СМГ "Паисий Хилендарски" - Тема 13

  • 58 513
  • 752
  •   1
Отговори
# 345
  • София
  • Мнения: 3 701
Какъв е бил приемът на този последен випуск?
Спомням си, че на предишния випуск в 7 клас бяха орязали точките на децата, които бяха доказали, че условието на задача от втория модул е грешно. Така че не може да се каже, че са влизали с математика в осми клас.

# 346
  • Мнения: 7 329
Според статистиката, която съм оглеждала през 2018 е имало по-сложно НВО. Около 120 деца са били с над 96 т.
Не съм сигурна точно кога се е преминало към сегашния му вид, но във времето назад е имало разлика във втория модул.

# 347
  • София
  • Мнения: 3 701
Добре е да се погледнат и общия брой деца. Защото випуските в София постоянно растат и заради миграцията. Сегашният седми клас е по-голям от предишните. При това децата с 95 точки не са по-малко успешни по математика от тези със 100т. Особено ако грешката е в първи модул.
При такива елементарни задачи нищо не може да се прецени. Ама съвсем нищо. Ето и тази година пищят, че били сложни задачите, а са свръхлесни, че да се подбират децата за МГ по тях.

# 348
  • Мнения: 934
Щом са били свръхлесни задачите, значи справедливо ще бъде да се приемат в СМГ само с 100 т. по Мат, без нито една грешчица в 1-ви модул, " поради невнимание". Да видим как ще е тази година.

# 349
  • Мнения: 7 329
Именно това казвам. Не само 100 т. са успешен резултат. Миналата година има 500 деца с точки над 96 . Отново отличен резултат, но при утрояването му ... Мерим си школите и частните учители по БЕЛ.  Математиците не трябва да се отсяват на принципа на това дали работят като калкулатори. Междувременно не е възможно с наличната  база да се откриват нови паралелки заради нарастването на броя на децата. Аз не искам да мъчат дечицата на 90% от населението, а да направят нещо разумно и в интерес на училището и желаещите да учат именно математика. 

# 350
  • София
  • Мнения: 5 449
В СМГ в 8 клас постъпват деца, които не са учили в училището преди това и те не се справят по-слабо от останалите. Трябва да се намери начин борбата за разлика от 2-3 точки по БЕЛ или математика да отпадне, защото тя не носи повече знания, а стига до абсурдни проявления , като това да се  плаща за школи и уроци в опит за застраховане, инвестират се време и усилия в непродуктивни тренировки. Това не е учене за запълване на пропуски или надграждане. Има ли друга гимназия с толкова компактни резултати по БЕЛ и МАТ?

Последна редакция: сб, 24 юни 2023, 11:27 от Prizma

# 351
  • Мнения: 35 371
Добрите математици не са калкулатори и особено често правят грешки в "лесните" задачи. Разбира се, че след 7 клас трябва да се стравят перфектно и с лесни, и с трудни задачи, като си изпипват нещата и решенията, т.е. грешка от невнимание не е оправдание. Лошото е, че истински талантливи математици отпадат от СМГ, а идват деца, за които училището е просто амбиция (тяхна или на родителите). В крайна сметка всеки си намира местенцето....

Според мен трябва да има допълнителен изпит с по-трудни задачи за прием в МГ.

# 352
  • София
  • Мнения: 1 421
Може би трябва да има някакъв допълнителен модул за МГ, който да се решава на НВО или някакво профилирано НВО с по висока трудност и съответно по голяма тежест, както е да кажем профилираните матури и приема във ФМИ , ако желаеш прием непременно в МГ се явяваш и на него, и после тази оценка ти носи повече тежест спрямо формулата само с МАТ и БЕЛ, и така пак всички деца могат да кандидатстват, но който е наистина с интерес в математиката, може да извади силен коз, ако нещо се обърка на традиционното НВО.
Примерът на НПМГ и НГДК е добър. Четвъртокласният прием  също. Но пък към МГ се насочват и много деца, които не са непременно топ математици/такива са 10%/ или категорични, че искат да продължат само с математика /това решават в гимназията/. Така че, може би БЕЛ не би следвало съвсем да отпадне или да се взима дипломата, все пак да има някакъв, макар и малък, общообразователен критерий, който обаче да не е решаващ при отлична математика. Навремето приемът е бил само изпит по математика, нали?   
Който питаше за паралелките немски и английски в 8 клас давам нагледно пример - немските са като подготве в езикова - 18 ч. немски, 7 ч. математика и малко бел, музика, рисуване, физ. и философия, инф. и ИТ, без природни, история и география. При английските езикът е 12 ч. в 8 клас и си учат нормално природни, история и география. После в 9 клас немските имат 4ч. немски и 2 ч. английски и наваксват науките с повече часове, докато при английските - 6ч.  английски и 2 ч. немски.

Последна редакция: сб, 24 юни 2023, 11:59 от bora

# 353
  • Мнения: 35 371
Моя позната ми разви теория, че това не трябва да става, защото ще се ограничи възможността за прием на деца, които не са били в МГ до 7 кл., което било дискриминация. Rolling Eyes

# 354
  • Мнения: 964
Моя позната ми разви теория, че това не трябва да става, защото ще се ограничи възможността за прием на деца, които не са били в МГ до 7 кл., което било дискриминация. Rolling Eyes
Предложенията на директора са ги отхвърлили със същия мотив и ми е много интересно в какво се състои тази дискриминация.

# 355
  • Мнения: 315
Да, и ще захрани още повече школите на СМГ и подобни за периода 5-7 клас, за 'специалния' изпит, то това вероятно е и целта.

Дискриминацията се състои в това, че НВО покрива материала от училищната програма, а допълнителни изпити, олимпиади - не.

# 356
  • София
  • Мнения: 3 701
Да, и ще захрани още повече школите на СМГ и подобни за периода 5-7 клас, за 'специалния' изпит, то това вероятно е и целта.
Какво имате предвид? Това си е направо обвинение! По-нагоре имаше друго изказване в стил "гроздето ми е кисело". Като толкова много не Ви харесва организацията в СМГ, има много други училища. Не виждам някого насила да са накарали да учи в СМГ. Останете в кварталното.

# 357
  • Мнения: 35 371
Моя позната ми разви теория, че това не трябва да става, защото ще се ограничи възможността за прием на деца, които не са били в МГ до 7 кл., което било дискриминация. Rolling Eyes
Предложенията на директора са ги отхвърлили със същия мотив и ми е много интересно в какво се състои тази дискриминация.

Ами, честно казано, така се издразних, че спрях да я слушам по едно време.....
Като цяло - който си можел, си можел и на сегашното НВО и, ако има по-труден раздел или отделен изпит, много деца нямало да могат да влязат, освен ако не са били в МГ, което ще им отреже достъпа до МГ.
Опитах се да дам пример с изпита по биология, химия и т.н., не било същото, тъй като в НВОто нямало тези предмети и нямало как да ги препитат по тях освен с отделен изпит.
Ако дете било учило в МГ, но не изкара 100 т. на НВОто, значи не е за там и мястото по-добре да се заеме от друго дете от обикновено уч-ще, което се е преборило, нищо че може да не е и наполовина със способностите на първото откъм трудни и/или състезателни задачи, което пък да допусне тъпи изчислителни грешки, да речем.

# 358
  • Мнения: 7 665
По училищния материал могат да се съставят и задачи с по-висока трудност, не е нужно да бъде нещо неизучавано. По "наше" време ПИ на смг бяха по училищния материал, но с по-висока трудност и много добре се разслояваха децата. Приятелско дете изкарваше по 60т на тези пробни, после на нво изкара 100, колкото и децата, изкарали 100 на същите пробни.

# 359
  • Мнения: 964
И отново не разбирам къде е дискриминацията. На олимпиади и състезания могат и се явяват деца от всички училища, а някои от тях  се справят повече от чудесно.
Ако се предвиди трети модул с по-трудни задачи, но от училищния материал, също ще могат да се явяват деца и от останалите училища. С какво точно ще ги дискриминира по-трудният изпит??

Последна редакция: пн, 26 юни 2023, 16:14 от silan

Общи условия

Активация на акаунт