СЕДМИ клас започна ударно

  • 49 700
  • 740
  •   1
Отговори
# 645
  • Мнения: 1 267
Аз нещо друго си мисля. На последното състезание един от най-добрите математици в тази възрастова група си премери менталните сили с предния набор и е в най-високата част на класирането. От набора две деца с максимални резултати. Идея нямам как се постигат, но децата са страхотни. За такива училищата ще трябва да се състезават, а не децата за училища.
Абсолютно съм на мнение, че за толкова надарени деца трябва да си има прием по заслуги, както е след гимназия за някои университети.
Иначе ще си го придърпат в СМГ, както се случи преди време с Кайряков. За съжаление след 7. клас при нас рязко спада нивото и за такива деца вариантът остава само София. Иначе точно това момче, което е със сребърен медал от ЕМС с предишния набор, 8. клас, наистина е изключителен и като математик, и като информатик още от началните класове. Не се готви на школите в училище, отдавна не отговарят на нивото му, но пък НВО БЕЛ може да му изиграе шега, което ще е много жалко, ако се случи.

# 646
  • Мнения: 346
Да запитам - за пробния по мат носиха ли си лист с формулите
децата ви?
Девойката не носеше. Там обаче искала да провери едната формула, не са и дали и от там формули. На изпита те сами ли си ги носят?
Друг е въпросът, че аз я карам да си ги учи и да не разчита на дадените, нооо малко глас в пустиня.

Последна редакция: сб, 26 ное 2022, 11:12 от silvery

# 647
  • Мнения: 2 291
На изпита има лист с формули

# 648
  • Мнения: 811
Стана ми интересно да ги видя и аз тези задачи от пробния изпит. Някой ако ги има може ли да ги качи в пощата?

# 649
  • Б
  • Мнения: 895
А имали записани за пробния изпит по математика в СМГ? Тъй като има опция онлайн, реших да се включи и моя, понеже не сме от София. От задачите в училище е с отлични оценки, та да видя как ще се справи с подобно предизвикателство.  Пощата, за която пишете във форума как може да се ползва? ( някакъв линк, парола за нея има ли)

# 650
  • Мнения: 811
Пощата, за която пишете във форума как може да се ползва? ( някакъв линк, парола за нея има ли)
В тази поща отдавна никой не пише и не качва нищо за голямо съжаление.
Може ли някой да ми каже оценките от входни нива вземат ли се предвид за оформянето на срочните оценки? Притеснявам се за един от разказаните предмети, за който едва ли ще може да си оправи получената 3ка Sad

# 651
  • Мнения: 7 327
AsitaNew, което и училище да го приеме момчето, ще извади огромен късмет.
Към Кайряков и родителите му аз изпитвам огромно възхищение за тежкото решение.
 damascena, преценката е на учителя. Един от учителите на родителската среща ни каза, че ще вземе оценката, само ако има колебание и входното може да бъде в полза, а не в ущърб. Но и оценките им ги пишат много симпатично, т.е. почти никога не са кръгли. В школо сам виждала и 5,92, 5,88, 5,01. Въртят им ги през точки.

# 652
  • Б
  • Мнения: 895
Е аз качих сега една задача по математика в пощата . Който иска да се упражнява да е решава. За съжаление отговора не го знам.

# 653
  • ВАРНА
  • Мнения: 2 232
Винаги съм се чудила защо няма вариант  математическите гимназии да канят деца, очевидно изявени в областта на математическите науки, да им стават ученици.

Дамасцена, на дъщеря ми по всичко, освен по БЕЛ и математика, съм дала свободно и само ако може да не е 2 Simple Smile
От огромните домашни по математика и бел детето ми вече е изморено, а е едва краят на ноември.

# 654
  • Sofia
  • Мнения: 4 829
В нашата школа обявиха днес резултатите от пробния изпит по математика.  Вероятно не са били много трудни. Моят син е разбрал, че от 60-тина деца около 20 са над 86 т. (или 5,50). В неговата група от 16 деца - едно е със 100, едно с 92, едно с 87 и той е с 86. Многоооо е разочарован. Очакваше 94. Три задачи от първи модул не е решил, казва, че не му е стигнало времето да ги помисли. Нито една не е нацелил на късмет. От втори модул каза, че всичко е решил и очакваше пълен брой точки.В началото на една от задачите обаче, незнайно и за него защо, е написал минус вместо плюс и оттам не му се зачита цялото решение, та са му взели 8 т.
Малкият в училище - същата работа онзи ден. След като събрал 103 и 103, написал 106 и оттам не му зачели цялата задача, заради което има петица. И той разочарован.
Подобен род грешки според мен са много по-неприятни от задача, която не могат да решат заради незнание. Незнанието се оправя, но случайните грешки са си случайни и гаранция няма, че няма да се допуснат. Секунда невнимание е нужна.
В сряда е пробният по БЕЛ. Там ще съм щастлива при над 80 т. Струва ми се, че там ще дадат по-трудни от средното ниво неща.

# 655
  • София
  • Мнения: 12 857
Елена има 67 точки по математика към Междучасие. Първи модул 51/65 т, втори модул 16/35т.
Честно казано очаквах по-малко, особено за втори модул. Втори модул вече ги решаваха с баща и, лесни са, но не и за нея. На първи модул очаквах обаче малко по-добро представяне.
По въпроса за лесни и трудни задачи. Елена не е математик, дори не е близко до това да и се отдава математиката. Последните години и лятото преговаряме материала, това лято сме решавали от А група от сборника до еднакви триъгълници, в училище също взеха отново материала, решават и от сборници и ние преговаряме за контролни и отново дори на училищно ниво не е с отлични резултати. Каквото и да направим няма да успее да изкара наистина добри точки, но около 70 точки ще е напълно нормално за нея и ще отговаря на възможностите и. Разбира се без решаване и труд резултата щеше да е много по-нисък.
При мен от три деца, само на едното му се отдава математиката, отдавна не е състезател, но НВО-то наистина за нея беше напълно елементарно, както и всички тренировъчни изпити преди това. Родител с подобно дете за мен не може напълно да разбере родителите и децата , които нямат математическо мислене.
За съжаление резултатите не се постигат само с желание и упорит труд. Ето например сега с триъгълниците Елена просто не ги вижда нещата и това е. И е ужасна мъка решаването на А група от сборника. При задачите за разлагане и групиране беше същата работа. За тектовите задачи дори няма да отварям дума. И това е на всяка една задача и всяка една стъпка от нея. Направо е цяло чудо, когато първо успее да започне да решава задачата, да се сети как да я реши и накрая и да  не сгреши нещо чисто аритметично или при пренасяне до края на задачата. Основните типове задачи може да ги поназубри и за известно време да може да ги решава, но след известен период от време те отново започват да я затрудняват.
С Ваня все още не бях осъзнала това, че когато даден тип задачи ги разбере и може да ги решава, това не означава, че след месец все още ще може да ги решава. Това ни изигра много лоша шега и доведе до доста нисък резултат при нея на НВО. Затова и сега с Елена се опитваме да изтеглим малко нещата и да вземе предварително материала по математика, ниво А група само, да има после втори преговор, когато го взимат в училище и евентуално по този начин да затвърди материала. Надявам се и да остане накрая поне месец, в който да решава комбинирани тестове на целият материал по формата на НВО, така че да може и тогава да преговори всичко.

# 656
  • Мнения: 28 555
Именно, за някои лесни, за други не.Отделно преподаването и нивото не са еднакви навсякъде.
Аз още
помня моя 7.клас- ми не вдявах нищо от тази геометрия.Не съм глупав човек, но математиката не е моето.Така че за мен винаги е било трудно.

# 657
  • Мнения: 6 326
Така де, но не са чак пък толкова трудни, че:

НВО не е изпит само за МГ. ............. Нашата частна учителка коментира задачата. Решава се, но с много изчисления, отнемащи доста време от нормалното.
Не сме се отказали и ще продължи да ходи на ПИ там, въпреки, че няма да става състезателка по математика.

или за Симеонов:
Ами сигурно наистина той проверява, за да си види сам как са понесли измислената му текстова задача и да си извади изводи някакви. Толкова отнемащи време задачи като тази от ПИ изобщо не се падат на изпита, слава богу.
Явно това го кефи, а нас пък- реакцията на децата от резултатите от ПИ.
Значи не задачата е трудна, а аритметичните действия, които се учат в долните класове. Ако бяха задачи за вход за СМГ нямаше проблемът в решаването да е проста аритметика, а съвсем друго.
И не мога да разбера, защо трябва да казваме на черното бяло, само защото на НВО не се падали такива задачи или някой не се справя с тях. Отделна е темата, че никой не знае какво всъщност ще се падне на НВО. Помним задачата за допълнитено построение, заради която някои родители ореваха света.


Има сблъсък на два интереса. Кандидатите за СМГ реват, че задачите са елементарни и входът им се решава от БЕЛ, а другите, че са много трудни. И всички ходят на курсове и уроци при частни учители. И все трябва да има задача, която да отсява елементарното ниво на знания на математика и тези, които имат по-сериозни и задълбочени познания. Не е казано, че всички ще са със 100 точки. Нали затова е състезание за прием, а не е само външно оценяване(като в 4 клас).

# 658
  • Къде ли не
  • Мнения: 809
Fancy, с последния абзац съм напълно съгласна! Точно за това смятам, че математическите училища трябва да си имат собствен изпит, както е било до неотдавна.

# 659
  • Мнения: 7 327
Проблемът е, че НВО е тест за качеството на образователната система, а се ползва като състезание за целите на приема и всъщност оценява добавената стойност от допълнителните школи, защото страшна пропаст зее между сравнително добро начално образование и гимназиите (все пак има повече избор при тях). Прогимназиалният етап е пълна щета с много малки изключения.
Понеже някъде назад се коментираше възрастта ни като родители, аз само ще кажа, че помня времето когато деца се пращаха за по една година при баба и дядо, за да вземат комфортна диплома за кандидатстване. Все пак за профилираните училища си имаше самостоятелни изпити.

Общи условия

Активация на акаунт