Дванайсетокласници - последен първи учебен ден - Тема 1

  • 49 063
  • 737
  •   1
Отговори
# 105
  • Deutschland/HE
  • Мнения: 7 334
Добре печелят МУ от чуждестранните студенти, дано и добро качество да дават Simple Smile

# 106
  • Мнения: 1 334
Всяко дете се справя различно с езиците, но на някои доброто ниво на английския и самочувствието, че лесно учат езици в комбинация с голяма доза мързел (и за капак не толкова добри преподаватели по езика) им изиграва много лоша шега с организирания немски.  А иначе, вярвам, че почти никой родител няма да накара детето си насила да учи немски, само защото немският дава перспективи, или пък Немската е престижна.  В този смисъл,  “модата” е по-скоро за испанския , заради хубавите отзиви за гимназията, а не толкова от любов към испанския. И да потвърдя, че в 1АЕГ и двете учителки по немски са много добри; мисля дори , че им дават и много допълнителен материал и едно мотивирано дете може да научи добре там НЕ дори и като втори език.

# 107
  • София
  • Мнения: 16 302
Моите впечатления са, че повечето деца избират Испанската точно защото харесват езика, а не заради хубавите отзиви. В 7-ми клас децата рядко се интересуват от отзиви за училищата. Интересуват се родителите.

# 108
  • тук-там
  • Мнения: 7 042
Според мен за испанската е комплексно - харесват език и у-ще с добра слава и престиж. Но е факт, че си стана и мода. Едно време хич не беше така. Моята харесваше и испански, и немски. И до сега твърди, че ще учи испански един ден. Междувременно в момента напредна с италианския. Според мен след третия език, особено следващият ако е в езикова група на някой от овладяните до момента, става по-лесно усвояването.

# 109
  • Мнения: 1 780
Моята теория , относно медицината в чужбина, инветицията в тези студенти е голяма и затова държавата държи да се образоват на местния език. Затова в Холандия първите 3 години можеш да учиш на английски повечето е теория и не е такъв разход, но ано искаш да станеш доктор довършваш на холандски. За какво им е в страната доктор, който не знае местния език. Нали трябва много добре да се разбира с пациентите.

# 110
  • София
  • Мнения: 1 190
+1 наборка за Нидерландия. Насочила се е конкретно към Амстердамския университет. Иска да работи в кино индустрията (не актриса) и смята, че като учи специалност Медии и култура в един от топ унитата в света, това ще и даде добър шанс за доучване (магистър/академия) в областта на киното. А защо не и да работи зад океана някой ден. Но по-скоро Испания преди това като спирка, че киното им е добро. 😄...
Та в тази връзка, към този момент е съгласна да носи кафе/мъкне стативи/да почиства сетове и т.н. ... например в Ню Бояна или свързани продакшън компании, само и само да зяпа как правят филми и видеа 😄. Приема предложения!
Някой с връзки? Ще черпя бело/червено/розАво/кехлибарено...Wink
Горко му на черният ми дроб идната година!

# 111
  • София
  • Мнения: 7 681
Много харесвам деца, които не слагат спирачки на мечтите си. Харесвам и родителите им. Една от съученичките и приятелки на моето, е също и един от най-добрите математици в класа, но... мечтата й е да бъде актриса. И я следва от 2 години. Ще кандидатства в НАТФИЗ. Засега само там. Обиколила е половината свят с родителите си, но не мечтае за света. Иска да играе на театрална сцена, дори не мечтае за кино. Изключително активно дете е - в ученето, в спорта, захваща се с много неща. Предполагам, има много възможности. Семейството също. Но всички са дзен с избора и мечтите й.

# 112
  • В светлината на слънцето
  • Мнения: 8 159
Честно казано НАТФИЗ е в пъти по-добре от кое да е холандско уни с подобна специалност. Просто кино НЕ се учи в Холандия. Учи се в Италия, Чехия, Полша, Великобритания, САЩ, Канада, Пекин, Франция. И Русия разбира се. Казвам го като човек, завършил именно това. Доброто испанско кино не означава автоматично и добра школа. Виж, театрална школа имат и то каква. Всъщност Алмодовар тръгва именно от театъра. Там работата е друга, в самобитността, различността и лудостта (в добрия смисъл на думата) се крие успеха на испанското кино, не в образованието. Между другото за кино една Корея е нещо невероятно. Там също има страхотна школа. За други неща Холандия може и да става, но за кино/театър и музика (това покрай мъжа ми пък го казвам) просто не е мястото, колкото и да е хит сред деца и родители.

# 113
  • София
  • Мнения: 1 190
Lulumba, благодаря за написаното. Много си права, да. Моите/нашите проучвания също водят до тази идея, че някъде другаде трябва да се продължи за обучението в тази сфера. NL не е най-точтото място. Но понеже моичката не е стриктно ориентирана към конкретно нещо в киното, например да рече и отсече, че иска еди каква си точно да стане. Киното е изкуство и си е арт школа. Да, вълнува я режисурата например, но по мое виждане и чисто комерсиалната част на нещата я привлича. Продукцията като процес и бизнес- в киното и не само. Затова реши да подходи от по-далече и да се насочи към широката оснава, която теоритичните знания в тази специалност биха й дали. Пък после, както реши и както си го нагласи нататък.
На този етап аз нямам увереността, че академия като НАТФИЗ или някоя подобна в Ню Йорк например е верният път за нея. Ню Йорк не ми е и по джоба де, но това е друг въпрос. 😆

# 114
  • Мнения: 13 651
Много интересни неща споделяте.
   Дъщеря ми избра да учи немски, защото в нашата езикова се предлага АЕ и немски. АЕ го учи в у-ща Европа, само тази школа имахме. Амбиция да учи в чужбина не е имала , аз имах , ама не ме огря. Наборът горе -долу по същите причини, плюс това ,че кака е учила немски го избра. Честно казано, предвид нивото на учителите в гимназията, му говорех за АЕ. И той е в паралелка за немска езикова ,  не харесва езика, учителката, която ги готви е ........./по-добре да замълча/. Харесва учителката, при която ходи на частни уроци , заради контакта с нея се готви прилежно.
   Безумно е това, да давам камара пари за уроци за нещо, за което в училище трябва да ги готвят. Учителката по немски в 8ми клас ги влюби в езика , следващата направи и невъзможното да го намразят. Успя.
   Сега, знаете че работи, ползва АЕ , понякога и немския, защото помага на шефа за някакъв проект на фирмата в Австрия . Не се чувства сигурен, защото е говорят. Ако ли пък говорят, на учителката нищо не й разбират. Тя не говори на немски в часовете. Пълна пародия е обучението в нашата гимназия. Наборът няма амбиции да учи в чужбина, поне за сега. Той и за тук няма особени амбиции, харесал си е специалност в УНСС и ще се готви за там. Има същата във военноморското във  Варна,  но за там се иска повече бал , а и аз не искам да ходи там.
    Някой питаше за конкурса за директори по-назад. От сигурен източник знам, че единствената допусната за нашето училище ще е следващият директор на гимназията. Нямам против жената, не я познавам като човек, познавам я като преподавател - нищо добро не чака училището.
     Защо избра езиковата? - математиката не  е неговото нещо, макар че и нашето ПМГ да беше отишъл, все тая. Друго добро училище  е Търговско банковата гимназия, за която нещо не се реши. При избора му надделя примера на кака.

# 115
  • София
  • Мнения: 1 190
Марулета, аз съм я завършила гимназията на сина ти (АЕ), мъжът ми е завършил там също (НЕ). Знам колко провинциално може да е усещането, но повярвай- няма кой знае колко голяма разлика със София 😁. Шефът на сина ти също я е завършил тая гимназия 😄, ако правилно се ориентирах къде работи. Светът е малък! Wink
УНСС си е чудесен вариант в съчетание с Work and Travel примерно. И exchange програми има, ако му хрумне друго след време...
Ще се наредят добре нещата. Доста оправно момче си имаш Simple Smile

# 116
  • София
  • Мнения: 3 028
Марулета, наши две съседчета на вилата/село живеят и учат в Монтана. Големият завърши ПМГ и сега е втора година в ТУ в София.  Сестра му завърши 8-ми клас. Разправяше на дъщеря ми, че брат й категорично й забранил да кандидатства в езиковата гимназия, защото “щяла да си загуби времето и само в ПМГ имало все още читави учители, които държат ниво”. И тя, ще- неще, записала паралелка с биология. Студентът, който ще излъжа каква специалност учи, но нещо с програмиране, вече е поканен на работа в Bosch в отдела за иновации (бил на интервю и не държали толкова на НЕ). Обучението в гимназията в Монтана се оказва, че никак не е било лошо.
И ти си права. Не случи ли детето на учител (няма значение в кой град), е до там със знанията и мотивацията. Колкото и да е - НЕ няма да му е излишен, нищо че няма да учи на немски.
И аз сега се притеснявам при каква учителка ще попаднем в НЕГ, защото “късите клечки” са две. Толкова напъни, за да участваш на “лотария” с учителите.🙁

# 117
  • София
  • Мнения: 16 302
Оу, да, ще имате емоции вие септември. Стискаме палци да не е при късите клечки.

# 118
  • София
  • Мнения: 10 239
Аз не знам какво да кажа за езиците и учителите.  Не съм мислила,  че е възможно толкова да се промени човек,  но дъщеря ми в 8клас в 22ро имаше две учителки по испански. И двете перфектни. Ама наистина яко учене. В 9 клас остана едната.  И нещо стана с тая жена. Преподава колкото да не заспи,  на един урок  стоят по мнооого часове.  Ако за годината трябва да вземат учебника,  те взимат 1/3 от него и то на ужасно ниво на преподаване.
За радост в 9 кл философията им я водеше чилиец, който не знаеше бг,  а от 10 им включиха испанец,  също почти не говорещ бг. Но и онази жена си им води част от часовете и това яко дърпа надолу. И ако детето самО не е нахъсано да учи езика,  няма да стане.

Скиорче,  дано попаднете на добър учител.

# 119
  • Мнения: 13 651
Рeruanka , шефът на сина ми не е завършил езиковата. Завърши спортното. Лошото в прованса е, че дори да се обявят места за учители, по-трудно ще дойдат читави. Аз смятам, че учителстването  е като при лекарите -  от сърце и душа, с любов да го правиш.  Имаше наборът много читава учителка в 8ми клас по немски, запали ги по езика, обаче напусна жената. Не беше съгласна с много неща в ръководството и отиде в Берковица в гимназията. Казва ,че се работи леко , има деца, които наистина искат да учат и на нея й е спокойно. Учителката, която беше подготвена и водеше класовете за немската диплома се пенсионира. Другата такава е тази, която преподава на сина ми. От тази година остава една немска паралелка, едва ли ще има повече групи за ДСД. Директорката се пенсионира , на нейно място идва /преподава на сина ми по Гражданско образование. Дава им задание по групи ,проектът да пратят в тиймс. Групите получават 2ки . Защото тя не знае как да отвори тиймс и да работи с него и да прегледа проектите. И счита, че не са предадени. Срещат я младежите в коридора и се нахвърлят срещу нея. Едно от момчетата през телефона си отваря проекта в тиймс, за да види тя че  пратен. Писа им 6ци,но 2ките останаха . Не е болка за умиране, хич даже, но тази жена ще ръководи гимназия с претенции/
 Скиорче, къде ви е вилата, някъде около нас? Ние пък от езиковата смятаме, че по-читавите учители са при нас. Освен по математика де. ПМГ имат една добри паралелки и това са ИТ класовете. НА тях и учителят по математика е на място.
  По мое мнение , откъм дисциплина, участие в различни проекти и учене , най-читава е икономиката, или търговско-банковата гимназия.

Общи условия

Активация на акаунт