The Lord of the Rings: The Rings of Power - Пръстените на Бг Мама

  • 19 241
  • 395
  •   1
Отговори
# 315
  • Berlin
  • Мнения: 12 975
Koronis, мисля, че пак трябва да гледаш последния епизод, защото хронологията ти е объркана там и затова се чудиш к’во стана. Макар че за някои неща си прав, но за други - не беше точно така.

Джуджетата знаят (или поне Дурин и Диса) че има нещо в планината, нали Диса го видя в езерото и знаят, че ако продължат да дълбаят, нещо ще стане.

# 316
  • Русе
  • Мнения: 720
abs, напълно е възможно. Ще го гледам пак заедно с финала, когато излезе и си освободя време за целта.

Не претендирам, че съм описвал нещата в хронологична последователност. А както съм се сетил за тях, връщайки се назад. Възможно е при повторен преглед някои въпроси да получат своя отговор, който се крие в недоглеждане.

Но основните си остават, много от тях ги връщах назад с неверие още тогава. Като например как Келебримбор отива да кове пръстените, след като съвсем ясно видя, че помощ идва.

Диса и Дурин младши разбраха покрай изтърколилата се топка, че долу има нещо, но не знаят какво, нито дали и доколко представлява опасност. Не помня дали са казали на баща му и останалите, приемам, че са и съм забравил или пък са го сторили извън кадър. Въпреки това не знаят какво има долу и че ще им трябва цялата армия или градът ще погине. Още повече, че въпросът бе поставен като спиране на баща му, за чието възпиране им трябват всички войници, а не за борба с нещо, което той е освободил да се вихри. Това е от по-леките кахъри, тъй като поне оставят съзнанието да си търси свободно обосновки, които да му се сторят задоволителни. Далеч по-лошо е, когато сценаристите се развихрят и го лишат от такава възможност.

Като цяло гледам да не хващам дребни неща или пък да си ги обяснявам по приемлив за мен начин. Примерно как Саурон единствен от целия град забеляза огромните пушеци от бивака на оркската армия. Или как Елронд и Галадриел препускаха от Келебримбор към Гил-Галад в спираща дъха луда конна гонитба, но като се реши, че трябва да се върнат с максимална скорост, тръгнаха обратно пеша... Или когато висшият елфски съвет дискутираше как нямат силата да се разправят едновременно с Адар и със Саурон и трябва да изберат само едната заплаха (като знаят, че Саурон все още е сам-самин и няма армия). Оставям настрана защо изведнъж елфите помежду си преименуваха Южните земи на Мордор или как "шпионската ни мрежа докладва, че Саурон е забелязан да влиза в Мордор". Имаш шпионска мрежа, която е в състояние да засече как един-единствен човек влиза насред Мордор, но никой не видя излизащата оттам многолегионна армия на Адар, докато групата на Елронд и Галадриел не се натъкна на нея случайно по пътя си към града на Келебримбор?

Много от тези неща се решават съвсем лесно, на сценарийно ниво с някоя допълнителна или пък просто променена реплика, без особени допълнителни разходи, снимки или екранно време. "Оркските ни пленници наричат Южните земи Мордор и твърдят, че те вече са техни". "Шпионите ни докладваха, че са видели как Саурон влиза в Мордор, но след това се наложи да ги изтеглим, тъй като орките на Адар стават все по-активни и ги преследват и излавят". "Трябва да стигнем при Келебримбор възможно най-бързо, затова ще поемем по рядко използвания и опасен пряк път, който обаче не е подходящ за коне." Или след като ни показват как Келебримбор вижда пристигащата съюзническа армия, го виждаме как невярващо наблюдава от бойниците внезапното спиране на устрема им и отиването на преговори, а Саурон през това време продължава да трови ума му как ето, че съюзниците му го изоставят и предават, покварявайки внезапния изблик на надежда в мъртво и бездушно отчаяние, прекършвайки го окончателно и пращайки го да довърши пръстените със сляпата надежда, че Саурон е последната му надежда за пощада на каквото е останало от града и поданиците му. Или пък го завъртат, че ето че дори приятелите му пристигат само за да умрат с него, увеличавайки натиска, че в този миг вече отговаря за живота не само на себе си и своите, а и всички останали. Или пък го завъртат към Саурон, който го манипулира как войни и кръвопролития винаги е имало и ще продължи да има до края на света, но пръстените биха могли да решат това завинаги и чрез техният вечен мир, който му спомена точно преди да чуят елфските рогове, никога повече няма да има война и смърт, никога. Страшно много начини да го завъртят има, кой от кой по-удачен спрямо конкретния вкус на човек. Вместо това поради некадърен сценарий или монтаж абсолютно недвусмислено се вижда как Келебримбор вижда идващата помощ, но просто казва "fuck it" и доброволно отива да прави пръстените на Саурон, плюейки на всичко и всички.

Добър сценарист би го сторил. Аз вече не искам от тях да са добри, отдавна заложиха приблизително какво ниво може да се очаква при все огромните ресурси, с които разполагат. Бих желал обаче да няма "rule of cool" глупости и вадещи очите противоречия, които навремето съсипаха и Игра на тронове. Пет пари не давам как Адар знае точно кое място в крепостната стена е най-слабо и защо изобщо има участък от стената, който е по-уязвим за разбиване дори от градските порти. Второто е специфика, а за първото зрителят може да си измисли и сам основание, ако желае. Би било хубаво такива въпроси да са обяснени и качествен екип не би допуснал да останат наративно висящи пред зрителя, но се преживяват. Но да ми заложиш основен епизодов подмотив как цял епизод бавно къртим дадената стена с клинове и тарани, превръщайки тарана в главен фокус на няколко сцени по цялата едночасова продължителност на битката, докато разполагаш с трибушети, способни да достигнат (и съборят) планинските върхове, е вадещо очите. Ясно е, че сценаристите просто са решили на дискусиите си "няма ли да е жестоко, ако орките с катапултите си съборят планината и запречат реката, зрелище". Зрелище, ама безмозъчно, понеже обезсмислят с пряка контра собственото си повествование. И просто е пълно с подобни бисери подобно на кекс със стафиди. Няколко повече или няколко по-малко не променят особено крайния резултат.

Последна редакция: нд, 29 сеп 2024, 17:48 от Koronis

# 317
  • Мнения: 11 514
Коронис, къртиш! Евала за труда да опишеш всички недоразумения, които сценаристите съчиниха. Благодарение на добра актьорска игра, прилични CGI и задобряла музика, нещата приеха по-приличен вид в този сезон.
От саундтрака на новия сезон ме кефят няколко неща - българската нишка, темата на Кирдан, разкриването на Халбранд - Анатар и естествено песничката на Том.

# 318
  • Мнения: 5 503
Надявам се да не се приеме като спойлер, но няма и как всъщност. Четох, че Келебримбор успява да скрие всички изковани от него пръстени от Саурон. В сериала до момента скри само 9те на хората. А в оригиналната история май и елфическите три Саурон няма идея къде и в кого са дълго време, нито пък тези на джуджетата? Както и че Галадриел няма никакво отношение към създаването на трите пръстена и не води Саурон в Ерегион? Това наистина ли е така?

# 319
  • София
  • Мнения: 8 934
Ето я оргиналната история. Хората ще получат пръстените си от Саурон.

"На Врага все още му липсва онова, което ще му даде сила и знание, за да съкруши всяка съпротива, да сломи сетните укрепления и да покрие с нов мрак всички страни. Липсва му Единственият Пръстен, господарите елфи укриха от него Трите, най-прекрасните, и ръката му не ги оскверни. Кралете на джуджетата притежаваха седем, ала той си възвърна три, а драконите унищожиха останалите. Горди и велики, смъртните хора получиха от него девет и тъй се впримчиха в клопката му. Много, много отдавна паднаха те под властта на Единствения и се превърнаха в Духове на Пръстена, сенки сред исполинската му Сянка, най-страшни негови васали."

# 320
  • Berlin
  • Мнения: 12 975
Ама то май има още доста време, докато хората получат пръстените. Нали единият от тях е Исилдур? Всъщност този сериал знае ли се до къде ще стигне с историята на пръстените? Аз не знам нищо за нея, основно от тук ми е и формацията, каквото сте писали и всъщност ми е доста интересно, но определено ми бягат подробностите, а са си важни. Напр. защо Елронд целунал тъща си? Той се жени за детето на Галадриел ли?

# 321
  • София
  • Мнения: 8 934
Няма начин Исилдур да получи пръстен от Саурон. Исилдур
Скрит текст:
отсича пръстта на Саурон, на който е всесилният пръстен. Тези, които са получили пръстени от Саурон са се превърнали в духове. А получаването трябва да се случи тази епоха, която завършва с поражение на Саурон, смъртта на Гил-Галад, Келебримбор, Елендил (бащата на Исилдур) и други.

П.п. Пиша в скрит текст, защото не знам кой е чел книгите и кой е гледал трилогията на Джаксън.

# 322
  • Русе
  • Мнения: 720
abs, Исилдур ще вземе главния и единствен пръстен на Саурон, след като го победят. Същият, който е централен в едноименната трилогия.

Деветте сега, които тъкмо изковаха, ще отидат при други хора, които ще се превърнат в назгулите, черните призраци от филмите на Джаксън.

Елронд видях и аз, че жена му е щерката на Галадриел, а собственото им дете ще бъде Арвен от филмите, бъдната булка на Арагорн. Не знаех, че Арагорн е един вид зет на Галадриел. Целувката мисля беше за диверсия пред Адар, та да може да й даде брошката-шперц незабелязано. Е, екипът може да реши да създаде разни намеци за привличане между двамата, след като имаше подобни и за Галадриел със Саурон – нещо, което доколкото разбрах за феновете на книгите и филмите досега е равностойно на това да изобразиш Исус като жена в мензис пред католиците. Та щом това не ги спря, би могло да се очаква да се заиграят още. Все някакъв романс трябва да има в сериала, човешко е. А не останаха много варианти, на Арондир приятелката нали почина, Дурин и Диса са си вече женени, та единственият прогресиращ романс остава Исилдур със забравих-й-името, вероятно неговата бъдеща съпруга.

Артемис, т.е. той лично ги дава на хората, а не ги получават през елфите подобно на джуджетата? Така вече по има смисъл – елфите няма как да предупредят всички хора, а и то някои сигурно хич и няма да им обърнат внимание, та Саурон ще може да ги впримчи въпреки предупреждението. За намирането – нали при изработката им измами Келебримбор да вложи от собствената му кръв. Предполагам, че това ще му позволи да усети къде се намират и да ги намери. Може би заради кръвта му и деветимата хора стават назгули, докато седемте джуджета и тримата елфи с пръстени не споделят такава съдба. Очаквам някой по-запознат да ме коригира и поясни.

Вечерница, хич и не смятах да се впускам в подробности, с всеки епизод просто добивах глобални впечатления, които ми се искаше да обсъдя в темата след края на сезона. Обзорни бележки, от сорта на това как Гандалф и хобитите не са свързани с нищо друго и спокойно можеха да ги вкарат и по-късно, примерно от 2 или дори 3 сезон, и да обърнат внимание на останалите сюжети. А тях самите да ги представят концентрирано, когато вече има смисъл. Съзнанието на зрителя малко или много възприема реалното време на излъчването на сезоните и остава едно подсъзнателно усещане, че гледаш как тримата се влачат сред разни пустини вече две години.

В Мория нещата стоят другоче и досега единствено там изпитах вълнение, подобно на сцените на Джаксън отпреди десетилетия. Когато решиха проблема със слънчевите огледала и кралят се обърна* към народа си, а на заден фон звучеше авторската мелодия на Казад Дум.

*и там пак сценаристите изтърсиха някаква вербална небивалица от типа на "Морето винаги има право", но самото съчетание на всички останали фактори в сцената и историята там просто я помете. И във филмовата трилогия имаше много недоразумения или недоглеждания, но когато всичко останало те държи, дори не ги забелязваш.

Може би се е случило нещо подобно като със сериала по Вещера – сред сценарийния екип има неколцина, които се стараят и гледат хем да се получи качествено, хем да отдадат дължимото уважение на предшестващите материали и продукции и следователно и на техните фенове, които са ти основната начална маса и на собствената творба. Но мнозинството, начело с ръководните кадри, преиначава стореното и те дърпа надолу. Който отговаря за наратива в Мория, се е справил доста добре. Също и който е списвал сцените на Саурон и Келебримбор. Подкрепени от останалите отдели и актьорите (съставът може да не е комерсиално известен, но е съвсем приличен и дори много добър, това без Галадриел де), някои неща наистина просто се получават и връзват елегантно и органично. И след това минава някой друг сценарист и ни в клин, ни в ръкав изменя или натриса разни глупости като разноцветна кръпка на юрган. И след това смесва със собствените си сцени и сюжети, които са просто много по-надолу откъм качество.

ПП: предполагам, че по замисъл сериалът ще завърши там, където започва трилогията на Джаксън – с битката срещу Саурон и победата над него и как Исилдур взема пръстена. Нататък всичко се разказва и показва в съответната трилогия, та се обзалагам, че ще се опитат да се получи преход към нея.

# 323
  • София
  • Мнения: 8 934
Коронис, в книгите пише така, че хората ги получават от Саурон, а не от елфи. Не мисля, че Келебримбор би ги дал, след като знае под чие давление и как са изковани. Цитатът е от Властелинът на пръстените. Гандалф разказва историята на Фродо.

Освен Чарли и Чарлз много ми харесва и Сам Хейзълдайн - Адар.

Морфид не я коментирам, но образът на Галадриел е абсолютно разочарование. Тъпа като пуйка, а е генерал.

Последна редакция: нд, 29 сеп 2024, 22:42 от АРТЕМИС

# 324
  • Berlin
  • Мнения: 12 975
Мерси, аз мислех, че Исилдур е един от назгулите.🥹
Целувката е ясна, всички видяхме как й даде брошката си, само орките са слепи. 😂 Имах предвид, че му е тъща.

# 325
  • София
  • Мнения: 2 032
Исилдур е убит при засада. Не успява да използва Единствения, за да се скрие.

# 326
  • Мнения: 11 514
Исилдур е убит при засада. Не успява да използва Единствения, за да се скрие.
.
Пръстенът го предава като се изхлузва от пръста му - нали може да променя размера си. Затова орките го виждат и го убиват.
Пръстените първо са правени за елфите - 16те и то в рамките на 80 г, докато Анатар се е подвизавал при тях. Той се е учил на изкуството им, за да го приложи после в Единствения. След падането на Ерегион Саурон ги дава на джуджетата и на хората.
В сериала сгъстяват много времето и самото  създаване също е съкратено и с друг замисъл.

# 327
  • Русе
  • Мнения: 720
Вечерница, не е ли обратното? Саурон не учи ли той елфите как да изработят пръстените, представяйки го като дар за тях, с идеята, че така ще приспи подозрителността им спрямо ако просто отиде и им ги занесе готови?

# 328
  • The point of no return
  • Мнения: 841
Най-добрият епизод до момента беше 7-и! След разочароващия първи сезон, вече на обръщам толкова внимание на дупките, а се насладих на макс на зрелището. Почти не съм заспивала на сериите, което е огромен напредък спрямо 1-ви сезон.
Идея си нямах, че се изковават толкова много пръстени.
Мернах спекулации, че Адар ще се окаже Келеборн. Интересно откъде познава майката на Елронд.
Всички актьори бяха блестящи, само Морфийд Кларк разваляше пейзажа. Така и не разбрах как може в реала да е толкова харизматична, а в сериала кръгла нула. 
Да видим как ще се получи с Чарли на финала.

# 329
  • Мнения: 11 514
Вечерница, не е ли обратното? Саурон не учи ли той елфите как да изработят пръстените, представяйки го като дар за тях, с идеята, че така ще приспи подозрителността им спрямо ако просто отиде и им ги занесе готови?
Това е така, но той не е ковач, затова учи от тях как да се правят, за да си изработи после неговия.

Общи условия

Активация на акаунт