да ме насочите къде мога да намеря повече информация относно кандидатстване в две различни области. Нашият избор между училища са в две области, едното в София област, другото в София град. От училището ни обясниха, че може да се подадат едновременно две заявления, но никъде не намирам такава информация. Така разбрано означава, че в две различни области можем да имаме две първи желания. Моля ако някой има познания в тематиката да помогне. Благодаря!

# 139
  • София
  • Мнения: 16 300
За различните области се подават отделни заявления. Всичко става през онлайн системата. Там може да се избира област по област. И да, във всяка област заявлението и класирането е независимо и във всяка има първо желание. Поне до миналата година, детето дори можеше да се запише на първо класиране в дадена област и да участва на второ в другата област. Разбира се, за второ класиране заявлението за второ класиране се подава на място в училището, в което детето е прието на първо класиране.

# 140
  • Мнения: X
Да. Така е. Първо подавате заявление в едната област, после - в другата. Класиранията са независими едно от друго.
Online кандидатстване след завършен VII клас
Файлът не е от тази година, но процедурата е същата.
Последните моди от миналата година, тъй като тазгодишните още не са налични в публичното пространство.

# 141
  • Мнения: 770
Здравейте и ние днес отидохме да видим математиката. Така оказа се, че на първи модул е поправяла два отговора и съответно са счетени за грешни. На втори модул на 22 има изчислителна грешка и за цялата задача са и дали 0,25т, на 23 две верни подусловия, доказани еднакви триъгълници(но не тези които трябва 😂) и на последната подточка е намерила страните, но не е написала периметъра🫣…не знайно защо…общо взето като гледах днес и установих, че напрежението си е казало думата, тотално се е шашнала и замотала…аз си я знам, че е такава и под напрежение винаги се паникьосва, здраве да е…мислех си да не ходим да гледаме българския, но наборката изяви желание да си види преразказа, утре ще минем и от там. Почна да осъзнава, че мечтата и за френска е само мираж, но пак ще я пишем първа и ще се молим другите деца да не я пишат изобщо 🤪 аз почвам сериозно да се оглеждам в професионалните гимназии(строителна и туризъм), но ми правят добро впечатление и обикновени СУ с примамливи профили и интензивно изучаване на английски…според вас кое е по-добре?

# 142
  • София
  • Мнения: 1 414
Испанската гимназия е мода от около седем-осем години насам. Ако питате защо- няма обяснение. Нито е гимназия като ФЕГ- с прием от осми клас, нито в испанския има перспектива. Обикновена гимназия си е, вече със слава. По мое време, който не успееш да влезеш в английската, немската или френската, отиваш в испанската.
Само че, английски вече знаят на ниво В2 още в седми клас един огромен процент от децата и затова английските гимназии губят по точки.
Е, това не е вярно, с какъв прием е ако не е като ФЕГ, като балът даже е доста по-висок от нея? Когато една гимназия е хубава, то сигурно има защо, и Испанската е елитна още мое време, а това си беше преди бая години...На база собствен опит ли говорите?
А това за приложението на испанския няма да го коментирам даже....

# 143
  • София
  • Мнения: 20 033
Испанската гимназия е мода от около седем-осем години насам. Ако питате защо- няма обяснение. Нито е гимназия като ФЕГ- с прием от осми клас, нито в испанския има перспектива. Обикновена гимназия си е, вече със слава. По мое време, който не успееш да влезеш в английската, немската или френската, отиваш в испанската.
Само че, английски вече знаят на ниво В2 още в седми клас един огромен процент от децата и затова английските гимназии губят по точки.
Много неточно мнение, оттам и губещо всякаква тежест... До една езиковите, а и не само те, а още доста училища, са досущ като ФЕГ -  много часове по езика в 8 клас, предмети на него в 9 и 10 клас (ако има преподаватели за целта), профилиране в 11 и 12 клас. Децата ми примерно завършиха друга ЕГ и в списъка им след седми  НЕ фигурираше нито ФЕГ, нито 164 ГПИЕ (поне определено не и в предните позиции, може  да не помня и някоя и друга паралелка само с втори английски да  е била включена все пак за цвят надолу в листата, но то е било с ясната мисъл, че  няма да се класират там). Това обаче въобще не означава, че за други деца тези две училища не са сред най-желаните..Мода, казвате. Интерес към испанската има още от мое време,  докато се помещаваше в една сграда именно с ФЕГ. Ако този интерес във времето не беше се увеличил, нямаше училището да се премести  в своя си сграда, нали така? И още нещо - разучете за деца, на които съвсем малко не им е стигнало за 164 ГПИЕ, но имат бал за всички други езикови без нея и 91 НЕГ. Защо не отиват във ФЕГ, в двете английски като спрягани з апо-добри училища, а избират примерно 22-ро веднага след испанската? Дали не е защото имат мотивацията и желанието да учат точно испански, а изборът на училища с него е ограничен?  Всеки си има предпочитания за езици,  виждания за наличието или липсата на реализация с тях, съответно и на база това  прави подредбата си, но досега не бях срещала за толкова години във форума мнение, че за избора на дадено училище няма никакво обяснение и всичко е просто една мода. Няма за Вас. За избралите го има и е точно толкова аргументирано, колкото избора на ФЕГ от други.

Последна редакция: вт, 28 юни 2022, 20:14 от пенсионирана русалка

# 144
  • София
  • Мнения: 1 635
Здравейте,
учителят на сина ми твърди, че при правилен алгоритъм на решение на задача, но аритметична грешка, която влачи от а) подточка, следва да получи точки, защото му е правилен алгортъма. Не пълни, но точки.
Може ли някой да ми изпрати линк къде да видя тези критерии за оценка ?
Мога да видя какви са верните отговори , знам кой е файла и къде е, НО къде мога да прочета дали това салгоритъма, при грешни сметки се признава ?

# 145
  • София
  • Мнения: 20 033
С такава информация разполагат  само проверителите, едва ли тук някой има  точна разбивка. Но със сигурност при грешка в сметките, повлияваща и на по-нататъшното решение, се дават точки, просто не всичките. Някой назад беше писал за дете с 96 или 97 точки  (не ми се търси) и неприбавени 45 км  за цялото разстояние в задачата за движение. Това е оказало влияние и на другите отговори, но начинът на решение си е бил верен.

# 146
  • Мнения: 51
Здравейте,
учителят на сина ми твърди, че при правилен алгоритъм на решение на задача, но аритметична грешка, която влачи от а) подточка, следва да получи точки, защото му е правилен алгортъма. Не пълни, но точки.
Може ли някой да ми изпрати линк къде да видя тези критерии за оценка ?
Мога да видя какви са верните отговори , знам кой е файла и къде е, НО къде мога да прочета дали това салгоритъма, при грешни сметки се признава ?
Отидете да видите работата. Наистина са гледали да дадат точки. Много са любезни и подробно обясняват.

# 147
  • София
  • Мнения: 1 635
Здравейте,
учителят на сина ми твърди, че при правилен алгоритъм на решение на задача, но аритметична грешка, която влачи от а) подточка, следва да получи точки, защото му е правилен алгортъма. Не пълни, но точки.
Може ли някой да ми изпрати линк къде да видя тези критерии за оценка ?
Мога да видя какви са верните отговори , знам кой е файла и къде е, НО къде мога да прочета дали това салгоритъма, при грешни сметки се признава ?
Отидете да видите работата. Наистина са гледали да дадат точки. Много са любезни и подробно обясняват.
Утре отиваме, но исках да съм подготвена, ако се наложи да спорим.
Според учителя, ако критериите на МОН са такива, няма какво да оспорваме, но аз не ги знам.

# 148
  • Мнения: 934
За проверка в Джон Атанасов става много бързо. Не се чака, защото има няколко обясняващи проверителя. Като цяло са давали. И ние мислихме 10т. отгоре, че ще има, но реално на задача 23 от втори модул е решил до верни отговори ама кой ти да се занимава да я докаже с пълно описание. Та от там вместо 11 т. само 5, независимо от верните отговори. И на първи модул една грешка при пренасянето на белова, и една за която си знаеше.
Мисля, че от тук и ние губим нашите точки.

# 149
  • София
  • Мнения: 779
За мен Испанската гимназия имат уникална директорка и тя направи училището. Само като си спомня сестра ми какви калпави учители имаше, но лека полека си направи училището. Отделно наистина много деца знаят английски в 7 клас на ниво B2 и реално се обезсмисля 1 година в АГ.
Обаче наистина испанския е силно лимитиран като употреба. Сестра ми завърши испанската и испанска филология и работи с английски. Скоро се събираха с класа, 90% не го ползват и елементарни неща не си спомнят.
Аз учих испански като втори език в 1-ва английска, държах приравнителни към испанската. Ами не го ползвам и аз 🤷♀
Имам само едно съученичка в Барселона живее и го ползва, остсналите -не, включително и тези, които заминаха в САЩ. Всъщност там испаноговорящите са от най-ниските прослойки и не се смята за предимство владеенето на езика в професионалната сфера.
И последно - взимам нон стоп студенти в отдела ми. Последната девойка беше завършила испанската гимназия и не се справи с работата заради ниското и ниво на английски. Така, че много трябва да се внимава с тези ЕГ и да се набляга и учи английски според мен

Общи условия

Активация на акаунт