Отделно ми е чудно (доста пъти си го споменавала и преди) това с колата и студентите конкретно (не че едната ми девойка не иска точно това, но не виждам засега как ще й се получи, пазареше се оттук да си тръгне с колата, понеже другите две така или иначе не са ентусиастки за каране). Сметките някак не излизат. Гориво, поддръжка на автомобила, данък (макар и не много висок), доста голяма гражданска заради възрастта на шофьорката, паркомясто и сие..Zusatz-тикетите над базисния семестриален билет с цена от допълнителни около 200 Евро (+-) излизат много по-изгодни за един студент, понеже покриват транспорта му (понякога даже в цяла провинция, а не само в околни градове) за 6 поредни месеца. Но дори и с такъв билет отдалеченото живеене не си е работа, ако продължи трайно във времето, особено когато разчиташ на влакове/рейсове/ трамваи за придвижване (какъвто е масовият случай със студентите), а не на кола. Ето, между Хайделберг и Манхайм разстоянието е има -няма 20 км, транспортът е уж удобен, но и на отиване, и на връщане от работа дъщеря ми губи по час и половина. И в един момент това почва неминуемо да тежи, хем става дума само за два/три дни в седмицата и не за живеене, а за работа. Просто загубеното в път време е също ценно, 3 часа дневно представляват доста загубен времеви ресурс. Поне аз така си мисля Макар че тя казва, че го оползотворява за учене.. Не й се получаваше само в тъпканицата с 9-евровия билет.