Отговори
# 135
  • София
  • Мнения: 1 623
Привет! Ще помоля за помощ за 5 задача , подусловия д) и е).
Вероятността е 0. 😀

# 136
  • София
  • Мнения: 5 152
Реших ги.
5д 8/27 и 5е 3/10

# 137
  • София
  • Мнения: 18 128
И аз ги изкарах толкова, Ганис,  уловката е във вида на топките. Когато те са различни (по големина примерно, по номерация, по цвят или по друг признак), възможните им подредби по кутиите са 27. Когато са еднакви, са едва 10. И после остават благоприятните случаи, в първия вариант 8, във втория едва 3.

Iana28, няма как вероятността да е 0, това би означавало, че събитието е невъзможно.
Ето картинка за възможностите във втората подточка.

Последна редакция: нд, 09 окт 2022, 09:27 от пенсионирана русалка

# 138
  • София
  • Мнения: 1 623
3 топки в 3 различни кутии ми звучи, че във всяка кутия се слага по една топка. Нещо условието ми звучи подвеждащо тогава.

# 139
  • София
  • Мнения: 18 128
Думата "празна" в условието подсказва, че не във всяка кутия има непременно  топка/топки. Празни могат да бъдат две кутии, празна може да бъде 1, вероятността да са и трите празни е 0.

# 140
  • Мнения: 921
Скрит текст:
Привет! Ще помоля за помощ за 5 задача , подусловия д) и е).

5. д) Отговор: 8/27

Решение:

Три различни топки може да се разпределят в три различни кутии по 3.3.3 = 27 различни начина. За всяка от топките има три възможности – да бъде в първата, във втората или в третата кутия.

Броят различни начини, по които три различни топки може да се разпределят в три различни кутии така, че третата кутия да е празна е равен на броя начини, по които трите различни топки може да се разпределят само в първата и втората кутия. Този брой е равен на 2.2.2 = 8. За всяка от топките има две възможности – да бъде или в първата или във втората кутия.

Следователно, търсената вероятност е равна на 8/27.


5. е) Отговор: 3/10

Нека разгледаме пет празни места.

___  ___  ___  ___  ___

На две от тези пет места ще поставим два еднакви молива, а на останалите три места ще поставим по една от трите еднакви топки (всъщност, вместо моливи, може да поставим каквито си искаме два еднакви предмета).

Например,  Т  Т  М  М  Т.

Топките вляво от първия молив (възможно е да са 0) ще поставим в първата кутия, топките между двата молива (възможно е да са 0) – във втората и топките вдясно от втория молив (възможно е да са 0) – в третата.

В примера по-горе, в първата кутия поставяме 2 топки, във втората – 0 и в третата – 1.

Двата молива може да се разположат на петте празни места по (5.4)/(2.1) = 10 различни начина.

Има три различни начина, по които моливите може да се разположат така, че две от кутиите да останат празни:
Т  Т  Т  М  М  (втората и третата кутия са празни);
М  Т  Т  Т  М  (първата и третата кутия са празни);
М  М  Т  Т  Т  (първата и втората кутия са празни).

Следователно, търсената вероятност е 3/10.

Последна редакция: нд, 09 окт 2022, 11:03 от Ant12

# 141
  • Мнения: 3 118
Моля за решение на следните задачи:

1. Колко е сборът от цифрите на трицифрено число с различни цифри, което като го умножим по три и прибавим 200 ще получим пак трицифрено число, записано със същите цифри, но в обратен ред?

2. Хвърлени са 4 зара и всеки от тях показва различно число. От общия сбор на числата изваждаме най-малкото и най-голямото и получаваме 7. Какъв е сборът от числата на четирите зара, ако само две от тях са четни?

# 142
  • Мнения: 2 285
За кой клас са задачите? Четвърти?

До отговора на втората се стига най-лесно с пробване на различните възможни варианти - при 2 четни и 2 нечетни числа, това може да са:
2, 3, 4 и 5
1, 3, 4 и 6
1, 2, 5 и 6
Тези не отговарят на условието (може и да пропускам някой):
1, 2, 4 и 5
2, 3, 5 и 6
1, 4, 5 и 6
1, 2, 3 и 4
1, 2, 3 и 6
3, 4, 5 и 6
При всички възможни варианти сборът е 7.

Първата със сигурност е решавана и преди, но не можах да я открия.

abc.3 + 200 = cba
(100a + 10b + c).3 + 200 = 100c + 10b + a
300a + 30b + 3c + 200 = 100c + 10b + a
97c - 20b - 299a = 200

a е различно от 0, а 20b е с цифра на единиците 0.
Това означава, че и разликата 97c - 299a трябва да е с цифра на единиците 0.
Тъй като няма възможни варианти при а = 2, то остава единствената възможност а да е равно на 1.
В този случай остава c да е 7 и b = 9.
Сбор на цифрите - 17.

Последна редакция: нд, 09 окт 2022, 19:51 от Алисса

# 143
  • Варна
  • Мнения: 3 067
Оххх, добре, че ви намерих! Едва началото на 6 клас е, а вече ме втриса, детето не можа да се справи с това домашно/и аз.. Joy /, може ли помощ?

# 144
  • Мнения: 12 403
Р= п * d
фиг. 2   Р= п * d      Р= 3,14*32       Р= 100,48     Р на затъмнената фигура е 100,48 : 2 + 16 + 24,32 /обиколката на малкото кръгче/ = 50,24 +40,32= 90,56


Не съм математик, така бих решила аз, но може и да греша.

Последна редакция: нд, 09 окт 2022, 23:48 от Mama Ru

# 145
  • София
  • Мнения: 18 128
[
За другите подхождате аналогично, маркирала съм елементите за събиране, само отчитате, че дължината на1 квадратче вече не е 1см.
В б подточка имате да съберете дължината на червената полуокръжност, на зелената окръжност и на двете сини отсечки.
Във в подточка събирате  дължината на  червена полуокръжност и  на две сини окръжности.

Последна редакция: нд, 09 окт 2022, 23:58 от пенсионирана русалка

# 146
  • Варна
  • Мнения: 2 337
Гледам, че и други се мъчат с вероятности, та да се добавя в отбора на мъчениците Simple Smile
 9. клас : На билетите от една лотария пише, че 10% от билетите печелят. Андрей купил 10 билета, за да е сигурен, че ще спечели нещо. Съгласни ли сте с него?

Че не сме съгласни, не сме Simple Smile Но предвид факта, че не знаем колко са билетите общо, как да изразим каква е вероятността да спечели нещо от тез 10 билета, за да докажем, че не е сигурно... С други думи, интересува ме по-скоро решението, ако въпросът на задачата беше: каква е вероятността да спечели някой от билетите, които е купил?

# 147
  • Мнения: 12 403
Щом е купил 10 билета, за да е сигурен, че ще спечели, а печеливши  са 10% от билетите, то общия брой на билетите трябва да е 100. Той е разсъждавал така "Щом 10% от билетите печеля, значи ако купя 10% все един ще печели, затова ще купя 10 билета". 1:9 ?

# 148
  • Мнения: 3 069
Би бил сигурен само, ако купи 90% от издадените билети +1.

# 149
  • Варна
  • Мнения: 2 337
За това с 90% +1 и ние се сетихме (със щерката), по аналогия на задачите с чорапите от начален курс. Обаче все си мисля, че има и някакво по-фенси математичеко доказателство защо няма сигурност в решението на Андрейчо, което пропускаме...
Благодаря Ви за отзивчивостта, момичета Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт