Професия учител - 14

  • 60 706
  • 751
  •   1
Отговори
# 705
  • Мнения: 202
За мен има проблем с начина, по който се решава даден чуждестранен ученик за кой клас е. В нашето училище има и деца от Германия. Там са още по-назад в материала. В 6-ти клас не знае таблицата за умножение Rolling Eyes А представяте ли си какъв стрес е това за дете, което не може да умножава и дели, не знае дробите и аз да му предавам степени и рационални числа? В гимназията също имаме чужденци, които трябва да минат през РУО, но докато се даде становище от там, те ходят в класа, в който би трябвяло да са по набор.
Просто се чудя като европейска общност, не трябва ли поне за съюза да имаме общи стандарти и някакви механизми, по които да се спазват тези стандарти. В някои западни държави знам, че първоначално всички чужденци учат само език и след това вече почват да учат други предмети. Някой има ли опит с чуждестранни ученици и дали в държавни училища го има този модел?

# 706
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
А какъв е проблемът, ако останат да повтарят класа, щом не могат да се справят? Като ще даваме пример със западните държави, то там не е никакъв проблем повтарянето на клас и често се случва. А тук ги бутаме напред, че да не изгубим парите им. После излизат полуграмотни. Аз и в гимназията имам ученици, които се затрудняват с елементарните сметки - дроби и отрицателни числа.

# 707
  • Мнения: 1
Здравейте колеги,
учител съм в Германия. При вас в България  има ли недостиг на учители? Тук в Германия положението е страшно. Математик и химик съм, но понеже нямаме достатъчно колеги трябва да преподавам история и биология. За да работя на пълен работен ден, трябва да имам 25,5 учебни часа. Така аз имам по моите предмети, които съм учил, 16 часа, а другите часове ми са по чуждите предмети. Как е положението при вас?

# 708
  • Мнения: 368
Може ли да попитам в ОУ ако съм учител по английски език по колко часа седмично трябва да имам? Благодаря

# 709
  • Мнения: X
Нормативът се изчислява на годишна база, а не седмична. Езиците са 648. Т.е. ако сте в седми клас, имате по 18 ч.седмично (за 36 седмици), но ако сте в 5ти и 6ти клас, ще имате малко повече часове на седмица, защото те учат 34 седмици, а не 36. ОУ включва и начален етап, там пък са още повече, защото учат 32 седмици.

# 710
  • Мнения: 202
А какъв е проблемът, ако останат да повтарят класа, щом не могат да се справят? Като ще даваме пример със западните държави, то там не е никакъв проблем повтарянето на клас и често се случва. А тук ги бутаме напред, че да не изгубим парите им. После излизат полуграмотни. Аз и в гимназията имам ученици, които се затрудняват с елементарните сметки - дроби и отрицателни числа.
Аз за сега си пиша двойките. Не знам как ще процедирам по-натам. За първа година съм учител. Предполагам, че ще ми кажат накрая да им пиша една 3-ка и до там. И аз виждам гимназисти, които не могат да смятат. За момента им давам допълнителни консултации и упражнения в Кан Академи на нивото, на което реално са. Това разбира се за тези, които имат желание. Имам една ученичка, която я преместиха в по-долен клас, но и там се затруднява. Нивото ѝ по математика е 2-3 клас. Давам ѝ такива задачи. Иска ми се поне малко да навакса.

# 711
  • Мнения: 461
Здравейте колеги,
учител съм в Германия. При вас в България  има ли недостиг на учители? Тук в Германия положението е страшно. Математик и химик съм, но понеже нямаме достатъчно колеги трябва да преподавам история и биология. За да работя на пълен работен ден, трябва да имам 25,5 учебни часа. Така аз имам по моите предмети, които съм учил, 16 часа, а другите часове ми са по чуждите предмети. Как е положението при вас?
Аз поне  при нас не съм забелязала липса на учители(  малък областен град). Когато през септември обявиха две места за начални учители, се явиха около 60 човека. Даже е много трудно да те вземат на работа- без контакти не става.

# 712
  • Добрич
  • Мнения: 6 276

...
Аз за сега си пиша двойките. Не знам как ще процедирам по-натам. За първа година съм учител....

Когато ученикът има три поредни двойки по предмета, трябва да започне допълнителна подкрепа по наредбата за приобщаващо образование. Затова е добре след две двойки да има тройка, за да не стават три поредни двойки...

# 713
  • Мнения: X
А тази допълнителна подкрепа е една кофа мастило писане.

# 714
  • Мнения: 12 839
Не е ли по-логично да станат три поредни двойки, за да ги докладва за подкрепа?

# 715
  • Мнения: X
Да, по-логично е, но за съжаление ако ученикът се е докарал до три поредни двойки едва ли ще има интерес да остане на консултация по предмета след часовете и/или да се включи в заниманията по интереси на съответния учител. Следователно тази подкрепа е наказание за учителя, а на ученика не му се отразява по никакъв начин. Тъжно, но факт в много училища. Смених 2 училища и в двете самият директор ни караше след две двойки да пишем /подарим.../ 3, за да си спестим писането.

# 716
  • Добрич
  • Мнения: 6 276
Не е ли по-логично да станат три поредни двойки, за да ги докладва за подкрепа?

От подкрепата, освен писане и допълнителни ангажименти друга полза няма. Да не говорим, че учениците не си правят труда, да посещават тези часове, родителите не съдействат и според наредбата, би трябвало да уведомим социалните....
С две думи: не си струва, да си го причиняваме още от сега. При срочна двойка това следва, но поне ще е от втория срок.
Тази бумащина с допълнителната подкрепа отказа доста учители да пишат срочни и годишни двойки....
Всяка година имам поправителни и ми е ясно за какво става въпрос...

Според наредбата за приобщаващо образование учениците или научават за, да минат или ако не научават,  се казва на родителя, че са за СОП. Това е в едно изречение.

Здравейте колеги,
учител съм в Германия. При вас в България  има ли недостиг на учители? Тук в Германия положението е страшно. Математик и химик съм, но понеже нямаме достатъчно колеги трябва да преподавам история и биология. За да работя на пълен работен ден, трябва да имам 25,5 учебни часа. Така аз имам по моите предмети, които съм учил, 16 часа, а другите часове ми са по чуждите предмети. Как е положението при вас?

В малките населени места/училища (например със слети паралелки) това е единственият начин да се направи пълна катедра. Ако имаш (50%+1 ч. ) по твоята специалност, можеш да допълваш до нормата с други предмети, без това да ти намалява заплатата. В слетите паралелки всичко от 5-ти до 7-ми клас се предава обикновено от само трима учители.

Последна редакция: нд, 04 дек 2022, 19:49 от Вела

# 717
  • при моите деца .....
  • Мнения: 6 361
Не само в малки населени места....
Ето пример за гимназиално образование - при 2 паралелки на випуск
учителите по биология и ЗО, по химия и ООС, по география и икономика НЕ МОГАТ да направят 50 % норматив.....
Аз водя биология и ЗО и икономика и сродни дисциплини (имам и икономическо образование)

# 718
  • Мнения: 434
Тази бумащина с допълнителната подкрепа отказа доста учители да пишат срочни и годишни двойки....
Всяка година имам поправителни и ми е ясно за какво става въпрос...

По повод поправителните изпити. Миналата година имах глупостта да оставя една девойка в 11 клас на поправителен  изпит поради огромно количество отсъствия, извинени. На практика не й бях виждала очите, че да я изпитам. Насрочиха изпит в началото на юли - не се яви. Насрочиха втори изпит - дойде, не написа нищо и й писах двойка. Септемврийска сесия - яви се, написа 2 реда и пак двойка. Започна новата учебна година, тя трябва да е в 12 клас, а е в 11, защото не си е взела изпита при мен. Рев, сълзи, сополи, не била казала на майка си, че повтаря класа и майка й вече правела покупки за бала. За неин късмет министърът пусна извънредна поправителна сесия през октомври. Аз давам консултации всеки ден, дано научи нещо и мине. Но реално девойката нито иска, нито може да научи нещо. Почват една кохорта колеги, съучениците й, че и счетоводителката ни да ме спират по коридорите и да ме убеждават какво бижу е девойката и как трябва да й "дам" изпита. Накрая и началството се изказа тънко-тънко в същата посока: "Не че ти нареждаме, ти си знаеш, ама... защо да затриваме бъдещето на горкото дете." С голям компромис от моя страна (и явно оставена да попрепише) девойката получава заветната тройка. Местят я веднага в 12 клас, а от следващия ден тя пак изчезва от часове и така и до днес. Я съм я виждала 2-3 пъти от началото на годината, я не. Тя не се вълнува как ще завърши, а аз трябва да пиша подкрепи, да вися да я консултирам. Някой голям умник го е измислил...
Имам в нейния клас 7 часа седмично. Тя изобщо не влиза в час. Дори и двойки не мога да й пиша. Впрочем отсъствия си пиша най-редовно. Не знам как биват извинявани. Най-лошото е, че девойката е решила да се яви на матура по моя предмет, че "бил най-лесен". Думи нямам. Не знам ако я оставя с двойка в края на 12 клас дали ще трябва отново да преживея сагата с безкрайните поправителни изпити? Защото няма как да я допусна до матура с тези знания.

# 719
  • Мнения: 986
Samt, аз бих я оставила без оценка за първия срок. Виж ѝ отсъствията в проценти. Ако са 25% и повече нека се яви на изпит за срочна оценка.

Общи условия

Активация на акаунт