Професия учител - 14

  • 60 823
  • 751
  •   1
Отговори
# 150
  • Балчик
  • Мнения: 9 290
За 20 г стаж, само една година не съм била класна, защото наистина имах много лекторски, а имаше колеги с недостиг.

# 151
  • Мнения: 7 056
И мен много ме дразнят скатавките, особено като се радват гласно какви късметлии са, че нямат класно ръководство. А истината е, че винаги се натоварват тези, които могат да свършат работата, некадърниците никой не ги товари.

# 152
  • Мнения: 461
И при нас едни и същи са класни, и едни други никога не са- или поради некадърност, или поради близки отношения с ръководството.

# 153
  • при моите деца .....
  • Мнения: 6 367
И при нас едни и същи са класни, и едни други никога не са- или поради некадърност, или поради близки отношения с ръководството.
Явно е разпространена практика.
И при нас едни и същи са класни.

# 154
  • Мнения: X
Здравейте! Има ли някой от вас, който работи в училище извън града - селско училище, тоест? Какви са впечатленията ви?
Подадох си документи за такова училище, защото няма други обяви. Надявам се да ми звъннат, но какво да очаквам... 😀

# 155
  • Добрич
  • Мнения: 6 278
Здравейте! Има ли някой от вас, който работи в училище извън града - селско училище, тоест? Какви са впечатленията ви?
Подадох си документи за такова училище, защото няма други обяви. Надявам се да ми звъннат, но какво да очаквам... 😀

Имам 21 години учителски стаж на село (на 45 км. от Добрич, в 6.20 ч. автобусът тръгва от автогарата). Нещата сега са доста различни от преди . В повечето случаи са 100% малцинства. Важно е до кой клас е училището и дали има слети паралелки. При слети паралелки работиш с два класа едновременно. Правила съм 28 разпределения за годината и съм била класна на 16 ученика , от които 10 в 8. клас и 6 в 5. клас, съответно с два дневника. Вече няма 8. клас в основните училища и дневниците са електронни, но другите ангажименти остават.

Отделно пътуването, ставане рано, мръзнене по пътищата и т.н.

В училището, в което бях и в още няколко съседни от десетина години класните стаи през зимния сезон са с дърва и въглища,  и печки тип камина, които не са достатъчни, за да отоплят помещението. За коридора и тоалетната през зимата няма да коментирам.

# 156
  • Мнения: 4 915
Здравейте! Има ли някой от вас, който работи в училище извън града - селско училище, тоест? Какви са впечатленията ви?
Подадох си документи за такова училище, защото няма други обяви. Надявам се да ми звъннат, но какво да очаквам... 😀
Аз работя в селско училище и съм безкрайно доволна. Сега живея на 30 км от училището, преди бях на около 45, но това няма значение, защото имаме служебен микробус само за учители от няколко съседни села. Сутрин тръгва в 6,30, на обяд ни взема в 13,30. Преподавам три предмета на три класа - пети, шести и седми и имах и един ученик в индивидуална форма на обучение. Само седми клас бяха над 20 деца, останалите класове са по 15-16, почти 100 % са роми и турчета, май има само едно българче в цялото училище. Бях по заместване, титулярката се завръща, а аз се надявам тя да се откаже, за да мога да остана за постоянно. Директорката е прекрасен човек, колегите ми също, колективът е чудесен. Повечето деца не са от най-ученолюбивите, но те растат в семейства, в които образованието не е на почит, много родители са неграмотни. Правим всичко по силите си, хубавото е, че като са по-малко деца, можеш да обърнеш внимание на всекиго поотделно. Преди това бях пак по заместване в голямо градско училище, преподавах един предмет на 13 паралелки от по 25-26 деца. Аз, каквато съм лоша физиономистка, мислех, че ще ми трябват две години, за да запомня имената на всички деца. Там не ми харесаха някои практики на ръководството относно заплащането, отпуски, болнични и т. н. Не ми хареса също това, че се пишат тройки и ги оставят да минават в по-горен клас, на село си им пишем двойките и ги оставяме на поправителни, че даже и да повтарят класа.

# 157
  • Мнения: X
Може би най-голямото ми притеснение е, че учениците не са грамотни. Ако не могат да пишат и да четат как върви учебния процес....?! .

Училището се води обединено, но мисля, че паралелките не са слети. 5 - 10 клас е.

Въпросното село е на 20км от града ми и доколкото успях да разбера и те имат автобус, който кара учители сутрин-обяд-вечер. Училището е на една смяна - от 08:30ч. Следобяд има занималня и часове по ромски фолклор /каквото и да означава това; видях го в седмичното разписание, качено в сайта/.

# 158
  • Някъде по Дунава
  • Мнения: 5 499
Анастасия, работила съм в селско училище със слети паралелки. Преподавах БЕЛ и допълвах с АЕ. Освен горепосочените неудобства, тоалетната беше навън. Сутрин ни караше училищен автобус, който се връщаше чак след обяд след занималня и на обяд всеки се прибира както може. Аз винаги имах шести час, а автобусът към града минаваше точно в края на часа ми. Често пътувах на стоп, 5 км са до града.
Много трудно се работи с неграмотни деца, особено по чужд език. Просто си снижаваш до минимум критериите.
Дано в училището децата са свестни и ти хареса.

# 159
  • Мнения: 4 915
При нас тези, които са абсолютно неграмотни, ги оставяме да повтарят. Като станат на 16, минават в индивидуална форма на обучение. Те обикновено не идват на училище, затова са неграмотни. С останалите наистина занижаваме критериите. Например по география когато ги поех, масово не знаеха посоките на картата и кое с какъв цвят се отбелязва. Гледам да научат поне това, както и по-важните географски обекти: реки, планини и т. н. А че не знаели какви полезни изкопаеми има примерно в Бразилия, не е толкова важно. Колежката, която им е преподавала до миналата година и се е пенсионирала, ги е карала да преписват уроци, та поне да се научат да пишат. Да, не е лесно, но има и умни деца, които искат да постигнат нещо. Животът на някои от тези деца никак не е лесен. Опитваме се да им преподаваме на разбираем език и да предизвикваме интереса им.
Колегите, които остават да работят по проекти, си тръгват след обяд с междуселищния автобус, билетите им се плащат на 100 %, както и ако се наложи да ходим с колите, горивото също ни се плаща. Някои колеги даже са предпочели да работят на село, вместо в града, но в по-отдалечен квартал, защото там никой нямало да им плаща транспорта.
Тоалетните ни са вътре, като има отделно за учители. Стаите се отопляват на печки с дърва, чистачките имат грижата да ги палят, а често и самите деца ги поддържат да не изгаснат.

Последна редакция: ср, 24 авг 2022, 09:58 от Дама от морето

# 160
  • Бургас
  • Мнения: 329
тук трябва да са доста ловки хората, но сме виждали и по-лошо от товa https://imgur.io/5Loj1H2

# 161
  • Мнения: 2 186
Масово ми попадат подобни обяви, та и за по-кратък срок

# 162
  • Мнения: 2 639
тук трябва да са доста ловки хората, но сме виждали и по-лошо от товa https://imgur.io/5Loj1H2
Е, тук е сравнително дълъг срокът. 😁

Последна редакция: чт, 25 авг 2022, 00:28 от ~desex~

# 163
  • Мнения: 625
Здравейте! Бих искала да помоля някой да ми обясни какво означава 0,5 щатна бройка по чл. 68, ал. 1, т. 1 от КТ за учител по български език и литература?

# 164
  • Някъде по Дунава
  • Мнения: 5 499
Здравейте! Бих искала да помоля някой да ми обясни какво означава 0,5 щатна бройка по чл. 68, ал. 1, т. 1 от КТ за учител по български език и литература?
0,5 щат означава че часовете са половината от цял щат, който е  648 ч. Чл. 68, ал.1, т. 1 е временен трудов договор за определено време, най - вероятно за учебното време от 15.09. до 30.06.

Общи условия

Активация на акаунт