Професия учител - 14

  • 60 852
  • 751
  •   1
Отговори
# 195
  • Мнения: 6 792
Ще се съглася с Вела, когато човек работи с желание винаги се получават нещата.
Аз продължавам да се уча как да работя с различни групи ученици. Последно минах преди седмица през курс за работа с деца билингви. Разбира се, че открих неща, които мога да ползвам. Предстоящите дни съм си поставила за цел да почетат повече за деца с конкретни проблеми. Знам какви ученици имам и не очаквам някой да работи вместо мен с тях. Всяка малка победа ме радва.

# 196
  • Пловдив
  • Мнения: 3 581
През септември започвам 16-та година в училище със 100% малцинство. В началото мислех, че ще е за кратко, но пък взе че ми хареса. Звероукротител не смятам, че съм била, но винаги съм поставяла граници и очертания в първите часове с нови класове. Оттам нататък всичко се е нареждало.

През изминалата година дете от моя клас стана призьор в една от категориите на състезание на Академията в Свищов. Не по моя предмет, но в случая екипната работа беше наистина на ниво. Оказа се, че е единствената класирана от 11 клас и то в състезание с ученици от търговски гимназии, а ние сме СУ с профил.

Последна редакция: нд, 28 авг 2022, 16:04 от tonitabrandtner

# 197
  • Мнения: X
Напротив! Имам огромно желание да работя тази професия!
Първата ми година като учител бях в училище с изключително умни ученици. Може би това е причината да подхождам дори с лек страх към училища със 100% малцинства. Притеснявам се как ще успявам да си преподавам материала, как ще се осъществи връзка с родителите..

Това в никакъв случай не е нежелание, а по-скоро притеснение и нещо тотално различно като опит от предходната учебна година.

Срок за обаждане е идващият петък.

# 198
  • Мнения: 6 792
А защо смяташ че там няма да има умни ученици?
Не сравнявай училища и ученици. Бих казала че ученици идващи от училище за  каквото коментираш са били 100 пъти по подготвени и мотивирани, отколкото от някои идващи от града. Говоря за  8 клас, това означава че през всички години са работили, не се случват за един ден тези неща.

# 199
# 200
  • Пловдив
  • Мнения: 698
Аз пак да попитам Simple Smile Понеже има вероятност да започна в едно у-ще като администратор ( нямам все още учителска правоспособност), но много се притеснявам за работата с с електронния дневник и цялата друга документация, проекти и т.н. Някой който се занимава с това може ли да ми даде повече инфо, може и на лични? Трудна ли е работата, почива ли се когато и учителите почиват, какво е работното време? Благодаря!

# 201
  • Добрич
  • Мнения: 6 280
Аз пак да попитам Simple Smile Понеже има вероятност да започна в едно у-ще като администратор ( нямам все още учителска правоспособност), но много се притеснявам за работата с с електронния дневник и цялата друга документация, проекти и т.н. Някой който се занимава с това може ли да ми даде повече инфо, може и на лични? Трудна ли е работата, почива ли се когато и учителите почиват, какво е работното време? Благодаря!

Най-често в училищата с електронния дневник работи предимно завеждашият ИКТ.

Зависи какво ще влиза в длъжностната характеристика.

 Това не е длъжност учител и би трябвало да е на 8 часов работен ден. За непедагогическия пердонал отпуската е 20 работни дни, т.е. няма как да се почива всеки път, когато ученици/ учители почиват.

# 202
  • Пловдив
  • Мнения: 3 581
В училище няколко човека сме системни администратори в школо и всеки си има определени неща, които прави. На мен ми е възложено да отразявам неучебните дни и седмичното разписание. При нужда вкарвам и отсъствия на колега и заместването.

# 203
  • Мнения: 61
Здравейте, аз се включвам в темата като бивш/настоящ преподавател по италиански в школа, за възрастни People Raising Hand

Преподавах италиански език преди време на възрастни, докато учех в Софийския. Тогава беше присъствено - с бялата дъска, учебника в ръка... наляга ме носталгия Sweat Smile от една страна заради студентските години, а от друга заради живота преди пандемията...

Преди година опитах онлайн обучението, което се оказа доста по-различно и се замислям дали да го подхвана пак след работа, как да го направя по-интересно, какви допълнителни неща да включа.

Като цяло се опитвам да правя на курсистите фейсбук група, да им изпращам интересни клипове на италиански, песни, приказки, ако има Санремо - някакви откъси, лесни новини от съвремието и т.н.

Бих се радвала ако някой ми даде и други интересни хрумвания - ако преподава или ако е бил на някакво обучение като курсист и нещо му е харесало.

Грацие:))

# 204
  • Мнения: 31
Здравейте,
Някой запознат ли е с позицията Ръководител направление Информационни и комуникационни технологии? Какво образование се изисква за тази позиция и какво всъщност представлява работата.

Благодаря!

# 205
  • Мнения: 944
Здравейте,
Някой запознат ли е с позицията Ръководител направление Информационни и комуникационни технологии? Какво образование се изисква за тази позиция и какво всъщност представлява работата.

Благодаря!
pm_92, официално тук са описани функциите на ръководител ИКТ - чл. 29 и чл. 30 - държавен вестник https://dv.parliament.bg/DVWeb/showMaterialDV.jsp?idMat=140012

Скрит текст:
Чл. 29. Длъжността „ръководител на направление „Информационни и комуникационни технологии“ включва следните функции:
1. внедряване и ефективно използване на цифрови технологии в образователния процес и управлението на училището;
2. подпомагане на педагогическите специалисти при избора и използване на цифрови технологии в образователния процес;
3. осигуряване на съвместимостта на базите данни на училището с други системни администратори;
4. организиране и поддръжка на вътрешната информационна и комуникационна система;
5. организиране и координиране на процесите по събиране, оценяване, съхраняване, обработване, представяне и обмен на информация, свързани с дейността на институцията;
6. участие във вътрешноинституционалната квалификационна дейност за ефективното използване на дигиталните технологии и за прилагане на информационни продукти и софтуер;
7. запознаване на учениците с безопасното използване на дигиталните технологии, включително и за работа в интернет среда;
8. разработване и поддържане на електронни материали и бази данни, свързани с дейността на институцията.

Чл. 30. Длъжността „ръководител на направление „Информационни и комуникационни технологии“ се заема от лица, придобили висше образование по:
1. специалност от професионално направление „Информатика и компютърни науки“ от област на висше образование „Природни науки, математика и информатика“ или специалност „Математика и информатика“ от професионално направление „Педагогика на обучението по ...“ от област на висше образование „Педагогически науки“ съгласно Класификатора на областите на висше образование и професионалните направления с професионална квалификация „учител по информатика“ или „учител по информатика и информационни технологии“;
2. специалност от професионални направления „Математика“, „Физически науки“ от област на висше образование „Природни науки, математика и информатика“ и специалност „Физика и математика“ и „Физика и химия“ от професионално направление „Педагогика на обучението по ...“ от област на висше образование „Педагогически науки“ съгласно Класификатора на областите на висше образование и професионалните направления с професионална квалификация „учител“ и допълнителна професионална квалификация „учител по информатика“ или „учител по информатика и информационни технологии“;
3. специалност от професионално направление „Комуникационна и компютърна техника“ от област на висше образование „Технически науки“ съгласно Класификатора на областите на висше образование и професионалните направления с допълнителна професионална квалификация „учител“.

Длъжността изисква и преподавателски норматив по информатика или ИТ, мисля, че беше 288 часа годишно, както и 8-часов работен ден.

# 206
  • Мнения: 31
Здравейте,
Някой запознат ли е с позицията Ръководител направление Информационни и комуникационни технологии? Какво образование се изисква за тази позиция и какво всъщност представлява работата.

Благодаря!
pm_92, официално тук са описани функциите на ръководител ИКТ - чл. 29 и чл. 30 - държавен вестник https://dv.parliament.bg/DVWeb/showMaterialDV.jsp?idMat=140012

Скрит текст:
Чл. 29. Длъжността „ръководител на направление „Информационни и комуникационни технологии“ включва следните функции:
1. внедряване и ефективно използване на цифрови технологии в образователния процес и управлението на училището;
2. подпомагане на педагогическите специалисти при избора и използване на цифрови технологии в образователния процес;
3. осигуряване на съвместимостта на базите данни на училището с други системни администратори;
4. организиране и поддръжка на вътрешната информационна и комуникационна система;
5. организиране и координиране на процесите по събиране, оценяване, съхраняване, обработване, представяне и обмен на информация, свързани с дейността на институцията;
6. участие във вътрешноинституционалната квалификационна дейност за ефективното използване на дигиталните технологии и за прилагане на информационни продукти и софтуер;
7. запознаване на учениците с безопасното използване на дигиталните технологии, включително и за работа в интернет среда;
8. разработване и поддържане на електронни материали и бази данни, свързани с дейността на институцията.

Чл. 30. Длъжността „ръководител на направление „Информационни и комуникационни технологии“ се заема от лица, придобили висше образование по:
1. специалност от професионално направление „Информатика и компютърни науки“ от област на висше образование „Природни науки, математика и информатика“ или специалност „Математика и информатика“ от професионално направление „Педагогика на обучението по ...“ от област на висше образование „Педагогически науки“ съгласно Класификатора на областите на висше образование и професионалните направления с професионална квалификация „учител по информатика“ или „учител по информатика и информационни технологии“;
2. специалност от професионални направления „Математика“, „Физически науки“ от област на висше образование „Природни науки, математика и информатика“ и специалност „Физика и математика“ и „Физика и химия“ от професионално направление „Педагогика на обучението по ...“ от област на висше образование „Педагогически науки“ съгласно Класификатора на областите на висше образование и професионалните направления с професионална квалификация „учител“ и допълнителна професионална квалификация „учител по информатика“ или „учител по информатика и информационни технологии“;
3. специалност от професионално направление „Комуникационна и компютърна техника“ от област на висше образование „Технически науки“ съгласно Класификатора на областите на висше образование и професионалните направления с допълнителна професионална квалификация „учител“.

Длъжността изисква и преподавателски норматив по информатика или ИТ, мисля, че беше 288 часа годишно, както и 8-часов работен ден.


Благодаря!

# 207
  • Мнения: 31
Здравейте! Вече 5 години кандидатствам за учител и така и не ме вземат на работа. Започвам да се отчайвам. Този проблем само аз ли го имам или е нещо масово? Успеха от дипломата ми е приличен, вида ми също, разговорлива съм, постоянно и навсякъде пускам документи. Горе-долу на лято имам около десетина кандидатствания. Сульо и пульо(с извинение) станаха даскали, дето едва изкарваха  оценки и влачеха изпити цяла година... Доза късмет ли е, с връзки ли става навсякъде вече и аз не знам. Започвам да мисля вече за отказване, тъй като всяко лято накрая се разочоровам.
П.П. Града не е от най-малките. Заради парите и прословутата учителска заплата не е, защото взимам повече в момента.

# 208
  • Мнения: 29 110
Зависи какъв учител (в коя степен и по кой предмет), зависи в кой град...
В някои градове учител се става предимно с връзки.

# 209
  • Мнения: 31
Става дума за БЕЛ, 5-12. Също мога и на занималня. В 2 града съм кандидатствала. Търново и Габрово.

Общи условия

Активация на акаунт