СЕДМИ КЛАС Трето класиране за щастие - късмет на смелите!

  • 58 381
  • 763
  •   1
Отговори
# 135
  • София
  • Мнения: 3 701
Ама нали децата кандидатстват за паралелка. Как да нацелят всички деца в паралелката да са на едно ниво. Или да им направят програмата така, че езикът да е по едно и също време?
А и от кое ниво започва езикът е обявено отдавна.
По тази логика можем по всеки един предмет да ги разделим на групи.

# 136
  • Mars Hotel
  • Мнения: 5 277
На мен пък ми е интересен друг факт. Ако си сигурен, че нивото на езика на детето ти е високо, напр. английски, защо толкова много се държи детето да учи езикова гимназия и то с интензивно изучаване точно на английски като първи език. Тук изключвам случаите, в които се прави компромис поради друга причина, както при Валя, където приоритетите на детето са съвсем различни от езика. Не е ли по-добрият вариант ако ще е езикова гимназия, да се избере за първи език, някакъв, който ще донесе нещо на детето като знания. И пак уточнявам, не говоря за добро ниво, а наистина много добро, за което в 8 клас малко или много ще се повтарят много неща.
Мога да кажа в нашия случай как е. Дъщеря ми няма да учи в езикова гимназия, просто ще има 12 часа седмично английски. Тя държеше да учи точно в това училище, точно в тази паралелка. Английският е по съвместителство, просто няма избор, щом иска точно това да учи.

# 137
  • София
  • Мнения: 2 457
Ми защо, защото влизаш там, където ти стига бала, а не където искаш. Искам немска или испанска гимназия, ама бала ни е 20-30 точки под минимума.
А искам езикова, защото за двете математически също не стига бал.
За професионалните гимназии хич не ща да отварям дума, достатъчно се изписа за ограничението, което ще имат децата с хорариума в 11-12 клас.
Останалите училища са също в голямата си част профилирани в интензивно изучаване на език.
А за това, че децата били напреднали на курсовеизвън училище сами си имаме вина. Много деца пък не ходят на курсове. В болшинството училища се учи английски, но има и такива, които учат френски, немски от 1-ви клас и това не е техен избор, а избор на училището, в чийто район са.
И изобщо, смятам, че е една голяма боза нашето образование!

Последна редакция: чт, 28 юли 2022, 14:42 от Ариана

# 138
  • Мнения: 142
Малкият ми син живот и здраве ще учи в първи клас френски. Така ни се пада по район. Не мисля да го записвам на никакви курсове по английски до 8 клас освен ако самото дете не изяви желание. А в 8 клас може да учи интензивно английски. Дали има смисъл като стане 8 клас да не е научил нито френски, нито английски. Simple Smile
Просто за мен лично няма никаква логика да ходи 7 години на английски, да обяснявам колко съм доволна от курса и накрая бам езикова гимназия с интензивно изучаване на английски.

# 139
  • София
  • Мнения: 16 181
На мен пък ми е интересен друг факт. Ако си сигурен, че нивото на езика на детето ти е високо, напр. английски, защо толкова много се държи детето да учи езикова гимназия и то с интензивно изучаване точно на английски като първи език.
Ами, например, защото детето това училище си е избрало.

# 140
  • Мнения: 7
Опитвам се да подам безуспешно заявление за помощта за осмокласниците през https://edelivery.egov.bg/
Имам КЕП, свалих, попълних заявлението, сканирах бележката, прикачих документите, но като стигна до подаване на заявлението ми изписва: "Възникна проблем при регистриране на заявление Receiver is missing, моля опитайте отново".
Някой успя ли да се пребори с тях? Единствено с Edge успявам да вляза с моя КЕП.
Някъде имаше опция да изберете съответното административно звено на Агенция "Социално подпомагане" по адрес - това е причина за грешката.

# 141
  • София
  • Мнения: 340

И изобщо, смятам, че е една голяма боза нашето образование!
Съгласна! Образованието ни е подчинено изцяло на това да сме нечий обслужващ персонал,
колкото и грубо да звучи.

# 142
  • Мнения: 7 266
Моята дъщеря не е ходила никога на курсове по английски. Като малка е учила френски и има някаква основа, но си беше за сметка на английския, който почти не го учеше. После се премести в руско училище, където учеше руски и английски, май по равно или английският е бил като втори. Нямам абсолютно никаква идея на какво ниво е в момента. Преди около година поиска нетфликс, пуснах го и си гледа редовно, явно разбира в някаква степен. Но съм далеч от идеята, че знае езика перфектно.
Сега е записана в езикова с английски и втори немски. В общи линии защото предпочете да е в това конкретно училище, не защото искаше точно тези езици. И да, сигурно в началото ще й е малко скучно, но определено смятам, че има много какво да научи и се надявам да стигне до добро ниво с английския.
Единствено може би ми се иска да продължи с френския извън училище, за да не го забравя.

# 143
  • Мнения: 12 674
В МГ също има много часове по английски. Мен не ме притесняват многото часове, просто отчитам, че започването отначало е цената, която трябва да платим и се чудя дали не сбъркахме в избора, тъй като имахме алтернатива в ЧУ по същата програма, но английски от ниво б1.2 май.

# 144
  • Мнения: 142
На мен пък ми е интересен друг факт. Ако си сигурен, че нивото на езика на детето ти е високо, напр. английски, защо толкова много се държи детето да учи езикова гимназия и то с интензивно изучаване точно на английски като първи език.
Ами, например, защото детето това училище си е избрало.
Това казах и аз. Въпрос на приоритети е. Ако наистина харесва училището или паралелката е ок. Тогава няма място  за оплаквания защо нивото на езика било еди какво си. Но във всички останали случаи...

# 145
  • София
  • Мнения: 3 701
Въпрос на приоритети е. Ако наистина харесва училището или паралелката е ок. Тогава няма място  за оплаквания защо нивото на езика било еди какво си. Но във всички останали случаи...
Какво във всички останали случаи?
Ако дъщеря ми попадне в училище, което не харесва, трябва всички да се съобразят с нейното ниво ли? И това по всички предмети ли?

# 146
  • София, Младост
  • Мнения: 43
На мен пък ми е интересен друг факт. Ако си сигурен, че нивото на езика на детето ти е високо, напр. английски, защо толкова много се държи детето да учи езикова гимназия и то с интензивно изучаване точно на английски като първи език. Тук изключвам случаите, в които се прави компромис поради друга причина, както при Валя, където приоритетите на детето са съвсем различни от езика. Не е ли по-добрият вариант ако ще е езикова гимназия, да се избере за първи език, някакъв, който ще донесе нещо на детето като знания. И пак уточнявам, не говоря за добро ниво, а наистина много добро, за което в 8 клас малко или много ще се повтарят много неща.
Мога да кажа в нашия случай как е. Дъщеря ми няма да учи в езикова гимназия, просто ще има 12 часа седмично английски. Тя държеше да учи точно в това училище, точно в тази паралелка. Английският е по съвместителство, просто няма избор, щом иска точно това да учи.

Точно, наборчето искаше да учи химия, ми тази паралелка е с разширено изучаване на АЕ...искаше му се друг език, като ще са 12 часа на седмица...нищо догодина ще започне с другия език, сигурно НЕ ще избере.

# 147
  • Мнения: 700
Ама нали децата кандидатстват за паралелка. Как да нацелят всички деца в паралелката да са на едно ниво. Или да им направят програмата така, че езикът да е по едно и също време?
А и от кое ниво започва езикът е обявено отдавна.
По тази логика можем по всеки един предмет да ги разделим на групи.


Ами и над това се замислих и в старото училище имаше случаи когато класа се разделяше на 2 и едните имаха ИТ другите ТП. Та си мислех ако може по-начинаещите от 2 паралелки да се съберат и да имат АЕ, а другите им половинки ИИ или Музика. Е предполага се че начинаещите трябва по-интензивно да учат за да достигнат нивото по някое време на останалите, но май става много сложно.
Това говорим за паралелки, чиято цел не е изучаване на АЕ , но първия им език е английския и започва от нула.
Но аз пък не знам как ще се чувства дете, което въобще не е учило АЕ сред деца, които вече са доста по-напред от него, сигурно ужасно.

# 148
  • Мнения: 12 674
Няма кой да им прави специални курсове по ии. А и идеята е да учат, все пак, пък било то и по-базови неща отначало.

# 149
  • Мнения: 142
Но аз пък не знам как ще се чувства дете, което въобще не е учило АЕ сред деца, които вече са доста по-напред от него, сигурно ужасно.
Вероятно като на интензивен курс, който продължава 2 - 3 месеца и след това всичко ще си дойде на мястото.

Общи условия

Активация на акаунт