СМГ "Паисий Хилендарски" - Тема 13

  • 58 439
  • 752
  •   1
Отговори
# 525
  • Мнения: 4 550
Аз също съм майка на деца от клас, в който преподава г-жа Тодорова и съм много доволна от качествата и като преподавател в сравнение с предишната година, когато бях принудена да запиша децата на курсове. Нямало е психически тормоз и такива неща, за които споменава потребителя към моите деца и съм сигурна, че децата на които, се падне Олга Тодорова тази година, ще научат много, за да бъдат уверени и подготвени за НВО през 7 клас.

Последна редакция: чт, 29 юни 2023, 10:12 от malinkap

# 526
  • София
  • Мнения: 1 111
Абсолютно подкрепям, мнението на mapinkap за г-жа Тодорова. До голяма степен с много хъс и желание тя успя да поправи щетите от 2-те години много некачествено обучение по БЕЛ. В класа на децата ми също не е имало психически или какъвто и да е било тормоз от нейна страна, а само изключителна отдаденост и ангажираност към подготовката на децата.

# 527
  • Мнения: 23
Вижте сега,  Д клас е класът на моето дете. Не знам вашите от кой клас са. То не е било от „изтезаваните„ деца. Имаше 6ца още в понеделник, но аз не мога да си затворя очите , щото то това не се отнася за моето дете. Но може би , има към нашия клас по -различно отношение. И всичко, което казвам е истина. А високите резултати се дължат на една школа, която мнозинството от нашия клас посещаваха. Може да е добър учител по Бел, но определено педагогиката и куца.

# 528
  • Мнения: 582
... но аз не мога да си затворя очите , щото то това не се отнася за моето дете ...

Дано повече хора го можем това.
Нямам дете в този випуск, но и аз го чух това, което Rrr123 е споделила тук.

# 529
  • Мнения: 23
За матурата по Мат, тя не е лесна, тя е елемнтарна! Повечето деца са са допуснали тех.грешки от стрес, защото очакванията от тях са много големи. И затова се получава така, дете класирано на национален кръг на НОМ има голяма вероятност да отпадне, а доста по- посредствени деца (само за мат говоря) ще продължат. Разберете , напрежението при такива изявени деца е много по - голямо.... За тях СМГ е всичко или нищо... То затова училища като ПЧМГ излизат напред във всички състезания....

# 530
  • Мнения: 51
За матурата по Мат, тя не е лесна, тя е елемнтарна! Повечето деца са са допуснали тех.грешки от стрес, защото очакванията от тях са много големи. И затова се получава така, дете класирано на национален кръг на НОМ има голяма вероятност да отпадне, а доста по- посредствени деца (само за мат говоря) ще продължат. Разберете , напрежението при такива изявени деца е много по - голямо.... За тях СМГ е всичко или нищо... То затова училища като ПЧМГ излизат напред във всички състезания....
така ще е докато разсъждаваме, че СМГ е всичко или нищо. Живот е имало и преди, ще има и след СМГ. А явно моите деца са от посредствените, защото СМГ никога не им е била фиксидея.

# 531
  • Мнения: 23
Владимир Христов, аз съм на вашето мнение , но за съжаление децата са все още малки...като порастнат , ще разберат Simple Smile

# 532
  • Мнения: 51
Владимир Христов, аз съм на вашето мнение , но за съжаление децата са все още малки...като порастнат , ще разберат Simple Smile
как пък не разбрахме, че по-важно от това децата да са здрави няма. Здравето, ето това е нещо наистина безценно. А добро образование може да се получи не само е СМГ

# 533
  • Мнения: 50 619
Ако е толкова лесна матурата по математика, както се твърди, защо тогава СМГ не постига 156 стотици? Това което трябва да си кажем открито е, че не може няколко родители, чиито деца със 💯 точки по математика не са приети в училището да се опитват да диктуват как да се балообразува. Бих ги попитал какви точно компетенции и опит имат в сферата на образованието. Същата работа като приема в четвърти клас. Ама ние имаме прекрасни резултати на ПМС и  на областния кръг, ама децата ни не са приети. Откъде накъде Математика за всеки има такава тежест. Извинявам се, но е нелепо....

Нека вземем нещо безкрайно лесно, като ходенето по тротоара например. безумно лесно, толкова лесно и толкова обичайно, че човек даже не мисли. Обаче как така се случва, че от време на време някой вземе, та се спъне на този равен тротоар? Ами ей така, случва се, защото светът не е идеален. Има деца от националния отбор по математика, които не са имали 100 точки, защото проверяващият гледал шаблонно на нещата и не догледал. Но при една трудна матура някое такова дребно недоглеждане няма да е фатално. А и като е трудно и напрегнато няма да има грешки. Когато се явявах на листовки за книжка бяха научила толкова добре всичко, че още от първото изречение знаех верния отговор и не четях докрай. Е, един от въпросите беше с лека промяна и затова не взех изпита със 100%, а с малко по-малко. Ето ти един добър пример какво става, като те изпитват с рутинни скучни неща.

# 534
  • София
  • Мнения: 2 296
Моето дете също е от седмите класове, на които Олга Тодорова преподава тази година. В сравнение с двамата преподаватели, които се смениха в 5ти и 6ти клас, Тодорова се оказа доста по-сериозен учител. Направи всичко възможно да попълни пропуските от предходните години и да преподаде текущия материал. Наистина пишеше по-ниски оценки на моменти, но не са били незаслужени /поне що се отнася до сина ми/.

В нашия клас чух оплакване от нея само от родителите на едно от децата, които до последно се притесняваха дали няма да му остави 5 за годината. Съдейки от резултата на детето от НВО, колебанията на учителката явно са били резонни.

# 535
  • Мнения: 51
Ако е толкова лесна матурата по математика, както се твърди, защо тогава СМГ не постига 156 стотици? Това което трябва да си кажем открито е, че не може няколко родители, чиито деца със 💯 точки по математика не са приети в училището да се опитват да диктуват как да се балообразува. Бих ги попитал какви точно компетенции и опит имат в сферата на образованието. Същата работа като приема в четвърти клас. Ама ние имаме прекрасни резултати на ПМС и  на областния кръг, ама децата ни не са приети. Откъде накъде Математика за всеки има такава тежест. Извинявам се, но е нелепо....

Нека вземем нещо безкрайно лесно, като ходенето по тротоара например. безумно лесно, толкова лесно и толкова обичайно, че човек даже не мисли. Обаче как така се случва, че от време на време някой вземе, та се спъне на този равен тротоар? Ами ей така, случва се, защото светът не е идеален. Има деца от националния отбор по математика, които не са имали 100 точки, защото проверяващият гледал шаблонно на нещата и не догледал. Но при една трудна матура някое такова дребно недоглеждане няма да е фатално. А и като е трудно и напрегнато няма да има грешки. Когато се явявах на листовки за книжка бяха научила толкова добре всичко, че още от първото изречение знаех верния отговор и не четях докрай. Е, един от въпросите беше с лека промяна и затова не взех изпита със 100%, а с малко по-малко. Ето ти един добър пример какво става, като те изпитват с рутинни скучни неща.
и заради този един спънал се на равното да се променят правилата? Извинявам се, но е несериозно

# 536
  • София
  • Мнения: 1 133


Ето разпределението на оценките на НВО математика 2023г. за гр. София. Графиката е Pavel Vbs, но аз направих подобна снощи, просто този вид е по-ясен. Тя иде да покаже поне три неща: едното е, че това, което се преподава и усвоява в училище НЕ отговаря за това, което се търси от НВО (струпването на оценки с резултат под половината от възможните точки); второто е, че това НВО НЕ работи за разслояване на децата в математическите гимназии поради струпването на много резултати в горните 5 % от скалата.; трето - тестът НЕ отговаря на "науката за тестове", с която МОН толкова много се гордеят, тъй като науката за тестове изисква резултатите на добре направеният тест да имат Гаусово разпределение (да са във формата на камбана).

PS: Добавям аналогична графика за БЕЛ. Там ситуацията е по-различна, но отново има проблем - натрупването е изместено в посока на по-високите балове и отново не е баш както трябва според науката за тестовете. НО съвсем ясно се вижда, че по БЕЛ има разслоение в сегмента над 90%. Т.е. разслояването идва от БЕЛ, но не и от МАТ в този диапазон.

Последна редакция: чт, 29 юни 2023, 19:15 от esma

# 537
  • София
  • Мнения: 1 360
леле, Esma, по-точен и аргументиран анализ на това НВО не бях виждала! Hands ClapHands ClapHands Clap

# 538
  • Мнения: 50 619
и заради този един спънал се на равното да се променят правилата? Извинявам се, но е несериозно

Не само заради него, макар че и даже за неколцина деца да се отнася, какво лошо има, като не пречи на другите? Казвам последното, защото за всички ще е по-добре да има трудно НВО, понеже разслояването е търсен ефект при състезателните изпити (за разлика от матурите, където целта е да се провери достигането на някакво ниво). И няма да се налага на проверяващите да се дават инструкции как да режат по някоя точица, за да не се "задръсти" класирането. Освен това при трудно НВО по математика силно ще намалее ходенето на уроци по БЕЛ, което си е бонус.
И накрая - правилата не са свещена крава, нито божие откровение и е съвсем нормално непрекъснато да се променят и подобряват.

# 539
  • Мнения: 51
и заради този един спънал се на равното да се променят правилата? Извинявам се, но е несериозно

Не само заради него, макар че и даже за неколцина деца да се отнася, какво лошо има, като не пречи на другите? Казвам последното, защото за всички ще е по-добре да има трудно НВО, понеже разслояването е търсен ефект при състезателните изпити (за разлика от матурите, където целта е да се провери достигането на някакво ниво). И няма да се налага на проверяващите да се дават инструкции как да режат по някоя точица, за да не се "задръсти" класирането. Освен това при трудно НВО по математика силно ще намалее ходенето на уроци по БЕЛ, което си е бонус.
И накрая - правилата не са свещена крава, нито божие откровение и е съвсем нормално непрекъснато да се променят и подобряват.

Омаловажаването на значението на родния език мисля, че не се нуждае от коментар. На предложенията за промени в балообразуването в хода на общественото обсъждане съвсем коретно е отговорено, че предложенията на доктор Тонев ПРОТИВОРЕЧАТ но принципа за равнопоставеност, регламентиран в чл. 3, ал. 2, т. 4 от ЗПУО, за което МОН имат моето огромно браво.

Общи условия

Активация на акаунт