The Lord of the Rings: The Rings of Power - Пръстените на Бг Мама

  • 19 250
  • 395
  •   1
Отговори
# 300
  • Мнения: 1 917
Остана да сменят актрисата за ролята на Галадриел и сериалът ще стане приличен. И за нейното психично здраве ще е добре, и за нашето добро преживяване. Smiley

# 301
  • Мнения: 37 263
епизодът ми хареса - най-сетне се случват някакви неща
галадриел е и доста глупава, не можах да повярвам, че се върза така семпло

# 302
  • Мнения: 11 514
Много ми хареса епизода. Въпреки глупостите около ходенето на Саурон до Казад-Дум с хилядите орки около Ерегион.
Много добър тоз младеж, с всеки епизод става по-добър. Сега вече разбирам защо са избрали чарлз Едуардс да играе Келебримбор. Някой по-млад мъж някак си не би се справил толкова добре с тази безизходица, в която влезе като попадна в капана на Саурон. Бях много против в 1 сезон, но сега ми допада.
Другата глупост с короната на Моргот едва преглътнах. Галадриел продължава да е досадна.

# 303
  • София
  • Мнения: 33 765
Присъединявам се към горните две мнения.
И много жалко, че сезон 1 нанесе такива щети по сериала. 😢 Ето сега изобщо не се пише в темата, а в една друга Вселена сега можеше да пускам девета или десета тема вече... По дяволите говорим за Толкин за Бога!

НО, това е положението.

На мен страшно много ми харесва актьорската игра и 'химията' / взаимодействието между Саурон и Келебримбор, страхотни са просто.
Страхотна беше сцената с Мирил, но за съжаление знаем съдбата на Нуменор...
И да, общо взето гледаме времена в които Саурон ще е големия победител, НО все пак знаем как завършва всичко. 😉

Явно авторите имат проблем с хилядолетията и с огромните като рамки епохи и в този сериал са преиначили много хрониките, но донякъде ги разбирам. Същото е с Фондацията на Азимов. Ако се следва едно към едно написаното ще е толкова сложно и разтеглено във времето, че обикновените гледащи никога няма да разберат историята, нито да я приемат, нито да проявят някаква емоционална зависимост към даден герой.
Но пък това от друга страна отблъсква хард феновете, които са безмилостни, стават вече и споровете, полемиките и така продукта тръгва надолу, защото винаги има много широк кръг от хора, които чакат първо да видят какви ще са отзивите и оценките на феновете...
Виж, за Галадриел, по-кафеникавия каст и външния вид на елфите вече продуцентите сами си го направиха, там никой не им е виновен...

Абе сложна психологическа материя е всичко това, не може ей така да се обясни защо едно нещо има успех или няма успех.

# 304
  • Berlin
  • Мнения: 12 975
Единствено не ми харесва новият вид на Саурон, много го загрозиха с този елфски стайлинг. Не съм гледала последния епизод, но всъщност Келебримбор още не знае, че Анадар е Саурон, нали така... това и в книгите ли е така? Много странно.

# 305
  • Мнения: 11 514
ABS, Саурон в последния епизод е с доста подобрен външен вид. Келебримбор не знае още кой е Анатар. Гледай последния епизод да видиш какъв манипулатор

# 306
  • Мнения: 1 917
На мен сцените в Нуменор ми бяха като сцени от първи сезон на "Игра на тронове". И Нед Старк видях, и Джофри, и Кутрето, и Церсей... Satisfied

Саурон е голяма работа и топ манипулатор, но въпреки това ми идва доста нереалистично Келебримбор да продължава да е като зашеметен.

А Галадриел винаги е толкова патетична и все очите ѝ се пълнят със сълзи. И иначе е генерал или нещо такова. Laughing Къде е гледал кастинг-директорът - със свещ да беше я търсил, по-бездарна актриса нямаше да намери. Даже и Емилия Кларк се понаучи да играе и да няма само една тъпа физиономия на божа кравичка. Тази обаче е кауза пердута.

# 307
  • Мнения: 11 514
На мен сцените в Нуменор ми бяха като сцени от първи сезон на "Игра на тронове". И Нед Старк видях, и Джофри, и Кутрето, и Церсей... Satisfied

Саурон е голяма работа и топ манипулатор, но въпреки това ми идва доста нереалистично Келебримбор да продължава да е като зашеметен.

А Галадриел винаги е толкова патетична и все очите ѝ се пълнят със сълзи. И иначе е генерал или нещо такова. Laughing Къде е гледал кастинг-директорът - със свещ да беше я търсил, по-бездарна актриса нямаше да намери. Даже и Емилия Кларк се понаучи да играе и да няма само една тъпа физиономия на божа кравичка. Тази обаче е кауза пердута.
Келебримбор още не се осъзнал, защото Саурон непрекъснато го манипулира. Особено в последната сцена, когато го хвана за ръката, която беше порязъл - кръвна магия.
А за съвпаденията с Игра на тронове - имах същите усещания като теб.
А за Морфид си много права.

# 308
  • София
  • Мнения: 33 765
Много силен седми епизод.
Все едно гледах кино филм.
Това вече си е едно съвсем друго ниво. Бравос. 😊

Почти всичко в епизода ми хареса освен адски неудобния момент в който Елронд целуна тъща си... Бляк.
Защо по дяволите?
А Галадриел все така си гледа като препикано мушкато, а муцките които прави са един път...
Но какво да се прави, примирил съм се вече... Sad

Саурон постигна целта си, въпреки че засега загуби деветте.
Ерегион си замина, а скоро и Нуменор и Хазад-дум ще го последват... Дано имат достатъчно пари да покажат Балрог в пълния му блясък.

# 309
  • София
  • Мнения: 2 032
Хайпваш ме жестоко. Още не съм гледал епизод 6 и 7 Wink Наистина трябват силни епизоди. Толкин и Джаксън го заслужават.

# 310
  • Мнения: 37 263
и аз гледах епизода вчера вечерта, хареса ми

# 311
  • Мнения: 11 514
Чаках ви да пишете, че беше мой последния коментар.
За целувката - Елронд ѝ се извини преди това и използва момента, за да и даде катарамата на мантията.
Играта на Чарли и Чарлз беше невероятна. Имах усещането, че двамата взаимно се надцакваха кой колко може. Беше удоволствие за мен да ги гледам.
Искрено се надявам, че ще спасят Арондир.
Мандалориан, ми да ги гледаш с кеф.

# 312
  • Мнения: 1 917
Скрит текст:
Още в началото, като видях черния елф къде е и накъде гледа, знаех, че ще помогне на Гаргадирел да избяга. Grinning
Тъпата офцъ не можа да си прибере даже и косата, а аз очаквам да се клати като орките. Satisfied

За оная глупавата елфка, която излетя от стената, също знаех как ще бъде "възнаградена", когато Саурон ѝ каза, че ще бъде възнаградена. Grinning
Целувката  Елронд - тъща беше за парлама, че да ѝ даде нещото.

Не разбирам концепцията за съпричастния с орките Адар, чак и реве, като ги погребва. За да има нещо такова, не трябва ли орките да имат и цивилизация. А те затова са орки, защото и нямат цивилизация, и рушат чуждата, нали?
Странно ми беше преговарянето с Адар. Първо защо не преговаря елфският крал. Да речем - от съображения за сигурност. Но не трябва ли да е на неутрален терен поне?

Адар е много печен и информиран - откъде знае, че Саурон е омагьосал Келебримбор? Израелското разузнаване ли работи за него? И голяма глупост със сбогуването - уж тръгнал Саурон да надхитря и сразява, пък допусна пред очите му един елф да даде на друг елф ключа за спасението му.

Хареса ми разговорът межди Саурон и Келебримбор - как Саурон го извъртя, че е жертва, защото Келебримбор бил упорит и не искал да изработи пръстените, та затова Саурон се бил принудил да го измъчва. Моментално направих аналогия с една война в Европа, в която агресорът има абсолютно същата концепция. Харесаха ми думите на Келебримбор към Гаргадирел, че елфите трябва да помнят, че не само силата побеждава мрака, а и светлината. А светлината е доброто - добрият пример, който вдъхновява хората, да не се поддават на изкушенията. И това вече е Толкин.

Безспорно има красиви и мащабни сцени. Оказа се, че редовите елфи са доста елфически красиви, само главните елфи са грозновати.Grinning

# 313
  • Русе
  • Мнения: 720
Здравейте,

Бях си казал, че ще изчакам да мине целият сезон, та да си го превъртя в главата и да си го рецензирам общо, съставяйки си финално впечатление. Ала след последния епизод не мога... крайно съм разочарован, всъщност дори не съм наясно защо ме подразниха толкова – може би защото сцена след сцена след сцена беше безспирен низ от глупост след тъпост след безсмисленост. Може би звуча твърде рязко, ала... Постът ще излезе дълъг, ще го разделя с антиспойлерни секции.

Да уточня – не съм от пристрастните фенове на Толкин, бегло (casual) съм запознат с творчеството му. Гледал съм трилогията на Джаксън, разбира се, след това бях прочел и самия роман, отделно тук-там с времето съм прочитал по диагонала някоя и друга статия в уики-тата за Средната земя от любопитство. И някоя компютърна игра играх преди 20 години, в която общо взето колих орки с различните персонажи от филмите. И толкова. Това ще иде да рече, че не съм обременен и няма как да ме дразнят различните неща и промени спрямо лора, тъй като дори не го знам отвъд най-беглото ниво.

Първи сезон не беше добре, ама никак. Тук положението като цяло е по на ниво. Като огромни плюсове и неща, които ми харесват, отчитам:
- много по-малко Галадриел (наистина ми е основен фактор). Не знам защо продължават да си държат на решението, че Галадриел трябва постоянно да фъфли, съска и шепне дрезгаво. Започна да ме натоварва дори с присъствието си на екрана;
- джуджетата и Мория. Има разни чуденки и забележки, но като цяло много ми допадат. С удоволствие бих гледал доста повече за тях, чудесно са се справили.
- Саурон и Келебримбор. Считам двамата актьори за най-добрите от целия състав. Саурон едва ли не изнася сериала на гърба си. Сега с перуката всъщност ми изглежда загрознен и не толкова експресивен, което е похвала за самия актьор, когато е максимално естествен. Келебримбор го бях харесал в The Terror и тук също човекът показва класа. Страшно добра игра.
- костюмите. Елфите продължават да са неугледни, нуменорците не са особено впечатляващи, но за орките заслужават всички възможни суперлативи. Браво, браво и евала на гримьорите и гардеробиерите.

Голям минус са ми ретконите. Както и сюжетните линии на хобитите и нуменорците. Също и вметки с разни цитати. Почвам да слагам в спойлери, тъй като вече се налага.

Реткони:
Скрит текст:
Някои са дребни, от сорта на как Исилдур завърши миналия сезон в горяща къща, чийто покрив се срути отгоре му... за да се събуди в пашкул при паяци в някаква пещера вдън гората нейде си. Това е крайно нечестен номер, ала нейсе, преживява се. Долният е доста по-тежък казус.
Сериалът започна, като ми представиха още покрай невръстната Галадриел голяма война отпреди и как след големият лош паднал. После дадоха как Саурон повежда орките, висок 4 метра пич с корона като от филмите на Джаксън, братът на Галадриел с всичките си приказки за потъващи камъни се заклел да го спре, ала Саурон го жигосва и убива. Галадриел се заклева над трупа на брат си да завърши мисията му, което дава началото на личния й кръстоносен поход.
Сега в сезон 2 изведнъж Саурон моли орките да му гласуват доверие и да го подкрепят?! Накрая привидно ги печели да го последват, но Адар с изненадващ ход го убива със собствената му корона точно преди да го коронова. После сума ти време му трябваше да се възроди. Чакайте малко, сценаритите, съвсем друга фабула ми представихте като основополагащ конфликт в самото интро на сериала. Щом като не е успял да застане начело на орките, как се е сражавал с елфските армии и е убил брата на Галадриел?

Хобитите и нуменорците:
Скрит текст:
Първите са ми чисто и просто скучни. Вторите са също изолирани, но и стават някакви небивалици. Кралят умира и до коронацията дъщеря му става... кралица-регент. Сценаристите знаят ли какво е регент? Хайде, бял кахър. Някой от персонажите разправя, че ако на коронацията дойде орел, то народът на Нуменор счита това за благословия от боговете.
Стигаме до самата коронация и тя бива прекъсната от политическите машинации на Фаразон и щерката на Елендил. Кралицата губи подкрепата на народа си и в кулминационния момент изведнъж се появява орел. Супер, помислям си, сега хората ще видят, че боговете са на нейна страна, и цялата схема на Фаразон пропада. Орелът ще го клъвне или атакува. Вместо това някак си появата на птицата бе разтълкувана като благословия за самия Фаразон?! Или боговете са гадняри, или пък нуменорците са крайно суеверни. Та, орелът низвергна кралицата и възкачи Фаразон. Нататък хвърлиха кралицата в океана за някакъв ритуал, при който боговете чрез друго голямо животно да покажат дали са на нейна страна.
Големият сом я метна обратно и хората явно изоставиха Фаразон и се върнаха при законната си кралица. Или боговете са наистина задници, или тези животински суеверия са чиста случайност. Както е тръгнало, крайният конфликт между двамата ще се реши от арбитър, морска костенурка.

Цитати:
Скрит текст:
В опит да звучат умно, в първи сезон пускаха летящи и недомислени реплики. Морето винаги е право! Камъкът потъва, защото гледа надолу! Убиха се да ги подиграват за тях, та сега комай залагат също... на цитати от филмите на Джаксън (или може би от книгите, не знам). Но и тях ги цитират и поместват крайно неподходящо.
Помня как във филмите Гандалф споделя направо изключително замислящата реплика "Мнозина живи заслужават смърт. Много мъртви заслужават живот. Можеш ли да им го върнеш? Ако не, то не бързай да раздаваш смърт."
Смисълът е съвсем явен. Много добра реплика. Ако не си сигурен, че някой наистина заслужава да умре, ако има дори най-малък шанс да си в грешка, то не бързай да направиш нещо, от което няма връщане назад.
И тук същата тази реплика я пльоснаха, когато Гандалф сподели на Том, че иска да спаси приятелките си. Какво излиза? В оригинал бе, че Амгъл може би не заслужава да бъде убит. Тук, че двете хобитки може би не заслужават да живеят.
Том, ти си баси задника, да знаеш...

Друга простотия на простотиите бе, когато Гандалф започна да ръси как името на човек не се давало, ами той си го усещал като негово си, докато сглобяваха как "Ганд" било названието за дървесен клон и чакаме да видим откъде ще дойде "алф". Може би от Мелмак. Що са псевдоинтелектуална помпозност. Всички сме пределно ясно, че имената се... баш се дават. Допълнително звучи ужасно, че подобна реплика долита именно от Гандалф, за когото дори аз знам, че всеки народ го нарича с различно име – във филмите бе Гандалф за хобитите, но хората му викаха Митрандир, други с други имена, и нито едно от всичките не е истинското му.
Как да е, сериалът се движи напред както с добри, така и с лоши моменти. Разсъждавам си как генерално има съществено подобрение спрямо миналия сезон, ако и някои сюжети да са скучни и крайно разединени, и изведнъж стигаме до сегашния седми епизод, при който несвойски за мен си... избеснях.

Седми епизод: екшънът и баталията
Скрит текст:
Честно казано, нямам думи. Твърде голям низ от глупости и несвързани сцени, които се анулираха или противоречаха едни на други за все по-нарастващ мой потрес.
Техническа подробност е, че продължават да представят боен конфликт между армии като смес от сол и пипер, които някой е раздрусал и разпилял навсякъде. Наместо сражаващи се формирования, имаш сбирщина от дуели навсякъде, по цялото бойно поле. Това едно, че е напълно невъзможно да се получи, второ, че просто принизява цялата батална последователност и я прави дребна и нищожна, както и дезориентираща. Зрителят не може да получи добра представа кой се бие, къде се бие, какво се случва и какво означава случилото се. Наместо това гледаш хора се бият на полето, хора се бият в гората, при реката, на стените, под стените, сред палатките, при машините, по катапултите, абе навсякъде през цялото време разни размахват мечове безпорядъчно.

Сега вече стигам до същината на проблемите, един след друг.

В самото начало на епизода орките обръщат трибушетите и катапултите и... събарят планината. МОЛЯ?! Безумно използване на "cool" фактора, "няма ли да е яко, ако се случи Х". След което бойният им план беше да таранират най-слабото място на крепостната стена и да влязат да намерят Саурон.

Аджеба, имаме обсадни машини, които буквално рушат планините. Колко удобно, че никой не се сети знам ли, да ги използва срещу градските стени.

Планината падна и запуши реката. Водата се разплиска и изчезна. Херметическо срутване. И бездънно, явно, тъй като полученият язовир ни се запълни и преля, ни нищо. Реката изчезна. Мостовете също. Портите, които са най-слабото място в отбраната, също. Вместо това се фокусирахме върху "най-слабото място" на стената, щото тъй, не стана ясно как и защо, нито къде или как. Орките щурмуваха и си довлачиха тарана през речното корито и проблеми никакви, но елфите после затъваха в калта с конете...

Оттам наративът прескочи обратно към Келебримбор, който е изпаднал под илюзията на Саурон. Много добра идея и също хубаво изпълнение, изключително ми хареса. Веднага го опорочиха обаче със самата концепция за създаването на пръстените, заради които Саурон му пусна илюзията да не разбере за нападението.

Значи, той направи трите пръстена за елфите. След това му съобщиха, че има проблеми и НЕ трябва да прави още. Саурон успя да го измами да създаде следващите седем. Дотук всичко бе чудесно. Проблемът настана след  това, тъй като седемте също бяха проблемни и имаше сцена, в която персонажите някак си заключиха, че те са виновни, тъй като създаването на седемте пръстена в тайна ги било покварило. Затова ще оправят нещата, като... създадат нови девет. Пак в тайна. Да не би да съм заспал и пропуснал някакво свързващо звено, защото не намирам никакъв смисъл в тази логика?

Та Келебримбор си действа по деветте, докато накрая не се измъква от магията на Саурон. Много ми допадна как го представиха с все мишката и свещите. И веднага след това се изтропаха отгоре – освободилият се Келебримбор разбира, че насреща му е самият Саурон, измъква се и... прекосява целия град, за да намери чирачка № 18 на бойниците (тя па какво прави там), за да й се обяснява лично на нея как били измамени. Не е като да е първият човек, когото вижда, след като се измъква на свобода. Не, прекосява целия град, търсейки лично нея, игнорирайки безбройните пищящи цивилни и всичките стражи, барабар с все войниците по стените, всички от които всъщност са негови собствени подчинени.

Каква точно бе тая? Дъщеря му, жена му, любовницата, кесар, първи съветник, втори наместник, главен юрисконсулт, инженер ландшафт и градоустройство, какво? Или нещо съм отвървал жестоко, или бе просто една от десетките негови помощници в ковачницата. Но изведнъж Келебримбор, Саурон и всички останали, барабар с военните командири, я гледат и чакат утеха и напътствия от нея. Ай сиктир.

После нова добра сцена, в която Саурон безмилостно пуска и последната кукичка. Създай ми пръстените и ще спася града ти. Положението е безнадеждно. Няма никакъв шанс. Или всички, които обичаш и за които отговаряш, умират, или приемаш предложението му – и кукичката как пръстените ще бъдат използвани за постигане на траен и вечен мир по земята бе майсторска. Манипулира го изпипано!

И както към него момент стана традиция в този епизод, моментално се осраха. В този кулминативен миг на притискане на Келебримбор и отдаването му на отчаянието, че няма никаква надежда, освен да изпълни искането на Саурон... се чува рог и двамата се извръщат. Елронд пристига. Елфският крал пристига. Цялата обединена армия на елфите пристига. Кавалерията дойде. Всичките му приятели и съюзници му се притичват на помощ точно в мига, когато всичко изглежда изгубено, подобно на спасението на Гондор от рохиримската кавалерия в края на трети филм.

И нашият се обърна и отиде да кове пръстените на Саурон.

МОЛЯЯЯЯЯЯЯЯЯЯЯЯЯЯЯ?!

Камерата прескача и сега сме навън. Елронд повежда елфическата кавалерия на щурм. Орките се кълчат. Елфите преминават в галоп. Орките продължават да се кълчат. Тежката кавалерия лети напред с все сила. Орките дърпат чаршафа и виждаме Галадриел със сълзи в очите. Елронд казва "бу" и всичко елфско заковава на място за част от секундата, както галопираше напред и оставаха броени метри до врага.

В този момент вече пет пари не давам за сценарийни измислици и извинения, за как били елфи, каква порода може да са им конете или дали имат ABS или как всички елфи имат bluetooth слушалки в шлемовете си. Галопираща кавалерия не може да закове на място с три метра спирачен път по команда на секундата.

Веднага след това положението се утежнява, тъй като от безумна сцена минаха на нов тъпизъм, вместо на нещо сносно. Елронд преговаря с Адар. За какво точно преговаря, не става ясно, тъй като общо взето само разправяше как ще ги изколи. Галадриел гледа отстрани. Аз гледам отпред и мисля.

Елфите идват да спасят града и да елиминират Саурон, който е вътре. Орките не им дреме за града, те идват за Саурон, който е вътре.

Двете армии имат една и съща цел. И всички го знаят. Най-много Галадриел, която има и лична вендета към Саурон.

Никой не го повдигна на въпрос дори.

Влизаме вътре и убиваме Саурон. Поставете го като тема на преговорите. Сложете ги как се провалят, тъй като страните не си вярват една на друга. Но не. Сценаристите сами не са се усетили каква глупост са написали.

И моментално след това – Елрон обяснява на спътника си бойния си план, с който ще избият орките. Прави това насред лагера на орките. Заобиколени от орки, които им се зъбят в лицата. Абе, пич, предполагам хубаво говориш на елфски, ама нали стига един от всичките хиляди чуващи те наоколо ти да знае и той елфски и всичко заминава под ягодите. Всъщност, Елронд не беше ли най-добрият стратег в цялата Средна земя?! Сценаристите усещат ли се поне мъничко?

Явно да, понеже елфите на Елронд и елфите на Келебримбор така и не влизат в контакт, ама абсолютно никакъв, та няма шанс тези вън да разберат, че вътре Саурон е овладял управата, нито защитниците да разберат от новодошлите, че уж техният закрилник Аватар всъщност е големият лош. Дори един вик не си разменят, камо ли нещо знам ли, да координират, едните да се изтеглят вътре да подсилят бойниците, другите да им асистират от стените. Със същия успех можеше да показват две отделни битки в двата края на света.

През цялото това време орките упорито къртят стената с ново чудо на инженерната мисъл, изтеглящ клин... Боже помилуй. Все едно да цепиш дърва с трион. Лудостите не спират.

В героичен набег Елронд и неназована азиатска елфка рискуват живота си, за да унищожат скверната машина. Може би щях да се вълнувам от съдбата на елфката, ако си имах някаква идея коя е и причина да ме е грижа за нея. Вместо това тя си отива така, както идва, от нищото, служейки за присъствие за една-две сцени. Противоречащите си сценаристи задълбават жестоко – Елрон я пита дали има още от специалните си стрели. На два пъти се посочва, че тя е единствената, която може да изпълни предстоящата задача. Най-добрият стрелец на елфите.

Елронд се спира, за да огледа пътя до тарана на орките. Щеше да има резон, ако дотам не беше пълно с негови хора и наместо това трябваше да види как да се доближат. Но не, всеки се бие с всеки навсякъде, включително около орксия таран с клиновете, където е пълно с елфски войници, тъй че Елронд и неговият отряд няма да имат проблеми да се приближат; техните хора вече са там.

Изведнъж буквално като от "Американски богове" долитат 20 стрели, които се забиват в азиатската елфка. Достойно направо за "Монти Пайтън". И вдъхновено от Боромир, предполагам. Той имаше 3-4 стрели, тя ще има 15, не е ли по-badass, а? След което с героично усилие изважда една от забилите се в тялото й оркски стрели, подпалва я от някакъв случаен пламък на земята и стреля... право в буре барут или дявол знае какво, което бе част от вражевия таран. Таранът избухва в огромна експлозия, с все клинове и всичко. Кое тук точно не можеше да бъде сторено от кой да е друг елф на бойното поле, така и не стана ясно.

Е, ако не друго, орките останаха без таран. Цял епизод го мъчиха и елфите не успяха да ги спрат. Чакай малко, какво се случва? Елронд се затичва напред и... тръгва да реже въжетата на тарана, че да го обезвреди, преди да пристигне дебелият трол. Нали го взривиха преди точно половин минута... Какво стана, не са го взривили качествено или има и други тарани, появили се от нищото? И двете буквално анулират цялата сцена с Елрон, дружинката и загиналата елфка. Сценаристите съвсем осират всичко.

Сега пък отново се връщаме вътре, където Келебримбор, който така и не разбрах защо отиде изобщо да завършва пръстените, най-сетне ги приключва, само за да... размисли и опита моментално да ги унищожи, хвърляйки ги в пещта. После се изненада, че не се получи, и реши да избяга и да лиши Саурон от тях. Сценаристите направо надскочиха себе си.

След като се измъкна, го сгащиха собствените му войници, които решиха да го върнат обратно в името на "Анатар, истинският лорд на града". Викам си край, Адар е прав. Саурон наистина е превзел града, магията му е промила съзнанията на всички вътре, те са се превърнали в негови покварени слуги. Има резон, има логика, създава конфликт за Елронд и оправдава донякъде действията на самия Адар.

Но не, отнякъде се появява Галадриел, която им се скарва, съскайки и фъфлейки, и всички разбират колко са грешали и как Келебримбор всъщност е имал право. Пффффт.

И последва някаква мелодрама, в която Галадриел иска да се изправи срещу Саурон, но Келебримбор я увещава, че е по-важно да измъкне пръстените, тъй като Саурон иска тях и не трябва да попадат в ръцете му. Той самият ще й даде време, като отиде с всичките си петима войници да се изправи срещу него.

Абе, хора, отвън имате две армии, които все още се кечат, и двете от които имат за крайна цел да убият Саурон. Буквално сте заобиколени сте от съюзници. Ако не друго, буквално можете да насочите орките към лошия. Не, отиваме да се борим с най-всесилното създание в познатия свят с крупната сила от петима войници. Ай бягайте оттука, сценаристи малоумни.

И още по-лошо и кретенско. Галадриел ще бяга да крие пръстените, а СЪЗДАТЕЛЯТ на пръстените ще ходи обратно при Саурон. Ми, ако аз съм Саурон, хващам си го обратно, изсулвам се от тоя град, доде враговете ми се колят един друг, после на спокойствие си го обработвам, пускам му там пак магиите отново да му промия мозъка и си живея живота. Галадриел да си държи деветте, аз ще залея пазара с бужута, на които ще пише "Made in Celemchina".

А, междувременно някой сценарист решил да открадне сцена от предишните филми с това как Гандалф и спасението пристига на планинското било точно със зората на новия ден. Направо ги чувам как си говорят в сценарната зала "Ама няма ли да е яко, ако всички погледнат към изгряващото слънце, но никой не дойде." Subverting expectations, учили са се от двамата спецове на Игра на тронове. А пък джуджетата не дойдоха, понеже имат нужда от цялата си армия, за да спрат бившия си крал. Цялата. Армия. Да спрат един човек. Преди да пуснел балрога. Мислех, че никой там всъщност не знае за съществуването на балрога?

Всъщност дори самата идея за пръстените е опорочена. Целият им митос, който в трилогията обясниха в самото начало (сега пуснах интрото да го изгледам пак, да се уверя, че правилно го помня), е как Саурон измамва всички, като пръстените се създават с идеята за добро, а той СЛЕД това създава своя, единствен и най-силен от всички. They were all of them deceived. For Sauron forged in secret a master ring. One ring to rule them all. Нали идеята е именно да излъже владетелите на елфи, джуджета и хора да си сложат пръстените, след което потайно да ги поквари през тях чрез своя собствен и така да превземе царствата и народите им отвътре с хитрост, вместо да трябва да го прави военно със сила.

Докато тук в сериала всички знаят, че Саурон е лош, че се е върнал, че пръстените са именно негово дело и че са покварени и зли, е Дурин вече откачи. Кой и защо ще си слага пръстен, като вече са предупредени? Демек целият сюжет отива на кино още в зародиш.

И след като за изработката на пръстените е необходимо... ами, злато? Какво спира Саурон да направи още сто? Или хиляда. Или безброй, да ги трупа там век след век. После да ги раздава на селяните по панаирите и пазарите като някоя врачка. По един пръстен за всичко на възраст над 3 години, вземи сега два вместо един на промоция до края на седмицата. След като сценаристите сложиха, че вече и митрил не е нужен, то няма причина, поради която да не може да го направи.


Брутално разочарование, най-вече защото показаха, че би могло да е много, много повече. И защото сцените между Саурон и Келебримбор направо илюстрираха частица от това "повече", което уви, няма да се реализира.

Но не, давай да трошим планината с катапулти.

Последна редакция: нд, 29 сеп 2024, 10:53 от Koronis

# 314
  • Мнения: 5 504
Имах да наваксвам и изгледах последните два епизода заедно. Много ми харесаха! Бих казала, че тук сезон 1 е като някаква кръпка, а този е страхотен от-до! При драконите е точно обратното. Сезон 1 беше страхотен, а втори за мен  - пълно разочарование. Кога свърши, вече почти нищо не помня и не ми се гледа трети.
Само Галадриел ме дразни как все се измъква, все я спасяват, с какво е велика не се показа и разбра, но колко хора изгърмяха покрай нея.
Много ми стана жал за Келебримбор - целият му живот и труд беше съсипан - хората му, градът, мечтите. Следващия епизод ще видим края му предполагам.
Елронд и той накрая седя и бля докато колят хората му, а Адар го пощади, но взе Нения.
По предния епизод много ми хареса сцената с кракена и хода на Мириел. Направо закопа Фаразон. И всичко около джуджетата ми е топ - Диса я обичам много, а речта на Дурин беше един път!
Реално всички актьори се справят страхотно, само Галадриел не е на ниво. Саурон - велик! Келебримбор - страхотен! Адар също ме впечатлява!

Общи условия

Активация на акаунт