СМГ "Паисий Хилендарски" - Тема 13

  • 58 490
  • 752
  •   1
Отговори
# 390
  • София
  • Мнения: 4 031
Извинявам се, нямам общо с училището, но чета дискусията ви. Как точно си мислите, че 120 деца от СМГ и техния частен случай са съизмерими към хилядите училища в цялата страна, без значение към какво са ориентирани или не са? При 35 средни точки миналата година за страната, вие предлагате “по-сложно НВО”, за да се “разслоят децата”? Какво например имат общо с тази ваша борба децата във Видин, които кандидатстват в ЕГ?
Частните случаи имат нужда от частни решения. Моля ви се, сещайте се от време на време, че София не е държавата и СМГ не е всички училища. Не е с лошо, не ме разбирайте грешно.
(моето дете понеже си спука гъза от френски 1-4 клас, дали ще има предимство за ФЕГ?)

# 391
  • Мнения: 113
Но ние сме един малък народ и не можем да си позволим да не търсим възможно най-адекватно образование за децата и да гледаме цялата картина. Ще има ли утре добри учители, лекари, архитекти и т.н. защото сме взаимосвързани , никой не съществува като самотен остров. Закриват се родилни отделения поради липса на лекари ,  директори се борят да вземат някое току що завършило гимназия дете да закърпят недостига учители. Това е днес , а утре?  Мисля си , че нямаме право , а напротив при малко хора трябва максимално да се търси младите да бъдат обгрижени правилно, спрямо потенциала им. И точно заради тази ситуация е абсолютно престъпление едно дете да бъде съкрушено, да му рухне психиката ако изпадне заради наложена несправедлива система. Обществото трябва да се грижи

# 392
  • София
  • Мнения: 1 133
Обидно необидно...това е състезание и всеки се готви за състезание. Каквото за всички, такова и за СМГ-ейци.

Fancy, казах, че е обидно да твърдиш, че някой с 85т. на НВО БЕЛ няма "елементарно ниво" по предмета. Не е гот да извърташ така. А и никой не иска "вътрешен изпит", за да внушаваш, че се иска нещо "специално" за СМГейци. Ако искаш диалог или дебат, добре е четеш коректно написаното от другите.

Нищо не извъртам. Състезанието нали е за всички? Или за СМГ-ейци трябва да е с привилегии?
Обидно е да се внушава, че само щото в СМГ са си скъсали гъза от учене трябва да имат някакви привилегии. А според внушението явно в други училища не се учи яко. Само СМГ е и никой друг.
Ако искате някой да припознае каузата ви, няма да имате надменно отношение и все едно сте единствени, незаменими и неповторими. Качествени математици има и извън СМГ.

Ти наистина имаш проблем с четенето с разбиране... А може би с четенето като цяло. Или просто искаш да си изразиш раздразнението към СМГейци с повод и без повод. Никъде никой не е искал СМГейци да са с привилегии. Подчертавам ти кючови твърдения в моя текст, които да ти помогнат да развиеш умението си за четене с разбиране. И ставаше дума за изпита по БЕЛ и дефиницията ти за "елементарно ниво".  Аз приключвам участието в този разговор. Наистина няма смисъл.

# 393
  • Мнения: 35 371
Дали ще е като отделно състезание, усложнено НВО или друго, важното е да са по-сложни задачи. Ако детето е математик от друго училище, защо да не може да се яви, дори и да е отделно състезание? Нали трябва да е на ниво, за да учи в МГ? Ако не може да се справи със задачите, с които се справят 5-7 клас от МГ, къде точно отива и как ще ги настигне?
Неслучайно след 4 клас има толкова много състезания, формиращи подбора - за по-ясно отделяне на децата с математически заложби. Защо и там да не се остави само на НВО след 4 клас по тази логика?

10 часа на седмица математика в продължение на 3 учебни години малко предимство ли е?
Явно е, че влезли веднъж в 5клас на СМГ родителите желаят оставане по право на отрочетата ди там.

Много ясно, че искат, защо да не искат? Но все още нямат това право, нали?!?  И, да предимство е, никой не твърди обратното.... но децата са си го заслужили. Няма едно влязло по втория начин и всички се борят малко или много.

# 394
  • Някъде на край света
  • Мнения: 311
Единственото предимство в случая след 7ми клас е един курс по- малко. Grinning

# 395
  • Мнения: 6 326
85 точки е среден резултат на лесното НВО по Бел. Не е някакво геройство да се постигне. Който иска да учи в топ училища, трябва да е добър и по двата предмета. В СМГ, за разлика от други училища, имате привилегията балообразуването да е 3МАТ+1БЕЛ.

Освен това поправете ме, но това за допълнителния изпит са ваши думи, а не на някой друг(никъде не съм употребила "вътрешен" изпит):

Според мен трябва да има допълнителен изпит с по-трудни задачи за прием в МГ.

Последна редакция: пн, 26 юни 2023, 22:32 от Fancy

# 396
  • Мнения: 35 371
Добре - изпит, модул, състезание, както и да се нарича, какво е значението?

Не мога да разбера за какво точно е това ожесточено отричане на възможност за по-труден прием откъм сложност на задачите?!?

Пак питам:

Дали ще е като отделно състезание, усложнено НВО или друго, важното е да са по-сложни задачи. Ако детето е математик от друго училище, защо да не може да се яви, дори и да е отделно състезание? Нали трябва да е на ниво, за да учи в МГ? Ако не може да се справи със задачите, с които се справят 5-7 клас от МГ, къде точно отива и как ще ги настигне?

Така, както не се явявяш на изпит по биология, ако не искаш паралелка с биология, така няма да се явявяш на допълнителното състезание/модул/изпит (изберете си дума, която Ви допада).

# 397
  • Мнения: 501

10 часа на седмица математика в продължение на 3 учебни години малко предимство ли е?
Явно е, че влезли веднъж в 5клас на СМГ родителите желаят оставане по право на отрочетата ди там.

Много ясно, че искат, защо да не искат? Но все още нямат това право, нали?!?  И, да предимство е, никой не твърди обратното.... но децата са си го заслужили. Няма едно влязло по втория начин и всички се борят малко или много.

Значи все пак признавате, че самото обучение на децата в периода 5-7 клас в СМГ само по себе си е предимство. И защо по презумция се смята, че само децата в СМГ са умни, гениални и работливи. Със сигурност има и други такива деца извън училището, които нямат предимството на вашите деца.
А и е спорно, че в СМГ няма деца влезли по втория начин. Само ще спомена детето на един бивш министър на финансите, засегнат от списъка Магнитски.

# 398
  • Някъде на край света
  • Мнения: 311
Фенси, реално със 100 т. по "лесния изпит" по БЕЛ (по твои думи) и 85 по не толкова трудната математика и може би само в Испанската с АЕ няма да успее да влезе дори и момиче. Simple Smile
Stefi2005, имам познати със същите сериозни учители и същото добро образование и в провинцията, и в квартално училище.
Не парадирам за предимства, право за продължаване на образование или нещо от сорта, просто сложността на НВО по Математика от 2019 и сега пада все повече. И това не е в полза на никого, нито за децата в София, нито за тези в провинцията. Просто ще се влиза с по- малки балове и току виж онези горе се сетили, че нещо не му в "тамън" в образованието днес.

# 399
  • Мнения: 35 371
Стефи2005, тези деца не са там даром, борили са се за предимството да учат в СМГ и са били в първите 20% от всички желаещи, така че няма какво да си говорим. Трудът и усилията, които са вложили, не са никак малко. Не знам за кой министър става въпрос, но със сигурност не е в последните години това.
Ако децата от друго училище са също толкова "умни, гениални и работливи" (каквито със сигурност има, в никакъв случай не отричам, дори напротив), то ще успеят да се справят с по-сложните задачи за прием в МГ, нали?

# 400
  • Мнения: 6 326
Фенси, реално със 100 т. по "лесния изпит" по БЕЛ (по твои думи) и 85 по не толкова трудната математика и може би само в Испанската с АЕ няма да успее да влезе дори и момиче. Simple Smile


И с това какво трябва да ми кажете? Испанската е топ по бал и не стига, както и в обратната ситуация не стига за СМГ. И? Една и съща ситуация, но езиковите не роптаят за отделен изпит, а и дори не са 3*БЕЛ+1МАТ.

Това, че тези деца са били топ 20 след 4 клас какво общо има с класирането след 7 клас? Ново състезание, знания от още 3 години, пубертет... нови състезатели в тяхната категория, но неучещи в СМГ. Конкуренция!

Малко по-сложни задачи във втори модул ще покажат разликите в нивото.

# 401
  • Мнения: 501
Стефи2005, тези деца не са там даром, борили са се за предимството да учат в СМГ и са били в първите 20% от всички желаещи, така че няма какво да си говорим. Трудът и усилията, които са вложили, не са никак малко. Не знам за кой министър става въпрос, но със сигурност не е в последните години това.
Ако децата от друго училище са също толкова "умни, гениални и работливи" (каквито със сигурност има, в никакъв случай не отричам, дори напротив), то ще успеят да се справят с по-сложните задачи за прием в МГ, нали?
Да, не отричам труда на децата, усилията им, за да попаднат в това училище.
Но трябва да знаете, че вашите деца при всеки един изпит по математика, какъвто и да е той, имат изначално предимство пред останалите конкуренти. И оставането в училещето след 7ми клас е изцяло в ръцете на децата, а и до голяма степен и до късмет, шанс. Но така е с всяко нещо в живота и всяко дете трябва да разбере, че трябва да се бори за мястото си в честна борба с другите. А ако загуби да се примири.

# 402
  • Мнения: 1 611
Очевидно, че няма да има по-трудно ниво на НВО по мат., защото МОН иска да отчете по-висока успеваемост, а не по-ниска.
А високобаловите училища да се оправят както искат. Пука им на МОН за децата, които са прекрасни математици, но не са със 99 точки по БЕЛ...

# 403
  • Мнения: 35 371
Но така е с всяко нещо в живота и всяко дете трябва да разбере, че трябва да се бори за мястото си в честна борба с другите. А ако загуби да се примири.

Само дето точно за МГ лесният прием не е в полза на никого. Нямам нищо против децата от други училища (има много силни състезатели и в 107, 125, 145 и др.), стига да успеят.....
Много ясно, че и децата от МГ, и от всички останали училища ще се състезават. Защо по математика да не се състезават, както тези, желаещи химия или биология примерно? Защо се прави отделен труден изпит по другите предмети, а по математика се приема НВО? Ами нека и в биология/химия и т.н. тогава да влизат само с НВО....

Очевидно, че няма да има по-трудно ниво на НВО по мат., защото МОН иска да отчете по-висока успеваемост, а не по-ниска.
А високобаловите училища да се оправят както искат. Пука им на МОН за децата, които са прекрасни математици, но не са със 99 точки по БЕЛ...

М, да. Май това е разковничето.

# 404
  • Мнения: 50 643
Извинявам се, нямам общо с училището, но чета дискусията ви. Как точно си мислите, че 120 деца от СМГ и техния частен случай са съизмерими към хилядите училища в цялата страна, без значение към какво са ориентирани или не са? При 35 средни точки миналата година за страната, вие предлагате “по-сложно НВО”, за да се “разслоят децата”? Какво например имат общо с тази ваша борба децата във Видин, които кандидатстват в ЕГ?
Частните случаи имат нужда от частни решения. Моля ви се, сещайте се от време на време, че София не е държавата и СМГ не е всички училища. Не е с лошо, не ме разбирайте грешно.
(моето дете понеже си спука гъза от френски 1-4 клас, дали ще има предимство за ФЕГ?)

А с какво ще им навреди на тези деца едно сложно НВО?  Първо, сложно НВО не значи всички задачи да са по-сложни, а пак да има от много лесни, през лесни, средни, трудни и много трудни. Децата с по 35 точки все едно и сега решават само най-простите задачи и за тях промяна реално няма да има. И второ, дали детето ще има 35 или 25 точки няма никакво значение, защото при трудни задачи баловете падат и пак ще си влезе за където са му знанията.

Общи условия

Активация на акаунт