Счетоводител в нужда се познава 19

  • 32 164
  • 742
  •   1
Отговори
# 105
  • В полите на Пирин планина
  • Мнения: 21 612
Здравейте,
Какво е необходимо за осчетоводяване на режийни разходи като ток, вода и отопление на фирма, в случай, че офисът е нает от физическо лице? Партидите се водят на името на наемодателя. Може ли заплащането на таксите да бъде извършено по банков път от чужбина ако собственикът и управител е чужденец? Как точно се отчита после фирмата за заплатените битови сметки, данъци и такса наем при съответна проверка за да бъде всичко както трябва?

Договор за наем трябва да имате. Платените разходи оформете с няктаква разписка, издадена ви от наемодателя. Плащанията по наемния договор може да са по банков път, естествено, но би следвало да са от банкова сметка на наемателя, в случая мисля, че говорим за ЮЛ, а не от сметката на управителя на дружеството.

# 106
  • Мнения: 5
Цитат на: Lady Brinne
[/quote

Договор за наем трябва да имате. Платените разходи оформете с няктаква разписка, издадена ви от наемодателя. Плащанията по наемния договор може да са по банков път, естествено, но би следвало да са от банкова сметка на наемателя, в случая мисля, че говорим за ЮЛ, а не от сметката на управителя на дружеството.
Благодаря ви много. В договора за наем трябва ли да бъдат въведени като условие абонатните номера на електромера и водомера на помещението, за което се плаща наема? Тази разписка предполагам е Първичен счетоводен документ и към нея се прилагат и касовите бележки за платени такси. Плащанията ще бъдат извършвани от банкова сметка на фирмата, но от чужбина.

# 107
  • Мнения: 15 198
Не е задължително.

# 108
  • София
  • Мнения: 1 599
Здравейте, имам следния въпрос- лице, което не работи, не получава помощи и т.н. от държавата, плаща си здравните осигуровки. Има стабилни легални доходи от наеми, върху които плаща всички данъци  и това са средствата с които живее.
Трябва ли да плаща осигуровки върху доходите от наеми? Различни счетоводители отговарят различни неща, но няма яснота. Бихте ли могли да хвърлите светлина върху ситуацията?
Благодаря!

# 109
  • Мнения: 50 648
Не се ли обосновават с наредби? Някакви детайли има ли около тия имоти? Като физическо лице ли ги отдава. На какво основание осигуряване?

# 110
  • София
  • Мнения: 1 599
Не, или поне аз не съм запозната. Като физическо лице ги отдава. Според тези, които твърдят, че трябва да се плащат осигуровки, основанието е, че са доходи, без значение, че не са от трудово правоотношение, а от наем. Не надвишават годишно лимита за да се регистрира по ДДС, т.е. и там не е разковничето.

# 111
  • Мнения: 15 198
Върху доходи от наем не се дължат осигуровки.

# 112
  • София
  • Мнения: 1 374
Върху доходите от наем, се дължи само годишно изравняване за здравни осигуровки, при условие, че лицето няма други доходи, и не е осигурено на друго основание.

# 113
  • София
  • Мнения: 1 599
Благодаря за отговорите, а какво означава " годишно изравняване за здравни осигуровки"?

# 114
  • В полите на Пирин планина
  • Мнения: 21 612
Благодаря за отговорите, а какво означава " годишно изравняване за здравни осигуровки"?

Довнася се ЗОВ до максималния осигурителен доход на годишна база. Попълва се специално приложение в ГДД по чл.50

# 115
  • София
  • Мнения: 1 599
Благодаря!

# 116
  • Мнения: 7 739
Не ходете повече при счетоводители, които ви казват, че осигуровки се дължат защото получавате доходи. Няма по-вредно животно от уплашеното!
Основополагащ принцип на осигуряването е УПРАЖНЯВАНЕТО НА ТРУДОВА ДЕЙНОСТ! Щом работите, дори и 1 ст. доход да не сте получили дължите осигуровки.
Във вашия случай наемодателят получава доход от собствеността си, а не от работа. По тази причина не трябва да се осигурява.

Последна редакция: пн, 24 окт 2022, 22:33 от dariVale

# 117
  • Пазарджик
  • Мнения: 1 463
Здравейте!Имам едно казус-моят работодател иска да преназначи работник от една позиция  на друга.Въпросът е ,ако го преназначи това преназначаване трябва ли да има изпитателен срок 6 м понеже сега лицето е на постоянен трудов договор?

# 118
  • София
  • Мнения: 8 232
...трябва ли да има изпитателен срок...
Не трябва, но законът дава тази възможност.

# 119
  • Мнения: 1 541
Здравейте!Имам едно казус-моят работодател иска да преназначи работник от една позиция  на друга.Въпросът е ,ако го преназначи това преназначаване трябва ли да има изпитателен срок 6 м понеже сега лицето е на постоянен трудов договор?
Може да има изпитателен срок, може и да няма. Работодателят решава. Ако обаче го преназначи и има срок на изпитване работодателят може да освободи работника без предизвестие и без никакви последствия за него по чл 71, прекратяване в срок на изпитване. Работника да внимава дали не е това причината за преназначаването.

Общи условия

Активация на акаунт